• Hallo Q ─

    De laatste tijd zijn er steeds meer en meer topics waarin suggesties worden gedaan om nieuwe leden aan te trekken. Hierin worden soms berichten geschreven over de kinderachtige uitstraling van Q; dat de site verouderd is; dat de site niet meer gericht is op de nieuwe generaties. Guess what ─ jullie hebben één voor één gelijk. Het wordt zo langzaamaan tijd dat wij puntje bij paaltje gaan zetten. Q is een auto zonder benzine op de snelweg, de users zijn de jerrycan. Hieronder heb ik in drie categorieën suggesties en andere voorstellen geschreven, dit heb ik gedaan met behulp van suggesties die nog niet bekeken zijn, reacties in Conan's topic en inspraak van andere leden. Ik kan geen garantie geven dat de crew dit echt leest en wellicht enkele dingen doorvoert, maar ik kan proberen. Ik probeer om alles zo respectvol mogelijk te formuleren, maar soms moet het er even gewoon ingeduwd worden. Als laatste wil ik nog vragen om alle eventuele dingen die ik heb gemist zeker te melden, dan komen ze er in. Let's go.

    Creaties ─

    • Het valt niet te ontkennen dat de stories wel in de schijnwerpers dienen te staan. Dit wordt namelijk het meest gelezen en er staan altijd nog vele stories in de top, ondanks dat deze vernieuwd is. In Conan's topic staat in de beginpost een voorbeeld van hoe de stories gepresenteerd kunnen worden op je profiel.
    • De menu's bovenaan met Stories, Quizzen, Gedichten, Polls en Lijstjes zijn vrij overbodig aangezien er ook een menu genaamd Creaties is. Daarnaast zou het fijn zijn als je alle creaties kon sorteren op meerdere dingen, dus ook op activiteit.
    • Het zou fijn als je naast kudo's ook een story kon aanraden en dat mensen die hetzelfde genre lezen dan de mogelijkheid hebben om een menu te raadplegen met allerlei aanraders. Het verschil met op genres zoeken is dat deze stories actief bijgehouden worden en professioneler geschreven worden omdat actieve users ze aanraden.
    • Een soort verhaal van de week zou best neat zijn, vooral als deze ook gebaseerd is op het aantal keer dat hij is aangeraden. Als dit verhaal dan op de voorpagina zou verschijnen met de ingestelde cover (hint, kijk punt 1), dan zou het ook iets doen, bijvoorbeeld je lezers vermeerderen.
    • Het kopje onderaan met laatst gelezen is vrij overbodig, aangezien er enkel oude verhalen op komen en heel occasioneel nieuwere. Om mijn punt nog harder te verduidelijken, momenteel staat er een story in genaamd Ratatouille ~ Payne.
    • Een suggestie krijgen voor een verhaal, net zoals bij Netflix, zou ook heel erg neat zijn. Als je bijvoorbeeld Hobbitverhaal A leest, dat Q dan automatisch iets instelt dat je bij aanraders ook kan filteren naar suggesties. Hoera voor Hobbitverhaal B!
    • ..

    Lay-out ─

    • De lay-out van de website vinden velen mensen (inclusief ik) écht niet mooi, sorry Rutger. Soms lijkt het alsof dingen heel snel zijn afgerond om het maar even snel voorbij te hebben. De nieuwe top bijvoorbeeld. Hij is effectief, doet zijn werk, maar ziet er niet uit.
    • Alle pagina's zijn vrij saai ingevuld en templates verhelpen het niet. Overigens mag het kleurenspectrum van de templates veel uitgebreider gemaakt worden.
    • Het logo is ook best wel saai én oud. Als het eenvoudiger zou kunnen, zou dat echt zoveel mooier staan op de website. Een beetje pazzazz is nooit fout.
    • Deze suggestie is letterlijk mijn kind, meer codes om je profiel aan te kunnen passen of je posts aan te kunnen passen. Het profiel kan ook best wel à la Tumblr gemaakt worden. Q is dan wel geen profielensite, maar het voegt alleen maar toe aan de creativiteit.
    • De algemene lay-out kan ook anders, alle dropdownmenu's kunnen ook verticaal langs de zijkant, waardoor de website er vanzelf een beetje meer sleek uit ziet.
    • De mogelijkheid om automatisch al je forumposts, reacties, etc, in te stellen in een bepaald lettertype en kleur. Dat scheelt weer wat werk.
    • De mobiele versie is totaal niet aantrekkelijk en ziet er uit als een oranje en grijs afdankertje van de mobiele versie. (Lees Overige, punt 1 voor meer uitleg.)
    • ...

