• Drie letters. D-A-T.

    Oke, klaar met de flauwe woordgrappen. Voor nu.

    Hallo allemaal!

    Ik ben bijna klaar voor mijn volgende short story, maar aangezien ik in een klein dorpje woon en mijn verhaal zich afspeelt in Amsterdam, heb ik een paar vraagjes voor Amsterdammers (of Brussels/Brusselaren/Brusselingen/de inwoners van Brussel. Hoe dat ook mag heten.) of mensen die in andere grote steden wonen. Het zou mij heel erg helpen als jullie voor mij deze vragen zouden beantwoorden. Hoe uitgebreider, hoe handiger. Je mag het natuurlijk ook via pb opsturen als je dat fijner vindt!
    Als je niet alle vragen wil beantwoorden, is dat natuurlijk ook prima! Een paar is al heel handig voor mijn verhaal.

    -Waar woon je?
    In wat voor soort wijk? Zijn er veel verschillende wijken? In welke wijk zou je graag willen wonen en in welke wijk niet? Waarom?

    -Wat voor soort mensen wonen er om je heen?
    Veel buitenlanders? Oudere mensen? Veel rijke mensen of juist arme mensen?

    -Alleen voor Amsterdammers en Brusselingen(oid) Wat is iets wat alleen toeristen doen?
    Wat doe jij als hoofdstadbewoner absoluut niet, maar al die toeristen wel? Waarom doe je zoiets niet? Doe je het in andere steden wel?

    -Alleen voor de hoofdstadbewoners en de andere echt grote steden: Toeristen
    Wat voor toeristen zie jij het meest? Waar komen ze vandaan en wat doen ze vooral? Wat vind je van toeristen en waarom?

    -Zou je graag ergens anders willen wonen?
    Zo ja, waar dan? Wat zou je het meeste missen en wat totaal niet? Waarom?

    -Transport: In grote steden is het OV meestal goed geregeld. Hebben jij/je gezin een auto?
    Waarom wel/niet? Als je aan de andere kant van de stad moet zijn, hoe zou jij dan gaan? Gebruik je je fiets veel? Zijn er, denk je, ook andere "regels" voor fietsers in zo'n grote stad? Moet je asocialer zijn in een grote stad op de fiets?

    -Overig: Zijn er nog andere dingen die ik moet weten? Hoe lang woon je al in deze stad?

    -Mag ik je in mijn dankwoord bedanken of wil je liever anoniem blijven?


    Iedereen die de moeite neemt dit te beantwoorden: Heel erg bedankt! Je helpt mij er echt heel erg mee.

    Liefs Femke


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Well ik woon in Antwerpen wat naar Belgische normen wel een grote stad is (': Morgen beantwoord ik de vragen voor je.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Anaticula schreef:
    Well ik woon in Antwerpen wat naar Belgische normen wel een grote stad is (': Morgen beantwoord ik de vragen voor je.


    Top! Dankjewel!^^


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Uh, ik woon in een klein dorpje en in Leuven, wat ik niet echt een grote stad noem. :'D Dus ik zou je helaas niet kunnen helpen. Veel succes allerzinds.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Uh, ik woon in een klein dorpje en in Leuven, wat ik niet echt een grote stad noem. :'D Dus ik zou je helaas niet kunnen helpen. Veel succes allerzinds.


    Ik denk trouwens dat je Brusselaars zegt, al weet ik het niet 100% zeker (:


    Mhm?

    Ik heb vijf maanden in Londen gewoond, maar ik leerde de stad daar wel echt goed kennen. Ik weet niet of je er dan wat aan hebt?


    Take risks and conquer your fears.

    Iemand die al tijd heeft gehad hiervoor?^^


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik woon in Utrecht, wat ik zelf beschouw als een redelijk grote stad, en ik zal wel wat vragen voor je invullen!

    -Waar woon je?
    In wat voor soort wijk? Zijn er veel verschillende wijken? In welke wijk zou je graag willen wonen en in welke wijk niet? Waarom
    ?
    Ik woon in Tuindorp, een van de vele normale woonwijken in Utrecht. Wijken waar ik minder graag zou wonen zijn de grote wijken met veel flats omdat dit me ongezellig lijkt, en wijken die ver van het centrum afliggen.

