• Hey! Ik heb dus mijn eerste zelfgemaakte bordspel van hout! Het heet Wolves & Dragons. Ik heb ook de pionnen zelf beschilderd. Wat vinden jullie ervan? (:



    The sun will rise and we will try again.

    Ziet er gaaf uit!
    Ben nou wel benieuwd hoe je het speelt


    --

    Mooi gedaan!

    Katerina schreef:
    Ziet er gaaf uit!
    Ben nou wel benieuwd hoe je het speelt


    Haha kort gezegd: de draken brengen je vooruit (wat je gegooid hebt) en de wolven houden je tegen, tenzij je hoger gooit dan je tegenstander. De wolven worden steeds groter dus ook steeds sterker. Een draak kan je ook naar een wolf brengen en dat betekent dat de draak je erin heeft geluisd. Dat is het kort gezegd (:


    The sun will rise and we will try again.

    Hannibal_Lecter schreef:
    Mooi gedaan!


    16 - 09 - '17

    Dat ziet er echt netjes uit! De korte versie van de spelregels die je hier plaatst klinkt ook leuk, en alsof daar zeker over na is gedacht. Heel gaaf gedaan. *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Dat ziet er echt netjes uit! De korte versie van de spelregels die je hier plaatst klinkt ook leuk, en alsof daar zeker over na is gedacht. Heel gaaf gedaan. *O*


    Ahw dankje! Er zijn nog wat regels maar dat is het belangrijkste! Wilde vooral de functie van de wolven en draken uitleggen ^^ Maar als jullie de volledige spelregels willen weten dan wil ik dat zeker wel vertellen hoor! (:


    The sun will rise and we will try again.

    Het ziet er heel tof uit! Ik zou de spelregels graag uitgebreid horen, eigenlijk. Ik ben super benieuwd!


    Tijd voor koffie.

    Jammer schreef:
    Het ziet er heel tof uit! Ik zou de spelregels graag uitgebreid horen, eigenlijk. Ik ben super benieuwd!


    Dankje! De spelregels zitten onder de spoilerknop ^^

    Je speelt met twee pionnen per persoon, dus beide pionnen moeten naar de finish. Je mag pas beginnen als je 6 gooit. Ook mag je elkaar van het bord "slaan". Als de een de ander slaat, dan moet die pion weer opnieuw beginnen dus bij start. (Je bent zo door het pad heen) Als je op een draak komt, dan mag je nog een keer gooien. Als je 6 gooit, dan ga je 6 stappen vooruit, als je 3 gooit dan ga je 3 stappen vooruit etc. Maar als je 5 gooit dan kom je op de wolf terecht. Als je op de wolf komt, dan moet je gooien met de dobbelsteen met je tegenstanders. Als jij hoger gooit dan de rest, dan gebeurt er niks en dan heb je van de wolf gewonnen. Als je lager gooit, dan moet je een beurt overslaan (oftewel, de wolf houdt je tegen). Als je op de tweede wolf komt (die is groter) dan is het hetzelfde principe maar dan gaat het om twee beurten overslaan. Als je op de derde (de grootste) wolf komt, dan moet je hoe dan ook stappen achteruit. Als je 6 gooit, 6 stappen achteruit etc. Maar als je 5 gooit (en daarmee op de draak terecht komt) dan mag je nog wel 1 stap vooruit vanuit die draak. Wie het eerste met beide pionnen bij de finish is, wint. Maar let op: je moet wel precies het goede aantal gooien om op de finish te komen. Dus stel nou je moet 2 gooien om precies op het finish vakje te komen, dan moet je ook precies 2 gooien. Anders moet je die overige stappen achteruit.


    The sun will rise and we will try again.

    Oh wauw, wat leuk zeg! Ik zou dat best een keer willen spelen. :Y)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wauw wat gaaf!
    Dat lijkt me nou best eens leuk om te spelen :')


    Fairy tales are more than true: not because they tell us dragons exist, but because they tell us dragons can

    Wauw wat leuk! Spelletje klinkt ook erg leuk om te doen ^^ Super!


    It's never gonna happen, Guys.

    spelregels gelezen, bord gezien... Wanneer sta je op de spellenbeurs? =p ik ben enthousiast!! Ik wil wel spelen!
    (en ik heb een liefde voor bordspellen)

    [ bericht aangepast op 11 april 2017 - 8:55 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis

    tubbietoost schreef:
    spelregels gelezen, bord gezien... Wanneer sta je op de spellenbeurs? =p ik ben enthousiast!! Ik wil wel spelen!
    (en ik heb een liefde voor bordspellen)


    Ahw haha heel leuk om te horen dankje!


    The sun will rise and we will try again.

    Ringwraith schreef:
    Oh wauw, wat leuk zeg! Ik zou dat best een keer willen spelen. :Y)


    Haha ja ik zou het ook graag met Q'ers willen spelen ^^


    The sun will rise and we will try again.

    Bellum schreef:
    Wauw wat gaaf!
    Dat lijkt me nou best eens leuk om te spelen :')


    Haha leuk om te horen!


    The sun will rise and we will try again.