• Na een tijdje geleden een account te hebben aangemaakt op etsy, heb ik vandaag mijn eerste aankoop gedaan. Een stickervel met waterdruppels om nauwkeuriger (lees zodat ik geen waterdruppels meer hoef te tekenen) bij te houden hoeveel water ik op een dag drink en een soort van banner stickers.

    Ik durfde het nog niet aan om bij een buitenlandse verkoper te bestellen/kopen dus het is een Nederlandse verkoopster. Leek mij ook wel wat goedkoper met de verzendkosten.

    Maar ik vroeg mij af of iemand anders ook wel eens wat bestelt heeft op Etsy? Zo ja, wat was jouw ervaring?


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Dat is mooi. Persoonlijk zou ik wel bang zijn dat het niet meer zou aankomen als het lang duurt tenzij het bij de winkel zelf staat vermeld.


    Het duurt meestal rond de drie-vijf dagen na je bestelling voordat ze het versturen, omdat het bijvoorbeeld soms nog gemaakt moet worden, er heel veel bestellingen zijn of omdat ze gewoon geen tijd hebben om het heel snel te versturen. Vanuit Australië of Amerika duurt het dan nog rond 7-10 dagen voordat iets komt. Dit staat allemaal vermeld op de pagina's van de eigenaren. Bij mij duurde het in een van de gevallen iets langer dan er voor stond, maar ik maakte me geen zorgen omdat er goede recensies waren voor beide pagina's en ik weet dat het soms wat langer duurt met de post.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Meraki schreef:
    (...)

    Hé, die heb ik ook! *O*

    Anyway. Ik ben met buitenlandse producten altijd bang dat ik ineens douane kosten moet gaan betalen. Dat heb ik een keer gehad bij een topje dat ik had besteld uit Amerika en sindsdien ben ik daar elke keer bang voor. Heb ook eigenlijk helemaal geen idee hoe dat zit met die kosten..


    Dat is balen.

    Ik heb het even opgezocht op de site van de belastingdienst. Als het product wat je invoert niet meer dan €22 waard is dan hoef je geen invoerkosten te betalen, volgens de site.

    [ bericht aangepast op 20 juni 2017 - 15:43 ]


    Physics is awesome

    Baudelaire schreef:
    (...)

    Het duurt meestal rond de drie-vijf dagen na je bestelling voordat ze het versturen, omdat het bijvoorbeeld soms nog gemaakt moet worden, er heel veel bestellingen zijn of omdat ze gewoon geen tijd hebben om het heel snel te versturen. Vanuit Australië of Amerika duurt het dan nog rond 7-10 dagen voordat iets komt. Dit staat allemaal vermeld op de pagina's van de eigenaren. Bij mij duurde het in een van de gevallen iets langer dan er voor stond, maar ik maakte me geen zorgen omdat er goede recensies waren voor beide pagina's en ik weet dat het soms wat langer duurt met de post.


    Oké, goed om te weten. Dus de pagina's van de eigenaren dus goed in de gaten houden voor hoelang het ongeveer kan duren voordat je iets binnen krijgt. Het kan soms inderdaad wat langer duren met de post.


    Physics is awesome