    -Wat voor soort mensen wonen er om je heen?
    Veel buitenlanders? Oudere mensen? Veel rijke mensen of juist arme mensen?

    De wijk waar ik woon heeft een gemengde bevolking, met deels middenstandgezinnen en daarnaast veel studenten (waaronder ik dus).

    -Alleen voor de hoofdstadbewoners en de andere echt grote steden: Toeristen
    Wat voor toeristen zie jij het meest? Waar komen ze vandaan en wat doen ze vooral? Wat vind je van toeristen en waarom?

    Ik zie de laatste tijd steeds meer toeristen in Utrecht, en daar moet ik af en toe wel aan wennen. Vaak zijn ze Europees of Japans. Ze bezoeken hier vaak de oudegracht en de Dom, de bekendste bezienswaardigheden. Meestal vind ik de toeristen wel oké, zeker omdat het er niet erg veel zijn.

    -Zou je graag ergens anders willen wonen?
    Zo ja, waar dan? Wat zou je het meeste missen en wat totaal niet? Waarom?

    Nee Utrecht is wel een beetje mijn stadsie geworden sinds ik er woon als student, dus ik zou nergens anders willen wonen.

    -Transport: In grote steden is het OV meestal goed geregeld. Hebben jij/je gezin een auto?
    Waarom wel/niet? Als je aan de andere kant van de stad moet zijn, hoe zou jij dan gaan? Gebruik je je fiets veel? Zijn er, denk je, ook andere "regels" voor fietsers in zo'n grote stad? Moet je asocialer zijn in een grote stad op de fiets?

    Ik ben een student, dus het is vast geen verrassing dat ik geen auto heb. Ik maak verder veel gebruik van het OV als ik ver moet reizen en in Utrecht zelf fiets ik altijd. Ik ben een stuk asocialer op de fiets in Utrecht dan ik was in het Brabantse dorp waar ik ben opgegroeid. Hier wacht ik minder vaak op groen, en hou ik minder rekening met mensen. 's Ochtends om 09.00 naar college is spitsuur in Utrecht, en dan kun je makkelijk drie keer bijna worden aangereden door andere fietsers.

    - Overig: Zijn er nog andere dingen die ik moet weten? Hoe lang woon je al in deze stad?
    Ik woon nu drie jaar in Utrecht.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    -Waar woon je?
    In wat voor soort wijk? Zijn er veel verschillende wijken? In welke wijk zou je graag willen wonen en in welke wijk niet? Waarom?

          In Berchem, een of andere buitenwijk van Antwerpen. En eh ja I guess dat er veel wijken zijn in Antwerpen, haha. Verder lijken wijken zoals de mijne, vrij dicht bij het centrum maar toch rustig, me wel leuk om te wonen. Minder leuk lijken me de wijken in het centrum zelf, wegens de drukte, en grijze wijken vol gigantische flats.

    -Wat voor soort mensen wonen er om je heen?
    Veel buitenlanders? Oudere mensen? Veel rijke mensen of juist arme mensen?

          Eh well, dat heeft toch wel een vrij uitgebreide uitleg nodig. Ik woon namelijk in een nogal bijzondere straat denk ik. Tegenover mij zijn eerst kleine rijhuisjes, dan een aantal studentenkoten, dan een opvangtehuis/weeshuis achtig iets, dan mijn school, dan een bejaardentehuis en dan een kliniek voor plastische chirurgie. Een beetje verder naar links heb je een park en een kerkhof, en aan mijn kant van de straat heb je eerst een aantal vrij grote flats en dan grotere, oudere rijhuizen, waar ik in woon. Verder naar rechts gaat het over naar een 'normale' straat in een buitenwijk. Dus er wonen best wat oude mensen bij mij in de buurt, maar ook een hele hoop jonge, en natuurlijk gezinnen met kinderen. Het is dus een, eh, gevarieerde buurt.

    -Alleen voor de hoofdstadbewoners en de andere echt grote steden: Toeristen
    Wat voor toeristen zie jij het meest? Waar komen ze vandaan en wat doen ze vooral? Wat vind je van toeristen en waarom?

          Japanners en Chinezen geloof ik? Ze staan meestal overal foto's van te trekken en veel oh's en ah's te roepen, haha. Ik vind ze wel oké, ze zijn best grappig om naar te kijken en uiteraard zijn ze altijd goed voor de economie ed.


