• Na een tijdje geleden een account te hebben aangemaakt op etsy, heb ik vandaag mijn eerste aankoop gedaan. Een stickervel met waterdruppels om nauwkeuriger (lees zodat ik geen waterdruppels meer hoef te tekenen) bij te houden hoeveel water ik op een dag drink en een soort van banner stickers.

    Ik durfde het nog niet aan om bij een buitenlandse verkoper te bestellen/kopen dus het is een Nederlandse verkoopster. Leek mij ook wel wat goedkoper met de verzendkosten.

    Maar ik vroeg mij af of iemand anders ook wel eens wat bestelt heeft op Etsy? Zo ja, wat was jouw ervaring?


    Physics is awesome

    Mijn ervaring met Etsy is heel goed. Het duurt wel even voor je het binnenkrijgt, maar bij mij gaat altijd alles goed (:


    look at the stars, look how they shine for you;

    Idem! Bij mij is het ook altijd goed gegaan, ook met buitenlandse verkopers.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ik vind etsy heel goed, alleen vragen sommige te veel voor verzend kosten. Ik zag een keer een handgemaakte hoodie die 50 euro kostte. Toen zag ik de verzend kosten, 40 euro. Ik dacht zo van: Zijn ze nou helemaal betoeterd?

    Yukimura schreef:
    Mijn ervaring met Etsy is heel goed. Het duurt wel even voor je het binnenkrijgt, maar bij mij gaat altijd alles goed (:


    Dat is mooi. Aangezien het uit Nederland komt, verwacht ik dat het niet lang zal duren. Toen ik had betaald, stond er ook dat het 1 tot 3 werkdagen kon duren voordat ik het binnen heb en dat vind ik snel.


    Physics is awesome

    Kalanithi schreef:
    Idem! Bij mij is het ook altijd goed gegaan, ook met buitenlandse verkopers.


    Dat is fijn. Enig idee nog wie de buitenlandse verkopers zijn?


    Physics is awesome

    Ditto schreef:
    Ik vind etsy heel goed, alleen vragen sommige te veel voor verzend kosten. Ik zag een keer een handgemaakte hoodie die 50 euro kostte. Toen zag ik de verzend kosten, 40 euro. Ik dacht zo van: Zijn ze nou helemaal betoeterd?


    Dat is bijna hetzelfde bedrag als dat je voor de hoodie betaalt! Hoe komen ze in vredesnaam aan zo'n bedrag?

    Die van mij vond ik meevallen, maar ik heb wel alles wat ik wilde hebben in een keer bestelt want dat scheelt wel een keer verzendkosten betalen.


    Physics is awesome

    Voor de Mascha planner?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ditto schreef:
    Ik vind etsy heel goed, alleen vragen sommige te veel voor verzend kosten. Ik zag een keer een handgemaakte hoodie die 50 euro kostte. Toen zag ik de verzend kosten, 40 euro. Ik dacht zo van: Zijn ze nou helemaal betoeterd?

    Dat is op zich wel logisch hoor. Als het gewoon veel weegt of groter verpakt moet worden, kost het gewoon eenmaal meer om te verzenden.

    Ik heb de eerste keer meteen iets besteld uit Canada. Supergoed gemaakt en supersnelle levering. Ik ben zeker van plan om er vaker dingen te bestellen, zeker voor cosplay. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik mt dit even c: vroeger bestelde mijn zus veel op etsy al zijn sommige dingen wel nooit toegekomen (vooral dingen uit China)

    Maar verder lijkt het me een prima site c: zelf wil ik ook graag dingen verkopen op Etsy maar op dat vlak heb ik totaal geen ervaring haha c:


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Wilberforce schreef:
    (...)
    Dat is op zich wel logisch hoor. Als het gewoon veel weegt of groter verpakt moet worden, kost het gewoon eenmaal meer om te verzenden.

    Ik heb de eerste keer meteen iets besteld uit Canada. Supergoed gemaakt en supersnelle levering. Ik ben zeker van plan om er vaker dingen te bestellen, zeker voor cosplay. ^^




    Een hoodie is zo licht als een veer en een grote verpakking heb je ook niet echt nodig daarvoor.

    Maar ik heb ook wel eens kleine dingen gezien zoals een ketting van polymer klei en de verzend kosten waren zelfs nog meer dan het product zelf!

    Ik heb eens een onderbroek (high-waisted fluweel, kon het nergens anders vinden) uit Australië besteld. Het duurde wel lang, maar alles was perfect in orde.

    Ook een ketting uit Amerika, en daar was eigenlijk precies hetzelfde het geval.

    [ bericht aangepast op 20 juni 2017 - 15:10 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Scribe schreef:
    Voor de Mascha planner?


    Je bedoelt of de stickers die ik heb gekocht zijn voor de Mascha planner?


    Physics is awesome

    Scribe schreef:
    Voor de Mascha planner?


    Hé, die heb ik ook! *O*

    Anyway. Ik ben met buitenlandse producten altijd bang dat ik ineens douane kosten moet gaan betalen. Dat heb ik een keer gehad bij een topje dat ik had besteld uit Amerika en sindsdien ben ik daar elke keer bang voor. Heb ook eigenlijk helemaal geen idee hoe dat zit met die kosten..


    everything, in time

    Vaiana schreef:
    Ik mt dit even c: vroeger bestelde mijn zus veel op etsy al zijn sommige dingen wel nooit toegekomen (vooral dingen uit China)

    Maar verder lijkt het me een prima site c: zelf wil ik ook graag dingen verkopen op Etsy maar op dat vlak heb ik totaal geen ervaring haha c:


    Dat is jammer dat de spullen nooit zijn aangekomen.

    Heb je wel ervaring met spullen verkopen? Want dan kan je misschien aan Nederlandse of Belgische verkopers vragen wat hun ervaring is met Etsy.


    Physics is awesome

    Baudelaire schreef:
    Ik heb eens een onderbroek (high-waisted fluweel, kon het nergens anders vinden) uit Australië besteld. Het duurde wel lang, maar alles was perfect in orde.

    Ook een ketting uit Amerika, en daar was eigenlijk precies hetzelfde het geval.


    Dat is mooi. Persoonlijk zou ik wel bang zijn dat het niet meer zou aankomen als het lang duurt tenzij het bij de winkel zelf staat vermeld.


    Physics is awesome