• In Memorial

    Schrijfwedstrijd – Thriller, OP
    Story


    Hierbij geef ik je de toestemming om je schrijfwedstrijd te starten. Je hebt welgeteld vijf maanden om je wedstrijd af te ronden. Wanneer je erachter komt dat dit niet lukt, kun je een berichtje naar mij of een andere wedstrijdmoderator sturen met de vraag of je je wedstrijd mag laten verlengen. Als je drie weken achterelkaar niet reageert in je wedstrijd-topic, dan zullen wij wedstrijdmoderators je wedstrijd helaas moeten sluiten.

    Groetjes,
    Dysphoria
    Wedstrijdmoderator



    Welkom bij deze angstaanjagende schrijfwedstrijd! Heb je veel ervaring op het gebied van bloed, moord en doodslag, of begin je pas net? Dat maakt niet uit, iedereen is welkom!


    Deelnemers

    Ik zoek maximaal 15 enthousiaste deelnemers met stalen zenuwen. De inschrijvingen blijven open tot donderdag 25 mei 16.00 uur! Ongeveer rond dat tijdstip zal ook de eerste opdracht online komen te staan.

    Juryleden
    Ik zoek ook juryleden, namelijk maximaal 2. Hiervoor moet je wel voldoen aan een paar eisen: je beheerst de Nederlandse spelling en grammatica vrijwel foutloos, je kunt mensen goed van opbouwende kritiek voorzien, én je kunt je houden aan deadlines en afspraken. Meehelpen? Je zult van mij een tekstje krijgen dat je moet verbeteren.

    Opdrachten
    Er komen 5 opdrachten. Elke opdracht is een stand alone waarin je een door mij gegeven tekstje gaat uitwerken. Je schrijft in het Nederlands en over onbekende personen. Je mag zelf invullen hoe je de opdracht uitwerkt, zolang er een link is met het door mij gegeven tekstje. Je verhaal is 1500 tot 2500 woorden en je krijgt 20 dagen om te schrijven.
    Hieronder alvast de titels van de opdrachten:
    1. The Letter
    2. The Room
    3. The Housemaid’s Tale
    4. Project X
    5. The Untold Story

    Beoordelingen
    Je zult worden beoordeeld op de volgende punten. Je kunt in totaal 100 punten scoren. Natuurlijk is degene met het meeste aantal punten de winnaar. Er is dus een winnaar per ronde en een winnaar van de gehele wedstrijd.
    Spelling en grammatica, 25
    Originaliteit, 25
    Spanning, 25
    Geloofwaardigheid, 25

    Inleveren
    Inleveren doe je in het topic en op deze manier: Ik lever mijn verhaal in: linkje naar het verhaal.

    Prijzen
    Elke deelnemer die alle vijf de opdrachten op tijd inlevert, ontvangt een badge. Ook de winnaar van de wedstrijd ontvangt een badge.

    Dan nog even dit
    - Bij niet inleveren zonder joker lig je eruit
    - Je krijgt 2 jokers, zet die in voor de deadline
    - Elke opdracht kun je 3 dagen uitstel krijgen, vraag aan voor de deadline
    - In principe geen afvallers, degene met de meeste punten wint
    - Plagiaat wordt bestraft
    - Aanmelden doe je dikgedrukt
    - Je bent deelnemer of jurylid, niet allebei
    - Naamsveranderingen doorgeven



    Deelnemers
    Bakugou > Tacitus > Kirkman > Shouto
    Lorem
    Tamatoa > Pennywiise > Sarn
    Evaethas

    Juryleden
    Ik dus,
    en Amber738.




    Inzendingen

    Ronde 1 - The Letter
    Bakugou > Tacitus (uitstel): link
    HeiHei > TinyTina > Friday13th:
    Captain_Obvious > Wilberforce: JOKER
    Edgy:
    Mankind:

    Lorem: link
    Tamatoa > Pennywiise (uitstel): link
    Soco:
    Evaethas: JOKER
    Dumblydore > Bathsheba (uitstel): link

    Ronde 2 - The Room
    Bakugou > Tacitus > Kirkman > Shouto (uitstel): link
    Lorem (uitstel): JOKER
    Tamatoa > Pennywiise > Sarn (uitstel): JOKER
    Evaethas (uitstel): JOKER
    Dumblydore > Bathsheba (uitstel): JOKER

    Ronde 3 - The Housemaid's Tale
    Bakugou > Tacitus > Kirkman > Shouto > Rai > Boku (uitstel): JOKER
    Lorem (uitstel):
    Tamatoa > Pennywiise > Sarn (uitstel):
    Evaethas:


    [ bericht aangepast op 14 aug 2017 - 19:56 ]


    oi, suzy

    Oeps, ik zal er ook wat speed achter moeten zetten.


    16 - 09 - '17

    Het spijt me echt, ik doe dit niet graag, maar ik ga me helaas uitschrijven. Ik kan maar niets verzinnen en ik vind het dan best stom om al meteen een joker te gaan gebruiken. Ik merk ook dat ik er helaas niet te veel tijd voor heb en dan krijg je meer gekribbel dan iets nuttigs.


