• Hallo daar mede Quizeletters!

    Ik vond het nodig tijd voor een schrijvers ID, dus hier is het :p


    Over mezelf

    Mijn naam is Romi, ik ben 18 lentes jong en ik studeer geneeskunde in Leuven. Ik ben getogen in Peer, een kleine stad in Belgisch Limburg. Mijn hobby's bestaan uit niks doen, anime, series of films kijken, lezen en natuurlijk schrijven. Mijn grote voorbeeld op vlak van schrijven is Stephen King, maar hem ga ik waarschijnlijk niet kunnen evenaren. Ik hoop dat ik ooit in de (al dan niet verre) toekomst een boek zal kunnen uitgeven, zoals velen onder ons. Verder ben ik ook enorm geïnteresseerd in de wetenschap, vooral in het menselijk lichaam. Zou je iets meer over me willen weten, of gewoon gezellig een gesprekje willen starten, druk maar op die PB-knop, ik bijt (meestal) niet (bloos)

    Notes:
    Ik schrijf enkel OP's.
    Lange verhalen (meestal romans of YA's) schrijf ik vooral buiten Quizlet, om later eventueel nog naar een uitgever te kunnen sturen.
    Titels van de verhalen zijn aanklikbaar.

    Lange verhalen

    Verblind door liefde
    ● Afgelopen ●

    In een wereld waar ze 'liefde is blind' iets te letterlijk nemen, verliest iedereen, ongeacht afkomst of rijkdom, zijn gezichtsvermogen zodra ze verliefd worden. Kleurrijke ogen die eerst vol leven zaten worden dof, grijs en doods.

    De negentienjarige Jesse, die erin is geslaagd om liefde te ontlopen en zo zijn zicht te bewaren, vraagt zich af of zijn ogen wel enig nut hebben in deze wereld. Niet alleen voelt hij zich eenzaam en 'anders' omdat hij de enige is van zijn leeftijd die de wereld nog kan zien, maar ook profiteren zowel zijn vrienden als zijn familie van het feit dat zijn ogen nog perfect in orde zijn.

    Is hopeloos wachten tot ook hij zijn zicht zal verliezen het enige wat hij kan doen, of wacht er een grotere lotsbestemming op hem?


    De prins en de stalknecht
    ● Afgelopen ●

    Als je precies wilt weten hoe een prins zich niet hoort te gedragen, moet je bij Connor aankloppen. Hij is losbandig, kent het woord ‘verantwoordelijkheid’ niet en weigert op date te gaan met de prinsessen die zijn moeder voor hem uitkiest. In plaats daarvan amuseert hij zich liever met de stalknecht in de duisterste uithoeken van zijn kasteel. Prins zijn is zacht uitgedrukt niets voor hem, dus wanneer hij – terwijl hij opnieuw een afspraakje met een prinses ontloopt – in de stad ronddwaalt en de onverzorgde, straatarme, maar verdacht veel op hem lijkende River ontmoet, grijpt hij zijn kans.

    Met een aanbod dat gewoon niet af te slaan valt, overtuigt hij River om zijn taken als prins over te nemen, opdat hij er samen met zijn stalknecht vandoor kan gaan. Maar dan slaat het noodlot toe. Connors vader sterft en de onervaren River komt op de troon. Alsof dat nog niet genoeg is, slaat een oude, kwade kracht opnieuw zijn slag. Zal dit alles Connor onverschillig laten, of zal hij toch terugkeren naar zijn geboorteland om zijn volk te redden?

    Blanco
    ● Lopend ●

    Vergeet de doodstraf en gevangenisstraffen, in de nieuwe wereld ondergaan mensen na een misdaad een reset: een al dan niet groot deel van je geheugen wordt gewist. De zwaarste straf is een “blanco”, waarbij je volledige geheugen, je volledige identiteit wordt weggevaagd. In deze wereld heeft Tobias net een blanco ondergaan; hij herinnert zich niets van zijn vorige leven, maar is vastbesloten om te ontdekken wie hij is geweest en wat hij heeft gedaan. Dat blijkt echter niet zo makkelijk in een dystopie waarin het concept “nieuws'” niet meer bestaat en zijn naam verwijderd is uit ieder systeem. Bovendien rept niemand met een woord over de misdaad – of durft niemand er met een woord over te reppen. In zijn zoektocht naar zichzelf ontmoet hij Bas. Samen gaan ze op zoek naar de waarheid die de regering kost wat kost geheim wil houden.


    Over grenzen
    ● Lopend ●

    Primeur: mijn eerste (en vermoedelijk enige) fanfiction ooit!

    De wereld is stervende en de enige die hem kan redden... is de Avatar, meester van alle vier de elementen. Maar toen de wereld hem het meest nodig had, was de gemiddelde persoon al vergeten dat hij ooit ook maar had bestaan. De regering van het Triaalse rijk zorgt er immers al generaties lang voor dat de Avatar het leven laat nog voor hij ook maar iets kan betekenen.

