• IN HET WEB VAN DE DOOD
    ALS EEN VLIEG, WACHTEND OP DE SPIN - GEEN ONTSNAPPING MOGELIJK


          Je kent het moment vast wel. Dat moment dat je niet kan slapen, terwijl je tegelijkertijd zo snakt naar wat rust, dat je niet eens kan bedenken wat je eigen naam is. Vagelijk weet je het wel. Je weet hoe je heet, en dat je het beste zou kunnen opstaan, omdat als je zo blijft liggen, je nog in geen honderd jaar weer in slaap valt. Maar omdat het nog donker is, ga je ervan uit dat het vroeg is, te vroeg om op te staan. Ook als je je ogen opent kan je slecht vage lichtvlekken, afkomstig van een raam, zien in de duisternis. Alles is beschilderd met een transparante laag van donkerte.
          En dan, als je mij op die ene ochtend bent, besef je je dat dit niet je thuis is.


    Story
          Een groep tieners wordt, met gaten in hun geheugens, wakker in een blokhut. Niemand van hen lijkt te weten waar ze zijn, hoe ze er zijn gekomen, of waarom ze er zijn. Ook kennen ze elkaar niet. In hun poging antwoorden op deze vragen te vinden, wordt één van hen dood gevonden, met een briefje bij het lijk dat er duidelijk op wijst dat de moordenaar in hun midden is. Het is de bedoeling voor de onschuldigen om uit te vinden wie de moordenaar is, en voor de moordenaar de bedoeling om dit verborgen te houden. Ik kies de moordenaar uit, en het is niet de bedoeling dat je alvast in het topic gaat vragen of je de moordenaar mag spelen, want dan zou je het idee een beetje door elkaar gooien. (De spelers weten dus ook niet wie de moordenaar is, hier meer informatie over in het kopje "Roles".)

    IT'S NOT SAFE

    Roles
    Onschuldige kinderen
          De onschuldige kinderen zijn zoiets als de dorpelingen in "de Weerwolven van Wakkerdam". Als onschuldig kind ben je wakker geworden in de blokhut zonder enig idee te hebben waar je precies bent, en hoe je er gekomen bent.
          Elk onschuldig kind had thuis, of ergens anders in het leven, problemen. Dit zou kunnen betekenen dat ze gepest werden, maar ook iets meer in zichzelf gekeerds, als een slechte vriendengroep, kan. Het ding is dat je alles van deze problemen bent vergeten. Net gehoord dat je oom je zou vermoorden? Je zal die dag niet meer voor de geest kunnen halen. Hoe groter het probleem, hoe minder je je zal herinneren. Iemand die al als kind mishandeld werd, zal dus eigenlijk niks van zijn of haar leven meer weten. (Alsjeblieft, als je zo'n probleem bedenkt, kies het niet puur omdat je het "cool" vindt. Ik weet dat dit wat ironisch klinkt als bedenker, maar kies iets waarvan je weet waarover je het hebt. Als je dus geen idee hebt over de gevolgen van bijv. een verkrachting, kies een lichter onderwerp. Natuurlijk hoef je het niet zelf te hebben meegemaakt, ik hoop dat je niks hebt meegemaakt hiervan, maar bedenk dat je het wel serieus moet nemen, en als dat niet lukt, je misschien voor zoiets als een slechte vriendschap kan kiezen, of het verliezen van populariteit, wat minder traumatiserend is.) Naast dit probleem, zijn ze ook vergeten dat ieder van hen de moordenaar al eens eerder ontmoet heeft.
          Deze kinderen zullen tussen de elf en twintig jaar in zitten. De onschuldige kinderen weten niet wie de moordenaar is, maar hun doel is om deze te ontmaskeren.
          Alle kinderen hebben een voorwerp bij zich dat kan helpen bij het herinneren van je probleem. (Stel, je had een voetbalwedstrijd verloren waardoor iedereen boos op je werd, kan je een voetbal bij je hebben) De kinderen weten niet waarom ze dit precies bij zich hebben, maar wanneer ze er eens beter naar kijken is de kans groot dat ze herinneringen terug krijgen.
          Dus, korte samenvatting. Alle kinderen hadden een probleem, en hebben vlak voor ze hier kwamen de moordenaar ontmoet. Zowel het probleem als de ontmoeting zijn ze vergeten. Ze hebben een voorwerp bij zich dat ze kan helpen met het herinneren van hun probleem. De kinderen zijn tussen de 11 en 20 jaar in. Ze willen de moordenaar ontmaskeren, omdat ze bang zijn dat ze het volgende slachtoffer zullen zijn.

