• Al een tijdje denk ik erover om dit jaar toch nog even weg te gaan naar het buitenland. Gezien Italië voor twee weken qua budget nog niet haalbaar is, ben ik gaan kijken voor Londen. Nooit geweten dat er meerdere luchthavens in de buurt zijn van die stad. Transavia vliegt blijkbaar niet van Amsterdam naar Londen dus ik ben verder gegaan en Tui vliegt wel van Amsterdam naar Londen. Blijkbaar denkt Tui ook aan mijn budget want ze lieten meteen de aanbiedingen zien. Dan vlieg ik dus naar Gatwick Airport en blijkbaar kun je dan ook vrij snel of makkelijk naar het centrum. Maar ik kan ook misschien met de trein naar Londen.

    Dus wie is er al naar Londen geweest en heeft tips?


    Physics is awesome

    Londen is volgens mij wel duurder dan Italië. Zoiets liet mn moeder vallen toen ze daar voor een weekje naartoe ging, dus je moet wel goed kijken naar de prijzen/goede deal hebben.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb in Londen gewoond. Gatwick is niet heel ver maar hou er rekening mee dat de prijzen van het openbaar vervoer hoog zijn als je nét buiten Londen zit en dat is het geval bij Gatwick, maar daar ben ik nooit geweest (ik ging via Heathrow). O ja en Engeland is duur, een stuk duurder dan Nederland. Als je meer tips wil, kun je altijd een berichtje sturen!

    Edit: de bus is ook een optie. Dan kom je midden in het centrum uit en is meestal zo'n 40 euro retour. Dat doe ik meestal.

    [ bericht aangepast op 6 okt 2017 - 19:58 ]


    Take risks and conquer your fears.

    Ik heb een half jaar gestudeerd in London, dus mocht je iets willen weten kun je mij mailen!
    Ikzelf ben heen geweest met de bus. Dat is heel goedkoop maar duurt wel een hele nacht, dus het is maar net of je dat er voor over hebt. Verder ben ik ook met de trein geweest en dat zou ik je zeker aanraden. Je stapt in - en hooguit een paar keer over - en weer uit in het centrum van London. De reis zelf is ook erg relaxed en duurt al met al +/- 7u volgensmij. Vriendin en mijn ouders hebben mij bezocht en hebben voor de trein gekozen, vooral omdat het zo relaxed reizen is. Het vliegtuig is wle het snelst, maar je zit dan wel met het feit dat je 2u van te voren aanwezig moet zijn en dat je van de gat in de buurt val London nog een stuk met de ondergrondse moet om bij je stekkie te komen. Maar gelukkig is de ondergronds wel zeer goed geregeld (wel prijzig, verkijk je daar niet op!).

    Toeristentip = secret London, dat zijn de niet-toeristische plekjes die wel ontzettend leuk zijn om te bezoeken! Vaak helemaal weggestopt.
    Budgettip = the 1pound shop. Alles wat je hier kan krijgen is 1 pond, waaronder ook eten en drinken. Heel slecht op allerlei fronten wat betreft natuur en oconomie van arme landen though... Ik voelde me elke keer toch wel een beetje schuldig :')


    I can't stop 'til the whole world knows my name

    Ik ben ooit met Easyjet naar London Lutton gevlogen en daarna heb ik de trein naar de binnenstad genomen. Was echt heel simpel (: Een retour voor 2 personen was toen 170 euro of zo.


    Caution first, always.

    @Corday & Altrados

    Ik zal jullie even een pb sturen. Ik heb gekeken voor de bus en dat is op zich best goedkoop, maar de reis zelf duurt wel lang.


    Physics is awesome

    Vlieg op Stansted, vaak betaalbare tickets en er gaan regelmatig vluchten heen. Vanaf daar kun je de Stansted Express pakken, 27 pond voor een retourtje en je arriveert op London Liverpool Street, midden in de stad vanaf waar je makkelijk metro's kan pakken naar je hotel.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ooooooooooh Londen. Ik hou van Londen. Nog 16 dagen en dan zit ik in Londen. *O*

    Dit is de derde keer dat ik naar Londen ga, en ik ben altijd naar Stansted gevlogen. Ik heb de eerste keer met de bus gedaan, maar met de trein is veel chiller! En was ook helemaal niet zo duur. Het reizen in Londen zelf is sowieso super makkelijk met de tube.