• Hoihoi,

    nu volg ik de afgelopen week de reis van een meisje dat een maand alleen op treinreis is door Europa en dat leek me zo enorm gaaf dat ik zelf ook meer ben gaan neuzen en haar naar de kosten heb gevraagd die ze tot nu toe heeft gemaakt. Nou goed ik was dat dus al helemaal aan het plannen, kijken hoe ik het ging bekostigen enzo....ik wil graag met de trein naar Praag, Budapest en Wenen en dan eventueel nog een andere stad. Goed, ongeveer totaal plaatje: 1100 euro. Dus vandaag liet ik dat terloops vallen en mijn vader vroeg met wie ik dat wilde doen. Toen ik zei dat ik het alleen wil doen, nou laten we het erop houden dat hij daar niet blij mee was, want stel dat iemand me ontvoert (want als je met zijn tweetjes bent kan dat niet gebeuren). De vrijheid en het avontuur leek me geweldig, maar goed....opeens kwam mijn moeder aan dat ze op zich wel met me mee zou willen. Ik zat dus even met mijn mond vol tanden en aan de ene kant lijkt het me heel tof om deze ervaring met mijn moeder te delen, aan de andere kant had ik me er ook al op gefocust dat het een solo tocht zou worden. Nogal dubbel dus....maar he als ze mee gaat covert ze waarschijnlijk een deel van mijn kosten en mam kan koken en weet hoe ze moeten wassen....dus zo slecht klinkt het nou ook weer niet hahaha.(krul)

    [ bericht aangepast op 23 juni 2017 - 23:53 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    OMG wat gaaf!!
    Als je zo goeie band hebt met je moeder als ik, zou ik t aanbod zeker aannemen! Zo vet, bijna jaloers ghehe. T is echt een mega gaaf idee


    ~My Mind Is Free~

    Ik zou voor jezelf nagaan wat je wil bereiken met deze reis. Nieuwe vrienden? Zelfstandig worden? Dan zou ik alleen gaan. Ontspanning? Band opbouwen met je moeder? Dan zou ik haar meenemen.

    Ik kan uit ervaring zeggen dat solo reizen echt gewéldig is.


    Wat gaaf! En wat leuk dat je moeder met je mee wilt! Stiekem ben ik nu wel jaloers hoor, het lijkt me zelf namelijk ook geweldig om rond te reizen. Hoewel het voor mij dan zou zijn om zelfstandiger te worden, haha. Maar ik wens je alvast heel veel plezier! ^^


    Smile. You're beautiful. <3

    Een meisje uit m'n voetbalteam heeft ook een interrail gedaan, samen met een vriendin. Supergaaf! Ben ook echt jaloers dat zij dat gedaan heeft.

    En ik zou echt niet alleen gaan, kijk, een soloreis is supercool, daar niet van, maar qua veiligheid snap ik je vader heel goed! En je komt toch in landen waar je de taal niet spreekt, je moet allemaal dingen regelen, als er iets mis gaat (bijvoorbeeld als je vertraging oploopt, of er iets gestolen wordt) en dan is het zeker fijn om samen met iemand te gaan, en met je moeder is natuurlijk een supermooie ervaring om te delen!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik ben vijf dagen alleen op interrail geweest naar Praag, Bratislava, Budapest en kinda Wenen. En ik moet zeggen, voor mij was het echt de ervaring van mijn leven. In het begin vond ik het eng om alleen te gaan, maar zo slecht is de wereld soms nog niet. Maar van de andere kant. Ik ga ook al een paar jaar een weekend weg alleen met mijn vader, en dat is ook altijd super gezellig. Dus beide mogelijkheden zijn ontzettend leuk.
    En als je vragen hebt over interrailen en treinen, dan zijn ze altijd welkom. :Y)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik zou de voor- en nadelen voor jezelf op een rijtje zetten en daarop baseren c:

    Stiekem vraag ik mij wel af hoe je 1100 euro komt ;o Ik ben twee/drie jaar geleden op een interrailreis geweest met een reisorganisatie en dat was goedkoper dan dat, terwijl daar winst marge bij in zit. Ik weet niet of je naar hotels hebt gekeken, maar ik raad hostels echt aan, al helemaal als je alleen reist want daar ontmoet je makkelijk nieuwe mensen. Voor een goed hostel in Oost-Europa ben je max. 15 euro per nacht kwijt, en dat is dan zelfs veel. Gewoon de reviews lezen en je vindt zo een betrouwbare. Als je met je moeder gaat zou je wellicht ook naar airbnb kunnen kijken ^^


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Gadot schreef:
    Ik zou de voor- en nadelen voor jezelf op een rijtje zetten en daarop baseren c:

    Stiekem vraag ik mij wel af hoe je 1100 euro komt ;o Ik ben twee/drie jaar geleden op een interrailreis geweest met een reisorganisatie en dat was goedkoper dan dat, terwijl daar winst marge bij in zit. Ik weet niet of je naar hotels hebt gekeken, maar ik raad hostels echt aan, al helemaal als je alleen reist want daar ontmoet je makkelijk nieuwe mensen. Voor een goed hostel in Oost-Europa ben je max. 15 euro per nacht kwijt, en dat is dan zelfs veel. Gewoon de reviews lezen en je vindt zo een betrouwbare. Als je met je moeder gaat zou je wellicht ook naar airbnb kunnen kijken ^^



    Ja klopt, het gene waardoor ik geneigd ben om dit gewoon te doen is omdat...nou ja. Nu kan het nog weet je.

    En ik had 1100 gebaseerd op een ander meisje wat nu ook op reis is en mij haar gemiddelde dag uitgave doorgeeft. Maar wellicht kan het inderdaad goedkoper (ik had wel nog 280 extra gerekend voor bezienswaardigheden, souvenirs, ect).
    Maar hé wel goed om te weten, mag ik misschien jou (net als Manon haha) ook een berichtje zo sturen?:3


    You were born original, don't die as a copy.

    Mankind schreef:
    OMG wat gaaf!!
    Als je zo goeie band hebt met je moeder als ik, zou ik t aanbod zeker aannemen! Zo vet, bijna jaloers ghehe. T is echt een mega gaaf idee


    Nou ja op zich wel, alhoewel ze de laatste tijd nogal opvliegerig is door de hormoontabletten.


    You were born original, don't die as a copy.

    Saetre schreef:
    Ik zou voor jezelf nagaan wat je wil bereiken met deze reis. Nieuwe vrienden? Zelfstandig worden? Dan zou ik alleen gaan. Ontspanning? Band opbouwen met je moeder? Dan zou ik haar meenemen.

    Ik kan uit ervaring zeggen dat solo reizen echt gewéldig is.


    Ugh ja, eigenlijk wil ik het allebei gewoon hahaha.='D


    You were born original, don't die as a copy.

    Kalokagathia schreef:
    Wat gaaf! En wat leuk dat je moeder met je mee wilt! Stiekem ben ik nu wel jaloers hoor, het lijkt me zelf namelijk ook geweldig om rond te reizen. Hoewel het voor mij dan zou zijn om zelfstandiger te worden, haha. Maar ik wens je alvast heel veel plezier! ^^


    Hahha, ja ik droom dat soort dingen al zo lang en mijn wachten gaat beloond worden.:3


    You were born original, don't die as a copy.

    Derks schreef:
    Een meisje uit m'n voetbalteam heeft ook een interrail gedaan, samen met een vriendin. Supergaaf! Ben ook echt jaloers dat zij dat gedaan heeft.

    En ik zou echt niet alleen gaan, kijk, een soloreis is supercool, daar niet van, maar qua veiligheid snap ik je vader heel goed! En je komt toch in landen waar je de taal niet spreekt, je moet allemaal dingen regelen, als er iets mis gaat (bijvoorbeeld als je vertraging oploopt, of er iets gestolen wordt) en dan is het zeker fijn om samen met iemand te gaan, en met je moeder is natuurlijk een supermooie ervaring om te delen!


    Veiligheid veiligheid....er verdwijnen ook meisjes die samen reizen hoor. Dus de toegevoegde 'veiligheid' is echt maar relatief.(krul)


    You were born original, don't die as a copy.

    Patholoog schreef:
    Ik ben vijf dagen alleen op interrail geweest naar Praag, Bratislava, Budapest en kinda Wenen. En ik moet zeggen, voor mij was het echt de ervaring van mijn leven. In het begin vond ik het eng om alleen te gaan, maar zo slecht is de wereld soms nog niet. Maar van de andere kant. Ik ga ook al een paar jaar een weekend weg alleen met mijn vader, en dat is ook altijd super gezellig. Dus beide mogelijkheden zijn ontzettend leuk.
    En als je vragen hebt over interrailen en treinen, dan zijn ze altijd welkom. :Y)


    Dat had ik zekerweten onthouden hoor hehehe :Y)
    En ja beide mogelijkheden lijken me leuk en op zich wil ik ook nog wel eens naar Barcelona, Dublin....ect. Dus dat kan ik ook nog alleen doen in principe.


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)


    Ja klopt, het gene waardoor ik geneigd ben om dit gewoon te doen is omdat...nou ja. Nu kan het nog weet je.

    En ik had 1100 gebaseerd op een ander meisje wat nu ook op reis is en mij haar gemiddelde dag uitgave doorgeeft. Maar wellicht kan het inderdaad goedkoper (ik had wel nog 280 extra gerekend voor bezienswaardigheden, souvenirs, ect).
    Maar hé wel goed om te weten, mag ik misschien jou (net als Manon haha) ook een berichtje zo sturen?:3


    Natuurlijk ^^
    Nu ben ik stiekem wel benieuwd naar haar uitgaven want Oost-Europa is echt goedkoop haha


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Gadot schreef:
    (...)

    Natuurlijk ^^
    Nu ben ik stiekem wel benieuwd naar haar uitgaven want Oost-Europa is echt goedkoop haha


    Yay! Verwacht morgen een berichtje hehe :3 oh en een prijsopgave :'D

    [ bericht aangepast op 25 juni 2017 - 1:10 ]


    You were born original, don't die as a copy.