    Flo leeft al jaren ondergedoken. Als aardemeester zit er voor haar ook niets anders op, wil ze een lang leven leiden. Tot de dag van vandaag slaagde ze er prima in om aan de klauwen van de regering te ontsnappen, maar dan gebeurt er iets bizars; ze slaagt erin haar kopje thee te verwarmen met niets meer dan haar blote handen. Alsof de regering het geroken heeft, slaan ze toe. Flo weet op het nippertje te ontsnappen en krijgt hulp uit onverwachte hoek: Lorenzo, zoon van de Triaalse president. Lorenzo lijkt zo zijn eigen redenen te hebben om haar te helpen, maar kan ze hem echt vertrouwen? En nog belangrijker: zal ze erin slagen alle elementen te beheersen en zo de wereld te redden?

    Kort verhalen

    One Bite Won’t Hurt
    ● Afgelopen ●

    Edward is een zombie – correctie: een extreem aantrekkelijke zombie. Een zombie die, hoe hard zijn (iets minder aantrekkelijke) zombievriend Siff ook aandringt, weigert mensenvlees te eten. De stank van een zweterig en vuil lichaam overnemen is wel het laatste wat hij wil. Daarom leeft hij voornamelijk op chocoladerepen die hij vindt in een verlaten supermarkt. Totdat op een dag zijn oog – of beter gezegd: zijn neus – valt op de extreem lelijke en vooral klunzige Felix. Zijn geur, daarentegen, is onweerstaanbaar. Vanaf dat moment weet Edward slechts één ding zeker: hij moet en zal deze jongen verslinden, al wordt het het laatste wat hij doet.


    RESTART
    ● Afgelopen ●

    In het jaar 2038 is de mensheid er eindelijk in geslaagd robots te ontwikkelen die bijna identiek zijn aan mensen. Het enige verschil is dat hun mechanische brein lang niet zo veel capaciteiten heeft als een menselijk exemplaar. Na gemiddeld zeven jaar hebben ze zo veel prikkels moeten verwerken, dat hun systeem crasht en ze een RESTART moeten ondergaan: dezelfde robot, alleen met een ander stel hersenen.

    Cayde, een huishoud- en keukenrobot, leidt al zeven jaar een gelukkig leven bij de familie Anderson. Zijn tijd is bijna daar - en hij heeft er vrede mee. Maar dan, als uit het niets, sterven de ouders van het gezin in een tragisch verkeersongeval. Cayde, die zich een mislukking van een robot voelt en door schuld verteerd wordt, doet zijn uiterste best om de twee kinderen er terug bovenop te helpen, maar het lot is genadeloos. Caydes dagen worden steeds onaangenamer, en dat terwijl zijn zandloper langzaam leegloopt.

    Triangle
    ● Afgelopen ●

    Robin is niet het meest populaire meisje van de school, terwijl Killian wel net de meest hotte jongen in Deur en omstreken is. Hun verhaal lijkt perfect te verlopen, het lijkt bijna het typische tienerromannetje te worden, totdat hij in het spel komt.

    Killian is smoorverliefd op Robin, maar haar oog is gevallen op de alternatieve Gale. Om het verhaal compleet te maken, is Gale in de verste verte niet geïnteresseerd in Robin, maar ziet hij knappe Killian wel zitten. Wanneer ze alle drie hun gevoelens eerlijk en bloot op tafel leggen, komt Robin met dé oplossing aanzetten: een open relatie tussen de drie. In het begin rolt alles op wieltjes, maar dat verandert snel wanneer er iets complexere gevoelens aan het oppervlak komen drijven.


    “Nevermore.”
    ● Gepauzeerd ●

    De eenentwintigjarige literatuurstudent Pim Pauwels lijkt een perfect normaal leven te leiden, maar er is helemaal niets normaal of perfect aan zijn leven. Zolang hij zich kan herinneren, ziet hij in zijn ooghoek iedere dag opnieuw een klein, pikzwart mormel staan – zijn schaduwtrol. Het is vaag, té vaag om echt te kunnen zien hoe het beest eruit ziet. Pim verklaart zichzelf gek en neemt het verstandige besluit om het ding te negeren. Wanneer hij op een dag echter wakker wordt in 1844, beroofd van al zijn herinneringen maar toch niet helemaal, is zijn schaduwtrol daar nog steeds. Zelfs de ontmoeting met zijn allergrootste idool kan de angst niet uit Pims lichaam verdrijven, want hij weet het zeker: de schaduwtrol is dichterbij gekomen. Zo dicht dat Pim met honderd procent zekerheid kan zeggen dat het wezen hem aanstaart – altijd, en overal.

    Bundels

    20 Weeks of Writing ● Afgelopen ●
          Naar aanleiding van M0NA's Twintig Weken Challenge.
    The Silence of the Pens || Inzendingen ● Stopgezet ●
          Horror one shots voor de schrijfwedstrijd The Silence of the Pens.
    Wedstrijd stories ● Lopend ●
          Alle one shots en columns die mee hebben gedaan aan wedstrijden.