    -Zou je graag ergens anders willen wonen?
    Zo ja, waar dan? Wat zou je het meeste missen en wat totaal niet? Waarom?

          Nee denk ik? Ik vind Antwerpen echt wel oké. Leuker dan bijvoorbeeld Brussel. Sorry not sorry.

    -Transport: In grote steden is het OV meestal goed geregeld. Hebben jij/je gezin een auto?
    Waarom wel/niet? Als je aan de andere kant van de stad moet zijn, hoe zou jij dan gaan? Gebruik je je fiets veel? Zijn er, denk je, ook andere "regels" voor fietsers in zo'n grote stad? Moet je asocialer zijn in een grote stad op de fiets?

          Ja, wij hebben een auto. We gaan meestal met de auto op vakantie, en daarnaast gaan we regelmatig ergens naartoe of bezoeken we familie die verder weg wonen. Gewoon tijdens een werkweek wordt-ie niet veel gebruikt, maar we hebben 'm wel nodig denk ik.
    Meestal ga ik met de tram of per fiets als ik ergeks naartoe moet, zo ga ik met de tram naar de pianoles en soms naar de kunstacademie, en met de fiets naar de judo en de kunstacademie.

    -Overig: Zijn er nog andere dingen die ik moet weten? Hoe lang woon je al in deze stad?
          Al heel mijn leven? Ik ben in die tijd wel drie keer verhuisd, maar ik heb altijd in Antwerpen gewoond.

    -Mag ik je in mijn dankwoord bedanken of wil je liever anoniem blijven?
          Ja hoor, dat mag ^^

    [ bericht aangepast op 8 mei 2017 - 18:13 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Is Nijmegen ook een grote stad volgens jouw definitie? ;D


    oi, suzy

    Iversen schreef:
    Is Nijmegen ook een grote stad volgens jouw definitie? ;D


    Alles wat groter is dan mijn dorp is een grote stad.

    Maar ja! Ik vind Nijmegen aardig groot. Als je wil mag je het invullen. Graag zelfs!


    @de andere twee: Heel erg bedankt voor het invullen! Hier heb ik echt veel aan en het helpt mij heel erg^^


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lockyhart schreef:
    (...)

    Alles wat groter is dan mijn dorp is een grote stad.

    Maar ja! Ik vind Nijmegen aardig groot. Als je wil mag je het invullen. Graag zelfs!


    @de andere twee: Heel erg bedankt voor het invullen! Hier heb ik echt veel aan en het helpt mij heel erg^^

    Morgen ben je de eerste!


    oi, suzy

    Het spijt me, maar dit boerenhol te Zuid-Oost-Vlaanderen kun je zelfs met heel veel moeite geen grote stad noemen. (krul) Veel succes!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    -Waar woon je?
    In wat voor soort wijk? Zijn er veel verschillende wijken? In welke wijk zou je graag willen wonen en in welke wijk niet? Waarom?
    Ik woon in Amsterdam Nieuw-West. Dit is een nog redelijke nieuwe plek (en zogenaamd heel 'trendy'). Zo'n 20-25 jaar geleden (geloof ik) was er hier nog een plattelandssfeertje.
    Amsterdam Nieuw-West kan je denk ik wel de achterbuurt van Amsterdam noemen. Dit is vooral een beetje waar het tuig zit, de lagere opgeleiden en een groot aantal immigranten. Ik woon zelf nog in een redelijk 'witte' wijk, maar een aantal minuten fietsen en je zit echt in freaky wijken. Vorige week hebben ze hier nog in een flat drugsdealers en prostituees betrapt. Er zijn ook een paar wietplantages verstopt in huizen (betrapt), en er is eens een schietpartij geweest voor mijn huis. Ook wonen die voetballers die toen die scheidsrechter hadden vermoord hier. Ja, die club is van mijn wijk. Ik ken ook wat mensen dr van. Klinkt allemaal heel dramatisch, maar het is best wel een veilige wijk tbh.
    Ik geloof ook dat Amsterdam Nieuw-West een van de wijken heeft die landelijk de grootste criminaliteitsratio heeft. Hier 5-10 min vandaan.

