• MANHATTAN'S ELITE
    © Gadot & Sobral


    THE UPPER EAST SIDE
    The upper east side was like something from Fitzgerald or Thackeray teenagers acting like adults, adults acting like teenagers, guarding secrets, spreading gossip, all with the trappings of truly opulent wealth. and membership into this community was so elite you couldn't even buy your way in. it was a birthright a birthright that i didn't have. and my greatest achievements would never earn it.



    STORY
    In deze RPG volgen we de rijkste van de rijkste jongeren uit Upper East Side in New York. Deze jongeren zijn gezegend met welvaart, rijkdom en faam. Ze gaan bijna dagelijks naar luxe feestjes en openingen, waar zij als eregasten verschijnen. Iedereen wil wat te maken hebben met deze rijkeluis kinderen. De één is de dochter van een wereldbekende zakenman, de ander is een zoon van een succesvolle advocaat. Geniet jij ontzettend van alle voordelen van deze status? Of maak je misbruik van iedere situatie? Vind je het leuk om je ouders te treiteren, omdat ze zo weinig naar je omkijken? Of ben je die eenzame outsider die probeert binnen te komen bij de Upper East Siders?

    Welcome to the city of New York. We all know that on the Upper East Side, You're no one until you're talked about. -But remember, the faster you rise, the harder you'll fall


    SCHOOL
    Alle personages gaan naar de fictie school St. Ambrose's Academy. Het is een privéschool, waar je alleen binnenkomt als je genoeg schoolgeld betaalt. Dit is praktisch onbetaalbaar voor de gewone burger, behalve als je een beurs weet te krijgen. Echter, dit is zijn hoge uitzonderingen en worden niet zomaar verleend: je zult dan moeten bewijzen dat je een uitermate goede student bent. Via deze school ben je zo goed als zeker van een plekje op een Ivy League school, zoals Yale of Brown.

    Uniforms
    Sinds enkele jaren zijn de schooluniformen afgeschaft. Iedereen mag dus naar school komen in eigen kleding, zolang die maar voldoen aan de schoolregels rondom de kleding. Dit houdt in: geen jurkjes of broeken tot boven de knie, schouders moeten bedekt zijn en het laten zien van decolleté is verboden.

    Grades
    Freshman: 14-15
    Sophomore: 15-16
    Junior: 16-17
    Senior: 17-18


    ROLLEN
    Naam • User • Reputatie • Faceclaim • Pagina

    *Als je een outsider wilt spelen, zul je hier eerst toestemming voor moeten vragen. Een outsider zit niet zomaar op de school, omdat het gewoonweg onbetaalbaar is. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar vraag dan even toestemming en leg even kort uit hoe jouw personage dan op de school terecht is gekomen

    Naam:
    Leeftijd:
    Reputatie: wat voor reputatie heeft iemand over het algemeen opgebouwd?
    Innerlijk: Minstens drie negatieve eigenschappen
    Uiterlijk:
    Geschiedenis: graag ook waardoor hij/zij rijk is, bijvoorbeeld door de baan van de ouders
    Relaties:
    Extra:


    Jongens VOL
    — Fitz Montgomery • Sobral • The Troubled One • Lucky Blue Smith • 1.02
    — Aristotle Benedic • Saetre • The Bastard • Joe Colier • 1.04
    — Theodore Whitehall • Greenlight • Reputatie • Faceclaim • 1.04
    — Broderick Archer • Budgen • The Teacher • Faceclaim • 1.04
    — Naam • Pennywiise • Reputatie • Faceclaim • Pagina
    — Naam • Bathsheba • Reputatie • Faceclaim • Pagina
    Meisjes VOL
    — Marlene Aylesfield • Gadot • The It-girl • Naressa Valdez • 1.04
    — Brooklyn Huntington • Campeon • The Model • Pamela Reif • 1.05
    — Payton Archer • Sempre • The Artist • Faceclaim • 1.04
    — Naam • Marlow • Reputatie • Faceclaim • Pagina
    — Naam • Meraki • Reputatie • Faceclaim • Pagina
    — Julie Harding • Rexha • Reputatie • Dianna Agron • 1.04
    — Rose Carter • Gareth • The Actress • Luca Hollestelle • 1.05

