• Ik denk dat hier vast wel wat mensen zitten die weten hoe het zit met uitbrengen van een (prenten)boek.
    Net ben ik op facebook getagd in een bericht dat iemand haar eerste kinderboek wilt uitgeven en daarvoor nog een illustrator nodig heeft. Er zouden wat tekeningen en een boekomslag moeten worden gemaakt. In ruil voor een deel van de royalties. Nou heb ik eerder wel eens een kinderboek geïllustreerd, maar dit was een project op school en is nooit uitgegeven. Dus ik weet verder niet zo goed hoe het allemaal te werk gaat. Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe dit met de royalties werkt enzo?


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Als een uitgever een boek verkoopt voor 18 euro, en ze besluiten 10% daarvan aan jou te geven, dan zijn dat jouw royalties: 1,80 euro per boek.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2018 - 18:35 ]


    oi, suzy

    Bij de meeste uitgeverijen ontvangt de auteur ongeveer 10% royalties per boek. Dus als je een boek verkoopt voor €15, ontvangt de auteur €1,50 en van dat bedrag wil ze dus wat aan jou geven. Maar weet ze al of haar boek wordt uitgegeven? Zo niet dan heb je ook nog kans dat je helemaal niets vangt. Als je er echt financieel gewin uit wil halen dan zou ik haar gewoon laten betalen voor de illustraties (dat is best normaal) en als je het gewoon voor de leuk wilt doen dan zijn de royalties gewoon een leuke bijkomstigheid, denk ik?

    Oh net te laat haha

    [ bericht aangepast op 10 jan 2018 - 18:38 ]


    Every villain is a hero in his own mind.