• Hier kun je al je frustraties en euforische momenten en hersenspinsels kwijt, dus zit je iets dwars of heb je problemen of gelooft niemand in je draak of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.

    🦄✨

    ALSO WE GAAN ALLEMAAL WENEN WANT QING HEEFT HAAR 10.000ste POST GEMIST OK JA CRY ;-;

    [ bericht aangepast op 23 juni 2017 - 21:41 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Wijntje, nootjes, op zich prima leven zo.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    ik ben zo bang en ik wil niet buizen maar ik ga buizen want ik heb mijn examens niet normaal hard verfuckt en ik wil dit niet en ik kan dit niet en fuck this shit seriously ik ben zo bang


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ubuntu schreef:
    (...)

    Globalisatie is niet begonnen met delokalisatie, het is begonnen met het zoeken van nieuwe afzetmarkten, voornamelijk bij Europa en de Verenigde Staten. Daarna is Japan gekomen en stilletjes aan grotere delen van de wereld. Delokalisatie is er pas gekomen toen men het makkelijker scheen te vinden mensen elders minder te bepalen. Delokalisatie gaan over bedrijven en jobs naar andere landen brengen.
    Je kan dus globaliseren zonder te delokaliseren, maar dan raak je wel op een bepaald moment vast. Delokalisatie is een gevolg van de destijds prille globalisatie en is er nu één van de grootste onderdelen van geworden.

    Je zou dus kunnen stellen dat Ford reeds in de jaren '20 serieuze afzetmarkten had in Europa, maar dit niet ten koste van de jobs in de Verenigde Staten, want veel afdelingen van die bedrijven waren er niet. Voor delokalisatie kun je zeggen dat half de kledingmerken hun kleding in Bangladesh laten produceren uit de praktische overweging dat dat goedkoper is.


    De evolutie van globalisering heb ik net geleerd, dus dat weet ik, maar betekent het dan dat een multinational bedrijf ook meteen delokaliseert? Of zijn er ook multinationals die niet delokaliseren en zo ja, welke? (sorry voor mijn lastige vragen, maar ik wil zeker zijn dat ik het begrijp)
    Eventueel kan ik Starbucks als voorbeeld nemen voor zowel globalisering als delokalisering (aangezien ik vermoed dat men de koffiebonen ergens goedkoop in Afrika haalt - niet dat men die ergens anders kan halen in Europa, haha)?

    Textiel staat al bij mijn genoteerde voorbeelden (: Ik moet een voorbeeld voor de tertiaire (niet industrieel) activiteit geven voor delokalisatie. Wat kan ik daarvoor verzinnen? Ik heb het gevoel dat bijna alles industrieel is, namelijk, haha. Ik dacht nog aan Apple, maar dat is industrieel, net zoals Starbucks, McDonalds, productie van kleding, etc.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik haat het om toe te geven maar ik ben eigenlijk best jaloers dat mijn zussen een vriendin hebben. Niet zo zeer om het feit dat ze in een relatie zijn, idc about that, meer om het feit dat zij mensen hebben die genuinely met hun om willen gaan, en dat zij gewoon weg van huis kunnen voor een dag of 2 zonder dat mijn ouders dingen afvragen. I want that too. I feel so fucked up alone and I really don't want that anymore.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    goud schreef:
    (...)

    De evolutie van globalisering heb ik net geleerd, dus dat weet ik, maar betekent het dan dat een multinational bedrijf ook meteen delokaliseert? Of zijn er ook multinationals die niet delokaliseren en zo ja, welke? (sorry voor mijn lastige vragen, maar ik wil zeker zijn dat ik het begrijp)
    Eventueel kan ik Starbucks als voorbeeld nemen voor zowel globalisering als delokalisering (aangezien ik vermoed dat men de koffiebonen ergens goedkoop in Afrika haalt - niet dat men die ergens anders kan halen in Europa, haha)?

    Textiel staat al bij mijn genoteerde voorbeelden (: Ik moet een voorbeeld voor de tertiaire (niet industrieel) activiteit geven voor delokalisatie. Wat kan ik daarvoor verzinnen? Ik heb het gevoel dat bijna alles industrieel is, namelijk, haha. Ik dacht nog aan Apple, maar dat is industrieel, net zoals Starbucks, McDonalds, productie van kleding, etc.


