• Hallo allen die hierop klikken,

    Ik heb dus een dilemma. En ja, ik weet dat sommigen zullen denken van: "Jeez, wat zit jij nou te zeuren/ eigen schuld / had ik maar jouw problemen", en enigzins moet ik je dan gelijk geven. Ik ontken niet dat ik beetje dramatisch bezig bent.

    Vorig jaar ging het leven opeens zeer anders dan verwacht. Mijn gekozen HBO opleiding was echt niks voor mij en het idee om het opleiding toch af te ronden trok me echt niet aan. Dus ik stopte maar mee. Erg genoeg heb ik paar maanden eerder ook met mijn moderatorschap gestopt en sinds ik niet meer bij organisaties hoort, had ik dus letterlijk niks anders meer. Maar dat was niet echt een probleem. Ik vond het idee om jaartje thuis te blijven zeer leuk. Maar mijn moeder vond dat dus niet kunnen. Ik zou "lui worden" van een jaartje thuis. Dus ik moest en zal een bijbaan vinden.

    Naar mijn eigen verbazing vond ik geeneens een weekje later een interview voor een pizza restaurant. En op de dag van de interview zelf werd me een baan aangeboden. Blijkbaar was mijn sollicitatiebrief impressive genoeg voor een baantje. Het was een part-time baan waar ik vaak 's avonds zou werken. Het leek me freaking perfect want ik kon dan overdag uitslapen en toch een gapjaartje vieren.

    Maar opeens werd het sfeer op werk.....niet fijn. Mensen roddelen daar en het management houdt niet teveel rekening met je prive leven. Dus moet ik dagje vrij hebben, doen ze echt moeilijk. Dus toen mn contract op was, was het mijn idee om te stoppen. Maar rijlessen kwamen eraan en ik had niet bepaald een vaste spaargeld over. En het manager was ook van: "Ik heb je opgeleid dus ik wil je niet echt laten gaan." Basically liet hij me schuldig voelen.

    Achteraf kijkend was het een manipulatie en het liet me denken aan mijn vriendin die ook daar werkte en die kort na het ondertekenen voor een tweede contract, weg ging. Haar hoofdreden om te stoppen was anders dan de mijne, maar komt op neer dat ook zij werd "gemanipuleerd" met die verhaal. Na een slechte werkdag en een werkincident waar ze zich verbrande, stopte ze gewoon met werken. (Zie: zij had een legit excuus)

    Dus twee weken geleden heb ik toch voor een verlenging ingestemd en het is allemaal officieel. In mijn contract staat er van "beide partijen tijdens de eerste twee maanden het contract kunnen verbreken".
    Dus zowel de manager als ik kan er binnen de eerste twee maanden zomaar, zonder verplichting van een erbij vermelde reden gewoon, het contract kunnen stoppen.
    Vorig week is er wat stoms op werk gebeurd en het gaat momenteel niet echt goed met mij en een andere collega, die zowat een van de weinigen was met wie ik echt omging.
    Ik weet dat ik gewoon met andere collegas om kan gaan en ik me niet teveel van moet aantrekken, maar ik betreur mijn beslissing om te blijven echt heel erg.

    Mijn moeder zegt dat ik "Gewoon door moet bijten; tenminste tot het nieuwe schooljaar." En aan de ene kant snap ik haar wel:
    1. Alhoewel er die loophole in mijn contract staat, het is niet echt netjes om je contract niet af te ronden.
    2. Ik ga toch niet naar school en ik heb geen andere werkaanbieding, dus wie stopt zomaar met een vaste baan. (al is het tijdelijk)

    Maar aan de andere kant kan ik niet ontkennen dat ELKE dag als ik moet werken, ik echt met tegenzin naar gaat. Op werk blijf ik de tijd aftellen tot ik weg kan. Het is niet mijn droombaan, het betaling is soort van shitty en ik werk me rot. Bovendien heeft het manager beloofd extra handen in dienst te nemen maar dat zie ik echt niet gebeuren en ik zie geen moeite van zijn kant om op zoek te gaan naar extra handen. Dus ik wil echt echt echt stoppen met werken.

    Dus mijn vraag is: Hoe in hemelsnaam stop je met werken? Hoe in hemelsnaam zeg ik nu tegen mijn manager van: 'ja ik weet dat ik een contract hebt getekend maar ik wil toch weg.'?