    Overige ─

    • Een app. Ik kan het niet genoeg zeggen, maar een app is toch wel echt noodzakelijk als verhalensite. Het ziet er beter uit, het is makkelijker en het is voor iedereen een voordeel.
    • Nachtmodus voor in de nacht. Als je 's avonds leest, is het leuk als het scherm donkerder kan.
    • Een user als favoriet zetten, waardoor je ze een plek in de schijnwerpers kan zetten op je profiel.
    • Previewfunctie bij de stories.
    • Heel veel links functioneren niet, dus misschien binnenkort eens grote schoonmaak houden.
    • Deze grote schoonmaak geldt ook voor de users die al lang niet meer online zijn geweest, in het voorheen genoemde topic staat op pagina 9 een heel leuke suggestie over dat de users die al langer dan x aantal jaar offline zijn geweest een e-mail krijgen met een link. Als ze niet willen dat hun account verwijderd wordt, dan klikken ze simpelweg op het linkje. Wordt het genegeerd, dan wordt het account inactief gehaald. Als ze willen inloggen, kan dat dan zonder issues.
    • Zoekfunctie makkelijker maken (bijv. zoeken op genres)
    • Badges makkelijker maken en meer badges toevoegen (niet iedereen kan namelijk x aantal lijstjes, quizzen, ... maken), als alle badges behaald zijn, misschien een vermelding op je profiel die je in en uit kan schakelen.
    • Reacties kunnen liken / kudo'en.
    • In de spotlight: ipv. de profielfoto van de user de ingestelde cover.
    • Concepten kunnen opslaan van topics

    Uiteraard is dit nog niet compleet, dus geef gerust alle suggesties door!

    XOXO Ads

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 20:07 ]


    Heaven is a place that we all have

    Ik vind het een heel prettig topic ads!


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Inderdaad. Ik heb een beetje het gevoel dat ik in het duister tast als het om suggesties gaat, want ze zijn ofwel al eerder voorgesteld wat ik echt onmogelijk kan weten want ik heb geen toegang tot het modforum, ofwel zijn ze niet haalbaar omdat er al iets is dat er soort van op lijkt of niet helemaal. Ik heb ook het gevoel dat mensen deze reacties een beetje te serieus nemen, want ik snap het echt helemaal niet. Alles wat ik hier typ is compleet de waarheid en wat ik vind dat deze site nog tot een hoger niveau kan verheffen. Als ik het ga verbloemen, dan komen we nergens. We moeten concreet weten welke dingen dat er beter kunnen en niet welke beter kunnen maar eigenlijk toch wel dat beetje extra hebben. Ik snap dat sommige dingen gewoon niet haalbaar zijn, maar zijn ze niet haalbaar of is er gewoon nog een deel dat terugdeinst van verandering? Een beetje innovatie, het is al enkele jaren sinds de Golden Ages van Q. Je kunt verbeteren of gewoon niets doen.
    Alles hebben jullie zelf uit de grond moeten stampen, maar heel eerlijk en momenteel echt alleen maar dat; de Sint-Romboutstoren in Mechelen is ook helemaal vanaf de grond gebouwd, maar nog steeds vervangen ze stuk voor stuk de versleten stenen. Dat hoort ook te gebeuren bij Q, reacties als "Maar dit bestaat en dat bestaat en wij zijn niet X en ook niet Y" gaan niet helpen. Hoe kan je verbeteren als je er niet voor open staat? Dit vind ik echt gewoon maar niks.


    Heaven is a place that we all have

    Oke, ik ga me hier toch mee bemoeien (ookal doe ik dit normaal nooit, maar vandaag wel.)

