• HOGWARTS:      THE      TEACHER’S      SIDE      OF      THINGS

    Het zijn de 1950s. Het is de tijd tussen de Tweede Wereldoorlog en de First Wizarding War in.
    Het leven in zwaar, maar het leven gaat door.


    Iedereen in de verscheurde Wizarding Community van Europa kent de verhalen van Hogwarts. Het is een goede school in een prachtig kasteel, waar enkele van de beste en meest hoog aangeschreven tovenaars en heksen van zijn afgestudeerd. Toch kennen maar weinigen de verhalen van de heksen en tovenaars die deze school draaiende houden. Als de laatste bel is gegaan, de leerlingen hun eigen weg gaan, en de gangen van de school enigszins kalmeren, gaat ook het leven van de docenten gewoon door. De leerlingen denken misschien wel dat deze dames en heren niets anders in hun leven hebben dan het lesgeven aan kinderen die het niet altijd evenveel waarderen. Toch is de realiteit helemaal anders. Roddelen, wegglippen naar Hogsmeade, met tegenzin delen van het werk doen, en aparte hobbies zijn hier ook gewoon aan de orde van de dag, net als bij de studenten van de school. Wij verwelkomen je om een kijkje te nemen in de illustere wereld van de docenten van Hogwarts.


    INFORMATIE

    UNIFORMEN
    HUISDIEREN

    In principe bestaat er voor docenten geen uniform en geen restricties aan hun huisdieren. Toch wordt wel van hen verwacht dat ze zich gepast kleden en het liefst in kleding uit de magische wereld. Ook wordt het sterk afgeraden huisdieren die niet in de persoonlijke vertrekken kunnen worden gehouden, niet mee te nemen naar het kasteel.


    VAKKEN
    Italics zijn al gereserveerd/in gebruik
    • Astronomy
    • Charms
    • Defence Against the Dark Arts
    • Herbology
    • History of Magic
    • Potions
    • Transfiguration
    • Divination
    • Alchemy
    • Apparition
    • Arithmancy
    • Care of Magical Creatures
    • Muggle Studies
    • Study of Ancient Runes

    Extra-curricular subjects Dit zijn vakken die docenten part-time naast hun hoofdvak geven
    • Ancient Studies
    • Art
    • Frog Choir
    • Ghoul Studies
    • Magical Theory
    • Muggle Art
    • Music
    • Muggle Music
    • Orchestra
    • Xylomancy


    ROOSTER
    De meeste docenten werken van maandag tot en met vrijdag tussen half 9 en 3, met een lunchpauze van een uur. Na 3 uur zijn de meesten nog een tijdje te vinden in hun kantoor, om te corrigeren, lessen voor te bereiden, en administratie af te werken, maar dit is aan de docenten zelf.


    VERTREKKEN
    Naast hun eigen lokaal en kantoor, hebben de docenten van Hogwarts een eigen vleugel van de school, uitgerust met een gezamenlijke vergaderzaal, huiskamer, keuken. Elke docent heeft ook een eigen vertrek met een badkamer en kitchenette. De vertrekken zijn standaard ingericht, maar docenten mogen ze zelf inrichten naar hun eigen smaak en wensen. Alleen de buitenmuren kunnen niet worden aangepast.



    ROLLEN

    LIJSTJE
    • Naam
    • Leeftijd Deze RPG gaat over docenten, dus graag hogere leeftijden dan 25.
    • Nationaliteit De meesten zullen zelf op Hogwarts hebben gezeten en dus uit de UK of Ierland komen
    • Bloedstatus Houd het een beetje gelijk alsjeblieft en houd in gedachte dat hoe ouder de docenten, hoe onlogischer halfbloed is.
    • Vak
    • Persoonlijkheid
    • Uiterlijk
    • Familie
    • Verleden Inclusief huidige woonplaats.
    • Relaties
    • Extra Denk hierbij aan voorkeuren, afknappers, huisdier, stok, talenten, seksualiteit, speciale positie, inrichting eigen vertrek, etc.

    Voor relaties komt later in het praattopic een lijstje.


    ROLLEN
    Heer // Dame
    Naam // Vak // Faceclaim // Speler [Topic.Pagina] [Head?]
    • Finlay Rory Fraser // Herbology // Michael Fassbender // SebastianVerlac [1.2]
    [R] • Gregory Flabamorn // Care of Magical Creatures // Dan Stevens // Choctaw [1.4]
    [R] • ? // Potions // ? // Ingrosso [?.?]
    • Salvador Hurtado Marques // Transfiguration // Javier Bardem // Sobral [1.4]
    • ? // ? // ? // ? [?.?]
    • ? // ? // ? // ? [?.?]