    Je eerste vraag kan ik niet beantwoorden, jammer genoeg, want om eerlijk te zijn weet ik het zelf ook niet exact en heb ik me dat ook afgevraagd, maar je kan wel gewoon het voorbeeld aanhalen dat door het internet communicatie veel gemakkelijker verloopt en op die manier informatiestromen op relatief korte tijd over heel de wereld kunnen raken, wat ook een voorbeeld is van globalisatie en niet van delokalisatie.

    Starbucks en McDonalds zijn overigens niet industrieel. Tertiaire sector is (als ik me niet vergis?) diensten en dat is exact wat Starbucks en McDonalds doen: ze bieden diensten aan. Hetzelfde trouwens met de Hilton-hotels, dat is ook internationaal en biedt diensten aan. Als iets diensten aanbiedt en het is internationaal, kan je het geloof ik perfect aanhalen als voorbeeld in een tertiaire sector. (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ugh, waarom moet mijn vriend nou ploegen gaan werken?! Ik ben echt heel blij voor hem, nu heeft hij eindelijk weer werk, maar ploegen? Als je gaat studeren? Dit gaat niet goed komen en ik ben degene die het onderspit mag delven ben ik bang. En dan beweren dat hij meer tijd gaat hebben door ploegendienst, zijn eigen zus sprak dat tegen en die heeft het ook gedaan. Ik vind het gewoon niet slim en al helemaal niet leuk, want dan zie ik hem nog minder dan ik hem zou zien als hij voltijd ging studeren. Zucht....


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Oké ik heb een wijntje verdiend sinds ik tot half tien heb zitten leren. I did good.


    goud schreef:
    Note to Q: Laat Qing nooit meer LJH's openen.


    nee onze Gal streak :cccc


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik moet echt eens stoppen met mijn telefoon opnemen als ik weet dat degene aan de lijn dronken is en het gewoon leuk vind om me op te bellen en met een hele dronken groep tegen me te gaan praten. Maar ik ben toch elke keer bezorgd dat er wat is en dus hang ik dan 15 minuten aan de lijn met hun. Pftttt.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Wauw, een ex van me ziet er nu echt zo lelijk uit ik ben in shock. En ik maar denken toen ik m laatst zag dat ie er super uit zag... Maar toen had ik alleen maar de achterkant gezien. HAHAHAHA literally crying oh boi dit kapsel kan echt niet HAHA. 😂


    The truth is out there.

    Ik blijf het fantastisch vinden hoe Belgen zo kunnen zagen op Nederlands om het hele hen/hun-gebeuren terwijl we zelf lekker in onze spreektaal hem gebruiken in plaats van hij. (nerd)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Lol het besef ik ben de afgelopen dagen meer uitgemaakt voor 'Chinees' (want ja, schelden met mijn etniciteit is echt heel wat hoor) dan dat mensen mijn naam hebben gezegd of zo :')

    en gewoonlijk zijn het dan nog eens mensen die zelf niet eens een belgische roots hebben DUS HAD JE FUCKING WHAT TURK, MAROKKAAN, OEGANDEES, CHILEEN, WHATEVER YOU ARE wat is het punt om 'he chinees' te roepen like nog nooit een chinees gezien in je leven go fuck yourself srsly fucking racisten terwijl jullie zelf altijd zo offended zijn met 'zwarte piet' of 'marokkanen pikken alles', hypocriet af dat dat dan gezegd wordt

    [ bericht aangepast op 23 juni 2017 - 23:50 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    ohja en for once and always

    ER IS EEN VERSCHIL TUSSEN MIGRANT, ASIELZOEKER, VLUCHTELING, ALLOCHTOON, VREEMDELING, ILLEGALE EN GEADOPTEERD


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    goud schreef:
    ohja en for once and always

    ER IS EEN VERSCHIL TUSSEN MIGRANT, ASIELZOEKER, VLUCHTELING, ALLOCHTOON, VREEMDELING, ILLEGALE EN GEADOPTEERD


    Say it again for the people in the back


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Haha beter doe ik nu geen dingen waarvan ik zo meteen al spijt krijg.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )