• De stelling van deze week luidt:
    We mogen terrorisme ons leven niet laten bepalen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Ik lees hier dat best wel veel mensen angstig zijn om dingen te doen. Ik heb dat echt totaal niet, haha.

    Ik ben het natuurlijk eens met de stelling, al vind ik het wel een beetje een rare stelling. Ik kan me moeilijk voorstellen hoe mensen het hier niet mee eens kunnen zijn.
    En misschien dat er een kleine groep is die zegt van 'jawel, we moeten ons hele leven laten bepalen door terrorisme!' dan denk ik dat die al lang de mond is gesnoerd door het nieuws/kranten/social media waar constant wordt herhaald dat we het niet ons leven moeten laten bepalen. Net zo lang tot dat iedereen het daar mee eens is.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Wat is je leven bepalen? Ik heb soms workshops in Brussel en ik merk wel dat ik me meer op mijn hoede voel dan wanneer ik in een andere stad loop. Maar het is niet dat ik daarvoor niet ga en die opdracht niet indien. Als het echt om grote dingen gaat: zoals je job, je studie, je leven laten dwarsbomen door terroristen, dan nee, dan moet je hen je leven niet laten bepalen. Maar is het ook je leven laten bepalen als je liever de fiets neemt dan de metro? Meestal als mensen bang zijn, gaat het maar om onbenullige dingetjes waar ze toch niet veel belang aan hechten. Tenzij je doodgaat van verdriet omdat je de eifeltoren perse wilt zien, is het niet zo ernstig dat mensen liever naar Oostenrijk op reis gaan dan naar Parijs. Als het gaat om zaken opgeven die je toch niet echt belangrijk vind, vind ik dat niet echt dat je kunt zeggen dat het je het je leven laat bepalen.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Patholoog schreef:
    Zo mee eens. Dan winnen ze, en dat moeten we niet laten gebeuren.


    Precies dit! Het is juist hun bedoeling om ons allemaal bang thuis te laten zitten, en dat weiger ik.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2017 - 17:54 ]


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Patholoog schreef:
    Zo mee eens. Dan winnen ze, en dat moeten we niet laten gebeuren.


    Precies dit.
    Al bepaald het op een manier wel mijn leven. Sinds dit jaar ben ik gestopt het nieuws te volgen op tv en de kranten, want ik merkte dat ik bang werd van wat er elke dag weer werd verteld over aanslagen. Nu ik het nieuws selectief volg merk ik dat ik vrolijker ben.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2017 - 18:04 ]


    Victims, aren't we all?

    ´´Natuurlijk mag dat wel´´

    Het is sarcasme, voor degene die dat niet zien

    [ bericht aangepast op 7 juni 2017 - 16:15 ]


    You dare to gaze upon me?

    Het mag ons leven niet bepalen, maar we moeten ons er wel op aanpassen, anders is dat wel erg roekeloos. Het mag niet bepalen wat wij doen, wat wij vinden, wat wij bereiken, maar we moeten ons er wel op aanpassen. We moeten voorzorgsmaatregelen treffen, we moeten twee keer nadenken voor we naar een ontzetgend toeristische plek gaan, om te beslissen of je het risico wilt nemen. Maar we moeten ons niet tegen laten houden.

    Ik vind dat er wel iets MOET gebeuren! Wie in s'hemelsnaam laat zijn kind opgroeien in een wereld waar zomaar een bom op je huis kan vallen?!👎:((

    Mee eens, maar we moeten er ons ergens wel van bewust zijn dat er dingen kunnen gebeuren. Ik woon namelijk dichtbij Antwerpen, een mogelijk doelwit voor terroristen...