    Moordenaar
          De moordenaar lijkt precies op de kinderen. Deze moordenaar is ook tussen de 11 en 20 in, heeft ook vroeger een probleem gehad en heeft een voorwerp bij zich. (Lees voor meer informatie het kopje van de onschuldige kinderen.)
          Er zijn een paar verschillen. Deze moordenaar, is ten eerste, al dood. Het is een geest, die op de één of andere manier toch een normaal lichaam heeft. (Als je de geest echt gaat spelen, zal ik hier in een privébericht een uitleg over geven.) Ten tweede, herinnert deze moordenaar zich wel alles, hij of zij doet alleen alsof dit niet het geval is.
          Het doel van de moordenaar is, om de kinderen te vermoorden. Het ligt aan het personage wat hier de motivatie voor is, in het officiële verhaal waar het idee vandaan komt, zocht de geest eigenlijk aandacht van een paar kinderen en wist niet hoe hij dit zou moeten krijgen. Het zou ook kunnen zijn dat hij gelooft dat dood beter voor hen is dan levend, omdat het thuis zo lastig is voor de kinderen. Als moordenaar wil je natuurlijk niet ontdekt worden door de anderen, dus dit zal je heel subtiel moeten doen.
          Als je de moordenaar wilt spelen, stuur mij een privébericht. Stuur wat je motivatie zou zijn als de moordenaar, en ik kies dan een moordenaar. Dit moet je niet in het topic of mijn gastenboek vragen! Als je dit doet, word je het namelijk sowieso niet. Ik kies ook geen mensen die het niet gevraagd hebben.
          Note: Deze moordenaar heeft nog een hulpje, die wel alles herinnert. Het hoeft niet perse echt een hulpje te zijn, maar het is iemand die wel weet wie de moordenaar is en misschien zelfs wel helpt. Dit "hulpje" zal in ieder geval niet aan de anderen mogen verklappen wie de moordenaar is. Als je het "hulpje/de toekijker" wilt zijn, mag je ook een privébericht sturen. Dit is omdat de geheimhouding anders wel erg zwaar voor één persoon wordt, en dat een wat jammere reden zou zijn om een RPG dood te laten lopen.

    Sluit voor deze toekijker niet uit dat mijn rollen het zouden kunnen zijn. Dit betekent niet dat ik ze ben, maar dit is om het wat moeilijker te maken. De moordenaar ben ik sowieso niet.


    "You'll get the line 'Kill or be killed', when someone is pointing a gun at you."


    GO GET AWAY

    Rules
          → Minimaal 100 woorden per post. Dit is vooral een regel voor in het begin, dat mensen ook echt naar elkaar toe gaan en dingen doen, later in de RPG mag dit minder worden.
          → Geen perfecte personages of "godmodding". (Geef je personages negatieve eigenschappen en maak ze niet onoverwinnelijk)
          → Lees het topic goed door voordat je je inschrijft.
          → Wees aardig voor elkaar.
          → Spammen in het (aankomende) praattopic!
          → Max. 4 personages. Dit is vrij veel, dus denk erover na of je er überhaupt meer dan één aankan zonder je personages te verwaarlozen.
          → 16+ is toegestaan, mits je erboven waarschuwt dat het erin zit voor degenen die het niet willen lezen.
          → Je mag elkaars karakters alleen vermoorden, als degene die dood gaat hiervoor toestemming heeft gegeven. Figuranten mag je wel sowieso doden.

    WHO IS TRUSTABLE?

