• De stelling van deze week luidt:
    We mogen terrorisme ons leven niet laten bepalen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Zo mee eens. Dan winnen ze, en dat moeten we niet laten gebeuren.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    terrorisme mag ons leven niet bepalen, wel de dood? :'D op dit moment is het namelijk meer zo

    maar inderdaad ja, terrorisme zou niets mogen bepalen helaas kan het haast niet anders van wel om er rekening mee te houden (het feit dat je bijvoorbeeld niet meer op reis gaat naar turkije of egypte of petra en dergelijken zegt genoeg, het hoeft niet per se een grote invloed te hebben, maar er zijn toch factoren waar iedereen zich (on)bewust mee bezighoudt)

    [ bericht aangepast op 28 mei 2017 - 15:43 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    goud schreef:
    terrorisme mag ons leven niet bepalen, wel de dood? :'D op dit moment is het namelijk meer zo

    maar inderdaad ja, terrorisme zou niets mogen bepalen helaas kan het haast niet anders van wel om er rekening mee te houden (het feit dat je bijvoorbeeld niet meer op reis gaat naar turkije of egypte of petra en dergelijken zegt genoeg, het hoeft niet per se een grote invloed te hebben, maar er zijn toch factoren waar iedereen zijn (on)bewust mee bezighoudt)

    Precies dit.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    goud schreef:
    terrorisme mag ons leven niet bepalen, wel de dood? :'D op dit moment is het namelijk meer zo

    maar inderdaad ja, terrorisme zou niets mogen bepalen helaas kan het haast niet anders van wel om er rekening mee te houden (het feit dat je bijvoorbeeld niet meer op reis gaat naar turkije of egypte of petra en dergelijken zegt genoeg, het hoeft niet per se een grote invloed te hebben, maar er zijn toch factoren waar iedereen zijn (on)bewust mee bezighoudt)


    Maar dat heeft niet zozeer met terrorisme te maken, meer met oorlog. Want we gaan/gingen ook niet op vakantie naar andere landen waar het onrustig is (geweest).

    'Aanpassen aan terrorsime' is meer in je eigen land. Ga je nog naar een festival in Amsterdam? Ga je nog in de spits naar de grote stations? Ga je nog naar een concert in Rotterdam? Ga je nog naar schiphol?

    En misschien zijn deze vragen te kort en moet het meer zijn: ga je nog zonder twijfelen, zonder angst naar (...)?

    Ben je bang als je in de spits op Utrecht centraal loopt? Wil je eigenlijk op 4 mei naar de dam, "maar doen we dat dit jaar maar even niet"? Ga je nog naar een grote Kerstmarkt en ben je dan telkens alert als je een auto of vrachtwagen ziet/hoort?

    Ik vind het belangrijk om alles wat ik wil gewoon te doen, maar ik ben soms wel angstig - en dat is ook bepalend. Helaas kan ik daar niks tegen doen.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    (...)

    Maar dat heeft niet zozeer met terrorisme te maken, meer met oorlog. Want we gaan/gingen ook niet op vakantie naar andere landen waar het onrustig is (geweest).

    'Aanpassen aan terrorsime' is meer in je eigen land. Ga je nog naar een festival in Amsterdam? Ga je nog in de spits naar de grote stations? Ga je nog naar een concert in Rotterdam? Ga je nog naar schiphol?

    En misschien zijn deze vragen te kort en moet het meer zijn: ga je nog zonder twijfelen, zonder angst naar (...)?

    Ben je bang als je in de spits op Utrecht centraal loopt? Wil je eigenlijk op 4 mei naar de dam, "maar doen we dat dit jaar maar even niet"? Ga je nog naar een grote Kerstmarkt en ben je dan telkens alert als je een auto of vrachtwagen ziet/hoort?

    Ik vind het belangrijk om alles wat ik wil gewoon te doen, maar ik ben soms wel angstig - en dat is ook bepalend. Helaas kan ik daar niks tegen doen.


    Dat is niet waar, er is geen oorlog in Egypte en Turkije. Er zijn gewoon elke week terroristische aanslagen. Het is er juist onrustig door al de aanslagen en de strijd tegen terrorisme (en natuurlijk ook door Erdogan)

    Dan nog maakt terrorisme deel uit van die beslissing (waar ga ik op vakantie?) Ik weet ook dat de kans klein is dat je naar Venezuela op vakantie gaat of naar Colombia of naar Noord-Korea, maar dat heeft ook weer te maken met angst (dezelfde angst die je kan koesteren voor terrorisme)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik ben het eens met de stelling in theorie, maar ik denk ook dat het in de praktijk soms niet helemaal mogelijk is om dit echt uit te voeren. We moeten absoluut ons best doen om gewoon onze levens te blijven leiden en ons niet te laten intimideren, maar ik denk dat er desondanks maar weinig mensen zijn die tegenwoordig nog echt helemaal zorgeloos naar drukke evenementen of op stedentripje naar een Europese hoofdstad gaan, zonder in ieder geval een keer stil te staan bij dat mogelijke horrorscenario, hoe onwaarschijnlijk ook. Soms is het niet zozeer een kwestie van of we toestaan of niet dat het bepalend is in ons leven, maar is dat gewoon zo, al is het onbedoeld of automatisch en misschien zelfs tegen onze zin.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik ben het er mee eens, maar helaas is het in de praktijk niet altijd mogelijk.


    26 - 02 - '16

    Klopt. Ik vind dat terroristen niet mogen winnen, en dat wij niet bang moeten zijn en gewoon ons leven moeten kunnen lijden.

