• The Weekly Writing Prompt Challenge
    Inspiratiebronnen: Pinterest & M0NA's Twintig Weken Challenge


    WAT?
    Wat is in godsnaam een writing prompt?
          Een writing prompt is, in het geval van deze challenge, een stukje tekst die de aanzet geeft voor een scène. Mijn bedoeling is om alle toffe prompts die ik ben tegengekomen hier te posten, zodat ik zelf niet alles hoef uit te schrijven en kan genieten van andermans geniale schrijfsels ^^
    En hoe lang gaat dat wel niet duren?
          Ik ga deze challenge sowieso 15 weken (15 prompts) laten duren, daarna zullen we samen zien of het verder kan en mag.

    WEDSTRIJD?
    Is dit een wedstrijd?
          Nee! Dit is geen wedstrijd: er zijn geen beoordelingen op punten, verplichtingen of uitgedeelde beloningen. Je doet het voornamelijk voor jezelf (en een klein beetje voor mij ^^)
    Valt er dan helemaal niets te beleven?
          Ook een nee! Je maakt mij niet alleen blij en enthousiast, maar je kan ook anderen helpen motiveren én je zelfvertrouwen opkrikken! Hoe? Daarvoor moet je nog even verder lezen.

    DEELNEMEN?
    Oké, mijn interesse is gewekt. Hoe kan ik deelnemen?
          Heel simpel: zodra je een prompt hebt uitgeschreven, laat je dat in dit topic weten. Je doet dit zo:
    [ color=Goldenrod ]PROMPT #[ /color ]: [ url=de link naar het hoofdstuk ]Titel van je hoofdstuk[ /url ]
    (Je mag ook een andere opvallende kleur gebruiken. Vergeet niet om de spaties in de codes te verwijderen!)
    En zit ik hier dan vast?
          JA, JE WORDT OPGEZOGEN IN MIJN PROMPTWRITERSFABRIEK ZODAT IK AL JE TALENT KAN OPZUIGEN EN KAN FUSEREN MET MIJN MAGISCHE BOL DER GESOFISTICEERDE COMPLICATIES.
          *Kuch kuch* Nee, je mag kiezen hoeveel prompts je indient en óf je ze indient. Je kiest zelf ook of je meedoet aan het geweldige, tweede deel van deze challenge.




    REACTIES
    Ik wilde vragen wat dat "geweldige, tweede deel van de challenge" was, maar zo te zien heeft het met reacties te maken.
          Eh... Ja! Heel goed!
    Ok. En de bedoeling is?
          Van jou worden we ook heel vrolijk. Enfin, de bedoeling is dat er van elke prompt een reactieverkiezing komt. Dus van elke week wordt de beste reactie verkozen. Ik ga dit beter uitleggen wanneer we zover zijn, anders wordt deze beginpost wat onoverzichtelijk.
    OOOH WAT LEUK!! Waarom doe je dit precies?
          Omdat Quizlet wat stiller is geworden en het altijd leuk is om betekenisvolle reacties te krijgen, lijkt me dit wel een toffe manier om elkaar wat meer te motiveren.

    EXTRA INFORMATIE
    Wat? Ga je nog meer vertellen?
          Jazeker! Het is namelijk belangrijk om volgende dingen te weten:
    • Er zijn geen eisen aan je inzendingen verbonden: Lengte, taal, opmaak, stijl, genre... Alles is vrij te kiezen.
    • De prompts (en later ook de nominaties) worden in het topic gezet en zijn ook altijd terug te vinden in de story. Ook de uitleg van de reactieverkiezing zal daar komen (en in het topic, no worries).
    • Maak je voor deze challenge speciaal een story aan? Geef me zeker de link, dan zet ik hem in de beginpost! Je moet wel nog steeds elke week normaal inleveren, anders wordt het wat moeilijk voor mijn arme brein.
    • Naamsveranderingen hoef je niet door te geven, want ook dat kan dat arme brein van mij niet bijhouden. En de rest is te lui om het altijd overal aan te passen. Mes excuses.


    STORIES DEELNEMERS
    ✒ Naam - Story
    ✒ Hopps - Cacoethes scribendi
    ✒ Aesthetik - dusk till dawn

                                                                                                                           

    Toestemming van Dysphoria

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 18 okt 2017 - 22:49 ]


    Mhm?

    En je kan er elk moment mee stoppen? Ik dacht eigenlijk dat het zoiets was als Words Wars, wel jammer dat er een tijd op wordt gezet.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wat voor prompts zullen het zijn? Met andere woorden, wordt er gebruik gemaakt van thema's, of woorden die de creatie moet bevatten?


    oi, suzy

    Ik doe sowieso mee :Y) Hopelijk heb ik genoeg tijd met NaNoWriMo dat er nu ook aan zit te komen.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    @Fiestar: Ja, je hoeft hier zelfs niets te posten, aangezien de prompts vam het internet komen en iedereen ze sowieso vrij mag gebruiken. De weken zijn enkel voor de reacties, maar dat betekent niet dat je ook niet op een ander moment mag schrijven of reageren.

    @Macravish: Het zijn heel kleine stukjes tekst die volledig vrij te interpreteren zijn. Er is geen vast genre, al denk ik wel dat er vrij veel fantasy tussenzit, haha.


    Mhm?

    Ik heb net mona's 20 weken challenge overleefd dus ik heb er wel even genoeg van, hahaha. Hoop dat deze ook tot het einde actief blijft!


    The truth is out there.

    Ik wil meedoen. c: Ik schrijf veel te weinig op het moment. :')


    Caution first, always.

    Ik doe wel mee, I guess. Boep.


    Heaven is a place that we all have

    heel leuk, Liesje! Dit kan ik perfect gebruiken, gezien ik voor een van mijn vakken enkele dingen moet schrijven. c:

    Ik heb al een verhaal: Cacoethes scribendi


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Oehh, leuk! Ik kijk nog even of ik meedoe, maar ik vind het een heel leuk ideel!!

    [ bericht aangepast op 18 okt 2017 - 19:00 ]


    -

    story van aesthetik: dusk till dawn

    boop.


    Heaven is a place that we all have

    Ik pas de beginpost na de slimste mens aan en morgen komt de eerste prompt online (:


    Mhm?


    PROMPT 1 - van 19/10 tot en met 26/10
    Je mag ook na de deadline schrijven en reageren, dit is enkel voor de verkiezing.
    Veel succes!




    Mhm?

    Iemand al inspiratie? (:


    Mhm?

    Deze is wel erg cryptisch, haha. Ik krijg hier weinig ideeën bij.


    oi, suzy

    *wandelt topic binnen*
    Jouw beginpost is echt bae.
    *wandelt topic weer uit*


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien