• Hoi hoi,

    ik heb eindelijk weer de tijd, inspiratie, motivatie of whatever ik kwijt was, teruggevonden om verder te schrijven aan mijn verhaal! Alleen nu loop ik wederom vast op het bedenken van namen! Opzich weet ik namen te bedenken voor mijn personages.. Maar geen goede achternamen. Hoe doen jullie dit?
    Hoe bedenken jullie namen en achternamen, waar jullie echt tevreden mee zijn? :x


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Yardael schreef:
    Bedankt voor jullie reacties!
    Voornamen lukt dus opzich nog wel.. Maar achternamen vind ik best lastig. Ik wil ze graag in het Nederlands, maar schrijf Fantasy en meestal ergens in de Middeleeuwen ofzo... Dus dan vind ik namen als "Janssen" en "de Vries" om de één of andere reden niet passen bij hoe ik mijn personages voor mij zie. Maar namen als "Longsword" (wat ik eigenlijk had) vind ik minder leuk omdat het hele verhaal Nederlands is. Maar misschien moet ik me daar overheen zetten en Engelse achternamen accepteren. :d


    Ah dat begrijp ik!! Ik denk dat je het wel kunt vinden als je bijvoorbeeld zoekt op middeleeuwse schrijvers! Daarbij kun je misschien termen als "archaïsche nederlandse achternamen" gebruiken bij zoekmachines! Succes!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    In de middeleeuwen waren achternamen überhaupt niet echt een ding. Wel werden mensen vaak aangeduid met de naam van hun vader, dus bijv. Pieter Janszoon. Andere aanduidingen kwamen van geografische locaties, dus weilanden, bossen, schaapskooien, heuvels, oversteekplaatsen bij rivieren.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Deze website kan je misschien helpen

    http://www.keesn.nl/name13/nl5_an_byn.htm


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Baudelaire schreef:
    In de middeleeuwen waren achternamen überhaupt niet echt een ding. Wel werden mensen vaak aangeduid met de naam van hun vader, dus bijv. Pieter Janszoon. Andere aanduidingen kwamen van geografische locaties, dus weilanden, bossen, schaapskooien, heuvels, oversteekplaatsen bij rivieren.


    Dat weet ik, maar ik wil ze wel. Het speelt zich niet perse af in de Middeleeuwen, maar wel zoals het daar toen was: geen auto's, geen elektriciteit, enz. enz.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Over het algemeen gebruik ik een naamgenerator.
    Maar als ik specifiek een achternaam wil in het Engels, pak ik de kaart (via Google Maps) erbij en zoek ik naar een
    leuke en passende achternaam.
    Je kan achternamen websites proberen maar via Google Maps ben je wel origineler. ;p


    ~ I'm a writer. Anything you say or do may be used in a story. ~