    No one cares, unless you're pretty or you're dead




    REGELS
    — De huisregels van Quizlet gelden hier
    — Alleen Gadot en ik openen nieuwe topics, tenzij anders aangegeven
    — Je schrijft een post van minimaal 300 woorden
    — Sluit niemand buiten
    — Bespeel geen personages van anderen, tenzij je toestemming hebt
    — Wees origineel in het maken van rollen. Niet iedereen is lief, maar ook niet iedereen is bitchy. Varieer vooral!
    — Maximaal twee personages per persoon: één jongen en één meisje
    — Tot nu zijn er acht rollen beschikbaar. Misschien open ik er later meer
    — Bespreek geen toekomstige relaties. Er mogen stelletjes zijn, maar ga niet ORPG'en
    — Bespreek relaties en dergelijke in het praattopic
    — Het is mogelijk om een outsider te spelen, maar verzin dan een goede reden waarom iemand op de privéschool zit
    — 16+ is toegestaan, maar geef dat aan bovenaan je post
    — Meld het als je even niet kunt posten


    TOPICS
    Rollentopics:
    Praattopics:
    Speeltopics:

    [ bericht aangepast op 26 juni 2017 - 15:29 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Oehh mag ik een jongen?


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    GreenIight schreef:
    Oehh mag ik een jongen?


    Yes natuurlijk!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Is het trouwens een probleem dat ik pas over vier dagen mijn rol kan maken? Ik heb tot dan geen tijd.


    That is a perfect copy of reality.

    Marlow schreef:
    Is het trouwens een probleem dat ik pas over vier dagen mijn rol kan maken? Ik heb tot dan geen tijd.


    Nee dat is geen probleem! Het praattopic wordt al wel eerder geopend, dus het kan zijn dat je dan wel wat mist.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Canagan schreef:
    Oh - meh - ik twijfel!



    Mhm?

    Uiteraard reageer ik hier ook even voor mijn hottie teacher die ik ga maken. c:

    Is er eigenlijk een minimumleeftijd waar ik me aan moet houden (ik heb geen idee hoe lang zo'n opleiding zou duren in de USA namelijk)? Dan ga ik er al lekker mee aan de gang. ;D


    I'm your little ray of pitch black.

    Budgen schreef:
    Uiteraard reageer ik hier ook even voor mijn hottie teacher die ik ga maken. c:

    Is er eigenlijk een minimumleeftijd waar ik me aan moet houden (ik heb geen idee hoe lang zo'n opleiding zou duren in de USA namelijk)? Dan ga ik er al lekker mee aan de gang. ;D


    Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee, haha


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Pfoe. Ik kan zo even voor je zoeken als je wilt, maar gezien het wel een high standaard school is gok ik dat hij ook sowieso wel een master zal hebben? Ik weet niet of je een vak in gedachten hebt?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik twijfel wat voor een personage ik zal maken. Stiekem denk ik aan een outsider, dochter van een rijke drugsdealer. Eentje die dan ook stiekem bad ass dingen doet op school en zo. (cat)


    everything, in time

    Gadot schreef:
    Pfoe. Ik kan zo even voor je zoeken als je wilt, maar gezien het wel een high standaard school is gok ik dat hij ook sowieso wel een master zal hebben? Ik weet niet of je een vak in gedachten hebt?


    Ik zat aan Foreign Languages te denken, al had ik de laatste keer Music en dat was ook wel leuk. Ik denk echter dat ik gewoon voor Foreign Languages ga, max twee. Ik probeer zelf ook al wat te zoeken, maar ik kom er nog niet helemaal uit. x:


    I'm your little ray of pitch black.

    FITZGERALD FITZ SEBASTIAN MONTGOMERY


    NAAM
    Fitzgerald: Transferred use of the surname Fitzgerald. This was the middle name of President John F. Kennedy.
    Sebastian: From the Latin name Sebastianus which meant "from Sebaste".
    Montgomery: From a place name in Calvados, France meaning "GUMARICH's mountain".


