• Een waargebeurd gedicht over m'n opa. Wat vinden jullie ervan?

    1940

    Het einde is nabij
    Doodse stilte in de straten
    De tijd begint te dringen
    Hij wil het hier niet verlaten

    Het laatste oordeel is gegeven
    Alles gaat zoals verwacht
    Het zal niet lang meer duren
    Voordat hij weg wordt gebracht

    Hij kan niet meer vluchten
    Hij kan geen kant meer op
    Zijn leven flitst voorbij
    Alles staat op zijn kop

    Hij speelt een laatste noot
    Afscheid heeft hij al genomen
    Diep in zijn gedachten
    Denkt hij aan wat zal komen

    Maar de stilte wordt verbroken
    De man slaakt een diepe zucht
    Dit talent mag niet verloren gaan
    En zo heeft hij de oorlog ontvlucht

    Waargebeurd verhaal over m'n opa die tijdens WOII in Suriname zat. Hij werd opgeroepen om te komen vechten in Nederland, maar toen de man die hem oordeelde langskwam, heeft hij hem expres afgekeurd. Mijn opa speelde namelijk fantastisch gitaar en de man vond dat zo'n talent niet verloren mocht gaan. Mijn opa leeft nog steeds. Hij is bijna 96 jaar.

    [ bericht aangepast op 20 okt 2017 - 21:43 ]


    The sun will rise and we will try again.

    Oh gosh. (no_chears) Ik vind het erg mooi! Het is nog interessanter nadat ik het verhaal erachter had gelezen, want het vrij abstracte gevoel van het gedicht was gaaf, maar die achtergrond maakt het daarna plotseling concreet, wat toch nog weer een andere dimensie toevoegt.

    En bijna 96 jaar oud, jeetje! Hij is wel een overlever.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Oh gosh. (no_chears) Ik vind het erg mooi! Het is nog interessanter nadat ik het verhaal erachter had gelezen, want het vrij abstracte gevoel van het gedicht was gaaf, maar die achtergrond maakt het daarna plotseling concreet, wat toch nog weer een andere dimensie toevoegt.

    En bijna 96 jaar oud, jeetje! Hij is wel een overlever.


    Ahh, dank je wel! (bloos) Hij is inderdaad een overlever. (:


    The sun will rise and we will try again.

    Heel erg mooi gedicht! Mijn Opa zat in de jappekampen.. Hij vertelde er altijd veel verhalen over en voordat hij stierf (alzheimer) heeft hij een boek geschreven en meerdere kerel laten drukken voor de hele familie met zijn levensverhaal. Mijn mama en ik en mijn broertje staan er ook nog in, heel erg mooi.


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    Heel erg mooi gedicht! Mijn Opa zat in de jappekampen.. Hij vertelde er altijd veel verhalen over en voordat hij stierf (alzheimer) heeft hij een boek geschreven en meerdere kerel laten drukken voor de hele familie met zijn levensverhaal. Mijn mama en ik en mijn broertje staan er ook nog in, heel erg mooi.


    Dank je! En wat bijzonder zeg! Erg mooi inderdaad!


    The sun will rise and we will try again.

    Echt mooi!


    -

    Amethyst_ schreef:
    Echt mooi!


    Dank je! ^^


    The sun will rise and we will try again.

    Heel mooi gedicht!


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Choice schreef:
    Heel mooi gedicht!


    Dank je wel! ^^


    The sun will rise and we will try again.

    Diep.


    -

    Ahh, ik vind dit en het verhaal erachter echt heel mooi. Mooi genoeg om na een lange tijd dat er niet gereageerd is dit topic nog even omhoog te schoppen, want ik wilde dit wel even zeggen.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.