• In Memorial

    Schrijfwedstrijd – Thriller, OP
    Story


    Hierbij geef ik je de toestemming om je schrijfwedstrijd te starten. Je hebt welgeteld vijf maanden om je wedstrijd af te ronden. Wanneer je erachter komt dat dit niet lukt, kun je een berichtje naar mij of een andere wedstrijdmoderator sturen met de vraag of je je wedstrijd mag laten verlengen. Als je drie weken achterelkaar niet reageert in je wedstrijd-topic, dan zullen wij wedstrijdmoderators je wedstrijd helaas moeten sluiten.

    Groetjes,
    Dysphoria
    Wedstrijdmoderator



    Welkom bij deze angstaanjagende schrijfwedstrijd! Heb je veel ervaring op het gebied van bloed, moord en doodslag, of begin je pas net? Dat maakt niet uit, iedereen is welkom!


    Deelnemers

    Ik zoek maximaal 15 enthousiaste deelnemers met stalen zenuwen. De inschrijvingen blijven open tot donderdag 25 mei 16.00 uur! Ongeveer rond dat tijdstip zal ook de eerste opdracht online komen te staan.

    Juryleden
    Ik zoek ook juryleden, namelijk maximaal 2. Hiervoor moet je wel voldoen aan een paar eisen: je beheerst de Nederlandse spelling en grammatica vrijwel foutloos, je kunt mensen goed van opbouwende kritiek voorzien, én je kunt je houden aan deadlines en afspraken. Meehelpen? Je zult van mij een tekstje krijgen dat je moet verbeteren.

    Opdrachten
    Er komen 5 opdrachten. Elke opdracht is een stand alone waarin je een door mij gegeven tekstje gaat uitwerken. Je schrijft in het Nederlands en over onbekende personen. Je mag zelf invullen hoe je de opdracht uitwerkt, zolang er een link is met het door mij gegeven tekstje. Je verhaal is 1500 tot 2500 woorden en je krijgt 20 dagen om te schrijven.
    Hieronder alvast de titels van de opdrachten:
    1. The Letter
    2. The Room
    3. The Housemaid’s Tale
    4. Project X
    5. The Untold Story

    Beoordelingen
    Je zult worden beoordeeld op de volgende punten. Je kunt in totaal 100 punten scoren. Natuurlijk is degene met het meeste aantal punten de winnaar. Er is dus een winnaar per ronde en een winnaar van de gehele wedstrijd.
    Spelling en grammatica, 25
    Originaliteit, 25
    Spanning, 25
    Geloofwaardigheid, 25

    Inleveren
    Inleveren doe je in het topic en op deze manier: Ik lever mijn verhaal in: linkje naar het verhaal.

    Prijzen
    Elke deelnemer die alle vijf de opdrachten op tijd inlevert, ontvangt een badge. Ook de winnaar van de wedstrijd ontvangt een badge.

    Dan nog even dit
    - Bij niet inleveren zonder joker lig je eruit
    - Je krijgt 2 jokers, zet die in voor de deadline
    - Elke opdracht kun je 3 dagen uitstel krijgen, vraag aan voor de deadline
    - In principe geen afvallers, degene met de meeste punten wint
    - Plagiaat wordt bestraft
    - Aanmelden doe je dikgedrukt
    - Je bent deelnemer of jurylid, niet allebei
    - Naamsveranderingen doorgeven



    Deelnemers
    Bakugou > Tacitus > Kirkman > Shouto
    Lorem
    Tamatoa > Pennywiise > Sarn
    Evaethas

    Juryleden
    Ik dus,
    en Amber738.




