• Ineens komt Camp NaNoWriMo juli wel heel dichtbij en ik schrok dat er nog geen topic was. Dus ik heb deze maar aangemaakt nu.

    Wat is Camp NaNoWriMo?
    Camp NaNoWriMo wordt twee maanden in het jaar gehouden; in april en in juli. In deze maanden (of één van de twee) stel je voor jezelf een doel van ergens tussen de 10.000 en de 999.999 woorden. Dit is het woordenaantal dat je binnen deze maand aan één verhaal gaat schrijven; als het ware dus een soort wedstrijd met jezelf. Via de website kan je, als extra motivatie, ook in een 'cabin' geplaatst worden met mensen van ongeveer jouw leeftijd, jouw genre verhaal en wordgoal, maar die motivatie is natuurlijk ook heel goed te vinden bij mede-Quizletters.

    Doe je mee? Geef dan even je username op de website door, de (eventueel tijdelijke) titel van je verhaal en je wordgoal.

    Deelnemers:
    Username Q

    Catmint
    Gorillaz
    Tacitus
    SergeantBarnes
    Tubbietoost
    Reigns
    Eledhel
    Standal
    Maheegan
    Yukimura
    Corday
    Douceur
    Hinderlaag
    Lizor
    Yellowstone
    Square
    Wiarda
    Username Camp NaNoWriMo

    SoulKey
    Nolanverse
    Maylynn
    GreyWolfMoon
    Irmiej
    xSunshineee
    Oppugno
    Settho
    ElfCitadel
    Annataart
    Peblesse
    Douceur
    Gilderoy
    Lizor
    Troje
    Squares
    Wiarda
    Titel verhaal

    Defender of the Crown
    ???
    Help, mijn vriendje is een zombie!
    Return to Sender
    Fanfic
    Fanfiction verhalenbundel
    ???
    Psycho
    The Tale of Roses (and their meaning)
    Lacuna
    Als de hemel valt
    Blauwe ogen
    Reflecties - Peter Pan
    The Grace of Betrayal
    Amnesia
    Deep Space 9 fanfic
    Slecht-uitpakkende, rare fanfic
    Aantal woorden

    15K
    30K
    50K
    15K
    10K
    15K
    25K
    30K
    20K
    20K
    20K
    20K
    10K
    15K
    15K
    25K
    20K

    Word Wars:
    Word Wars zijn onderlinge wedstrijdjes tussen kandidaten om elkaar te motiveren zo veel mogelijk woorden te schrijven binnen een bepaalde tijd. Iedereen mag in het topic vragen of er mensen geïnteresseerd zijn in een Word War, op dat moment of op een afgesproken tijd. Traditioneel gezien zijn deze Word Wars een uur lang, maar dat betekent niet dat je niet met jezelf af mag spreken om er bijvoorbeeld een halfuurtje van te maken.

    In het verleden stonden er hele lijsten met Word War tijden in de openingspost, maar in mijn ervaring werden er veel meer Word Wars op eigen initiatief georganiseerd dan dat mensen werkelijk uitgingen van dat schema. Als mensen dat schema terug willen hebben, zet ik hem er met plezier weer in, maar ik zag er zelf het nut niet bepaald van in.

    De Q-cabin:
    Reigns heeft deze geopend, dus zet even bij je berichtje dat je in de Q-cabin zou willen en dan zal je waarschijnlijk toegevoegd worden. Of stuur een berichtje naar Reigns ^^



    ©Wiarda
    Topic overgenomen van Reigns

    [ bericht aangepast op 20 juli 2017 - 18:18 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ohh ik zou echt graag mee willen doen, maar ik kan waarschijnlijk maar tien dagen van de hele maand schrijven :'D
    Oke, idc.

    Hinderlaag | Gilderoy | Reflecties - Peter Pan | 10K

    [Edit2: Als het nog kan zou ik ook graag in de cabin ^^]

    [ bericht aangepast op 22 juni 2017 - 9:42 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik ga jullie even inschakelen om eventueel te helpen met inspiratie voor een titel - ik zoek er een in hete Nederlands - en anders gewoon om te toetsen of m'n beschrijving/proloog wat goed klinkt.