    Hij gaat al sinds zijn geboorte door het leven als Fitz. Eigenlijk niemand noemt hem bij zijn volledige naam, wat hij meer dan op prijs stelt. Hij vindt zijn volledige voornaam echt vreselijk, slechts zijn vader noemt hem zo en dat geeft hem nog meer afkeer tegen de naam. Met zijn tweede naam is hij naar zijn vader vernoemd: Sebastian Montgomery.



    LEEFTIJD
    Fitz is achttien jaar oud. Hij is geboren op 28 augustus februari, wat betekent dat hij pas net achttien is en pas na het schooljaar negentien zal worden. Hij is dan ook een senior.

    SOMETIMES THE PERSON WHO TRIES TO KEEP EVERYONE HAPPY
    IS THE MOST LONELY PERSON ON EARTH


    REPUTATIE
    Fitz staat onder de insiders voornamelijk bekend als The Troubled One. Mensen die hem echt kennen, weten dat hij geen luizenleventje leeft. Constant probeert hij zijn vader trots te maken en keer op keer lukt hem dat niet. Hij is emotioneel erg instabiel en uit dat door zich zeer afstandelijk te gedragen naar mensen. Hij hecht zich niet en het is al heel wat als hij je überhaupt als een vriend beschouwt. Naar onbekenden toe komt Fitz overigens geheel anders over. Hij zal nooit bewust laten blijken dat hij ongelukkig is, wederom om zijn vader niet teleur te stellen. Hij is bij alle openingen en exclusieve feestjes aanwezig en gedraagt zich daar voorbeeldig. Hij zal zich nooit van zijn verkeerde kant laten zien, zo netjes is hij dan ook wel weer opgevoed. Hij probeert om zijn vader te pleasen, maar op de één of andere manier lijkt hij altijd het verkeerde te doen. Nu hij wat ouder is, begint hij zich wel steeds meer af te vragen of dat alles het waard is: hij heeft immers amper plezier.