    [ bericht aangepast op 15 mei 2017 - 21:39 ]


    -

    Niet. Je schrijft een ontslagbrief, overhandigd deze aan je manager, glimlacht even heel lief en begint een leven waar je wel gelukkig bent. Geloof me, werken met zoveel tegenzin, houd je niet lang vol zonder dat het ook andere gebieden van je leven gaat beïnvloeden... Soms moet je voor jezelf kiezen.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ik weet niet hoe lang van die 2 maanden al weg is, maar waarom probeer je niet ergens anders te solliciteren? Dan kun je tegen je manager vertellen dat je ander werk hebt gevonden (dat beter past bij je nieuwe opleiding, beter past bij je interesses idk een smoes om weg te komen als je dat wilt is zo gemaakt). Als dit niet lukt moet je gewoon tegen je manager zeggen dat je je momenteel ergens anders op wilt focussen. Je bent niet verplicht om te blijven, ondanks je contract. Onthoud dat.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    Ik weet niet hoe lang van die 2 maanden al weg is, maar waarom probeer je niet ergens anders te solliciteren? Dan kun je tegen je manager vertellen dat je ander werk hebt gevonden (dat beter past bij je nieuwe opleiding, beter past bij je interesses idk een smoes om weg te komen als je dat wilt is zo gemaakt). Als dit niet lukt moet je gewoon tegen je manager zeggen dat je je momenteel ergens anders op wilt focussen. Je bent niet verplicht om te blijven, ondanks je contract. Onthoud dat.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Desnoods zeg je dat je om privacy redenen stopt


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Het klinkt inderdaad wel eng om je ontslag aan te bieden maar als je denkt dat er geen verbetering gaat komen in de toestand kan je het misschien toch maar beter doen.
    Wat me nog de beste optie lijkt (zoals hierboven al vermeld) is zoeken naar een ander baantje en wanneer je iets anders gevonden hebt, dan je ontslag aanbieden dan heb je zekerheid van een baantje en een excuus om weg te gaan bij je baantje nu (ook al heb je in principe geen excuus nodig maar ik begrijp wel dat je baas zou vragen naar de reden).
    Ik persoonlijk zou hem opbellen om het te zeggen. Dan ben je niet meer face to face in contact met die persoon maar dan komt het ook niet onpersoonlijk of zo over. Bovendien als hij nog vragen heeft bijvoorbeeld over de reden waarom je weggaat of gewoon over het contract etc kan hij je dat meteen vragen. Dan is er ineens duidelijkheid voor beide partijen.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Grindywald schreef:
    Niet. Je schrijft een ontslagbrief, overhandigd deze aan je manager, glimlacht even heel lief en begint een leven waar je wel gelukkig bent. Geloof me, werken met zoveel tegenzin, houd je niet lang vol zonder dat het ook andere gebieden van je leven gaat beïnvloeden... Soms moet je voor jezelf kiezen.

    Hahaha, geen slecht idee eigenlijk. Ik kan hem dan gewoon het brief geven vol smoezen en weg zijn voordat hij het opent. :Y)

    Standal schreef:
    Ik weet niet hoe lang van die 2 maanden al weg is, maar waarom probeer je niet ergens anders te solliciteren? Dan kun je tegen je manager vertellen dat je ander werk hebt gevonden (dat beter past bij je nieuwe opleiding, beter past bij je interesses idk een smoes om weg te komen als je dat wilt is zo gemaakt). Als dit niet lukt moet je gewoon tegen je manager zeggen dat je je momenteel ergens anders op wilt focussen. Je bent niet verplicht om te blijven, ondanks je contract. Onthoud dat.

    In het contract staat 1 mei, maar ik geloof dat ik op 5 of 6 mei heb getekend. Dus ongeveer een maand en een half heb ik nog de tijd.
    Je bent niet verplicht om te blijven, ondanks je contract. Onthoud da


    Dat is eigenlijk precies wat mijn manager me laat voelen. Dat ik het hem verplicht bent. Maar je hebt gelijk: ik ben het hem niet verplicht. Loyaal is hij anders ook niet.


    -

    IrishNialler schreef:
    Desnoods zeg je dat je om privacy redenen stopt

    Lekker legit :Y) Wie weet gebruik ik dat als een reden, ja. Mijn moeder zegt dat zelfs als ik stop, ik het waarheid over zijn eigen gang van zaken beter niet kan zeggen.


    GusWaters schreef:
    Het klinkt inderdaad wel eng om je ontslag aan te bieden maar als je denkt dat er geen verbetering gaat komen in de toestand kan je het misschien toch maar beter doen.
    Wat me nog de beste optie lijkt (zoals hierboven al vermeld) is zoeken naar een ander baantje en wanneer je iets anders gevonden hebt, dan je ontslag aanbieden dan heb je zekerheid van een baantje en een excuus om weg te gaan bij je baantje nu (ook al heb je in principe geen excuus nodig maar ik begrijp wel dat je baas zou vragen naar de reden).
    Ik persoonlijk zou hem opbellen om het te zeggen. Dan ben je niet meer face to face in contact met die persoon maar dan komt het ook niet onpersoonlijk of zo over. Bovendien als hij nog vragen heeft bijvoorbeeld over de reden waarom je weggaat of gewoon over het contract etc kan hij je dat meteen vragen. Dan is er ineens duidelijkheid voor beide partijen.