    Nina weet dat ze zich gelukkig zou moeten prijzen. Ze heeft een baan, niet de baan die ze wilde of waar ze voor gestudeerd heeft, maar ze heeft genoeg om rond te komen en om enkele euro’s op haar spaarrekening te zetten op het eind van de maand. Ze hoeft niet elke avond een serveesterplunje aan te trekken om met een vervalste glimlach mensen te bedienen, wat ze in eerste instantie wel had uitgeprobeerd, maar na een maand al had moeten opgeven omdat het gewoon het geld niet waard was. Haar appartement stelt amper iets voor. Het is maar twee keer zo groot als het kot dat ze tijdens haar studententijd gehuurd had, en heeft muren zo dun dat ze haar buren hoort ademen.
    Haar huidige baan is niet zo veel beter, ze is niet veel meer dan een loopjongen: elke dag haalt ze peperdure koffies bij de koffieketen aan de overkant van de straat, brengt ze de post rond naar de verschillende werknemers en zorgt ze ervoor dat de vergaderruimte opgeruimd is. Om de zoveel tijd moet ze Pieter - een van de schrijvers - eraan herinneren dat het tijd is voor de lunch. Meer gebeurt er niet in een dag.
          Wanneer ze met haar ouders belt, vertelt ze hun nooit de waarheid. Ze weet niet echt waarom. Maar haar baan zou in ieder geval niet goed overkomen, en ze zouden alles behalve vrolijk zijn zou Nina hun vertellen over de permanent lekkende douche waar ze zich in moet wringen, of over de verwarming die voor de derde keer die maand niet werkt.
          Nee, het is veel beter dat ze blijven geloven dat Nina bij een lokale advocaten firma werkt - “Nee, mama, we behandelen dat soort zaken niet. We doen echt alleen maar echtscheidingen en voogdijzaken, niets dat je in het nieuws zou kunnen zien” - en dat haar appartement zo’n twee maal zo groot is en drie maal zo fijn is. Zover zij weten heeft ze een vaste vriend, Neil -- of was het nu Josh? Dat kan ze nooit onthouden -- die ze nog niet hebben ontmoet omdat hun relatie nog niet op dat stadium is. En ook nooit op dat stadium zal raken.
          Hoewel haar ouders al een paar keer hebben aangeboden om langs te komen, weigert Nina elke keer. Die extra slaapkamer die ze haar ouders heeft beloofd is er immers helemaal niet, tenzij ze in de zetel willen slapen. Een zetel waar Nina enkel in past als ze haar knieën tegen haar borst drukt. Dat klinkt misschien niet zo comfortabel, maar went wel na enige tijd.
          Eigenlijk heeft ze helemaal niet te klagen. Ze is niet ongelukkig in haar baan of appartement, maakt niet uit hoe erg ze zich er in kan opjagen. En dat is meer dan genoeg voor haar.
    Het is niet haar schuld dat haar ouders besluiten om roet in het eten te gooien omdat ze nu per se langs moeten komen. Dat appartement, daar kan ze niet veel meer aan doen. Maar ze kan vast wel iemand vinden om de rol van Josh - of Neil - op zich te nemen.


    Ex astris, sciencia

    Wanneer je een dag van tevoren nog steeds geen inspiratie hebt. Ik zit eraan te denken om maar gewoon een verhaal te schrijven over mezelf, meer als een mix van autobiografie/zelfreflectie. Idk.

    @SergeantBarnes: titel ben ik vet slecht in haha. Misschien helpt het om het verhaal eerst te schrijven en het dan bedenken?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Nog één nachtjeee (nerd)

    @Bucky: Ik heb echt geen idee, helaas D: Anders kan je nog steeds een werktitel gebruiken, in ieder geval.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik ga meteen een paar dagen op vakantie, dus moet ik wel even wat woorden bijschrijven op dag één en twee, maar ik heb een tijdelijke titel gevonden ondertussen! Koffieringen & pizzavlekken

    [ bericht aangepast op 30 juni 2017 - 19:19 ]


    Ex astris, sciencia

    Oh ja, damm, dit begint bijna.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Zou het vergeten zijn had je het niet gemeld haha, ben niet helemaal mee met de dagen geloof ik.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    JAA, ik doe mee! Ik ga proberen een short story te schrijven voor de wedstrijd van Lisa (:

    This is me Troje. Ik doe mee met Amnesia maar het staat nog niet op Q (: Word goal 15K (maar eigenlijk gewoon als het verhaal af is dus dit is een ruwe gok)

    [ bericht aangepast op 30 juni 2017 - 23:59 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Iemand van plan om om middernacht te beginnen?


    Ex astris, sciencia

    SergeantBarnes schreef:
    Iemand van plan om om middernacht te beginnen?


    Me!


    16 - 09 - '17

    SergeantBarnes schreef:
    Iemand van plan om om middernacht te beginnen?

    Ik ook wel, denk ik. c:


    Caution first, always.

    Weet je wat, ik ga mezelf gewoon dwingen om te schrijven, ook al heb ik geen inspiratie haha.
    Lizor | Lizor | The Grace of Betrayal (denk ik) | 15K


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    SergeantBarnes schreef:
    Iemand van plan om om middernacht te beginnen?

    Normaal gezien doe ik dit wel, maar wil morgen niet te lang in bed blijven, dus waarschijnlijk gaat het hem niet worden :c Veel plezier aan iedereen die wel om middernacht begint!


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik moet morgenochtend gewoon werken, anders was ik wel al middernacht begonnen!


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik begin zelf ook om middernacht (al moet ik misschien maar wat koffie gaan halen om wakker te blijven).


    Ex astris, sciencia