    THERE COMES A TIME WHEN YOU SHOULD STOP CROSSING OCEANS FOR PEOPLE
    WHO WOULDN'T JUMP A PUDDLE FOR YOU


    ♚♚♚


    ♚♚♚


    INNERLIJK

    Fitz is veel veranderd ten opzichte van vroeger. Hij was nooit een vrolijke en opgewekte jongen, maar hij was optimistischer en tevreden over het leven. Tegenwoordig is hij te bestempelen als melancholisch. Hij heeft een zeer negatieve kijk op de wereld en ziet in weinig dingen nog echt plezier. Hij is stil en teruggetrokken. Tevens praat hij niet over zijn gevoelens, hij doet zich liever voor als een harteloze zak dan iemand met daadwerkelijke emoties. Uiteraard heeft hij wel gevoelens en kan hij geraakt worden, maar hij stopt ze ver weg. Hij heeft dus eigenlijk continu een masker op en hij laat niemand zien dat hij anders is dan dat hij laat zien.
          Als Fitz iets is, is het beleefd - tenminste naar de juiste mensen. Op feesten en openingen is hij keurig en netjes. Hij heeft de juiste manieren en weet goede gesprekken te voeren met de juiste mensen. Dit komt allemaal voornamelijk door zijn strenge opvoeding, maar ook wel door het feit dat hij niet bepaald iemand is die graag problemen opzoekt. Hij houdt van diepgaande gesprekken en vindt het oprecht interessant om bepaalde mensen te ontmoeten. Fitz is erg rustig, iemand die uit zichzelf nooit de aandacht op zich zou trekken. Hij praat niet veel, is een man van weinig woorden.
          Verder is Fitz behoorlijk schijnheilig. Als hij dan toch iets verkeerd heeft gedaan, zal hij het zo weten te draaien dat iemand anders er voor op moet draaien. Hij liegt veel en kan dat ook ontzettend goed. Soms gelooft hij zijn eigen leugens zelfs. Fitz heeft er dan ook absoluut geen moeite mee om te liegen, hij ziet het meer als een vorm van slim zijn op de juiste momenten. Tevens zal hij er alles aan doen om zichzelf in het juiste daglicht te stellen, ondanks dat dat niet altijd mogelijk is. Zijn vader prikt altijd door deze act heen, ook al doet hij bij zijn vader oprecht zijn best om wel eerlijk te zijn.
          Fitz is ook nog eens erg gemeen. Als hij een mening over je heeft gevormd, zal hij die zonder pardon uiten en hij is behoorlijk goed met woorden, waardoor hij nogal beledigend kan zijn. Fitz is geen domme jongen. Hij is leergierig en leert ook nog eens gemakkelijk. Hij houdt van een goede discussie en leest ontzettend graag. Zijn grootste interesses liegen bij geschiedenis en moderne vreemde talen.
          Fitz is alles behalve een lieve jongen. Hij heeft altijd een eigen agenda en doet dingen zeer bewust. Hij gunt alleen zichzelf de hele wereld en de rest kan erin rotten (op een enkeling die hij mag na). Hij is altijd met een strak en serieus gezicht te zien, hem oprecht zien lachen is zeer uitzonderlijk. Fitz is de koning in sneren uitdelen. Hij weet op iedere opmerking wel een gemene comeback en is daarin zeer zeker niet mild. Het kan hem niet schelen of hij je gevoelens raakt of niet. Wat niet veel mensen zouden verwachten, is het feit dat hij erg loyaal en trouw is. Hij blijft trouw aan zijn vrienden en is iemand die nooit een geheim van zijn vrienden door zal vertellen. Hij heeft misschien een kleine vriendenkring, maar de vrienden die hij heeft, koestert hij heel erg.
          Fitz komt altijd erg zelfverzekerd over, maar is dat zeer zeker niet. Hij twijfelt over veel dingen en heeft altijd het idee dat hij niet goed genoeg is. Dit uit hij niet, hij stelt zich liever op als een arrogante klootzak die zichzelf heel wat vindt, maar dat is hij totaal niet. Dit komt voornamelijk door zijn vader. Nog nooit vond hij iets wat Fitz deed goed genoeg, waardoor de jongen zichzelf ook niet bepaald iets waard vindt. Dit weet hij goed te verbergen. Ten slotte wantrouwt Fitz bijna alles en iedereen. Hij wilt zich echt niet hechten, zelfs zijn vrienden vertrouwt hij niet volledig. Hij is altijd bang dat iemand hem laat vallen.
          Fitz lijkt meer op zijn eigen vader dan hij zou willen en dat is misschien ook wel de reden waarom ze zo botsen. Fitz is een duister persoon. Hij is bereid om ver te gaan voor zijn eigen succes en wilt dat niemand hem in zijn weg staat. Hij heeft een hoge prestatiedruk en wil dat iedereen tegen hem opkijkt. Hij is bevooroordeeld, gemeen en voelt zich superieur tegenover anderen. Het voornaamste verschil met zijn vader is het feit dat Fitz geen behoefte heeft aan liefde van zijn ouders, daar is hij volledig overheen. Sinds dat hij zich kan herinneren, heeft zijn vader een voorkeur voor Aristotle en ook zijn eigen moeder lijkt niet het beste voor te hebben met Fitz, waardoor hij het ergens opgegeven heeft om echte liefde van hen te krijgen. Nu streeft hij meer naar (h)erkenning en waardering.

    I WOULD LIKE TO CONFIRM THAT I DO NOT CARE


    UITERLIJK
    Als je naar Fitz kijkt, zul je acuut kijken naar zijn witblonde haren. Deze heeft hij overduidelijk van zijn moeder. Zijn vader is weliswaar ook blond geweest toen hij jong was, maar dat was eerder goudblond dan witblond. Zijn lichtblauwe ogen steken fel af bij zijn blonde haren, waardoor er een mooi contrast ontstaat in zijn gezicht.
          Fitz is ongeveer 1.90M lang en is daarmee vrij lang. Hij is erg slank en lijkt daarmee nog langer dan dat hij eigenlijk is. Hij is niet bepaald gespierd te noemen. Dit komt voornamelijk omdat hij niet sport. Hij eet over het algemeen wel erg gezond en van nature is hij ook al tenger gebouwd. Fitz heeft een normale huidskleur. In de zon verkleurt hij eerder niet dan wel. Hij verbrandt niet, maar zal ook niet snel bruin worden.
          Fitz is altijd netjes gekleed. In het dagelijks leven draagt hij vaak de duurste pantalons met een nette blouse, in de avond draagt hij vaak een heel pak. Hij zal nooit in een spijkerbroek te zien zijn. Fitz is altijd tot in de puntjes verzorgd, zelfs zijn haar zit helemaal perfect.