    16 - 09 - '17

    Nog 2 dagen! Wie trekt er een eindspurt en wie is er al lang en breed klaar?


    oi, suzy

    Mag ik ook uitstel? Het gaat niet lukken tegen morgen helaas :/


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Tacitus schreef:
    Mag ik ook uitstel? Het gaat niet lukken tegen morgen helaas :/

    Is genoteerd.

    @ de rest, nog 1 dag!

    [ bericht aangepast op 13 juni 2017 - 22:31 ]


    oi, suzy

    Ik ben nog steeds eenzaam. D:


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Ik vind het echt moeilijk, haha. Er komt letterlijk niets in me op.


    Mhm?

    Je hebt nog maar een paar uurtjes (tenzij je uitstel aanvraagt)!


    oi, suzy

    Ik heb wel een ideetje, maar ik weet niet of ik er de 1500 woorden mee ga halen. Wat is de 'bestraffing' op te weinig woorden? (Dan kan ik afwegen (: )

    Oh, en mag ik uitstel? Ik ga hem waarschijnlijk wel vandaag of heel dichtbij vandaag inleveren, maar met mijn concentratievermogen kan het wel eens later dan 12 uur worden (x

    [ bericht aangepast op 14 juni 2017 - 20:12 ]


    Mhm?

    Dat je 1500 tot 2500 woorden moet schrijven, is geen harde eis, maar wel een richtlijn. Probeer je daaraan te houden, maar als je hier 50 of 100 woorden boven/onder zit, is dat geen ramp. Kwaliteit zal altijd boven kwantiteit gaan!


    oi, suzy

    Bedankt (:


    Mhm?

    De deadline is verstreken.

    Tot nu toe heb ik één inzending ontvangen. Degenen met uitstel hebben nog tot en met 17 juni 23.59 uur om een stuk in te leveren.

    Helaas zijn er ook nog steeds mensen die niets van zich laten horen en uiteindelijk niets inleveren. Maar liefst vier mensen zijn op deze manier uit de wedstrijd gegaan. Dat vind ik erg jammer. Ik doe mijn best om een leuke wedstrijd op te zetten, maar nu voelt het aan alsof mijn moeite niet wordt gewaardeerd.

    Aan degenen die wel iets hebben ingeleverd of gaan inleveren, bedankt voor jullie communicatie, dat stel ik erg op prijs.

    We zijn nu nog met slechts zes deelnemers over. Ik heb besloten met een jury van twee leden door te gaan, namelijk Amber738 en ikzelf. Dit betekent ook dat je als deelnemer misschien door iemand anders gaat worden beoordeeld. Bekijk dit even in de story.

    Voor de juryleden geldt dat de termijn waarbinnen je de stukken moet hebben nagekeken, is verkort naar vijf dagen in plaats van tien. Met drie deelnemers moet dit hopelijk lukken.

    Ik hoop dat ik nog een aantal leuke stukken ga ontvangen en we daarna met hernieuwde motivatie door kunnen gaan naar de tweede ronde.


    oi, suzy

    Iversen schreef:
    De deadline is verstreken.

    Tot nu toe heb ik één inzending ontvangen. Degenen met uitstel hebben nog tot en met 17 juni 23.59 uur om een stuk in te leveren.

    Helaas zijn er ook nog steeds mensen die niets van zich laten horen en uiteindelijk niets inleveren. Maar liefst vier mensen zijn op deze manier uit de wedstrijd gegaan. Dat vind ik erg jammer. Ik doe mijn best om een leuke wedstrijd op te zetten, maar nu voelt het aan alsof mijn moeite niet wordt gewaardeerd.

    Aan degenen die wel iets hebben ingeleverd of gaan inleveren, bedankt voor jullie communicatie, dat stel ik erg op prijs.

    We zijn nu nog met slechts zes deelnemers over. Ik heb besloten met een jury van twee leden door te gaan, namelijk Amber738 en ikzelf. Dit betekent ook dat je als deelnemer misschien door iemand anders gaat worden beoordeeld. Bekijk dit even in de story.

    Voor de juryleden geldt dat de termijn waarbinnen je de stukken moet hebben nagekeken, is verkort naar vijf dagen in plaats van tien. Met drie deelnemers moet dit hopelijk lukken.

    Ik hoop dat ik nog een aantal leuke stukken ga ontvangen en we daarna met hernieuwde motivatie door kunnen gaan naar de tweede ronde.


    Ieder geval toch fijn dat je doorzet. :)
    Ik weet niet waarom er zoveel mensen uit de wedstrijd gaan.
    Ik merkte zelf aan mijn wedstrijd dat je moet rekenen dat er bijna de helft van de deelnemers eruit gaan wat ook de reden zou mogen zijn. :/
    Yaay voor degene die ingeleverd heeft. :)
    Oh, dat was ik. D:

    ( Oke, die tekst was misschien niet nodig geweest. XD )


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    De deadline voor de uitstellers (goh, dit klinkt wel heel negatief) verloopt morgen om 23.59 uur!


    oi, suzy

    Iversen schreef:
    De deadline voor de uitstellers (goh, dit klinkt wel heel negatief) verloopt morgen om 23.59 uur!


    Ik hoop dat er nog veel inzendingen zullen komen. :)


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."