    Inzendingen

    Ronde 1 - The Letter
    Bakugou > Tacitus (uitstel): link
    HeiHei > TinyTina > Friday13th:
    Captain_Obvious > Wilberforce: JOKER
    Edgy:
    Mankind:

    Lorem: link
    Tamatoa > Pennywiise (uitstel): link
    Soco:
    Evaethas: JOKER
    Dumblydore > Bathsheba (uitstel): link

    Ronde 2 - The Room
    Bakugou > Tacitus > Kirkman > Shouto (uitstel): link
    Lorem (uitstel): JOKER
    Tamatoa > Pennywiise > Sarn (uitstel): JOKER
    Evaethas (uitstel): JOKER
    Dumblydore > Bathsheba (uitstel): JOKER

    Ronde 3 - The Housemaid's Tale
    Bakugou > Tacitus > Kirkman > Shouto > Rai > Boku (uitstel): JOKER
    Lorem (uitstel):
    Tamatoa > Pennywiise > Sarn (uitstel):
    Evaethas:


    [ bericht aangepast op 14 aug 2017 - 19:56 ]


    oi, suzy

    Ik ga morgen schrijven, ik heb net alle deadlines etc. achter de rug.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik zit al op 1249 woorden whoop, wel een lastige opdracht though.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik lever mijn verhaal in: Genezen.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Toppie!

    Er zijn nog drie deelnemers die moeten inleveren, vandaag!


    oi, suzy

    Ik ga vanavond schrijven haha :') Ben echt een enorme uitsteller, maar heb ook gewoon weinig tijd op het moment :p


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Tacitus schreef:
    Ik ga vanavond schrijven haha :') Ben echt een enorme uitsteller, maar heb ook gewoon weinig tijd op het moment :p

    Je hebt meer dan 3 weken de tijd gehad (nerd)


    oi, suzy

    Iversen schreef:
    (...)
    Je hebt meer dan 3 weken de tijd gehad (nerd)


    Examens in België duren soms langer dan dat tho. En het is geen gemakkelijke opdracht (;


    Mhm?

    Mijn stukje gaat dus ook wel degelijk te kort zijn, maar ik heb echt moeite met wat te verzinnen en ik lever liever iets in, aangezien ik weet dat Jokers nogal demotiverend zijn voor wedstrijdorganisatoren (:
    Is er trouwens een beloning voor de mensen die geen jokers gebruiken? (Als in, laagste punt laten vallen oid?)


    Mhm?

    Pennywiise schreef:
    (...)

    Examens in België duren soms langer dan dat tho. En het is geen gemakkelijke opdracht (;

    Hmmm, ja, true. Maar hoe bedoel je, niet makkelijk? Naar mijn idee krijg je juist veel vrijheid, mede omdat je niet vastzit aan een hard woordenaantal (dat zal ik overigens in de volgende opdracht duidelijker vermelden).

    Gewoon om jullie mening te horen, zodat ik dat in de toekomst beter kan doen.


    oi, suzy

    Pennywiise schreef:
    Mijn stukje gaat dus ook wel degelijk te kort zijn, maar ik heb echt moeite met wat te verzinnen en ik lever liever iets in, aangezien ik weet dat Jokers nogal demotiverend zijn voor wedstrijdorganisatoren (:
    Is er trouwens een beloning voor de mensen die geen jokers gebruiken? (Als in, laagste punt laten vallen oid?)

    Nee, dat niet. Maar als je wél elke opdracht iets inlevert, krijg je een badge voor "enthousiaste deelnemer". ^^


    oi, suzy

    Iversen schreef:
    (...)
    Hmmm, ja, true. Maar hoe bedoel je, niet makkelijk? Naar mijn idee krijg je juist veel vrijheid, mede omdat je niet vastzit aan een hard woordenaantal (dat zal ik overigens in de volgende opdracht duidelijker vermelden).

    Gewoon om jullie mening te horen, zodat ik dat in de toekomst beter kan doen.



    Wel, ik heb enkele wedstrijden hier georganiseerd, en ik kan je wel vertellen wat ik er allemaal uit heb geleerd? En gewoon zeggen wat ik moeilijk vind, natuurlijk, haha xd Het blijft wel de mening van 1 persoon, dus je kiest zelf wat je ermee doet (: Het is alleszins op geen enkele manier aanvallend bedoeld!