    Ja, eng is het zeker weten. Ik krimp al aan het idee om mijn manager uiteindelijk te zeggen dat ik weggaat. Alhoewel hij soms lief is, kan hij best intimiderend zijn. Op mijn gemak voel ik me nooit in zijn omgeving. Dus jouw advies om het via het telefoon te doen vind ik echt top!


    -

    Het idee is inderdaad spannend, maar ik heb al bij twee baantjes ontslag genomen tot nu toe....en ik kan je zeggen dat het eigenlijk helemaal niks voorstelt uiteindelijk :") Toegegeven, ik had wel twee hele lieve bazen.


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb ook mijn contract beëindigd bij de jumbo laatst. In augustus zou ik er twee jaar zitten en in juli zou mijn contract toch al verlopen, maar ik ging de laatste tijd met zoveel tegenzin erheen, de sfeer was veranderd, manager was niet meer leuk, ik werkte alleen nog met stomme collega's en mijn examens kwam er aan. Ik zou eigenlijk na mijn examens stoppen, toen na de meivakantie en toen het zo ver was, heb ik de eerst mogelijke datum opgeschreven. Ik had er geen zin meer in, ik had medelijden met mijn collega-vriendin van de kassa, die moest nog een maand, en mijn vulploegmaatje, maar ik had er gewoon geen zin meer in. Schoonmaakstertje spelen, iedere vrijdag tot tien uur in de jumbo staan, omdat de groenteafdeling nog niet klaar is, of er weer iemand ziek is.

    Ik zou gewoon ontslag indienen en verder zoeken. Misschien zijn er bedrijven die administratiemedewerkers zoeken voor de vakantie? Dat ga ik vanaf 6 juni waarschijnlijk doen.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Een jongen bij mij op het werk die stuurde gewoon in de groepsapp: "Ben pleite, doei"
    Dat zou ik in ieder geval sowieso niet doen!

    Ik heb geen idee hoe je ontslag moet nemen. Ik werk door totdat mijn contract niet verlengd gaat worden... Heel veel succes!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik heb dit ook gehad. Het werk was niet leuk en in het team hing een nare sfeer. Misschien jegens mij, maar ook hoorbaar naar anderen toe, want er werd gewoon over een aantal mensen vast slecht gesproken.

    Mijn contract liep af dus dat was wel handig. Ik heb gevraagd of ik met mijn baas een gesprek kon hebben, even buiten werk tijden om en we zijn even aan tafel gaan zitten. Ik heb hem toen gezegd dat ik mijn contract niet wilde verlengen en ook een beetje waarom.

    In jouw situatie zou ik hetzelfde doen, een gesprek voorstellen. Dan kun je gewoon eerlijk zeggen: ik merk toch dat het werk, het team en de sfeer mij niet kunnen enhtousiasmeren voor een nog langere tijd en neem daarom bij dezen ontslag. Je kunt je nader uitleggen, hangt ook een beetje van de reactie af.

    Ik zou voor de zekerheid een ontslagbrief opstellen en geprint meenemen, als hij moeilijk gaat doen kun je hem die aanbieden.

    Misschien is er nog een opzegtermijn? Dan kan het zijn dat je nog een paar weken moet werken, maar dan is het einde al in zicht.

    Je kunt gewoon op zoek gaan naar een nieuwe en misschien wel leukere baan, voor in de zomer en om je tijd een beetje te verdrijven. Maar dan wel op een fijne plek.

    Veel succes! !


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Gewoon eerlijk zeggen dat je wil stoppen, je hoeft niet per se een reden te geven of je zegt gewoon dat het persoonlijk is of zo. Ik heb al eens tegen je gezegd dat tegen je zin naar werk gaan echt niet fijn is, ik weet hoe dat is. En geloof me, hoe langer je er tegen je zin gaat zijn, hoe zwaarder het wordt. En serieus, om die reden krijgen zoveel mensen een burnout en die voorkom je best.


    16 - 09 - '17

    doe zoals ik, via sms hahahaha


    okay nee niet doen slecht idee xd de reacties hierboven bevatten goede manieren

    [ bericht aangepast op 16 mei 2017 - 1:02 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik herken je probleem ook heel erg hoor. Ikzelf heb gewoon een super groot verantwoordelijkheidsgevoel op mijn werk, omdat ik ook Crewtrainer ben en dus nieuwe mensen inwerk, maar ik zie de exit voor mij ook al in zicht wegens buitenlandse stage en mijn baas is er niet zo'n fan van om mensen onbetaald verlof te laten nemen of iets. Ik heb alleen een vast contract nu dus dat maakt de situatie nog moeilijker.


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Ik zou inderdaad aangeven dat je om persoonlijke redenen graag wil stoppen. Dat hoef je verder niet uit te leggen. c: En het lijkt enger dan het is, trust me!


    The truth is out there.