• Gisteren zagen we dat de Isrealische zangeres Netta het Eurovisie Songfestival 2018 won. Met haar liedje 'Toy' verwees zij naar de #meetoo discussie. Het liedje, dat veel doet denken aan de kippensong, won vooral bij de thuisstemmers. Maar is het een terechte winaares ? Reageer in de poll.


    [ bericht aangepast op 13 mei 2018 - 11:07 ]

    Is Isreal de terechte winnaar van het Songfestival 2018?

    20.3% (13 stemmen)
     
    Ja

    79.7% (51 stemmen)
     
    Nee

    Ik heb de wedstrijd niet echt gekeken, maar eh ik vind het sowieso al een schande dat Israël mag mee doen (ik ben me er bewust van dat ze al jaren meedoen, ik heb geen idee waarom). Ik sluit me eigenlijk gewoon aan bij deze tweet:



    Ik weet dat dit een heel persoonlijke mening is en ik ga vooral af op wat ik gelezen en geleerd heb de afgelopen jaren over het conflict. Als iemand hier een andere mening over heeft, mag dat uiteraard en ik wil gewoon al even op voorhand zeggen dat ik geen ruzie zoek ofzo door dit te posten. Ik ben er gewoon echt van overtuigd dat Israël als land, en het is trouwens niet eens door de volledige VN als land erkent, eindelijk eens verantwoordelijk moet worden gehouden voor zijn daden.


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    Ik heb de wedstrijd niet echt gekeken, maar eh ik vind het sowieso al een schande dat Israël mag mee doen (ik ben me er bewust van dat ze al jaren meedoen, ik heb geen idee waarom). Ik sluit me eigenlijk gewoon aan bij deze tweet:



    Ik weet dat dit een heel persoonlijke mening is en ik ga vooral af op wat ik gelezen en geleerd heb de afgelopen jaren over het conflict. Als iemand hier een andere mening over heeft, mag dat uiteraard en ik wil gewoon al even op voorhand zeggen dat ik geen ruzie zoek ofzo door dit te posten. Ik ben er gewoon echt van overtuigd dat Israël als land, en het is trouwens niet eens door de volledige VN als land erkent, eindelijk eens verantwoordelijk moet worden gehouden voor zijn daden.


    Normaal moet alle politiek buiten het ESC gehouden worden meen ik. Hoe erg dit ook is, ze zijn lid van EBU(?) en mogen daarom gewoon mee doen. Ik vond het hele liedje, zowel het liedje zelf als het optreden er rond, echt niets.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Voor mij in elk geval niet, ik kan er zo meerdere opnoemen die ik véél beter vind


    El Diablo.

    Wervelwind schreef:
    Ik heb de wedstrijd niet echt gekeken, maar eh ik vind het sowieso al een schande dat Israël mag mee doen (ik ben me er bewust van dat ze al jaren meedoen, ik heb geen idee waarom). Ik sluit me eigenlijk gewoon aan bij deze tweet:



    Ik weet dat dit een heel persoonlijke mening is en ik ga vooral af op wat ik gelezen en geleerd heb de afgelopen jaren over het conflict. Als iemand hier een andere mening over heeft, mag dat uiteraard en ik wil gewoon al even op voorhand zeggen dat ik geen ruzie zoek ofzo door dit te posten. Ik ben er gewoon echt van overtuigd dat Israël als land, en het is trouwens niet eens door de volledige VN als land erkent, eindelijk eens verantwoordelijk moet worden gehouden voor zijn daden.

    Hier sluit ik mij bij aan. Het eerste dat ik hoorde nadat Israël gewonnen had, was dat zij tijdens het Eurovisie Songfestival de Gazastrook weer hebben gebombardeerd.
    Simpelweg onacceptabel.
    Dan hou ik mijn mond nog over het feit dat ik Israël geen land vind, dat is voor een andere keer.


    Over de performance, misschien technisch goed, maar persoonlijk vond ik het niet echt een lied. Ik hoopte dan ook dat Oostenrijk zou winnen.
    Verder vond ik Albanië, Hongarije en Moldavië erg goed.
    Helaas, het is al jaren een politiek spelletje en wat hier de bedoeling van is zullen wij volgend jaar zien.

    [ bericht aangepast op 13 mei 2018 - 12:06 ]


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Ja. Eurovisie gaat niet om de liedjes, echt niet, want meer dan de helft van de redelijk okée liedjes wordt uiteindelijk ontzettend vals gezongen en ongeveer 90% klinkt toch wel als iets dat je al een keer op de radio hebt gehoord. Dus dan kijk ik het helemaal niet om de liedjes en alleen voor de act, en ja, dan was Israël toch wel stukken beter en interessanter dan de rest van de kandidaten. Alleen Oekraïne had van mij veel hoger mogen eindigen, nog, die hadden de memo van "maakt niet uit wat je doet, zolang we er maar denken van "huh"" ook heel goed meegekregen.

