• Hoi allemaal!

    Voor filosofie moet ik een spel ontwerpen, en ik heb het volgende spel bedacht. Het stresskeuzespel. (Als je een betere naam hebt roep dan even want ik kon zo snel niets beters verzinnen.)

    Oké, hoe werkt het?

    Ik, als spelleider omschrijf een scenario. Uiteindelijk geef ik een aantal keuzes op alfabetische volgorde waaruit jullie moeten kiezen.
    Op de eerste reactie van het scenario die ik krijg schrijf ik verder en zo ontstaat er een verhaal.

    Naast de opties kiezen en snel reageren (spam dit topic dus dood) hoef je niet veel te doen! Je mag uiteraard mee commentaar leveren op de scenario's (waarom kies je bijvoorbeeld voor B?) en de kans is aanwezig dat ik dat meeneem in de volgende scenario die ik erop schrijf.

    BELANGRIJK
    Omdat dit een opdracht is voor school ga ik ook jullie reacties presenteren. Wil je dat liever niet, is het verstandig om alleen mee te lezen en niet te reageren. :P
    Wil je dat je reactie als anoniem wordt gepresenteerd, geef het even aan, dan is dat geen probleem!

    Laat ik het spits dan maar afbijten!

    Situatie

    Je staat vooraan de kassa om je boodschappen af te rekenen, maar je bent je portemonnee vergeten. Wat doe je?

    A. Je zakt huilend op de grond, roept dat het leven kut is en je zo'n zin had in gesuikerde walnoten die je nu niet kan kopen.
    B. Je vraagt aan je buurman of je zijn geld mag hebben.
    C. Je pakt je boodschappen in en loopt weg.
    D. Je belt de pinda's voor hulp


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Is het niet de bedoeling dat er serieuze mogelijkheden bij zitten??

    Wel leuk dat je een spel moet bedenken (: misschien kun je de antwoorden ook zo stellen dat ze verwijzen naar een filosoof met zijn gedachten?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ja, goed idee! Gaat erin terugkomen, filosofische antwoorden!
    De bedoeling is inderdaad niet dat het een heel serieus spel gaat worden. :P


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    A


    ~My Mind Is Free~

    Sneeuwengel schreef:
    A


    Terwijl je je melodramatisch huilend op de grond werpt bezwijkt de cassière tegelijkertijd aan een hartaanval. Omstanders raken in paniek. Hoe noemen we dit?

    A. Oorzaak-gevolg. Actie-reactie. Nuance, nuance. Bla bla.
    B. Onecht. Deze wereld is namelijk een afspiegeling van de echte wereld.
    B. Een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
    C. Een medisch ongeval en emotieregulatieproblematiek.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    C


    ~My Mind Is Free~

    C

    A


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    D


    falling doesn't feel this bad when i know you've fallen this way too.

    Bij de vraag in het topic had ik een hele andere reactie, wat al eerder was voorgekomen. Ik vroeg gewoon even snel naar huis mocht gaan om geld te pakken, want ik woon er toch vlakbij (lees: 10 sec er vandaan). Mocht, btw. Heehee. Die power heb ik op mensen.

    De andere vraag A.


    † Love? I want to sleep.

    Sneeuwengel schreef:
    C


    Dit was de eerste reactie, dus die optie word het!

    Je emoties lopen hoger en hoger op en de caissière lijkt buiten bewustzijn te zijn gekomen. In je blinde paniek weet je toch te observeren wat de situatie is en handelt door...

    A. Alsnog pinda's te bellen
    B. Je blijft het mantra 'ik denk, dus ik besta' herhalen
    C. Je pakt je boodschappen in en rent snel weg
    D. Nietszche


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    A


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Apfelstrudel schreef:
    A


    Je belt de pinda's maar omdat ze allemaal in een zakje zitten en naast het vogelvoer liggen is het lastig om ze te verstaan.
    Wat doe je?

    A. Je hangt boos op, gooit je telefoon tegen de caissière aan en zegt dat pinda's echt een heropvoedcursus nodig hebben.
    B. Je blijft de kalmte en rust zichzelf en dicteert een mindfullnessoefening tegen de buurman waarvan je geen geld wilde lenen
    C. OH MIJN GOD IS DAT ROBBERT PATTINSON?!


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    B


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Haha, die antwoorden zijn geniaal! Ik volg dit gewoon in stilte.


    16 - 09 - '17

    A. Heropvoedcursussen zijn needed.