• Hoiii

    In mei waren mijn vriend en ik een jaar samen en daarvoor heb ik hem dit cadeau gegeven: een dag naar Parijs (met de bus). Alleen, voor hem is het nog een verrassing waar we heen gaan, ik heb alleen gezegd dat we samen een dag weggaan en andere details etc.
    Nu het bijna zover is heb ik de vraag wát nou het allerleukste is van Parijs en dan bedoel ik niet de "grote toeristische attracties", maar eerder de kleine schattige plaatjes waar je als toerist niet zo snel komt. Dus hierbij mijn vraag: wat van Parijs vinden jullie het écht waard om heen te gaan?

    Xx

    Oh wat schattig dit! Ik heb alleen geen idee. Ik ben ooit naar Parijs gegaan maar dat was alleen in Disneyland.:W

    Die brug, Pont des Arts, waar vroeger die slotjes hingen. Vond ik een van de mooiste plekken die ik gezien had in Parijs, gaf me ook echt rust en het was er eigenlijk niet druk.


    16 - 09 - '17

    De catacombes!
    Die zijn wel echt spannend en erg eng!
    als je van zulke dingen houd raad ik het aan maar anders de sacré-Coeur. Vind ik zelf een erg mooie kerk!

    [ bericht aangepast op 4 juli 2017 - 20:47 ]


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Ik vind de Sacre-Coeur mooi. Het zwermt er van de toeristen, maar je hebt een geweldig uitzicht over heel Parijs. Als je een juiste afslag neemt daar, dan kom je uit op Place du Tetre, en dan volg je Reu Norvis verder Monmartre in. Maar verder raad ik je wel aan highlights te gaan zien, Arc de Triomph, Louvre (van buiten), etc. Echt nog wel de moeite waard vond ik.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Als je van moderne kunst houdt moet je echt naar Pompidou! Wel vroeg gaan, anders kan het wel druk worden. Verder vond ik deze wandeling heel erg mooi en gezellig: https://couvreur.home.xs4all.nl/ned/reizen/paris/Amelie/amelie1.htm, als je Amélie nog niet gezien hebt is het zeker leuk om die vantevoren te kijken!


    hell yeah i’m a catholic i’ve been addicted to cats my whole life

    Ik vind Parijs zwaar overrated om eerlijk te zijn, maar Le Jardin des Tuileries is wel echt praaaaaachtig. De Sacre-Coeur is ook een bezoek waard, maar daar zijn uiteraard heel veel mensen. Het uitzicht 's nachts is wel echt de moeite. c: Maar als ik je echt iets moet aanraden, zou ik toch het eerste kiezen.c:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Nou voor een tientje per persoon ongeveer, kun je een boottocht maken voer de Seinne, echt leuk! Ik weet dus niet of je met geld wilt 'gooien', maar voor een klein bedrag kun je ook een met een ballonvaart over Parijs uitkijken voor een kwartier.


    You were born original, don't die as a copy.