    Neutraal, want in persoonlijke zin zal het je maar net gebeuren dat één van jouw dierbaren wat overkomt. Ja dat is logisch om dan angst te hebben voor terrorisme.

    In collectieve zin helpt het om niet bang te zijn voor terrorisme, maar dat niet bang er voor zijn heeft alleen zin als iedereen meer in collectieve zin terorisme niet meer vreest en hun eigen dierbaren en zichzelf ondergeschikt stelt tenopzichte van de hele bevolking. Makkelijker gezegd dan gedaan en erg rationeel.

    Anner schreef:
    Neutraal, want in persoonlijke zin zal het je maar net gebeuren dat één van jouw dierbaren wat overkomt. Ja dat is logisch om dan angst te hebben voor terrorisme.

    In collectieve zin helpt het om niet bang te zijn voor terrorisme, maar dat niet bang er voor zijn heeft alleen zin als iedereen meer in collectieve zin terorisme niet meer vreest en hun eigen dierbaren en zichzelf ondergeschikt stelt tenopzichte van de hele bevolking. Makkelijker gezegd dan gedaan en erg rationeel.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Mijn moeder is altijd degene geweest die die uitspraak het hardst riep. Toch gaan mijn ouders dit jaar niet op vakantie naar Cannes, mijden ze Nice en alle andere grote vakantieplekken aan de Franse kust. Terrorisme beïnvloed bij sommigen wel degelijk het leven en ik denk niet dat dat iets is om je voor te schamen.
    Ik wil graag roepen dat we het inderdaad niet mogen doen, maar voor mij is het makkelijk praten. Ik heb nog nooit het lichaam van een dierbare hoeven te identificeren na een aanslag. Nooit gewacht op een telefoontje dat nooit meer kwam. Mijn leven is (nog) niet volledig veranderd door terrorisme, behalve dat ik afwacht tot het een keer in Nederland gebeurd. Nee, we mogen ons leven niet laten bepalen door terrorisme maar we doen het toch. Al is het alleen maar uit angst, al is het alleen maar omdat je in een concertzaal de nooduitgangen checkt, al is het alleen maar omdat we gewoon meer stappen naar veiligheid moeten ondernemen.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    TinyTina schreef:
    Mijn moeder is altijd degene geweest die die uitspraak het hardst riep. Toch gaan mijn ouders dit jaar niet op vakantie naar Cannes, mijden ze Nice en alle andere grote vakantieplekken aan de Franse kust. Terrorisme beïnvloed bij sommigen wel degelijk het leven en ik denk niet dat dat iets is om je voor te schamen.
    Ik wil graag roepen dat we het inderdaad niet mogen doen, maar voor mij is het makkelijk praten. Ik heb nog nooit het lichaam van een dierbare hoeven te identificeren na een aanslag. Nooit gewacht op een telefoontje dat nooit meer kwam. Mijn leven is (nog) niet volledig veranderd door terrorisme, behalve dat ik afwacht tot het een keer in Nederland gebeurd. Nee, we mogen ons leven niet laten bepalen door terrorisme maar we doen het toch. Al is het alleen maar uit angst, al is het alleen maar omdat je in een concertzaal de nooduitgangen checkt, al is het alleen maar omdat we gewoon meer stappen naar veiligheid moeten ondernemen.

    Ik denk dat het menselijk is. Persoonlijk ging ik nog wel met een gerust hart naar Antwerpen Centraal na het opduiken van een dubieus verontrustend filmpje. Er was gedreigd, niks gebeurd. Zoiets overkomt je gewoon. Er valt lastig rekening mee te houden, dus doe ik het ook niet. Ik kon moeilijk nooit meer naar mijn ouders of vriend gaan.
    Maar het beïnvloed ons leven wel; het is niet altijd een keus. Er staan daar op Antwerpen Centraal bijvoorbeeld sinds een paar jaar militairen die er 4 jaar geleden niet stonden. Daarnaast was het in Brussel dusdanig dichtbij dat het indirect invloed had op de meeste mensen om mij heen, op een enkeling zelfs direct. Het is normaal dat je van zoiets schrikt. Het is normaal dat je drukke plekken eventjes mijdt.Het is normaal dat je ietwat ongerust kijkt naar die tas waarvan je niet weet van wie die is, om vervolgens weer terug naar realiteit te gaan als de leerling haar schooltas pakt, die zij even had neergezet.
    We moeten het ons niet te veel laten beïnvloeden, maar een extra tascontrole is geen overbodigheid op dit moment.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Mee eens maar ik denk dat onbewust iedereen eraan denkt en bang is. Zo ga ik naar een concert en speelt de gedachte op, wat als het hier mis gaat, evenals ik naar eeñ ander evenement gaat dus denk ik dat veel mensen de angst al hebben


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    goud schreef:
    terrorisme mag ons leven niet bepalen, wel de dood? :'D op dit moment is het namelijk meer zo

    maar inderdaad ja, terrorisme zou niets mogen bepalen helaas kan het haast niet anders van wel om er rekening mee te houden (het feit dat je bijvoorbeeld niet meer op reis gaat naar turkije of egypte of petra en dergelijken zegt genoeg, het hoeft niet per se een grote invloed te hebben, maar er zijn toch factoren waar iedereen zich (on)bewust mee bezighoudt)


    Ben het hier totaal mee eens


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Smyth schreef:
    Ik ben het er mee eens, maar helaas is het in de praktijk niet altijd mogelijk.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."