• Hoi hoi!

    Ik heb vanavond voor het eerst een hospiteeravond (kijkavond voor kamers) en ik ben benieuwd wie er ervaring mee heeft en tips heeft wat je wel en niet moet doen.

    Thanks!

    [ bericht aangepast op 30 juni 2017 - 19:47 ]

    Heyy, ik heb er super veel gehad en een tip: neem het niet te persoonlijk als je afgewezen word. Het klinkt heel naar, maar die dingen zijn gewoon vervelend en ik hoop echt dat je gelijk gekozen wordt. Verder, gewoon proberen jezelf te zijn en probeer niet te erg te overdrijven in het "kijk hoe leuk ik ben" zoals er best veel mensen doen. Ik wens je sterkte en hopelijk vind je snel een kamer.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    [ bericht aangepast op 30 juni 2017 - 19:47 ]

    Bathsheba schreef:
    Heyy, ik heb er super veel gehad en een tip: neem het niet te persoonlijk als je afgewezen word. Het klinkt heel naar, maar die dingen zijn gewoon vervelend en ik hoop echt dat je gelijk gekozen wordt. Verder, gewoon proberen jezelf te zijn en probeer niet te erg te overdrijven in het "kijk hoe leuk ik ben" zoals er best veel mensen doen. Ik wens je sterkte en hopelijk vind je snel een kamer.


    Precies daarom heb ik dus een gloeiende hekel aan hospiteren. Ik kan daar dus echt niet tegen. :')


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Oh god ja dat hospiteren. Ik heb zes avonden gehad. Wat vooral werkt is om zelf gespreksstof in te brengen. Ik ben vooral goed in meepraten met anderen (dus zij vertellen iets en ik stel daar vragen over etc.), maar zelf iets vertellen komt wel wat spontaner over. En kijk ook of jij bij hen wil wonen! Ik heb me op sommige avonden kapot geërgerd (schrijf je dat zo?) aan de huisgenoten, dus dan wilde ik daar ook echt niet wonen. Zie het niet alsof zij jou moeten keuren, zie het andersom!

    [ bericht aangepast op 30 juni 2017 - 20:41 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Heel cliché, maar wees gewoon jezelf! (:
    Ik heb zelf maar één keer gehospiteerd (héél veel geluk gehad), maar ik heb ook meerdere hospiteeravonden bij mij thuis gehad. Je moet het denk ik meer zien als een avond waarop je gaat kijken of jij en de mensen die er al wonen bij elkaar passen, dan als een avond waarop je moet laten ziet hoe ontzettend leuk je bent (als in: je hoeft daar niet extra voor je best te doen). Meestal kiezen mensen toch degene met wie ze het meest het gevoel hebben dat ze een klik hebben.
    Eén ding dat ik je kan aanraden om niet te doen: een half uur te vroeg komen (hebben wij een keer gehad, dat iemand die bij ons kwam hospiteren een half uur eerder kwam opdagen. Wij hadden er helemaal niet op gerekend en waren nog aan het eten, dus dat was heel onhandig).


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Lijkt me echt super kut dat hospiteren. Idd wees jezelf, want anders wordt het toch nooit wat


    Aan niets denken is ook denken.

    Hoe ging het? Viel het mee/tegen?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Er waren in totaal 6 personen die kwamen hospiteren. De sfeer was heel chill, de kamer was super en de mensen zelf ook heel chill. Ik zag het al helemaal zitten en ik vond dat ik best een klik had naar mijn idee. Maar ze zouden gisteravond bellen als ik de kamer zou hebben, alleen ben dus niet gebeld.. helaas..