• HALLO.

    Zoals sommigen misschien al weten, hebben ik en een select groepje users van het Awesome Topic zodanig GEEN leven dat we een hele taal creëren. Nu lukt het aardig goed en hebben we al de basisdingen neergepend, maar nu hebben we jullie hulp nodig. Oh, Quizletters, welke onderdelen heeft een taal nog? Nu ja onderdelen, hoe leg je dat zelfs uit? Maar anyways, we moeten nog veel vertalen en veel grammaticale issues oplossen dus, ja dit topic.

    Als jullie dingen hebben die ook nog essentieel zijn voor een taal, deel ze dan gerust. Nu hebben we:

    Klinkers
    Medeklinkers
    Lidwoorden
    Persoonlijke voornaamwoorden
    Bezittelijke voornaamwoorden
    Lijdend en meewerkend voorwerp
    Werkwoorden (alleen de basis en beleefdheidsvorm dus hier mag ook wat voorgesteld worden.)
    Geslachten


    Dus ja, als jullie nog aanvullingen weten, please deel ze, haha.


    Heaven is a place that we all have

    Yay Blorfandisch (en ik ben trots dat ik op die naam kwam)


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik wilde zeggen spreekwoorden, maar dat is niet echt grammaticaal :') Bijvoegelijke naamwoorden?


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    BridgetJones schreef:
    Ik wilde zeggen spreekwoorden, maar dat is niet echt grammaticaal :') Bijvoegelijke naamwoorden?


    Dankjewel!


    Heaven is a place that we all have

    Aanwijzend voornaamwoord? Wederkerend voornaamwoord? Wederkerig voornaamwoord? Betrekkelijk voornaamwoord?
    MAAR YAY BLORFANDISCH


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Voor werkwoorden - verleden tijd (zowel onvoltooid als voltooid)? Voltooid deelwoord? Toekomende tijd (zowel onvoltooid als voltooid)?

    [ bericht aangepast op 29 aug 2017 - 15:10 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Dank voor de suggesties! Dit is overigens een update van de werkwoorden. Het voorbeeldwerkwoord is 'zijn'. (krul)

    Eerste persoon enkelvoud: Ik bolr-of
    >>> Imper: xregbolrof;  VT: bolrofwdes; TKT: aisbolrof
    Tweede persoon enkelvoud: Jij bolr-xet
    >>> Imper: xregbolrxet;  Vt: bolrxetwdes;  TKT: aisbolrxet
    Derde persoon enkelvoud: Hij/zij bolr-psyt
    >>> Imper: xregbolrpsyt;  Vt: bolrpsytwdes;   TKT: aisbolrpsyt
    Eerste persoon meervoud: Wij bolr-ofxt
    >>> Imper: xregbolrofxt;  Vt: bolrofxtwdes;  TKT: aisbolrofxt
    Tweede persoon meervoud: Jullie bolr-xetr
    >>> Imper: xregbolxetr: Vt: bolrxetrwdes: TKT: aisbolrxetr
    Derde persoon meervoud: Zij bolr-psytcx
    >>> Imper: xregbolrpsytcx; Vt: bolrpsytcxwdes; TKT: aisbolrpsytcx

    [ bericht aangepast op 29 aug 2017 - 16:38 ]


    Heaven is a place that we all have

    ads schreef:
    Dank voor de suggesties! Dit is overigens een update van de werkwoorden. Het voorbeeldwerkwoord is 'zijn'. (krul)

    Eerste persoon enkelvoud: Ik bolr-of
    >>> Imper: xregbolrof;  VT: bolrofwdes; TKT: aisbolrof
    Tweede persoon enkelvoud: Jij bolr-xet
    >>> Imper: xregbolrxet;  Vt: bolrxetwdes;  TKT: aisbolrxet
    Derde persoon enkelvoud: Hij/zij bolr-psyt
    >>> Imper: xregbolrpsyt;  Vt: bolrpsytwdes;   TKT: aisbolrpsyt
    Eerste persoon meervoud: Wij bolr-ofxt
    >>> Imper: xregbolrofxt;  Vt: bolrofxtwdes;  TKT: aisbolrofxt
    Tweede persoon meervoud: Jullie bolr-xetr
    >>> Imper: xregbolxetr: Vt: bolrxetrwdes: TKT: aisbolrxetr
    Derde persoon meervoud: Zij bolr-psytcx
    >>> Imper: xregbolrpsytcx; Vt: bolrpsytcxwdes; TKT: aisbolrpsytcx


    wow ingewikkeld


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Dit was ik bijna vergeten, oh gossie. De taal staat er goed voor hoor, alleen is dit veel werk dan aanvankelijk gedacht.


    Heaven is a place that we all have

    Oww ik zie dat jullie uitgangen hebben per persoon!! Dan moet je nog even kijken of je wilt dat het op dezelfde manier werkt als het Italiaans "bevo" betekent ik drink, hier hoef je dus het persoonlijk voornaamwoord niet uit te spreken, of zoals Nederlands/Engels dat je het wel moet uitspreken. Of half, dat het bij de ik/wij je/jullie weggelaten kan worden en wanneer er sprake is van een geslacht (hij zij) je wel het persoonlijkvoornaamwoord moet vermelden.


    Zelfstandignaamwoorden, voorzetsels, woorden zoals "en, maar, of", vergrotende en overtreffende trap (of een apart woordje om het duidelijk te maken), telwoorden...

    Pfff even denken hoor. Bijwoorden (erg, heel).


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Participiumvorm van werkwoorden (lopend, rennend).
    Hoe je een zelfstandignaamwoord maakt van werkwoorden (bestellen: het bestellen, bestelling).
    Vraagwoorden (hoe wat wie waar wanneer)
    Had je al verwijswoorden? Dat die deze


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Oh god, succes daarmee, haha. Dat is iets waar je makkelijk een paar jaar van je leven fulltime aan zou kunnen werken. (nerd)

    Maar jullie zouden eens kunnen googlen naar conlangs (kort voor constructed languages), als je iets wilt weten over het zelf maken van een taal. Er is heel veel te vinden op internet.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ehm, leuk, maar kun je dit gewoon niet zelf googelen?
    Maar leuk hoor, inspraak van iedereen hier.


    Aan niets denken is ook denken.

    Micaela schreef:
    Ehm, leuk, maar kun je dit gewoon niet zelf googelen?
    Maar leuk hoor, inspraak van iedereen hier.


    Ik vind deze reactie eigenlijk overbodig. Als ik het gewoon zou googelen, zou ik geen topic aanmaken. Dit topic is juist geopend om misschien dingen op te merken die we gemist hebben.


    Heaven is a place that we all have

    Infinitief vorm
    Infinitief zinnen (Ik sta te trappelen om te beginnen; ik leer Marie Nederlands schrijven)
    Voegwoorden
    Dat-zinnen (hij zegt dat jij denkt dat Henk Marie kuste).

    Dit is denk ik wat minder relevant maar in elke taal zijn de geluiden van dieren anders: kukulukuu cocorricoo, wow - wauw etc


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    Infinitief vorm
    Infinitief zinnen (Ik sta te trappelen om te beginnen; ik leer Marie Nederlands schrijven)
    Voegwoorden
    Dat-zinnen (hij zegt dat jij denkt dat Henk Marie kuste).

    Dit is denk ik wat minder relevant maar in elke taal zijn de geluiden van dieren anders: kukulukuu cocorricoo, wow - wauw etc


    Even melden dat jouw suggesties echt heel handig zijn. Dankjewel!


    Heaven is a place that we all have