• Een vrachtwagen is vrijdag op meerdere mensen ingereden in het centrum van de Zweedse hoofdstad Stockholm. De Zweedse politie zegt dat er zeker twee doden zijn gevallen en gaat uit van een terroristische daad.

    Volgens de publieke radio zouden er tenminste drie doden zijn gevallen.

    De Zweedse premier, Stefan Lofven, zegt dat er een verdachte is aangehouden. Het is niet bekend of het om de bestuurder van de vrachtwagen gaat. Lofven laat weten dat alles erop wijst dat het terrorisme gaat.

    De vrachtwagen reed eerst door een drukke winkelstraat en boorde zich daarna in een groot warenhuis.

    De omgeving van het incident is afgezet. De politie verzoekt mensen het gebied te verlaten. Meerdere hulpdiensten zijn aanwezig.

    Ooggetuigen spreken van mensen die levenloos op straat liggen.


    Foto onder spoiler.



    Bron: nu.nl
    Liveblog nu.nl
    Livestream, via nu.nl

    [ bericht aangepast op 7 april 2017 - 16:39 ]

    Oh shit (no_chears)


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    ik zag het net op een extra journaal

    ik snap gewoon niet hoe die truck zelfs in een winkelstraat kan komen zonder tegengehouden te zijn?


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Goud schreef:
    ik zag het net op een extra journaal

    ik snap gewoon niet hoe die truck zelfs in een winkelstraat kan komen zonder tegengehouden te zijn?
    ik denk flink doorrijden. Er zijn vast wel wegen waar ook bussen en winkel leveranciers langs kunnen.

    Geralt schreef:
    (...) ik denk flink doorrijden. Er zijn vast wel wegen waar ook bussen en winkel leveranciers langs kunnen.



    ja inderdaad, anders kan het haast niet, waarschijnlijk zijn er daardoor ook wel mensen kunnen wegspringen/rennen, die doorhadden dat er wat mis was


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Het ergste is nog dat ik denk 'oh weer een' en dat het me eigenlijk allemaal niet zo veel meer interesseert.
    Ik zit niet meer te wachten op informatie en kijk ook niet meer speciaal het nieuws omdat dr een aanslag is geweest.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Rohrer schreef:
    Het ergste is nog dat ik denk 'oh weer een' en dat het me eigenlijk allemaal niet zo veel meer interesseert.
    Ik zit niet meer te wachten op informatie en kijk ook niet meer speciaal het nieuws omdat dr een aanslag is geweest.



    26 - 02 - '16

    Rohrer schreef:
    Het ergste is nog dat ik denk 'oh weer een' en dat het me eigenlijk allemaal niet zo veel meer interesseert.
    Ik zit niet meer te wachten op informatie en kijk ook niet meer speciaal het nieuws omdat dr een aanslag is geweest.


    Inderdaad, dit.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Rohrer schreef:
    Het ergste is nog dat ik denk 'oh weer een' en dat het me eigenlijk allemaal niet zo veel meer interesseert.
    Ik zit niet meer te wachten op informatie en kijk ook niet meer speciaal het nieuws omdat dr een aanslag is geweest.

    Nee true maar dat komt ook omdat t niet zoveel zin heeft. Of je nou nu of over drie uur hoort wie de daders zijn, het maakt allemaal niet zoveel uit.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Rohrer schreef:
    Het ergste is nog dat ik denk 'oh weer een' en dat het me eigenlijk allemaal niet zo veel meer interesseert.
    Ik zit niet meer te wachten op informatie en kijk ook niet meer speciaal het nieuws omdat dr een aanslag is geweest.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Rohrer schreef:
    Het ergste is nog dat ik denk 'oh weer een' en dat het me eigenlijk allemaal niet zo veel meer interesseert.
    Ik zit niet meer te wachten op informatie en kijk ook niet meer speciaal het nieuws omdat dr een aanslag is geweest.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Wanneer stopt dit? Het is alsof iedereen het opeens normaal vind om dit na te doen... Altijd wat in deze wereld...


    16 - 09 - '17

    Ik vind wel dat ze tegenwoordig op elke gebeurtenis waar meer dan 2 doden zijn gevallen het gelijk de stempel een "aanslag" geven...

    Ik bedoel, het kan toch ook gewoon een of andere psychische gestoorde idioot zijn, die niks met terroristische dingen te maken heeft, maar gewoon stapel gek is???


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Voiles schreef:
    Ik vind wel dat ze tegenwoordig op elke gebeurtenis waar meer dan 2 doden zijn gevallen het gelijk de stempel een "aanslag" geven...

    Ik bedoel, het kan toch ook gewoon een of andere psychische gestoorde idioot zijn, die niks met terroristische dingen te maken heeft, maar gewoon stapel gek is???

    Nouja, het is natuurlijk altijd een aanslag op iets. Zelfs als er geen doden vallen.