• De laatste tijd heb ik veel zitten nadenken over verhalen, hoe alomtegenwoordig die zijn in onze levens, en dat je er eigenlijk niet aan kunt ontsnappen. (*Jaws theme* Ze weten waar je woooont! En je hebt er waarschijnlijk een paar op een boekenplank staan. 👻) Waar ik vooral ook telkens op stootte bij deze diepe overpeinzingen, is hoe belangrijk verhalen voor ons kunnen zijn. Iedereen heeft wel iets wat je altijd is bijgebleven en veel invloed op je heeft gehad op wat voor manier dan ook.

    Daarom vroeg ik mij af, wat is dat verhaal (of zijn die verhalen, want het kan er natuurlijk meer dan één zijn) voor jou? En waarom en op wat voor manier heeft dat je beïnvloed?

    Je kunt daarbij denken aan een gepubliceerd boek, maar ook aan een fanfic, het verhaal van een film of serie, een anekdote die je van je basisschooljuf hebt gehoord, een willekeurige Tumblrpost of het waargebeurde levensverhaal van je overgrootoma's valkparkiet. Alles telt. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Leuk topic Inge!

    Mijn grote favorieten zijn toch wel Middernachtzon (Jo Nesbø) en Vaderwraak (Roslund & Hellström). Ten eerste omdat ze beide een erg typische em herkenbare schrijfstijl hebben, en ten tweede omdat ze beide erg pakkend schrijven. Als je hun verhalen leest, blijf je verpletterd achter na de laatste pagina. Ook zijn de verhalen heel realistisch: de auteurs zijn niet bang om onderwerpen aan te halen waar je van gaat walgen: pedofilie, huiselijk geweld... Ze kennen absoluut geen schaamte.


    oi, suzy

    Een schitterend gebrek van Arthur Japin en Gravity van Tess Gerritsen. Beiden boeken die ik er keer op keer weer bij pak en opnieuw lees. Van de laatste gaat mijn hart nog altijd sneller kloppen tijdens de spannende delen. De eerste is mijn favoriet uit de Nederlandse taal en het enige boek dat ik nog in het Nederlands lees. Ik heb een hele oude hardcover variant daarvan en ik associeer het gewoon echt heel erg met, met een boek op de bank kruipen en je heel erg verliezen, en de geur van een boek als je hem open slaat. Heerlijk.. Into the forest van Jean Hegland gaf mij ook een bijzonder gevoel. Op de een of andere manier greep die me heel erg aan.


    The truth is out there.

    bish


    Heaven is a place that we all have

    Mijn favoriete boek blijft Loverboys van Helen Vreeswijk, ik heb dat boek gelezen toen ik nog redelijk jong was en intussen al zo'n twintig keer. Op een of andere manier is het altijd bij me gebleven en dat zal dan ook altijd het eerste zijn wat in me opkomt.

    En mijn favoriete fanfic (die kan niet ontbreken, want ja, ik heb 'm mede dankzij Kogane uitgeprint gekregen voor m'n verjaardag. :Y)) is One of Our Own, het is een Criminal Minds fanfic. En hoe veel CM fics ik ook zal lezen, niets kan aan deze tippen. Ik kan 'm echt iedere avond wel lezen want jezus, de schrijfster schrijft het ook zo goed. Het liefste nu ik dit type ga ik 'm weer opnieuw lezen. :')


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Laten me even nadenken en dan kom ik zo terug met een antwoord.
    Een moeilijke vraag.


    Geloof niet alles wat je denkt

    Ik heb geen 1 favoriet. Verschillende boeken hebben mij op verschillende manieren geraakt en veranderd.
    Als ik het echt heb over mijn favoriete amuserende boeken zijn t eigenlijk alle boeken van Rick Riordan.

    Maar de boeken die mij oprecht hebben aangeraakt en zelfs hebben veranderd, zijn een aantal boeken van Wattpad.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Oh, jeetje, dat is een moeilijke vraag. Daar moet ik ook echt even over nadenken hoor, hahaha. Er zijn namelijk meerdere verhalen die in me op komen, maar geen die er echt bovenuit steekt


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen