• "Stay in drugs
    Eat your school
    Don't do vegetables"






    Hallo vrienden, daar ben ik weer.

    2017 is het jaar dat ik mijn havo-diploma heb gehaald en mijn zusje van de basischool naar de middelbare school gaat. Daarom heb ik besloten om voor haar een boekje te laten drukken met allemaal tips enzo.
    Dit is het punt waarop ik jullie hulp nodig heb.
    Ik heb meer tips nodig en mensen die het willen proeflezen.
    Momenteel heb ik maar 2.6K aan woorden, dus ik wil er nog heel wat bij. Achterin lijkt het me leuk om een hoofdstuk met 'de leukste verhalen' in te voegen. Dus als jullie nog leuke verhalen hebben, wil ik die er met alle liefde inplakken.
    Hulp zou fijn zijn.

    Kusjes.

    [ bericht aangepast op 25 juli 2017 - 10:33 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ho dat is wel heftig zeg

    Is wat anders dan 100x dezelfde regel
    op schrijven xd
    hagelslag is best wel vermakelijk


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    in de eerste week tikte ik een meisje aan omdat ik dacht dat ze iemand was en nu is ze m'n beste vriendin haha


    falling doesn't feel this bad when i know you've fallen this way too.

    Kendol schreef:
    De tip die ik mezelf elk jaar toeschrijf:
          Houd je schoolagenda en schriften netjes! Als je wil kribbelen/tekenen doe je dat in een notitieblok. Zorg ervoor dat je notities leesbaar blijven.


    nah
    ik heb het vier jaar lang zonder agenda volgehouden
    en zonder deftige notities (granted ik had die van mijn zus en ik heb heel veel kopieën genomen)
    maar i guess dat het handiger is hahaha

    - Blijf jezelf. Klinkt cliché, maar het is heel erg belangrijk. Als je "anders" bent gaat het de eerste jaren misschien lastig zijn, maar op het einde wordt dat meer gewaardeerd dan een maskertje van schone schijn voor je gezicht houden!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Vergeet niet dat iedereen (in je klas) nieuw is. Het klinkt misschien raar, maar voor mij was dit als zenuwachtige brugklasser wel een fijn idee. Iedereen zit in hetzelfde schuitje, iedereen is bezig met vrienden maken en wennen aan de nieuwe school. Of je nou zenuwachtig bent of niet, verdwaalt in de school, je kluispasje op je tweede schooldag in je kluisje laat liggen (dat gebeurde mij), moeite hebt aan de nieuwe manier van lesgeven te wennen of andere obstakels tegenkomt als je aan de middelbare school begint: het had iedereen kunnen gebeuren, so don't stress (:
    Oh, en wees jezelf, maar dat hebben veel mensen inderdaad al gezegd (:

    [ bericht aangepast op 26 juli 2017 - 1:24 ]


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Lairz schreef:
    - Plak je rooster in je agenda én maak er een foto van.
    - Koop/huur een kluisje
    - Zorg dat je je vakken in gescheiden schriften houd (of mappen als het digitaal gaat)
    - Leen nooit een pen uit (staat gelijk aan weggeven)
    - Als je goede cijfers wil, ga vooral niet achteraan in het lokaal zitten.

    Mogen dit soort tips ook?


    heee ik heb heel het jaar op de achterste bank gezeten en ik heb ook nog gewoon goede punten haha
    vanvoor kan de leerkracht alles zien en dat is pas irritanr xd


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Dit is echt zo lief en leuk! Wat tof dat je dat aan je zusje wilt geven - geweldig!!

    Blijf jezelf en doe gewoon lekker gek.

    Je mag echt wel verdwalen de eerste weken.

    Je zult waarschijnlijk een keer te laat komen (door wat voor omstandigheden dan ook, lekke band of sloom gefietst). Dat is helemaal niet erg en moet je juist een keer gedaan hebben.

    Maak ook grapjes met de docenten, het zijn nou eenmaal maar mensen (sommige ook met humor wow).

    Als je een keer wel wilt opletten in de les, kun je dat écht tegen de mensen om je heen zeggen.

    Geniet ervan, maak vrienden en vooral heel veel foto's!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Aw, dankjewel!

    Is er nog iemand met een spectaculair middelbare school-verhaal? Of iemand die mijn bestand zou willen checken op major mistakes?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Yukimura schreef:
    Aw, dankjewel!

    Is er nog iemand met een spectaculair middelbare school-verhaal? Of iemand die mijn bestand zou willen checken op major mistakes?


    Ik wil wel checken!


    everything, in time

    oh, wacht, nog een tip

    - Gebruik Wikipedia en trek je geen fluit aan van wat je leerkrachten daarover denken. De meeste info op Wikipedia is correct genoeg voor een opdracht in het middelbaar. Wees wel altijd zeker dat je weet waarover je praat, trouwens! Ga niet letterlijk kopiëren en plakken, want dan ben je gescheten.
    - Gebruik scholieren.com. Lifesaver. Letterlijk. Heb ik vier jaar lang gedaan en ik heb bijna altijd achten gehaald voor mijn boekbesprekingen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Niemand is perfect dus als je eens een slecht cijfer moest halen op een proefwerk, is dat NIET het einde van de wereld.


    Heaven is a place that we all have

    Yukimura schreef:
    Aw, dankjewel!

    Is er nog iemand met een spectaculair middelbare school-verhaal? Of iemand die mijn bestand zou willen checken op major mistakes?


    I'd be happy to help you out, with both (:

    Also: Zelf was ik heel verward in wie ik nou was, qua persoonlijkheid. Ik wilde in hokjes passen en probeerde allemaal verschillende dingen, sommigen waarvan ik spijt kreeg. Mijn advies is dat je vooral moet experimenteren in je middelbare schooltijd, als het maar niet ten koste van jezelf gaat.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Yukimura schreef:
    Aw, dankjewel!

    Is er nog iemand met een spectaculair middelbare school-verhaal? Of iemand die mijn bestand zou willen checken op major mistakes?


    Blijf doen wat je leuk vindt! Als je wilt acteren, ga bij de dramaclub (als die er is), als je iets met muziek wilt doen, doe dat ook! Ga bij de schoolkrant als je wilt schrijven en blijf lekker jezelf.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Yukimura schreef:
    Aw, dankjewel!

    Is er nog iemand met een spectaculair middelbare school-verhaal? Of iemand die mijn bestand zou willen checken op major mistakes?

    Maagg ik het lezen?


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Mocht je me het document willen inzien om te checken, zou je me dan je e-mail adres kunnen pb'en? Dan kan ik het document doorsturen ^^


    look at the stars, look how they shine for you;

    Dedpewl schreef:
    (...)
    Is wat anders dan 100x dezelfde regel
    op schrijven xd
    hagelslag is best wel vermakelijk


    Haha, ik had ook eens dat ik uit een lesboek zoveel pagina's moest overschrijven, maar mijn docent had over het hoofd gezien dat er dit in het begin van het boek stond (of iets dat er op leek.): "Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand, of openbaar gemaakt, in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door print-outs, kopieën, of op welke manier dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever." Dit zinnetje was het enige dat ik overgeschreven had en aan mijn docent gegeven heb. (: Was ook gelijk het laatste dat ik er van gehoord heb, haha. Natuurlijk is niet iedere docent zo mals dat ze het hierbij laten, maar ik vond het wel lekker ironisch dat het in één van mijn lesboeken stond.

    Verder is de enige tip die ik je zusje nog kan geven het volgende (aangezien andere goede tips al zijn gegeven, zover ik kan zien) :

    - Plak een lege enveloppe in je agenda (Liefst de achterkant, omdat dit wat steviger is). Dit is zodat je hier je geo-driehoek in kan bewaren. (Die van ons waren buigzaam/konden makkelijk breken, dus vandaar dat ik deze tip geef).


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.