    Columns

    Terrorisme en menselijkheid
    Gemiste kindertijd
    Universitaire druk
    De mens: een (a)sociaal dier

    Quizzen

    Note: Wegens te veel quizzen, alleen de quizzen van hoge kwaliteit. Op zoek naar meer? Kijk op mijn profiel!

    Welk monster houdt zich schuil onder jouw bed?
    Welk type persoon ben jij?
    Welk boek van Stephen King moet jij zeker lezen?
    Ben jij assertief?
    Ben jij een risiconemer?
    Lijk jij op Julius Caesar?
    Ben jij een drama queen?
    Durf jij jezelf te tonen aan de buitenwereld?
    Word jij verorberd door de slagen van Athena?
    Welke bizzare technologische gadget moet jij zeker eens proberen?
    Lijk jij op Horatius?
    Welke underrated anime moet jij zeker eens proberen?
    Ben jij de nieuwe BFF van Vergilius?

    Polls

    Alle 106 polls vind je op mijn profiel.
    Gedichten

    Note: Wegens te veel gedichten, alleen de gedichten van hogere kwaliteit. Op zoek naar meer? Kijk op mijn profiel!

    Icarus
    Jaloers op het niets
    bittere roos
    Dialoog
    niemand heel bijzonder
    Geheim verlangen
    De grens van ons lichaam
    Afgeschermd
    De eenzame prins
    Vooruit blijven gaan
    Vergeet me niet

    Lijstjes

    Note: Wegens te veel lijstjes, alleen de lijstjes van hoge kwaliteit. Op zoek naar meer? Kijk op mijn profiel!

    5 redenen waarom The Night King eigenlijk een goede kerel is
    5 heerlijke gerechten - door en voor zombies
    Goede origineel Nederlandstalige boeken
    Meest memorabele eindes
    10 redenen waarom je anime zou moeten kijken
    Tips bij het studeren
    Dé manieren om iemand te doen zwijgen!


    Huidige projecten buiten Quizlet

    Een sprookje over monster ● Lopend ●
          Fantasy; word count: 60K
    R voor revolutie ● Lopend ●
          Sci-fi, detective, drama; kort verhaal; word count: 2K
    Huis der kleuren ● Gepauzeerd ●
          Sci-fi, dystopie, drama; word count: 13K
    Horens ● Gepauzeerd ●
          Sci-fi, drama, thriller; novelle; word count: 18,5K

    [ bericht aangepast op 1 maart 2018 - 19:58 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    De prins en de stalknecht is officieel ● Afgelopen ●

    [ bericht aangepast op 24 sep 2017 - 12:13 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Bittere roos is toegevoegd aan gedichten (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    De bundel 20 Weeks of Writing is ● Afgelopen ●


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Blanco is net toegevoegd aan het topic onder 'lange verhalen'! c:

    Blanco
    Vergeet de doodstraf en gevangenisstraffen, in de nieuwe wereld ondergaan mensen na een misdaad een reset: een al dan niet groot deel van je geheugen wordt gewist. De zwaarste straf is een “blanco”, waarbij je volledige geheugen, je volledige identiteit wordt weggevaagd. In deze wereld heeft Tobias net een blanco ondergaan... (lees verder)

    [ bericht aangepast op 15 jan 2018 - 19:10 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Gedichten: Jaloers op het niets is toegevoegd!
    Bundels: Niet voor iedereen [column] is toegevoegd aan 'Wedstrijd stories'!

    [ bericht aangepast op 26 jan 2018 - 17:56 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Aangezien ik sinds kort columnist ben, heb ik een nieuw kopje 'Columns' toegevoegd! Met daaronder alvast mijn eerste column Terrorisme en menselijkheid (krul)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Gemiste kindertijd en Universitaire druk zijn toegevoegd aan Columns!


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Icarus is toegevoegd aan Gedichten c:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    De mens: een (a)sociaal dier is toegevoegd aan Columns (:
    Over grenzen (Avatar: the last airbender) is als eerste fanfiction ooit toegevoegd aan Lange verhalen

    [ bericht aangepast op 1 maart 2018 - 19:32 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Nieuwe columns
    Jongeren en alcohol
    Worden we nog wel serieus genomen?
    Groepsdruk
    Parkingson en Abortus
    Is geld dan echt zo belangrijk?
    Obesitas: de schuld van de obees

    En een nieuwe story:
    Vergeetmenietje
    Timo is de grootste playboy van de school; met zijn charmes kan hij ieder meisje in zijn bed krijgen. Zijn reputatie van grootste verleider komt echter onder druk te staan wanneer zijn vrienden hem uitdagen. De opdracht is simpel: hij moet Nikolai, zijn homoseksuele kamergenoot, mee in bed zien te krijgen. Timo haalt het onderste uit de kast om de weddenschap te winnen, maar Nikolai geeft niet zo makkelijk mee. Terwijl Timo steeds meer tijd met hem besteedt, ontwikkelt hij gevoelens die hem volledig onbekend zijn en worden pijnlijke herinneringen weer opgerakeld.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.