• In de Manchester Arena in de Britse stad Manchester heeft gisteravond een explosie plaatsgevonden op het einde van het concert van de Amerikaanse popzangeres Ariana Grande. Daarbij zijn zeker negentien doden en 59 gewonden gevallen, bevestigt de politie in een officiële verklaring op Twitter. De politie behandelt het incident als een mogelijke terreuraanval, tot er indicaties zijn van het tegendeel. Om 7 uur is er een extra VTM NIEUWS.

    Wat is er gebeurd?
    Het optreden van de Amerikaanse zangeres was net afgelopen toen er rond half elf gisteravond volgens getuigen een hevige explosie plaatsvond. Er brak onmiddellijk paniek uit. De Manchester Arena zelf liet rond twee uur afgelopen nacht in een verklaring weten dat het incident buiten de zaal, in een openbare ruimte heeft plaatsgevonden. Nu blijkt de ontploffing gebeurd te zijn in de gang tussen de concertzaal en het metrostation naast de zaal.

    "We kunnen bevestigen dat er een incident was op het moment dat mensen de show van Ariana Grande gisterenavond verlieten", stond om iets na twee uur op de officiële account van de Manchester Arena. "Het incident vond plaats buiten de concertzaal in de publieke ruimte. Onze gedachten en gebeden gaan uit naar alle slachtoffers."

    Slachtoffers
    Voorlopig is de politie zeker van negentien doden en zo'n 59 gewonden. Bij de slachtoffers zijn mogelijk veel jongeren, Ariana Grande is vooral populair bij tieners. Op dit moment zijn er nog altijd veel kinderen vermist. Veel ouders stonden te wachten aan de Manchester Arena toen de paniek uitbrak. Onder de hashtag #MissinginManchester zoeken ze nu via sociale media naar hun kinderen.

    Terroristisch incident?
    Amerikaanse autoriteiten hebben aan de Amerikaanse nieuwszender CNN gemeld dat een zelfmoordaanslag de oorzaak zou zijn van de explosies. De Britse politie heeft daarentegen nog geen informatie vrijgegeven over de dader. Zij behandelt het incident voorlopig als een aanslag tot het tegendeel bevestigd is.

    Gecontroleerde ontploffing

    De politie van Manchester voerde rond halfdrie 's nachts een gecontroleerde ontploffing uit in de Cathedral Gardens, op enkele tientallen meters van de concertzaal. Het bleek echter om achtergelaten kledij te gaan en niet om een verdacht voorwerp, werd wat later gemeld op Twitter.

    De popzangeres zelf, die enkele minuten voor de ontploffingen haar set had beëindigd, is ongedeerd. De zangeres trekt momenteel met haar 'Dangerous Woman Tour' door Europa. Komende zondag treedt ze normaal gezien op in het Antwerpse Sportpaleis.

    Regio vermijden

    De politie van Manchester spreekt van een "serieus incident" en raadt mensen aan om de regio te vermijden. De hulpdiensten zijn massaal ter plaatse. Intussen is ook het station bij de muziekhal, Manchester Victoria, ontruimd en gesloten. De ambulancediensten hebben het zo druk dat ze vragen om enkel te bellen wanneer er levensgevaar is.

    De politie werkt momenteel aan een telefoonnummer waarop bezorgde vrienden en familieleden van de concertgangers terechtkunnen.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    I feel so angry and sick. Echt wtf is er mis met deze verotte wereld.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    En net bevestigd op de radio dat het al om 22 doden gaat. :c


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nortia schreef:
    En net bevestigd op de radio dat het al om 22 doden gaat. :c

    :// het is zo naar dat je bijna ervan uit kan gaan dat het hoogstwaarschijnlijk allemaal tieners zijn.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dumblydore schreef:
    I feel so angry and sick. Echt wtf is er mis met deze verotte wereld.

    this, echt vreselijk


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Dumblydore schreef:
    I feel so angry and sick. Echt wtf is er mis met deze verotte wereld.


    Dit. Zoiets maakt me echt agressief en kwaad.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik vind dit echt onrealistisch...
    Ondertussen is het ook al bevestigd dat het om een zelfmoordaanslag gaat met een geïmproviseerde bom.
    Hopelijk loopt het dodental niet verder op want het is al zo'n zware tol. 22 doden en 59 gewonden. Het moest je kind maar eens zijn


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    he maar jongens 'de zangeres is ongedeerd'

    echt gewoon ziekelijk


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Hoe meer aanslagen ze plegen, hoe laffer ik ze vind eigenlijk.

    Echt naar voor de slachtoffers en nabestaanden.:/


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik schrok echt zo erg toen ik dit vanochtend als eerste melding op mijn telefoon las... dit is echt vresslijk..


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Nou, de aanslag is weer opgeeist door IS...


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Wat verschrikkelijk naar:/


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik ben hier echt zo misselijk van geworden.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Erg naar... erg naar.. :/


    ~My Mind Is Free~

    Dumblydore schreef:
    Nou, de aanslag is weer opgeeist door IS...

    Jaa en t domme is dat IS de laatste tijd alles opeist. Hadden twee terroristische groepen laast niet één aanslag tegelijkertijd opgeëist? Ik weet niet meer of dat wel te geloven is.

    Maar poe, heftig. En dat bij een stel kinderen. Wat sneu.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik vind dit echt vreselijk nieuws. =(


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury