• Hallo allemaal,

    Ik was ongeveer anderhalve week verliefd op een jongen maar vanochtend werd ik wakker en opeens voelde ik helemaal geen verliefdheid meer echt gewoon helemaal niks meer terwijl ik de dag ervoor (anderhalve week ervoor ongeveer) nog echt super verliefd was.

    Nu vraag ik me af : kan dit überhaupt? Komt het gevoel snel weer terug? Kan ik hier iets aan doen? Was ik wel echt verliefd? Hoe komt dit? Hebben jullie ook ooit zoiets meegemaakt en wat deden jullie toen?

    Als iemand me het bovenstaande kan uitleggen graag. Alvast bedankt. Groetjes een 13 (bijna 14) jarig meisje.


    If you can dream it , you can do it. ( Rein van Duivenboden)

    Dat kan zeker. Verliefdheid kan lang duren, maar ook snel overwaaien.


    26 - 02 - '16

    Aannemende dat je ondertussen al aan het puberen bent, is dit gewoon normaal. Zoals Quorra zegt kan een crush (want verliefdheid is wat anders) snel overwaaien.


    Heaven is a place that we all have

    i dontt lovee youu
    like i diidd yestuuuuhuurdaaay


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    BirbRon schreef:
    i dontt lovee youu
    like i diidd yestuuuuhuurdaaay


    — Inner peace, it's hard to find. —

    BirbBecky schreef:
    (...)


    if you love me let me goooooohoooooohooohhh


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    BirbRon schreef:
    (...)
    if you love me let me goooooohoooooohooohhh

    i thought i loved you but it's just how you looked in the light


    — Inner peace, it's hard to find. —

    BirbBecky schreef:
    (...)
    i thought i loved you but it's just how you looked in the light

    dear maria count me in


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Adsthetic schreef:
    Aannemende dat je ondertussen al aan het puberen bent, is dit gewoon normaal. Zoals Quorra zegt kan een crush (want verliefdheid is wat anders) snel overwaaien.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hahaha, maak je geen zorgen. Dat noemen wij een crush.

    Geen paniek. (:
    Dit komt gewoon omdat het niet de juiste jongen was en dat weet je nu ook weer. Ik wil je gevoelens niet banaliseren, maar inderdaad je was niet écht verliefd. Eerder gewoon een crush/aangetrokken, volgens mijn definitie van verliefd zijn toch. De één gaat daar al lichter over dan de andere, maar echte liefde is gebaseerd op een fantastische vriendschap en klik. Er is geschiedenis en je band en gevoelens worden met de tijd diepgaander. Ze gaan zeker niet weg, de hechting neemt net toe. Als je echt verliefd bent op iemand dan zie je die persoon graag en graag zien is niet iets dat verdwijnen kan. Veel mensen blijven dan vaak hun hele leven met die ene persoon in het hart zitten. Het is inderdaad iets helemaal anders. Graag zien gaat nooit nog weg of soms wel maar zeker niet met een vingerknip. Dus nee, het was niet echt. Je bent verliefd op de illusie/fantasiebeeld van hem en wat hij zou kunnen zijn. Als je "echt" verliefd bent, dan ben je verliefd op het echte, omdat ze dan tegelijk ook je beste vriend/vriendin zijn en de andere betekent erg veel voor je omdat je er altijd voor elkaar bent en veel gemeenschappelijke interesses hebt en als er iets is dan wil je altijd alles met hen delen omdat zij je gewoon zo goed vatten. Echte gevoelens zijn gebaseerd op een band en ze kunnen nooit weggaan op een nacht tijd omdat je binding hebt, hoe serieuzer je relatie hoe intiemer die binding dus je geraakt er zelfs niet meer vanaf als je het wilt. Dit is een crush. Het is niet gegrond in binding maar in fantasieën. Laat hem dus gaan als er geen gevoelens zijn. Er is meer daarbuiten. (:

    [ bericht aangepast op 28 aug 2017 - 13:50 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.