    BEING RICH IS THE NEW HANDSOME


    ♚♚♚


    GESCHIEDENIS
    Vader: Sebastian Montgomery | 50 | Burgemeester
    Moeder: Bethany Montgomery | 48 | Huisvrouw
    Halfbroer: Aristotle Benedict | 18 | Student


    Voor vier jaar lang was Fitz enig kind. Op 28 augustus werd hij geboren. Hij werd zeer liefdevol opgevoed door zijn moeder, zijn vader pas te druk bezig met werken - tenminste dat is wat er gedacht werd. Toen Fitz vier jaar oud was, verscheen er een vrouw aan de deur met een peuter. Ze verkondigde dat de peuter een zoon was van Sebastian en eiste dat hij op zou groeien in welvaart, omdat ze anders naar de media zou stappen met het feit dat Sebastian Montgomery een affaire had. Het jongetje, Aristotle, werd opgenomen in de familie. Bethany was er natuurlijk niet blij mee, maar ze wilde niet in het nieuws komen als de vrouw van wie de man vreemdging. Vanaf dat moment veranderde er veel en ontstond er een vreemde verhouding in de familie.
          Sebastian was nooit echt een liefdevolle vader, maar dat kleine beetje liefde dat hij te geven had, ging volledig uit naar Aristotle. Fitz kreeg slechts druk mee van zijn vader: hij moest overal de beste in zijn. Zelfs als hij thuis kwam met een perfecte score voor een toets, was zijn vader nog niet tevreden, terwijl Aristotle thuis kon komen met een krappe voldoende en daar lof voor kreeg. Fitz is hier hard door geworden. Hij probeert zijn vader altijd trots te maken, maar heeft nog nooit echt waardering gehad, terwijl zijn halfbroer letterlijk overal mee wegkomt. Zijn moeder is niet blij met Aristotle, maar lijkt altijd een oogje dicht te knijpen voor wat Sebastian doet bij zijn zonen. Fitz voelt zich van geen kanten gesteund en heeft hierdoor een grote haat naar Aristotle ontwikkeld - zo ernstig dat hij soms bijna in staat is om zijn halfbroer iets aan te doen.
          Nu Fitz wat ouder is, begint hij langzaam aan de hoop op te geven om zijn vader ooit tevreden te stellen. Hij zal nooit een echte rebel zijn en school is hem te dierbaar om zomaar weg te gooien, maar hij begint zich meer terug te trekken van zijn familie. Hij is zelfs al aan het zoeken naar een appartement voor zichzelf, om zijn familie te ontvluchten.

    THIS IS WHO I AM
    NOBODY SAID YOU HAD TO LIKE IT


    EXTRA
    Talenten: Liegen
    Allergieën: Geen, voor zover bekend
    Doelen: Ontsnappen aan zijn familie
    Seksualiteit: Heteroseksueel
    Angsten: Lichte claustrofobie

                                                                                                                                                                                       

    [ bericht aangepast op 24 juni 2017 - 16:02 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik twijfel.. :c


    Faith is everything.

    Meraki schreef:
    Ik twijfel wat voor een personage ik zal maken. Stiekem denk ik aan een outsider, dochter van een rijke drugsdealer. Eentje die dan ook stiekem bad ass dingen doet op school en zo. (cat)


    Hmm, ik vraag mij daarbij persoonlijk af waarom die vader (of moeder) dan zou willen dat zij naar een rijke upper east side school gaat + sorry i am ocd with roles als geen van de ouders een aanzienlijke status heeft, dan kan ze niet al te veel uitvreten zonder van school getrapt te worden haha.

    @Budgen ik heb je een gb'tje gestuurd met een link, hopelijk staat daar iets bruikbaars in c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Kan ik een man reserveren? (:


    Mhm?

    Ik plaats even snel alvast kleine informatie voor m'n rol:
    FC: Joe Collier
    Naam: Aristotle Benedict Montgomery