    • Seraphine Lowe // Astronomy // Keira Knightley // Sempre [1.2]
    [R] • ? // Divination // Jenna Coleman // Ravenpuff [?.?]
    • Lynn Winters // History of Magic // Anya // tubbietoost [1.4]
    [R] • ? // Charms // Emeraude Toubia // Tessarion [?.?]
    [R] • ? // Alchemy // ? // calice [?.?]
    • ? // ? // ? // ? [?.?]




    RPG

    REGELS
    • Minimaal 300 woorden per post, exclusief naam, foto, etc. Zo moeilijk is dat niet.
    • Schrijf alsjeblieft met hoofdletters, leestekens, en redelijke grammatica en spelling. Fouten kunnen gemaakt worden, maar het moet niet hinderlijk zijn voor de leesbaarheid.
    • Gebruik haakjes voor OOC in het Speeltopic [] {} () - -.
    • Hou het REALISTISCH!!! Niemand is perfect, niemand kan alles, iedereen maakt fouten, heeft problemen, en slechte dagen.
    • Laat het alsjeblieft weten als je langer dan een week niet kan reageren.
    • Reserveringen blijven 72uur staan. Een rol blijft een reservering tot deze COMPLEET is ingevuld.
    • Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    • Geen bekende personages
    • Geef graag username verandingen door
    • Speel niet voor anderen. Dit is zeer hinderlijk en asociaal.
    • 16+ is toegestaan. Als je 16+ schrijft, of iets anders wat mogelijk een trigger kan zijn voor anderen, zet het onder een spoiler en geef bovenaan de post aan waarom het gaat: sex, drugs, selfharm, eetstoornis, etc.
    • Respecteer elkaar en druk je ideeën niet door op anderen.
    • Alleen SebastianVerlac maakt nieuwe topics aan.

    Bij het breken van een regel volgt een waarschuwing. Na 2 waarschuwingen lig je er zonder pardon uit.
    TOPICS


    Lay-out door Bathsheba

    [ bericht aangepast op 21 juni 2017 - 21:32 ]


    Bowties were never Cooler

    PeterMaximoff schreef:
    (...)

    Liever een ander vak. Tubbietoost was je voor.

    Oh oke dan houdt het op vrees ik. De vakken die over zijn passen niet bij wie ik nu heb gemaakt en ik weet er vrijwel niks van :']


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Tessarion schreef:
    (...)
    Oh oke dan houdt het op vrees ik. De vakken die over zijn passen niet bij wie ik nu heb gemaakt en ik weet er vrijwel niks van :']


    Ik moet de rol nog schrijven, dus ik wil wel een ander vak uitzoeken!!
    Ik word een waarzegster? (Mijn telefoon laat niet goed zien wat schuin is en wat niet?)

    [ bericht aangepast op 5 juni 2017 - 15:35 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Mag ik dan Caeli Porter faceclaimen voor de rol?
    (ik denk tenminste dat ze zo heet....)





    Wie is trouwens het schoolhoofd??

    [ bericht aangepast op 5 juni 2017 - 15:51 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Mag ik mijn vrouw veranderen in een man? Wel hetzelfde vak


    Big girls cry when their hearts are breaking

    tubbietoost schreef:
    (...)

    Ik moet de rol nog schrijven, dus ik wil wel een ander vak uitzoeken!!
    Ik word een waarzegster? (Mijn telefoon laat niet goed zien wat schuin is en wat niet?)

    Divination is al bezet volgens mij.
    Er is nog:
    • Alchemy (alchemie/alchimie?)
    • Apparition (verdwijnselen)
    • Arithmancy (weet de directe vertaling niet, iets van magisch rekenen?)
    • Muggle Studies (speaks for itself)
    • Study of Ancient Runes (oude runen lezen)


    "Do you believe monsters are born or made?"

    nevermind.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2017 - 14:42 ]


    "Do you believe monsters are born or made?"

    hee is er geen potions docent? ifsoo mag ik een vrouwelijke potions of alchemy docente?

    [ bericht aangepast op 5 juni 2017 - 17:14 ]

    Even een MT, ik lees het later door.