    Ik zou zelf het liefste in het centrum wonen of in Amsterdam Zuid. Dat zijn vooral de plekken met de mooiste architectuur. Of ik zou in Amsterdam Oud-West willen wonen. Dat zijn echt hele schattige kleine huisjes c:

    -Wat voor soort mensen wonen er om je heen?
    Veel buitenlanders? Oudere mensen? Veel rijke mensen of juist arme mensen?
    Dit is vooral een wijk voor veel buitenlanders. Heel veel hele lieve zitten hier, zo heb ik een Turkse familie naast me wonen die tijdens sommige van hun festiviteiten allemaal lekkere dingetjes komen brengen. Maar je hebt hier ook heel veel tuig.
    Ik woon zelf in een redelijk goed huis, maar je hebt hier wel heel veel minder goede accommodaties. Vele kleine appartementen waar je echt de raarste mensen kunt vinden.
    Deze wijk heeft veel families, dat wel.

    -Alleen voor Amsterdammers en Brusselingen(oid) Wat is iets wat alleen toeristen doen?
    Wat doe jij als hoofdstadbewoner absoluut niet, maar al die toeristen wel? Waarom doe je zoiets niet? Doe je het in andere steden wel?
    Oh die irritante toeristen. Ze lopen over fietspaden en als je rinkelt met je bel gaan ze eerst helemaal omkijken waardoor je moet stoppen met fietsen zodat je niet tegen ze aan knalt, voor ze weggaan. Ook zijn de fietsende toeristen niet te doen. Ze kennen de verkeersregels niet en zijn echt gevaarlijk op de weg.
    Wat wel grappig is, is wanneer ik in een kort jackie loop, een dun shirt en gewoon een broek, je buitenlanders (vooral Chinezen) ziet met dikke winterjassen, handschoenen en mutsen op. Ook hebben sommige Chinezen ook hier van die mondkapjes op.

    -Alleen voor de hoofdstadbewoners en de andere echt grote steden: Toeristen
    Wat voor toeristen zie jij het meest? Waar komen ze vandaan en wat doen ze vooral? Wat vind je van toeristen en waarom?
    De laatste tijd is er echt een opkomst van Chinese toeristen. Verder is het moeilijk om te zeggen, maar Europeanen kom je zeker vaak tegen. Amerikanen en Australiërs niet heel erg, Afrikanen en Zuid-Amerikanen ook niet.

    -Zou je graag ergens anders willen wonen?
    Zo ja, waar dan? Wat zou je het meeste missen en wat totaal niet? Waarom?
    Jawel. Ik ben niet zo'n enorme fan van deze plek, maar dat komt meer doordat het zo'n enorm moderne wijk is. Ik haat moderne architectuur en vooral deze goedkope gebouwen zien er niet uit. Ik zou liever iets buiten Amsterdam wonen en graag iets met iets meer vrije land, dus geen hele close buren. Maar wel dat je nog makkelijk en in een goede tijd naar Amsterdam kan komen, maar dat is echt een persoonlijke smaak.

    -Transport: In grote steden is het OV meestal goed geregeld. Hebben jij/je gezin een auto?
    Waarom wel/niet? Als je aan de andere kant van de stad moet zijn, hoe zou jij dan gaan? Gebruik je je fiets veel? Zijn er, denk je, ook andere "regels" voor fietsers in zo'n grote stad? Moet je asocialer zijn in een grote stad op de fiets?
    Ja, we hebben een auto. Het openbaar vervoer komt niet overal, het is sneller en je kan natuurlijk zo goed buiten de stad komen. Naar de andere kant van de stad zou ik waarschijnlijk met de fiets gaan. Ik heb het zelf niet zo op het openbaar vervoer, met de auto kom je heel snel in files in de binnenstad en met de fiets is het toch te doen door de vele tussenweggetjes.
    Ik gebruik de fiets dagelijks. Naar school, naar sport, gewoon naar het centrum om te shoppen, eigenlijk voor alles.
    In de stad moet je zeker heel erg op je hoede zijn. Je moet zeker de stoplichten niet voor lief nemen, tenzij je de wegen echt als je broekzak kent. Je moet vooral niet boos worden als je bijna wordt aangereden, of het nou je eigen schuld is of die van iemand anders. Als iemand boos op je wordt, gewoon doorfietsen.