    Als ik het zo goed lees en de mening van verschillende mensen interpreteer zijn er twee standpunten, die van users en die van mods:
    Users:
    Users willen graag meer suggesties doorgevoerd zien en vinden continu nieuwe suggestie topics maken onoverzichtelijk omdat ze niet weten of het al eens is voorgesteld of niet.

    Mods:
    Mods zijn achter de schermen heel hard bezig met suggesties van users lezen, bespreken en mogelijk implementeren (meestal Rutger of Tristan). Zij zien juist graag veel verschillende topics zodat ze elk onderdeel apart kunnen houden en het overzichtelijk in hun eigen lijst kunnen zetten en kunnen bespreken.

    Als ik naar deze twee dingen zie ik één ding dat fout gaat: communicatie!
    De users zouden volgens mij heel graag willen zien wat er in dat mod-overzicht staat, welke suggesties besproken zijn, waar mods mee bezig zijn en wat afgekeurd is. Wat Ads hier probeert is een overzicht geven met alle suggesties die users graag zien, terwijl mods dit totaal onoverzichtelijk vinden.

    Volgens mij kan dit best wel goed opgelost worden door iets meer openheid van de mods naar de users toe over wat er met hun suggesties wordt gedaan. Er is wel een topic met doorgevoerde suggesties en er is een topic met afgewezen suggesties, maar deze laatste is totaal niet up to date meer geloof ik.
    Ik denk dat er heel veel gewonnen kan worden als er een overzicht is voor de users, door de mods, met daarin een lijst zoals Ads gemaakt heeft en de status van deze suggesties (goedgekeurd, mee bezig of afgekeurd) waardoor het een stuk makkelijker is voor de users om te zien wat er met hun suggesties gedaan wordt en te zoeken of bepaalde suggesties al gedaan zijn of niet. Verder denk ik dat dat topics en discussies als deze tussen users en mods kan verminderen, omdat er meer openheid wordt gecreëerd waardoor users en mods elkaar beter begrijpen.

    Allereerst wil ik melden dat ik nog niet zo lang actief ben hier, maar ik wil toch even delen wat ik zie gebeuren hier. Allerminst om brutaal te zijn, haha.

    Ik zie dat veel users met suggesties komen, maar veel dingen niet te realiseren zijn of simpelweg teveel werk in gaat zitten (?). Ik denk dat users dan zouden moeten weten wat wél haalbaar is qua lay-out/covers/users op inactief zetten/take your pick. Dat komt ook een beetje neer op meer transparantie vanuit de crew. Het lijkt mij veel makkelijker brainstormen als iedereen weet waar hij/zij aan toe is en wat mogelijk is op gebied van suggesties.


    Go ahead and leave me paralyzed.

    Het is al een aantal keer vandaag gezegd, maar er staat iets in de startblokken voor meer openheid over suggestiewerking, we zijn dat aan het finetunen en dat zal waarschijnlijk al een groot stuk van die communicatieproblematiek oplossen.(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Zynthra schreef:
    Allereerst wil ik melden dat ik nog niet zo lang actief ben hier, maar ik wil toch even delen wat ik zie gebeuren hier. Allerminst om brutaal te zijn, haha.

    Ik zie dat veel users met suggesties komen, maar veel dingen niet te realiseren zijn of simpelweg teveel werk in gaat zitten (?). Ik denk dat users dan zouden moeten weten wat wél haalbaar is qua lay-out/covers/users op inactief zetten/take your pick. Dat komt ook een beetje neer op meer transparantie vanuit de crew. Het lijkt mij veel makkelijker brainstormen als iedereen weet waar hij/zij aan toe is en wat mogelijk is op gebied van suggesties.


    Dát, maar ik vraag me ook af of afzonderlijke projecten niet uit vrijwillige donaties gefinancierd kan worden? Zeg maar wat, Rutger zou mensen kunnen inhuren als hij iets niet kan of de potjes donaties zelf kunnen houden in ruil voor extra arbeid richting Quizlet.