    Characters
    Naam personage - Username - Faceclaim - Paginanummer

    Meisjes
    - Alese Tuckerman - Inktzwart - Bridget Satterlee - 1.3
    - Jackey "Raine" Calyce Evermore - ChiIdhood - Natalie Portman - 1.3
    - Gereserveerd - Pua - ? - ?
    - Peaches Riddle - Herfst - Jessie Paege - 1.2
    - Yada Diazoni "Cinder" - Iratus - Mackenzie Foy - 1.3
    - Gererserveerd - Aniketos - ? - ?

    Jongens
    - Jeffrey Woods - Inktzwart - Jakub Gierszal - 1.1
    - Gereserveerd - philocaly - ? - ?
    - Gereserveerd - Mater - ? - ?
    - Gereserveerd - MurderUpstairs - ? - ?
    - Gereserveerd - Innsaei - ? - ?


    List
    Naam (inclusief achternaam en evt. tweede/derde naam):
    Leeftijd:
    Innerlijk (Uitgebreid graag):
    Uiterlijk (Een faceclaim zou fijn zijn, maar is niet verplicht):
    Probleem (Lees voor info hierover in de spoiler over onschuldige kinderen):
    Verleden (Inclusief de dingen die het personage vergeten is):
    Voorwerp (Lees voor info hierover in de spoiler over onschuldige kinderen):
    Angsten:
    Extra?:
    Y
    O
    U

    L
    O
    S
    T

    Ik kwam op dit idee dankzij Isa/Herfst, dus thanks meid

    Het praattopic

    [ bericht aangepast op 11 sep 2017 - 15:18 ]


    obsessive rage

    Mag ikke mee doen?
    Een meisje


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    ChiIdhood schreef:
    Mag ikke mee doen?
    Een meisje


    Jij mag altijd haha, ik zet je erbij


    obsessive rage

    Ohhh MT. Ik denk nog even na, het idee is zo ontzettend gaaf maar school enzo (:

    [ bericht aangepast op 2 sep 2017 - 17:49 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Motunui schreef:
    Ohhh MT. Ik denk nog even na, het idee is zo ontzettend gaaf maar school enzo (:


    Is goed haha


    obsessive rage

    Mag ik een meisje?

    Pua schreef:
    Mag ik een meisje?


    Sure, ik zet je erbij


    obsessive rage

    Ik ben aardigg! Mag ik een meisje?
    Niemand heeft door dat ik t nog niet gelezen heb maar no time haha.
    Ik vertrouw op je geweldige ideetjes


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Mirthe: **weet dat school bijna begint en dat ze aan drie THG dingen meedoet**
    Also Mirthe: Nah idc, mag ik een meisje?


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    @Isa: Wahaha, het is deels jouw idee, van wat we samen zouden schrijven :'D Ik zet de credits er trouwens nog even bij want dat is wel zo eerlijk, ook al is het wat anders
    @Mirthe: Haha tuurlijk


    obsessive rage

    Niet verwacht dat het zo snel al zou zijn, maar een tijdelijke stop op de meisjes


    obsessive rage

    Sorry Creepypasta voor jullie beroemdste personage stelen, maar hij is nu eenmaal te cool en ik vind het te leuk hem te spelen.

    JEFFREY WOODSJEFF THE KILLER
    KISS MY EYES AND LAY ME TO SLEEP


    I


    N


    S


    A


    N


    E
    Name
          → Jeffrey || Vrede van God || Engels
    Eigenlijk wordt zijn voornaam altijd wel afgekort naar "Jeff". Jeffrey klinkt gewoon te deftig of zo voor hem, en aan de betekenis heeft Jeff al helemaal haat. Hij hoopt dan ook dat niemand erachter komt, want hij voelt zich alles behalve vredig of gelovig.
          → Woods || Bos || Engels
    Jeff hoort zijn achternaam niet zo graag, hij vindt achternamen nogal nutteloos. Tegen de betekenis heeft hij echter niks, hij houdt van het bos en brengt er graag zijn tijd in door.
          → Jeff the Killer
    Als iemand over hem vraagt, zal hij vernoemd worden als "Jeff the Killer". Dit is simpelweg omdat hij een seriemoordenaar is (Al weet hij dat nu niet meer). Als je hem iets noemt, noem hem zo. Dit is zo ongeveer de enige bijnaam waar hij niet boos om wordt, "Jeffie", "Jeff the Clown" (jawel, Juncto) of "Grijns" (Maddie) moet je niet proberen. Hij gaat het niet leuk vinden.


    Age
          → 16 jaar oud
    Jeff is nu zestien jaar, wat betekent dat hij feitelijk nog minderjarig is. Dit boeit hem echter geen rond voorwerp en je moet ook niet zeggen dat hij jong is. (Ik wilde hem eigenlijk 23 maken, maar door één of ander personage genaamd Raine kon dat niet meer want dan werd hij te pedo)
          → 23 mei
    Zijn verjaardag valt op 23 mei, dit maakt hem Tweelingen. Vroeger vond hij zijn sterrenbeeld wel interessant, maar nu... Nu maakt het hem vrij weinig uit.

    Loco. Maniac. Sick boy. Psychopath. I'm gonna show you. Mental out my brain. Bad shit, go insane!

    Inner
    Positieve eigenschappen
    → Slim
    → Creatief
    → Dapper
    → Eerlijk
    → Filosofisch
    → Handig
    → Charmant (soms dan)
    Negatieve eigenschappen
    → Opvliegend
    → Egoïstisch
    → Manipulatief
    → Sadistisch
    → Nors
    → Bot
    → Doorgedraaid
          Tja, wat zullen we zeggen? Dat deze gast compleet gestoord is en zijn geweten negeert?
    Het is helemaal waar. Jeff is echt het type "sociopaat" wat dat betreft, die moorden iets te leuk is gaan vinden. (Dit is totaal niet om alle verdenkingen over me heen te krijgen hoor...) Of dit alles van hem is? Nou, jammer genoeg voor mij niet (ik zou graag de andere dingen uitschrijven want het innerlijk is echt een ramp om op te schrijven, zeker als je het al zo duidelijk in je hoofd hebt zitten), hij is niet alleen een manipulatieve gast met obsessie voor bloed.
          Laten we eerst de wat gewonere eigenschappen goed uitleggen. Jeff is een erg slimme jongen, als in, hoog intelligent. (Oké, hij kan onnadenkende dingen doen, maar meestal is hij erg slim.) Jammer genoeg voor hemzelf gaat dit meestal over op teveel nadenken, piekeren. Dit heeft - naast zijn daden - wel wat zelfhaat opgeleverd. Het maakt hem wel weer ontzettend filosofisch, achter al zijn zieke handelingen zit een ver doorgedachte reden.
          Jeff wordt makkelijk boos en is vrij snel geïrriteerd. Ach tja, wat wil je? Om iemand te vermoorden, moet je of erg boos, of erg hopeloos, of erg doorgedraaid zijn, en Jeff is het allemaal. Hij weet deze snelle uitbarstingen makkelijk te voorschaduwen met zijn norse, botte gedrag. Hij straalt meestal de iets mannelijkere versie van "Talk to the hand, 'cause the rest ain't listening" uit. Hij heeft geen interesse in de meeste ordinaire mensen. Breekbare, gebroken, of vreemde mensen wil hij nog wel leren kennen. Maar alleen maar om te kijken hoe hij wat er dan ook in ze kapot is gegaan, nog erger te maken.
          Tja, hij is een rasechte sadist en voelt er geen spijt voor. Hij is zeer manipulatief en zeker als hij iets van je wilt, zal hij je goed weten te manipuleren. Het probleem is dat hij eerlijk is wanneer je de waarheid niet wilt horen ("Ja, inderdaad, je hebt een erg dik gezicht"), en liegt wanneer je graag de waarheid hoort ("Ik heb geen idee waar je mobiel is"). Hij mag zelf makkelijk te irriteren zijn, irritant kan hij zelf ook nogal zijn.
          Hij is egoïstisch, of eigenlijk, opportunistisch, en zal je enkel helpen als het goed voor hem uitkomt. Het probleem is, dat jouw welzijn hem meestal niks boeit, en het ook belachelijk moeilijk is om te zorgen dat je dat wel gaat doen.
          Soms, heel soms, slaagt de geweten negerende gek er wel in charmant te zijn. Oké, vrij vaak. Je weet wel, die "bad boy" die geen enkel aardig woord kan zeggen tegen je, maar toch zo belachelijk knap en soms zelfs flirtend is dat je je aangetrokken tot hem voelt? Dat is Jeff, maar dan een graadje erger. En nee, je gaat hem niet leuk vinden. Je gaat vooral een asshole zien in hem. Maar je gaat ook zien hoe charmant hij soms is.


    G O      T O      S L E E P


    Still awake? Not for long!



    Badum, badum, that's the sound of a chase
    Badum, badum, that's the sound that it makes
    Then a fatal mistake and
    Badum ba- The dum never comes

    Eternal clock considering, can't fix this, I'm hopeless

    Appearence
    Lengte 1,80 m
    Ogen Groot, blauw
    Bril of lenzen Heeft hij niet bepaald nodig
    Wenkbrauwen Tamelijk smal, zwart
    Lippen Smalle, vaal roze lippen
    Huidskleur Nogal bleek met een moedervlekken op zijn kin
    Haarkleur Zwart
    Haarstijl Kort, dik, warrig, "emo-haircut"
    Stem Gewone hoogte, Amerikaans accent
    Handicaps Geen fysieke
    Kledingstijl Typisch emo
    Tatoeages Geen
    Piercings Geen
    Sieraden Geen
    Littekens Twee sneeën die zijn mondhoeken verder door laten lopen, alsof hij lacht

          Vergeleken met de meeste andere mensen is Jeff gemiddeld. Hij zou het leuk vinden lang te zijn, maar het valt wel mee, het is meer dat hij meestal wel langer is dan meisjes, terwijl jongens van zijn leeftijd die net als hij al een groeispurt gehad hebben, even lang of langer zijn. Het is pure frustratie voor Jeff gezien hij graag intimiderend overkomt, wat dan dus niet altijd wil lukken.
          Jeff heeft tamelijk scherpe gelaatstrekken, wat hem iets hards en volwassens geeft. Hij is vrij bleek, wat extra duidelijk wordt door zijn zwarte emo kapsel. Hij heeft grijsblauwe ogen, die mooi zouden kunnen zijn, als hij iets anders zou doen dan er enkel geërgerd mee rollen.
          Het liefst draagt Jeff een (bij voorkeur witte) hoody, zwarte spijkerbroek en gympen. Als dat niet kan, het liefst gewoon maar iets zwarts.


    "Please don't let me die here!"
    "Well where do you want to be murdered?"

    I
    N
    S
    O
    M
    N
    I
    A
    C
    Past
          Het verhaal van Jeff the Killer is vrij bekend. Jeff zou verhuisd zijn naar een nieuwe buurt, werd aangevallen, dit maakte hem erg boos wat hem de jongens die hem bedreigden liet verwonden, hij en zijn broertje kregen de schuld, zijn broertje moest naar de gevangenis, Jeff werd in de fik gezet door dezelfde jongens waarna hij ze vermoordde, en hierna ook zijn familie. Tja nou, het zit iets ingewikkelder dan dat.
          Jeff had nooit zo'n goede band met zijn ouders, wel met zijn iets jongere broertje Liu. Jeff had al meerdere keren te horen gekregen dat zijn ouders soms wensten dat hij niet geboren was, dit is hem zwaar gevallen en heeft hem dan ook nogal een serieus kind gemaakt. Het klopt inderdaad dat Jeff en zijn familie verhuisden, er wordt niet bij verteld dat dit was omdat Liu op zijn oude school zwaar gepest werd. Dit heeft Jeff behoorlijk opgefokt en extra beschermend gemaakt tegenover Liu, maar ook jaloerser op hem. Als het slecht ging met Jeff, werd daar een stuk minder aan gedaan, en dit maakte Jeff boos. Toen Liu en Jeff bedreigd worden door jongens die, anders dan in het gewone verhaal, ouder waren dan hen, knapte er iets in Jeff en heeft hij ze inderdaad verwond.
          Liu ging hiervoor niet naar de gevangenis, hij werd naar een therapeut gestuurd, ondanks Jeffs protesten. Jeff werd inderdaad in de fik gezet niet heel ver daarna, als wraak voor de jongens aanvallen. Daar ruzie mee zoeken, bleek een fout te zijn geweest, gezien de jongens een deel waren geweest van een bende. Maar goed, Jeff werd in de fik gezet, wist zichzelf wel te blussen en gezien de jongens het niet meer verwachtten, slaagde hij erin ze te doden - al was dat niet zijn eerste intentie geweest. Liu vond de bewusteloze Jeff en hierna werd Jeff naar het ziekenhuis gebracht. Hij zat de eerste paar maanden onder de brandwonden, maar werd langzaam beter, fysiek. Mentaal brokkelde hij steeds verder af.
          Zijn ouders gaven nog altijd niet erg veel liefde aan hun oudste zoon, en dit maakte Jeff steeds bozer. Maar tussen hun moord en dat moment in, is hij nog zeker een jaar depressief geweest voor hij echt knapte. Hij begon steeds minder om wat dan ook te geven, tot hij op een gegeven moment een lach in zijn gezicht sneed, omdat hij geen zin had in echt lachen. Zijn moeder betrapte hem hierop, werd bang, en seinde Jeffs vader in om Jeff neer te schieten. Ik heb geen idee hoe ouders zo zorgeloos kunnen zijn, en Jeff ook niet. Hij zag het als een "kill or be killed" en doodde zijn ouders.
          In overtuiging dat de dood beter was dan het leven, beroofde hij ook Liu van het leven.
          Hoe Jeff ontsnapte aan de politie? Heel simpel. Niet. Hij werd opgesloten in een gekkenhuis en is door deze vloek vrij, hij herinnert zich echter niks meer van zijn leven.

