• Elloooo!

    Onlangs maakte ik een topic aan waarin ik vroeg wat jullie gelukkig maakt. Mijn onderzoek loopt door (als je je afvraagt waar ik het over heb, dan kan je het topic lezen door de link die in het begin staat) en nu zou ik graag even stilstaan bij een andere vraag. Wat maakt jullie kwaad en/of verdrietig? Op een of andere manier vind ik het moeilijker om hier op te antwoorden, dan op de vraag wat mij gelukkig maakt. Ik ben benieuwd wat jullie antwoorden.

    [ bericht aangepast op 13 juni 2017 - 17:45 ]


    16 - 09 - '17

    Ik word echt verdrietig als ik zie dat mensen om wie ik geef ongelukkig zijn.
    Verder kan ik heel slecht tegen eenzaamheid en als mensen dingen afkeuren waar ik zelf erg trots op ben/hard aan heb gewerkt.

    Als laatste, en dit is wat idealistisch, maken de vleesschappen in de supermarkt mij enorm kwaad en verdrietig. Het voelt zo onnodig zo veel dieren af te maken en het is ook nog eens heel slecht voor het milieu.


    I am an idiot, I move.

    Ik word verdrietig en kwaad van buitensluiten, egoïstische mensen maar ook als ik iemand zie worden gepest


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Snapple schreef:
    Ik word verdrietig en kwaad van buitensluiten, egoïstische mensen maar ook als ik iemand zie worden gepest

    Dit.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik word kwaad en verdrietig van de onrechtvaardigheid in de wereld.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik word oprecht kwaad en verdrietig van mensen die twee gezichten hebben. Eerst zijn ze vriendelijk, maar ze pinnen wel even je rug vol met messen. Als je hen er dan naar vraagt en zelfs dan blijven ze stug door liegen, daar word ik verdrietig van. Verder word ik boos van asociale mensen, respectloosheid, terrorisme en zinloos geweld.


    26 - 02 - '16

    Eigenlijk klopt alles wat ik hierboven gelezen heb, ook voor mij


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Ik haat afhankelijk van mensen zijn en mensen die ik iets vraag (duidelijk) en ze met een slap excuus aan komen zetten (te vaak dan sociaal geaccepteerd) vind ik heel irritant en word ik verdrietig van. Ik word ook verdrietig van de onmacht die de mensen hebben met oorlogen etc. Dat mensen geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. En ik word ook verdrietig van mensen die alleen maar aan zichzelf denken.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Wat mij echt kwaad en verdrietig tegelijkertijd maakt is toch echt wel terrorisme.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Als dierbaren je teleurstellen / je pijn doen. Het hoeft niet eens opzettelijk te zijn maar daardoor voel ik me altijd zo naar, zo verslagen.

    Echt boos... ik denk dat ik voornamelijk boos word uit machteloosheid, dus als iemand anders 'de touwtjes in handen heeft' en het dan verknald. Als iemand iets stuk maakt van mij. En als je wordt gezien als minder of als iemand die niks te zeggen heeft (mijn ouders) terwijl ik gewoon volwassen ben...

    (Maar die mensen kunnen ook heel lief zijn hoor)


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Deze vraag vind ik dan weer net iets makkelijker te beantwoorden, maar mijn ouders vinden dan eigenlijk dat ik ook psycholoog op moet zoeken dus ja :x

    Ik vind het vreselijk als mensen je buitensluiten (niet perse bewust), je iets verliest waarvan je erg veel hield, je iedere keer weer wordt teleurgesteld door dezelfde mensen en als je even geen einde meer ziet tussen alle ellende.


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Deze vraag is echt veel moeilijker dan de vraag over wat je gelukkig maakt. Dat komt denk ik doordat je blij kunt zijn met de kleinste en simpelste dingen, terwijl het de complexere dingen en meer verweven gebeurtenissen zijn die je kwaad of verdrietig maken.

    Ik heb een hekel aan onbeleefde mensen zonder respect, en die zijn er helaas heel veel. Maar ik houd er ook echt niet van om afhankelijk of 'zwak' te zijn.
    Oh ja, en als dierbaren me teleurstellen of pijn doen, zoals M0NA zegt. Of als ik mezelf teleurstel.

    Waar ik ontzettend boos en verdrietig van kan worden, vind ik moeilijk om te beantwoorden, maar ik zal het toch proberen.
    Ik word vooral boos en verdrietig van het onrecht wat anderen aangedaan wordt. Of als iemand ontzettend egoïstisch is. Het kost diegene niets anders dan wat moeite om een ander ontzettend te helpen en toch pakt diegene zijn kans niet. Puur, omdat hij alleen aan zichzelf denkt.

    Het maakt me boos en machteloos als mensen elkaar niet accepteren. We zijn allemaal mensen. We hebben allemaal onze flaws. Wordt jouw leven er echt beter van als je dat van iemand anders moeilijker maakt. Iemand is homo, so what? Wat maakt jou dat in vredesnaam uit? Get a fucking life.
    Anderen moedwillig pijn doen, is iets wat me woedend maakt. Aanslagen, pesten, noem het maar op.

    Wow, dat is een mess. Ik heb het geprobeerd.

    [ bericht aangepast op 13 juni 2017 - 20:52 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik wordt echt heel erg kwaad wanneer mensen een dier pijn doen. Waar ik ook echt heeeel erg kwaad om kan worden is mensen die iets tegen mijn vrienden hebben, dan sla ik echt mijn Badger Claws uit want niemand schendt mijn vrienden!! Ik wordt ook gewoon boos van onrecht.


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik ben best snel geïrriteerd en boos om dingen als ik eerlijk moet zijn, maar deze vergeet ik ook weer heel snel.
    Seksisme kan ik boos om worden, maar ook ignorant people die doen alsof er niets aan de hand is in de wereld


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik voel me juist zoveel slechter als ík degene ben die iemand niet kan helpen of pijn doet. Dierbaren die mijn pijn doen of teleurstellen, well au, maar daar kan ik doorheen. Maar als ik dat bij anderen doe, dat is pas erg.
    En het gevoel overbodig te zijn, dat is één van de ergste dingen ooit. Ik haat het zo, mijnhemel. Het is misschien egoïstisch, maar ik wil iets betekenen voor iemand. Overbodig zijn, eenzaam zijn, gosh, ik haat het


    "It doesn't matter who you are or what you look like, so long as somebody loves you."