    Voorbeeld:
    Users: 'We willen graag een app!'
    Rutger: 'Dit zou ongeveer 10 uur investering zijn, dit kost 35 euro per uur, dus dat is 350 euro'
    Users: Doneren allemaal wat geld om dit mogelijk te maken

    Wanneer het potje gevuld is word het initiatief uitgevoerd.


    Ik weet dat er dingen zijn die 'niet mogelijk' zijn, maar vrijwel alles is mogelijk tegenwoordig, er gaat soms alleen meer tijd of geld in zitten dan Rutger of wie dan ook bereid is om te betalen. Nu zeg ik niet dat je van de users mag vragen om elk klein ding van Quizlet te financieren, maar ik kan me best voorstellen dat users wel kleine bijdrages willen leveren om bepaalde onderdelen er door te krijgen?


    You were born original, don't die as a copy.

    K.


    Heaven is a place that we all have

    Xiezhi schreef:
    K.


    Dude, jij zwaait hier de scepter niet, hé. Heb eens wat respect voor de mods, voor Rutger. Djeezes.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Wasikowska schreef:
    (...)

    Dude, jij zwaait hier de scepter niet, hé. Heb eens wat respect voor de mods, voor Rutger. Djeezes.


    Heb ik dat gezegd? Heb ik dat bedoeld? Is dit onrespectvol? Ik heb mezelf ook geregeld ingezet voor deze site en alhoewel ik het werk van de mods en Rutger heel hard apprecieer, heb ik nooit gezegd dat ik de baas ben. Als je opeens één regel gaat lezen van wat ik heb geschreven, dan lijkt het inderdaad wel salty en dat is het best wel. Het feit dat ik hier überhaupt ben, bewijst dat ik het harde werk van Rutger heel hard respecteer. Ga niet zomaar liggen insinueren, alsjeblieft dankjewel. Jezus, moet ik ook nog eens hun voeten kussen en hun eeuwige trouw beloven? Ja doei.


    Heaven is a place that we all have

    Debbaut schreef:
    Het is al een aantal keer vandaag gezegd, maar er staat iets in de startblokken voor meer openheid over suggestiewerking, we zijn dat aan het finetunen en dat zal waarschijnlijk al een groot stuk van die communicatieproblematiek oplossen.(:


    Ik vind het echt super dat jullie ermee bezig zijn. Wat ik mij echter afvraag is waarom hier niet eerder een topic over geopend is. Als users hadden geweten welke dingen jullie achter de schermen in startblokken zetten, zou een hoop ellende voorkomen kunnen worden. :/


    26 - 02 - '16

    Ik heb het idee dat iedereen mijn idee zo belachelijk vind dat niemand er op in gaat (cat)


    You were born original, don't die as a copy.

    Bay schreef:
    (...)

    Ik vind het echt super dat jullie ermee bezig zijn. Wat ik mij echter afvraag is waarom hier niet eerder een topic over geopend is. Als users hadden geweten welke dingen jullie achter de schermen in startblokken zetten, zou een hoop ellende voorkomen kunnen worden. :/


    Dat wat nu gaat komen zijn we wel al even mee bezig hoor, dat is niet zoiets wat we nu hebben beslist. Dat het nu zo uitkomt is eerder toeval.(:
    Goh, iemand moet natuurlijk het idee op tafel leggen en er moet de tijd en ruimte zijn om mee verder te gaan. Daarom dat het soms wat langer duurt eer we zoiets kunnen realiseren.


    Queer zijn is gewoon alles

    SPECS schreef:
    Ik heb het idee dat iedereen mijn idee zo belachelijk vind dat niemand er op in gaat (cat)


    Of het is zo geniaal dat iedereen er stil van wordt.:p


    Queer zijn is gewoon alles

    SPECS schreef:
    Ik heb het idee dat iedereen mijn idee zo belachelijk vind dat niemand er op in gaat (cat)

    Gewoon je eigen [Suggestie] topic aanmaken, ik denk dat dat helpt want dit topic is een beetje alles door elkaar nu.

    Volgens mij zijn er een paar mensen lichtelijk geagiteerd. Het is misschien verstandig om heel even iets anders te gaan doen en Quizlet te laten voor wat het is, voordat de overigens nuttige discussie uit de hand loopt. (cat)


    oi, suzy