    I promise to depart, just promise one thing: Kiss my eyes and lay me to sleep


    Extra
    Voorwerp Liu's walkman. Dit was één van de dingen die de bendeleden van Liu hadden gestolen, en dus eigenlijk de aanleiding van zijn echte waanzin, al was zijn hele leven er al een opbouw naartoe. Nu zeggen de littekens op zijn gezicht al een enorme hint, maar de walkman is het voorwerp.
    Angsten Falen, bindingsangst, niet goed genoeg zijn, geliefd worden.
    Likes Zwart, filosofie, muziek, spellen, pijn, slim zijn, lezen, tekenen, verhalen, regen, moorden, hoger staan dan anderen, vrijheid, slapen
    Dislikes Mensen, domme opmerkingen, drukte, aardig gevonden worden, verveling, de zon, eten, machteloosheid, zijn ouders, gestoord genoemd worden, het leven, zichzelf, verliezen
    Aandoeningen Jeff is altijd al een psychopaat geweest, al was dit op jongere leeftijd wat minder duidelijk. Hij heeft slapeloosheid (wat hij erg irritant vindt), en is erg depressief. Niks maakt hem meer uit, zo is het nu eenmaal. Hij is echter ook hoogbegaafd, en als hij zijn hoofd koel houdt erg slim.

    [ bericht aangepast op 10 sep 2017 - 0:56 ]


    obsessive rage

    Misschien dat de moordenaar een anoniem account kan gebruiken (en gewoon 'normaal' post met zijn/haar eigen account)? Dan is het toch anoniem en spannender voor de 'moordenaar' zelf en de users die eraan meedoen.

    En ik doe misschien mee, dus MT hehe.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Baepsae schreef:
    Misschien dat de moordenaar een anoniem account kan gebruiken (en gewoon 'normaal' post met zijn/haar eigen account)? Dan is het toch anoniem en spannender voor de 'moordenaar' zelf en de users die eraan meedoen.

    En ik doe misschien mee, dus MT hehe.


    Op zich klinkt het als een goed idee, ik denk er nog even over na, maar thanks voor het idee ^^


    obsessive rage

    Okay lol I like it, how can I not when this was kinda my idea XD
    Is kijken wie ik ga droppen en ik switch maybe nog naar een boy hihi


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Inktzwart schreef:
    (...)

    Op zich klinkt het als een goed idee, ik denk er nog even over na, maar thanks voor het idee ^^

    Het hoeft niet, haha, het leek me alleen wel handiger als je niet wilt dat iedereen al meteen weet/een idee heeft van wie de moordenaar is.


    Don't walk. Run, you sheep, run.