    16 - 09 - '17

    Wait, ik verande fc naar Jenna Coleman.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    tubbietoost schreef:
    (...)

    Ik moet de rol nog schrijven, dus ik wil wel een ander vak uitzoeken!!
    Ik word een waarzegster? (Mijn telefoon laat niet goed zien wat schuin is en wat niet?)


    Waarzeggen valt ondr Divination, en Divination is helaas al vergeven

    calice schreef:
    hee is er geen potions docent? ifsoo mag ik een vrouwelijke potions of alchemy docente?


    Potions is er al, Alchemy nog niet.

    Sobral schreef:
    Mag ik mijn vrouw veranderen in een man? Wel hetzelfde vak


    Heel fijn

    [ bericht aangepast op 5 juni 2017 - 17:35 ]


    Bowties were never Cooler

    calice schreef:
    hee is er geen potions docent? ifsoo mag ik een vrouwelijke potions of alchemy docente?


    aangezien er nog beetje weinig mannen zijn wil ik ook wel een mannelijke docent alchemy als dat oke is ˆˆ

    tubbietoost schreef:
    Mag ik dan Caeli Porter faceclaimen voor de rol?
    (ik denk tenminste dat ze zo heet....)





    Wie is trouwens het schoolhoofd??


    Haar naam is Anya en ze is gefotografeerd bij Alexander Vinogradov. Je kan meer fotos vinden met het zoeken op: Anya by Alexander Vinogradov


    Bowties were never Cooler

    calice schreef:
    (...)

    aangezien er nog beetje weinig mannen zijn wil ik ook wel een mannelijke docent alchemy als dat oke is ˆˆ


    Het mag, maar het mag ook een vrouw blijven, gezien beide nu evenveel rollen bevatten. Je moet doen waarmee je eht liefst wil spelen


    Bowties were never Cooler

    PeterMaximoff schreef:
    (...)

    Het mag, maar het mag ook een vrouw blijven, gezien beide nu evenveel rollen bevatten. Je moet doen waarmee je eht liefst wil spelen


    Oke, in dat geval een vrouw!

    Tessarion schreef:
    Ik drop m'n Charms persoontje just to be sure even. Als Tubbietoost die dan toch nog wilt is het prima maar dan heb ik het even gedaan.

    ARABEL DULCINEA BLACK
    ""


    FC: Emeraude Toubia


    Leeftijd: 27, geboren op 30 november
    Nationaliteit: Half Brits, half Portugees.
    Bloedstatus: Halfblood, haar vader was een squib en haar moeder een heks
    Vak: Charms

    PERSOONLIJKHEID
    Eerlijk • Koppig, ze blijft bij haar eigen standpunt • Wanneer boos juist temperamentvol of erg kil • Sarcastisch • 'Ongevoelig' is een groot woord, maar soms komt het in de buurt • Intelligent • Nieuwsgierig • Blijft lang boos op iemand • Onzeker over zichzelf, al doet ze alsof het niet zo is • Charmant, vooral als ze iets wilt • Onafhankelijk, wuift hulp snel weg • Realistisch, soms te • Ambitieus, als ze iets doet wilt ze het goed doen • Vastberaden
    UITERLIJK
    Ze heeft het donkere haar van de Black familie, maar de dikte van haar Portugese familie. Het is redelijk lang - tot net onder haar borsten - met lichte slagen erin. Ze draagt het voornamelijk los of in een staart, soms in een vlecht.
    Arabel is 1.65 meter lang en dus van gemiddelde lengte. Ze heeft subtiele vrouwelijke vormen met een strakke taille waarvoor ze vijf keer in de week hardloopt. De meeste heksen en tovenaars vinden het maar een Mugglesport, maar Arabel vind het heerlijk.
    Haar ogen zijn zo donkerblauw dat ze van een verdere afstand eerder zwart lijken, pas wanneer je dichterbij komt zie je het blauwe erin. Arabel draagt vrijwel altijd donkere kleuren; zwart, bordeauxrood, grijs, donkerblauw, etc. Soms gooit ze er iets wits doorheen voor de verandering, maar je zal haar nooit in felroze of fluoriserend geel zien verschijnen.



    FAMILIE
    Haar vader was Marius Black, maar door zijn gebrek aan magische krachten werd hij op 16-jarige leeftijd door zijn familie verbannen. Hij verhuisde naar Portugal, waar hij Aletea Barbosa ontmoette. Aletea was een heks van lage afkomst, waardoor ze het aantrekkelijk vond om met een lid van de beroemde, Britse Black-familie om te gaan. Dat hij een Squib was zag ze hiervoor over het hoofd, tot het moment dat hij vertelde dat zijn familie hem erom had weg gestuurd. Aletea verbrak het contact met Marius, maar besloot de naam Black te houden voor haar kind toen ze erachter kwam dat ze zwanger was van Marius.
    Arabel heeft haar vader nooit meer gezien en geen idee of hij nog leeft. De kans dat hij in de Muggle-wereld leeft en niet van haar bestaan weet is erg groot.

    VERLEDEN
    Haar moeder schreef de familie Black toen Arabel acht was en het duidelijk was dat ze een heks was. Pollux Black wilde er in eerste instantie niks van weten, maar zijn vrouw Irma had een zachter hart en overtuigde hem om zijn nichtje uit Portugal op te halen. Zodoende verhuisde Arabel van Portugal naar Engeland en woonde in bij haar familie. Hoewel ze nooit echt slecht behandeld is, verscholen ze haar het liefst voor belangrijk bezoek en was het uitgesloten dat ze een opleiding aan Hogwarts zou krijgen. Arabel kreeg thuis les van haar familie leden, vooral van haar oom Pollux. Wanneer haar neefjes Alphard en Cygnus terugkwamen in de vakanties probeerden ze samen de stof door te nemen die zij hadden geleerd. Haar nichtje Walburga vond het verspilde moeite en bleef uit de buurt van Arabel.
    Ondanks dat ze nooit een echte opleiding genoten heeft, bleek Arabel een getalenteerde duelspeelster en blonk uit in bezweringen. Een niet al te ingewikkelde Potion maken ging haar ook nooit verkeerd af, maar het verzorgen van magische planten eindigde nooit goed.
    Arabel was 20 toen ze opeens te horen kreeg dat ze weg moest. Haar tante Irma hielp het meisje met wat spullen pakken en deed haar beloven geen contact meer te zoeken met de familie. Arabel heeft nooit precies geweten waar dit over ging, maar aangezien ze de weken veel weg moest lopen van ontmoetingen met gasten dacht ze altijd dat het daar iets mee te maken zou hebben. Arabel is daarna verhuisd naar Londen, en in haar nieuwe plotselinge vrijheid heeft ze eerst een jaar haar jeugd ingehaald. Daarna kwam ze er al snel achter dat ze zonder schooldiploma weinig kanten op kon, en is ze een studie Charms & Spells begonnen in Londen. Nadat ze haar diploma had behaald, zag ze een vacature voor Hogwarts staan. Ze solliciteerde met het idee dat ze het altijd kon proberen, en toen werd ze aangenomen.

    RELATIES
    Arabel begint haar eerste jaar op Hogwarts, en aangezien ze er ook niet naar school is gegaan kent ze (waarschijnlijk) niemand.

    EXTRA
    Toverstok: Donker cipressenhout, feniksveer, 31 cm, licht soepel
    Patronus: Panter
    Seksualiteit: Hetero
    Ondanks dat ze al vanaf haar 9e niet meer in Portugal woont, als ze kwaad of geïrriteerd is gaat ze automatisch in het Portugees praten.
    Haar oom had voor de verjaardag van haar nichtje eens een kat gekocht, die ze niet wilde hebben. Arabel heeft hem onder haar hoede genomen en hem Jynx genoemd. Het is een Savannah kat, wat betekent dat hij erg groot is. Met zijn 11 jaar is hij niet meer de jongste, en ligt graag te slapen. Jynx is zeer belangrijk voor Arabel, aangezien hij het enige is waar ze eigenlijk echt om geeft.
    Arabel is uiteraard zeer bekwaam in charms en spells, wat betekent dat ze ook genezende spreuken goed onder de knie heeft. Ze heeft echter een voorliefde voor bezweringen en kan zich uitstekend staande houden in een duel. Door haar gebrek aan een echte, volledige opleiding snapt ze echter niks van vakken zoals 'Anchient Runes' en 'Divination'.



    Niet om je af te kraken, maar Marius is geboren tussen 1915 en 1920. Hierdoor is hij pas tussen de 30 en de 40 , waardoor een dochter van hem niet bijna 30 kan zijn, sorry.

    [ bericht aangepast op 5 juni 2017 - 18:51 ]


    Bowties were never Cooler