    Tldr; ja, want ik vind kippengekrijs júíst helemaal passen bij de sfeer van Eurovisie


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Het enige wat wij ons thuis afvroegen, is hoe ze in hemelsnaam zo'n groot festival - op een veilige manier - gaan organiseren volgend jaar.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ja. Het liedje was origineel, had een goede betekenis en ze was vocaal ook gewoon echt heel erg goed. Hoewel ik ook echt fan was van Litouwen.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Van mij mocht Griekenland winnen lol


    oi, suzy

    Wervelwind schreef:
    Ik heb de wedstrijd niet echt gekeken, maar eh ik vind het sowieso al een schande dat Israël mag mee doen (ik ben me er bewust van dat ze al jaren meedoen, ik heb geen idee waarom). Ik sluit me eigenlijk gewoon aan bij deze tweet:



    Ik weet dat dit een heel persoonlijke mening is en ik ga vooral af op wat ik gelezen en geleerd heb de afgelopen jaren over het conflict. Als iemand hier een andere mening over heeft, mag dat uiteraard en ik wil gewoon al even op voorhand zeggen dat ik geen ruzie zoek ofzo door dit te posten. Ik ben er gewoon echt van overtuigd dat Israël als land, en het is trouwens niet eens door de volledige VN als land erkent, eindelijk eens verantwoordelijk moet worden gehouden voor zijn daden.


    God, oké, dit maakt me een klein beetje boos. Niet omdat ik het politiek niet met je eens ben, maar omdat dit soort politiek niet thuishoort in een muziekfestival. We laten Rusland ook meedoen. Turkije heeft ook meegedaan tot enkele jaren geleden. Hongarije laten we meedoen. Polen. Het zijn allemaal geen landen die ik in de verste verte kan luchten qua politiek, maar ze doen mee omdat het een muziekfestival is. Het is geen internationale politieke debatclub.

    Israël is wel erkend door de VN. Dat is in 47 of 48 gebeurd, of je het er nu mee akkoord bent of niet. Ik hoop gewoon dat ze 't in Tel Aviv houden en niet in Jeruzalem, want dat gaat spanningen enkel maar groter maken.

    Om op je vraag te antwoorden, van de topicmaakster: ik had liever iets anders gehad, maar hey, 't is 't Eurovisie. En ze kon goed zingen. Ik vond het lied niet super, maar ze kon wel goed zingen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Meh. Zelf vind ik van niet. Netta heeft wel ontzettend veel talent, haar song is cachy, enz, maar het werkte voor mij gewoon allemaal niet. De hele act was een beetje too much. Die muziek, die opgefokte dansers, de lichten, honderd katten op de achtergrond, de Chinees/Japanse stijl -waarvan ik nog altijd geen enkel idee heb wat die ermee te maken hebben- en dan ook nog die kippengeluiden... Nee.

    En verder ga ik me niet bemoeien met de politiek, want dat staat los van ESC. Hoe ze het vorig jaar gaan doen, zien we wel. Als ze echt niet de veiligheid kunnen garanderen, kunnen ze altijd nog de host overdragen aan een ander land.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Fonollosa schreef:
    Voor mij in elk geval niet, ik kan er zo meerdere opnoemen die ik véél beter vind


    26 - 02 - '16

    FireKeeper schreef:
    Meh. Zelf vind ik van niet. Netta heeft wel ontzettend veel talent, haar song is cachy, enz, maar het werkte voor mij gewoon allemaal niet. De hele act was een beetje too much. Die muziek, die opgefokte dansers, de lichten, honderd katten op de achtergrond, de Chinees/Japanse stijl -waarvan ik nog altijd geen enkel idee heb wat die ermee te maken hebben- en dan ook nog die kippengeluiden... Nee.

    En verder ga ik me niet bemoeien met de politiek, want dat staat los van ESC. Hoe ze het vorig jaar gaan doen, zien we wel. Als ze echt niet de veiligheid kunnen garanderen, kunnen ze altijd nog de host overdragen aan een ander land.


    In principe is dat kippengeluid het woordje "baka" wat in het Japans idioot betekent. Ja, ze doet er kippenbewegingen bij, maar in eerste instantie roept ze gewoon meerdere keren idioot en klinkt het als een kakelende kip. Daarnaast noemt ze Pikachu ook nog in het begin van het nummer. De katjes vond ik zelf wel leuk, het was vrij simpel vond ik, in tegenstelling tot wat je de afgelopen jaar wel eens zag verschijnen.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Catmint schreef:
    (...)

    In principe is dat kippengeluid het woordje "baka" wat in het Japans idioot betekent. Ja, ze doet er kippenbewegingen bij, maar in eerste instantie roept ze gewoon meerdere keren idioot en klinkt het als een kakelende kip. Daarnaast noemt ze Pikachu ook nog in het begin van het nummer. De katjes vond ik zelf wel leuk, het was vrij simpel vond ik, in tegenstelling tot wat je de afgelopen jaar wel eens zag verschijnen.


    Ah, thanks voor de uitleg (:
    Dan nog moet ik bekennen dat ik het allemaal vaag vind. 'baka' en 'pikachu' vind ik persoonlijk te vaag om dan echt een volledige Japanse stijl mee te maken. Maar het was gewoon allemaal niet mijn stijl. Ieder z'n ding, en de winnaar van dit jaar was het gewoon niet voor mij ^^


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Fonollosa schreef:
    Voor mij in elk geval niet, ik kan er zo meerdere opnoemen die ik véél beter vind


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Fonollosa schreef:
    Voor mij in elk geval niet, ik kan er zo meerdere opnoemen die ik véél beter vind


    chaos makes the muse