• Ik heb jullie mening nodig, want ik weet het gewoon niet meer.

    Ik was bezig met een IBO (geen goesting om uit te leggen), maar die is dus beëindigd waardoor ik terug werkloos ben. Nu ben ik dus terug thuis en mijn ouders en ik zijn het niet eens over mijn toekomstplannen.

    Ik denk eraan om te gaan voor een bachelor aangezien ik mijn HBO5 diploma heb en ik nog maar een beperkt aantal vakken dan moet doen voor een bachelor. Het wil ook zeggen dat ik nog wat vakantie heb en als ik mijn bachelor heb dat er meer deuren voor me opengaan.

    Mijn ouders willen dat ik werk zoek en werken combineer met studeren, maar werken en studeren lijkt me heel zwaar. Ook moet ik dan een werkgever vinden die bereid is voor me halftijds te laten werken .

    Wat moet ik doen?

    Ik zou doen wat jou het beste lijkt. Oftewel toch gaan voor die bachelor. Werk komt nog wel. Je zou natuurlijk ook altijd een bijbaan kunnen nemen in de horeca ofzo? Dan werk je meestal 's weekends of 's avonds. Dan heb je toch een beetje een inkomen.


    Alleen maar tranen van geluk

    Hm, ik zou sowieso voor die bachelor gaan en dan kijken of je daarnaast nog kunt werken. Natuurlijk snap ik dat je ouders graag willen dat je gaat werken, maar werken kan je je hele leven nog.
    Geld is natuurlijk belangrijk, maar ik denk dat je spijt gaat krijgen als je niet doet wat jij graag wil.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Je bent oud genoeg om zelfstandig keuzes te maken, dus ik denk dat je de uitspraken van je ouders vooral moet zien als advies. Uiteindelijk is het jouw leven en jij moet gelukkig zijn met de keuzes die je maakt!

    Je zou wel tegen je ouders kunnen zeggen dat je het waardeert dat ze met je meedenken, maar dat het uiteindelijk toch echt bij jou terecht komt welke richting je op gaat in je leven.

    Ik snap hun reactie omdat ik al 22 jaar ben en dat ik werk kan vinden met mijn huidig diploma, maar bij haast elke vacature in mijn sector vragen ze naar iemand met een bachelor en dat maakt het irritant voor werk te vinden.

    savvy schreef:
    Ik snap hun reactie omdat ik al 22 jaar ben en dat ik werk kan vinden met mijn huidig diploma, maar bij haast elke vacature in mijn sector vragen ze naar iemand met een bachelor en dat maakt het irritant voor werk te vinden.

    Als je eenmaal werkt, zul je sowieso niet gauw meer terugkeren naar school. Dus in dat opzicht zou ik zeker doorstuderen "nu het nog kan"!
    Ik ben 21 en begin komend schooljaar aan een nieuwe opleiding die 4 jaar gaat duren, dus ik ben "al" 25 als ik klaar ben haha. Je kunt ook gewoon een bijbaan nemen zoals anderen hier al adviseerden.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2017 - 16:21 ]

    Ik zou gaan studeren, nu het nog kan. Zo te horen is het geen voltijdstudie en ben je geen vier jaar bezig.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    savvy schreef:
    Ik snap hun reactie omdat ik al 22 jaar ben en dat ik werk kan vinden met mijn huidig diploma, maar bij haast elke vacature in mijn sector vragen ze naar iemand met een bachelor en dat maakt het irritant voor werk te vinden.


    Ik heb het idee dat je het zelf al heel duidelijk hebt voor jezelf, wat je wilt en waarom. Je bent tweeëntwintig, dan hoef je niet meer te doen wat je ouders zeggen.

    Ik weet het niet, hoor - maar misschien zijn ze wat terughoudend omdat het geld kost? Misschien kun je daar met hen over praten en voorstellen hoe jij het wil gaan betalen e.d.

    Blijf bij jezelf, wat jij wilt en waarvan jij denkt dat het toegevoegde waarde geeft aan je cv.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Doe wat je zelf wil, volg je hart! Ik snap niet waarom ouders per se willen beslissen over wat hun kind moet doen of hoe hun toekomst moet zijn.
    Ik herken de struggle met werk zoeken, want wat ik zoek, daar vragen ze ook vaak mensen met een bachelordiploma. Best kak.


    16 - 09 - '17