    Je laat inderdaad voldoende ruimte tussen je minimum en maximum van woorden, maar je minimum ligt tamelijk hoog. 1500 is voor veel mensen al een serieus hoofdstuk en als je bij een opdracht niet veel inspiratie hebt (wat altijd kan gebeuren), is het een ferme drempel. Ik heb geleerd dat lengte niet altijd garant staat voor kwaliteit, dus bij mij ligt die drempel altijd vrij laag. Meestal krijg je alsnog langere stukjes, juist door die vrijheid en dat je er niet op moet letten.

    En je opdracht zelf is echt leuk en origineel, maar het is niet helemaal duidelijk wat ervan verwacht wordt. Moet je verder gaan waar je inleiding stopt, moet je de inleiding uitgebreid schrijven, mag je deeltjes gebruiken van de inleiding... Hoe en hoe ver mag je de opdracht verdraaien? Mogen de deelnemers out of the box denken, of kunnen ze zich beter zo letterlijk mogelijk aan de opdracht houden?


    Mhm?

    Pennywiise schreef:
    (...)


    Wel, ik heb enkele wedstrijden hier georganiseerd, en ik kan je wel vertellen wat ik er allemaal uit heb geleerd? En gewoon zeggen wat ik moeilijk vind, natuurlijk, haha xd Het blijft wel de mening van 1 persoon, dus je kiest zelf wat je ermee doet (: Het is alleszins op geen enkele manier aanvallend bedoeld!

    Je laat inderdaad voldoende ruimte tussen je minimum en maximum van woorden, maar je minimum ligt tamelijk hoog. 1500 is voor veel mensen al een serieus hoofdstuk en als je bij een opdracht niet veel inspiratie hebt (wat altijd kan gebeuren), is het een ferme drempel. Ik heb geleerd dat lengte niet altijd garant staat voor kwaliteit, dus bij mij ligt die drempel altijd vrij laag. Meestal krijg je alsnog langere stukjes, juist door die vrijheid en dat je er niet op moet letten.

    En je opdracht zelf is echt leuk en origineel, maar het is niet helemaal duidelijk wat ervan verwacht wordt. Moet je verder gaan waar je inleiding stopt, moet je de inleiding uitgebreid schrijven, mag je deeltjes gebruiken van de inleiding... Hoe en hoe ver mag je de opdracht verdraaien? Mogen de deelnemers out of the box denken, of kunnen ze zich beter zo letterlijk mogelijk aan de opdracht houden?


    Ik heb zelf ook wat wedstrijden georganiseerd. Ik ga mee met die mening.
    Ik merkte altijd dat de deelnemers graag duidelijkheid wilde met de opdrachten, simpelweg omdat ze dan weten wat er verwacht wordt. Dat schrijft ook een stuk makkelijker.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Ja, daar hebben jullie wel gelijk in. Het is echter wel moeilijk om in te schatten wat de behoefte is van de deelnemers. Want je wil hen niet te veel beperken in hun vrijheid, maar waar ligt dan die grens?


    oi, suzy

    Iversen schreef:
    Ja, daar hebben jullie wel gelijk in. Het is echter wel moeilijk om in te schatten wat de behoefte is van de deelnemers. Want je wil hen niet te veel beperken in hun vrijheid, maar waar ligt dan die grens?


    Eerlijk gezegd verschilt dat per deelnemer, ik heb bijvoorbeeld deelnemers gehad die juist niet zoveel vrijheid wilden hebben, zodat ze precies wisten wat te doen staat.
    Of je geeft ze toch de vrijheid, maar noem een paar specifieke punten waar ze aan moeten houden. Of te wel: duidelijkheid.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Iversen schreef:
    Ja, daar hebben jullie wel gelijk in. Het is echter wel moeilijk om in te schatten wat de behoefte is van de deelnemers. Want je wil hen niet te veel beperken in hun vrijheid, maar waar ligt dan die grens?


    Dat is inderdaad een beetje zoeken (: En ergens mag je daar wel naar jezelf luisteren: wat wil jij zien? Wil je zo origineel mogelijk: geef één of maximum twee puntjes die er in moeten zitten, maar geef alle vrijheid in de rest of in de manier waarop. Wil je meer controle, dan geef je wat meer puntjes (:


    Mhm?