    -Overig: Zijn er nog andere dingen die ik moet weten? Hoe lang woon je al in deze stad?
    Ik woon mijn hele leven al in Amsterdam. Ik denk niet dat er nog iets specifieks is dat ik moet beantwoorden, behalve dan dat er hier een grote diversiteit van mensen is en eigenlijk bijna iedereen daar goed mee om kan gaan. Homofobie en racisme is hier wel, maar veel minder dan buiten de stad.
    Wel zijn hier heel veel pro-Erdogan Turken en veel buitenlanders die het niet zo hebben op Nederlanders. Ook zijn er zeker terroristen hier, al heb ik geen idee waar. Waarschijnlijk in West of Noord.

    -Mag ik je in mijn dankwoord bedanken of wil je liever anoniem blijven?
    Tuurlijk!


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    -Waar woon je?
    In wat voor soort wijk? Zijn er veel verschillende wijken? In welke wijk zou je graag willen wonen en in welke wijk niet? Waarom?
    Ik woon in Ixelles/Elsene, een wijk in Zuid-Brussel. Het is een relatief rijke wijk met veel (ex-)ambassadegebouwen en chique herenhuizen.
    In Brussel is denk ik over het algemeen bekend dat Molenbeek geen geweldige wijk is, al heb ik tot nu toe maar weinig ervaring met de verschillende wijken (en ja, dat zijn er een boel.) Ik ben erg tevreden met de wijk waar ik nu woon, omdat alles makkelijk te bereiken is, er naar mijn gevoel weinig criminaliteit is en er op elke straathoek wel een park is waar je met de aankomende zomerse dagen heerlijk kunt zitten. Het is een mooi deel van Brussel met veel cultuur (musea, restaurants, etcetera).

    -Wat voor soort mensen wonen er om je heen?
    Veel buitenlanders? Oudere mensen? Veel rijke mensen of juist arme mensen?
    Rijkelui, voornamelijk, maar de Universiteit ligt ook op een steenworp afstand dus een aantal gelukkige studenten hebben in de buurt een kamer.

    -Alleen voor Amsterdammers en Brusselingen(oid) Wat is iets wat alleen toeristen doen?
    Wat doe jij als hoofdstadbewoner absoluut niet, maar al die toeristen wel? Waarom doe je zoiets niet? Doe je het in andere steden wel?
    Duizend foto's maken van Grand Place, Manneke Pis, het Atomium. Ik heb ook veel dingen wel bekeken en doe de 'typisch Brusselse toeristendingen' aangezien ik hier niet geboren ben en er nog maar net woon. Ik denk dat het me niet echt opvalt wat de typische toeristen doen omdat ik er niet heel veel tegenkom.

    -Alleen voor de hoofdstadbewoners en de andere echt grote steden: Toeristen
    Wat voor toeristen zie jij het meest? Waar komen ze vandaan en wat doen ze vooral? Wat vind je van toeristen en waarom?
    Heeeeel veel Duitsers en overige mensen uit Oost-Europa. Over het algemeen veel Europeanen. Ik denk dat het begrip 'toerist' hier echter heel erg breed te nemen is omdat ook veel Belgen de hoofdstad bezoeken. Grote trekpleisters worden bezocht en er wordt héél veel bier gedronken.

    -Zou je graag ergens anders willen wonen?
    Zo ja, waar dan? Wat zou je het meeste missen en wat totaal niet? Waarom?
    Ik woon hier wel prima, maar ik woon hier ook nog niet zo lang en ga ook over een tijdje weer weg. 'Thuis' is voor mij een boerendorp met 1500 inwoners, dus het volledig tegenovergestelde van wat ik nu heb.

    -Transport: In grote steden is het OV meestal goed geregeld. Hebben jij/je gezin een auto?
    Waarom wel/niet? Als je aan de andere kant van de stad moet zijn, hoe zou jij dan gaan? Gebruik je je fiets veel? Zijn er, denk je, ook andere "regels" voor fietsers in zo'n grote stad? Moet je asocialer zijn in een grote stad op de fiets?
    De vader in het gezin waar ik werk (als au pair) heeft een auto, maar daar heb ik nog nooit in gezeten. Ik gebruik voornamelijk de tram en de bus, maar heel veel is op loopafstand. Ik durf niet te fietsen hier, omdat ik geen held in het verkeer ben en iedereen hier asociaal rijdt. Auto's voornamelijk, dus ik denk dat je daardoor als fietser ook asocialer en nog voorzichtiger moet zijn.

    -Overig: Zijn er nog andere dingen die ik moet weten? Hoe lang woon je al in deze stad?
    Ik woon hier nu 3 maanden (en ook nog 3 maanden voordat ik weer weg ga).

    -Mag ik je in mijn dankwoord bedanken of wil je liever anoniem blijven?
    Ga je gang.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    -Waar woon je?
    In wat voor soort wijk? Zijn er veel verschillende wijken? In welke wijk zou je graag willen wonen en in welke wijk niet? Waarom?

    Ik woon in Nijmegen, in de wijk St.-Anna. Ik woon aan een doorgaande weg, praktisch tegenover de universiteit. Dat is lekker dichtbij, maar wel heel erg druk tijdens de spits. En ook ’s avonds komen er nog heel veel bussen langs die lawaai maken.
    Er zijn vele wijken in Nijmegen, maar ik ken ze lang niet allemaal. Wel heb ik het idee dat in de wijken verder weg van de campus, veel minder studenten wonen en dat is ook logisch. Voor m’n rust zou ik daar liever wonen. Maar ik hou er ook niet van om tussen de oude mensen te zitten.

    -Wat voor soort mensen wonen er om je heen?
    Veel buitenlanders? Oudere mensen? Veel rijke mensen of juist arme mensen?

    In mijn wijk wonen veel gezinnen en studenten. En studenten zijn arm natuurlijk. Ik zie in mijn wijk wel veel buitenlanders, maar die studeren hier ook.

    -Zou je graag ergens anders willen wonen?
    Zo ja, waar dan? Wat zou je het meeste missen en wat totaal niet? Waarom?

    Ja, ik ga binnen twee maanden samenwonen met mijn vriend in Veldhoven, een groeiend ‘dorp’ wat eigenlijk al te groot is voor een dorp. Er wonen niet extreem veel jonge mensen, maar het is ook geen studentengebied. Het is een moderne plaats met veel voorzieningen en een heel gezellig centrum. De bus- en treinverbindingen zijn heel goed.
    Ik vind het ‘op kamers wonen’ niet meer leuk, vanwege de teringzooi die mijn huisgenoten maken en het lawaai. Ook ben ik er gewoon aan toe om niet meer te hoeven sjouwen met kleding en eten en zo. Ik vind structuur fijn en het hebben van één echt ‘thuis’, want dat heb ik op dit moment ook niet. Ik zou het sjouwen dus niet missen, en mijn huisgenoten ook absoluut niet. Het enige waar ik op achteruit ga, is het reizen, want dat zal ik vanaf komend academisch jaar elke dag moeten. Ik woon dan niet meer zo dichtbij de faculteit.

    -Transport: In grote steden is het OV meestal goed geregeld. Hebben jij/je gezin een auto?
    Waarom wel/niet? Als je aan de andere kant van de stad moet zijn, hoe zou jij dan gaan? Gebruik je je fiets veel? Zijn er, denk je, ook andere "regels" voor fietsers in zo'n grote stad? Moet je asocialer zijn in een grote stad op de fiets?

    Ik heb geen auto, wel een fiets. Vaak gejat. Ik heb een week-ov-abonnement, dus als ik aan de andere kant van de stad moet zijn en het is slecht weer, neem ik de bus. Die rijden hier heel veel.
    Als ik met de fiets ga, rijd ik veel door rood. Als het kan natuurlijk, het moet niet gevaarlijk worden. Er rijdt hier ook veel politie rond, dus ’s avonds zonder licht fietsen moet je niet flikken. Een beetje asociaal zijn mag hier wel, anders sta je heel lang op een rood licht te wachten.

    -Overig: Zijn er nog andere dingen die ik moet weten? Hoe lang woon je al in deze stad?
    Ik woon hier nu drie jaar en ik ben het wel een beetje beu, eigenlijk. Als ik klaar ben met studeren, wil ik niets meer met Nijmegen te maken hebben.

    -Mag ik je in mijn dankwoord bedanken of wil je liever anoniem blijven?
    Ja, je mag me bedanken. (:


    oi, suzy