• De stelling van deze week luidt:
    Heavy Metal maakt de mens zachtaardiger omdat ze hun energie in de muziek kwijt kunnen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Uhh geen idee. Kun je hierover discussiëren? Dit zal toch vast wel een keer wetenschappelijk bewezen of ontkracht zijn?


    Tijd voor koffie.

    Nee, niet echt?
    1. Andere mensen kunnen ook zachtaardig zijn omdat zij hun energie in andere dingen kwijt kunnen.
    2. De zachtaardigheid van mensen heeft niets met energie de maken.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oneens. Ik denk dat je het 'zachtaardigheid' van een mens niet kunt meten en zeker niet door middel van een muziek style. Daarnaast zegt het feit dat bij Heavy Metal bands vaak met moshpits gepaard gaan, al genoeg lijkt me (';

    [ bericht aangepast op 30 april 2017 - 14:36 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Ik heb met psychologie gehad dat het uiten van agressie (als een soort catharsis idee, dus niet random vechten maar echt met het doel om rustiger te wordem) je niet minder agressief maakt maar juist agressiever. Werkt dat niet hetzelfde hierbij: dat je door de prikkeling van deze muziek juist hyperactiever wordt?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Mensen zijn in het algemeen zachtaardiger als ze ergens hun energie in kwijt kunnen, of dat nu in metal, klassieke muziek, breien, seks of sporten is.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Wat de fuck. Nee. Gewoon nee, natuurlijk niet.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Als iemand die naar metal luistert: nee

    Metal is gewoon muziek. Niets meer, niets minder.


    Seasons will change, but I shall remain

    McCrory schreef:
    Oneens. Ik denk dat je het 'zachtaardigheid' van een mens niet kunt meten en zeker niet door middel van een muziek style. Daarnaast zegt het feit dat bij Heavy Metal bands vaak met moshpits gepaard gaan, al genoeg lijkt me (';


    Dit gaat erg apart klinken, maar moshpits zijn redelijk vriendelijk. Ik weet dat het er zo niet uit ziet, maar als je een verwonding op loopt, zal iedereen er ook voor zorgen dat je er weer uit komt en naar een ehbo post kan gaan. Zelf ben ik er al heel vaak tegen m'n zin in gegooid, en er altijd weer uitgesleept door een paar gozers die zagen dat het niet bepaald mijn ding was :')

    /
    Over de stelling: het zal voor sommige mensen wel zo zijn dat ze hun agressiviteit in heavy metal kwijt kunnen, maar dat ligt heus niet aan de muziekstijl alleen. Heavy metal is niet de oplossing om mensen zachtaardiger te maken, hoewel ik me wel kan ergeren aan het stereotype van de opgefokte, agressieve metalhead of dat het alleen maar veel geschreeuw is.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Offensive schreef:
    Mensen zijn in het algemeen zachtaardiger als ze ergens hun energie in kwijt kunnen, of dat nu in metal, klassieke muziek, breien, seks of sporten is.


    26 - 02 - '16

    Nurse schreef:
    (...)

    Dit gaat erg apart klinken, maar moshpits zijn redelijk vriendelijk. Ik weet dat het er zo niet uit ziet, maar als je een verwonding op loopt, zal iedereen er ook voor zorgen dat je er weer uit komt en naar een ehbo post kan gaan. Zelf ben ik er al heel vaak tegen m'n zin in gegooid, en er altijd weer uitgesleept door een paar gozers die zagen dat het niet bepaald mijn ding was :')

    /
    Over de stelling: het zal voor sommige mensen wel zo zijn dat ze hun agressiviteit in heavy metal kwijt kunnen, maar dat ligt heus niet aan de muziekstijl alleen. Heavy metal is niet de oplossing om mensen zachtaardiger te maken, hoewel ik me wel kan ergeren aan het stereotype van de opgefokte, agressieve metalhead of dat het alleen maar veel geschreeuw is.


    True. Bij moshpits is iedereen echt super vriendelijk. Een keer stond ik in het midden vlak voor de drop en twee jongens die naast me stonden vroegen of ik wel voorzichtig deed.


    Tijd voor koffie.

    Whut? Dit zal vast van mens tot mens afhangen.


    16 - 09 - '17

    Eh, nee?


    The sun will rise and we will try again.

    Eledhel schreef:
    Ik heb met psychologie gehad dat het uiten van agressie (als een soort catharsis idee, dus niet random vechten maar echt met het doel om rustiger te wordem) je niet minder agressief maakt maar juist agressiever. Werkt dat niet hetzelfde hierbij: dat je door de prikkeling van deze muziek juist hyperactiever wordt?


    Dat heb ik ook gezien bij sociale psychologie, omdat je dan je remmingen minder traint oid.


    Mhm?

    LOL! Ja hoor met heavy metal is er meer vrede in de wereld dan wanneer het er niet was. Zonder heavy metal zou er nog meer oorlog zijn dan nu al het geval is. (lol)

    Maar ff serieus. Deze stelling lijkt me gewoon één grote grap!
    Ik denk dat muziekstijlen niets te maken hebben of iemand zachtaardiger wordt of juist niet.

    Ik denk dat dit erg verschilt per persoon. De een wordt misschien heel opgefokt door Heavy Metal muziek, maar voor de andere kan het juist iets betekenen dat hun rust biedt.