• Animal Spirits


    Part Human. Part Animal.



    Back to the Basics
    Wat eraan vooraf ging

    We bevinden ons in het jaar 2330 en de wereld hoe wij die kennen is al lang opgehouden te bestaan. Nee, niet dankzij technologische revoluties of baanbrekende ideeën, maar door wereldoorlogen en corrupte politiekers. De mens maakte verschrikkelijke tijden mee, hongersnoden en armoede schoten overal tevoorschijn als paddenstoelen uit de grond. Voor hen die dit moesten meemaken was er maar één oplossing. Back to the basics, wilde de mens overleven.

    Echter, na tientallen jaren zowat primitief te hebben geleefd, maakte dit bij bepaalde mensen iets los. Iets dat daar altijd al had gezeten, maar lang onderdrukt was geweest. Nadat die tientallen jaren plaats maakte voor honderden jaren, evolueerde dat onderdrukt gevoel tot het bij sommigen volledig tot zijn recht kwam. Bepaalde verloren gewaande instincten kwam terug, het dierlijke liet zich weer zien, vermengde zicht met het menselijke, en dwong de mens te overleven.
    De mensen die werden geleid door een dierlijk instinct werden in het begin quasi aanbeden, gezien zij diegene waren die voor het eten en de bescherming zorgden… totdat het dierlijke maar bleef evolueren en op den duur een groot deel van de persoon opeiste.

    Mensen die op deze manier evolueren worden animal spirits genoemd, te danken aan het deel van zichzelf dat volledig aan het dierlijke wordt overgedragen. Deze animal spirits boezemen angst in bij het gewone volk, gezien ze soms niet in de hand gehouden konden worden, daarom worden ze ook afgestempeld als zijnde een gevaar voor de maatschappij. Om het gewone volk te beschermen worden deze animal spirits gevangen genomen, waarna ze aan hun lot worden overgelaten in de reserves.

    De reserves

    Dit zijn de plaatsen waar de animal spirits gedropt worden, helemaal afgesloten van de buitenwereld, met enkel wat zich rondom hen bevindt om te overleven. De reserves strekken zich meestal uit tot verschillende hectares, en om van het ene punt naar het ander te lopen kun je er gemakkelijk dagen tot zelfs weken overdoen. Het landschap varieert ook. Het grootste deel van de reserves bestaat uit bos, maar berglandschap en prairies komen er ook voor, al is dit dan eerder langs de buitenkanten. Mocht je uiteindelijk toch door de prairies en over de bergen raken tot je de rand bereikt, dan zul je merken dat deze wordt beveiligd met elektrische hekkens om je binnen te houden. Het gebied is dus niet klein en eruit ontsnappen is geen mogelijkheid.

    De reserves zijn private domeinen van de overheid, maar voordat deze stukken land in hun handen vielen, behoorden ze toe tot het volk. Dit kan dus resulteren in het vinden van hutten, kampen, enz.


    Animal Spirits

    Qua uiterlijk kun je niet meteen zeggen of iemand een animal spirit is of niet. De evolutie heeft vooral op psychologisch en zintuigelijk niveau plaatsgevonden. Animal spirits hebben namelijk bepaalde karaktereigenschappen van hun dier. Zo kan iemand die verbonden is met een (alpha) wolf bijvoorbeeld een heel kort lontje hebben en nogal bazig uit de hoek komen. Ook hebben alle animal spirits één zintuig die ontwikkeld is naar hoe hun dier deze gebruikt. Neem nu weer het voorbeeld van de wolf, deze animal spirit kan dan bijvoorbeeld een enorme goede reukzin hebben waarbij hij of zij personen en dieren van mijlenver kan ruiken. Een groot nadeel dat animal spirits ondervinden, en de reden dat ze worden opgepakt, is dat hun dierlijke kant soms wel eens ongewenst de overhand kan nemen. Zo zal de persoon enkel nog gebruik maken van zijn zintuigen en instincten en handelen naar hoe zijn dier het zou doen. Deze situaties kunnen met wat oefening worden opgeroepen, maar komen vaak uit zichzelf en zijn meestal ongewenst gezien de persoon de controle verliest. Wanneer de animal spirit heel vertrouwt is met zichzelf en zijn dierlijke kant, dan kunnen deze situaties eventueel verdrongen worden, of kan de persoon de dierlijke situatie lichtjes beïnvloeden.

    Belangrijk: animal spirits zijn geen mensen die hun lichaam DELEN met een dier, ze ZIJN half dier.

    Wie spelen wij?

    Wij kruipen in de huid van pas gevangengenomen animal spirits. Deze zullen in een reserve worden achtergelaten en moeten daar maar hun plan weten te trekken en ‘dankbaar’ zijn dat de overheid hen niet heeft afgeslacht (zoals wel eens gebeurt). Deze animal spirits zullen voor zichzelf moeten beslissen wat hun pad zal worden. Zullen ze het dierlijke dat in zich schuilt blijven afstoten, of het omarmen? Zullen ze in groep werken, of ieder zijn eigen weg gaan? Gedragen ze zich vijandig t.o.v. de anderen, of sluiten ze vriendschappen? Alles kan, zolang je het maar overleeft.


    De Regels

    1 personage per gebruiker
    (Dit is zodat je je helemaal kunt inleven in je rol)
    Graag minstens 1 bericht per week
    (Mocht dit een keertje niet lukken, laat het dan weten)
    Graag minstens 150 woorden per post
    (Lijkt me redelijk, niet?)
    Af en toe iets plaatsen in het praattopic wordt gewaardeerd
    (Ookal gaat het over wat je hebt gedaan vandaag, ik zou het namelijk fantastisch vinden mochten we allemaal actief betrokken zijn met elkaar om zo ook dit RPG te bevorderen)
    Geen geruzie tussen gebruikers
    (peace and love)
    Geen clichés als personages
    (maak je personage uniek! Verschillende verhalen maken voor één uniek verhaal)
    Gelieve mijn idee nergens anders te posten
    (spreekt voor zich (; )
    Je bestuurt enkel je eigen personage
    (dus geen godmodding toegestaan)
    Ik ben de topicleidster
    (dit betekent dat ik je na 3 waarschuwingen eruit kan smijten en dat ik de nieuwe topics aanmaak)
    Als je al deze regeltjes gelezen hebt, en ermee akkoord gaat, mag je gerust een reservatie maken. Zet dan alsjeblief ook je favoriete kauwgumsmaak erbij, zo weet ik dat je effectief de regels hebt doorgenomen (;

    De rollen

    Vrouwen (VOL)
    Naam || Dier || Gebruiker || Pagina

    Alexandra Nita Blackwood || Beer || FreeThyself || 3
    Olivia Jane Williams || Dolfijn || WrittenWords || 3
    Billie-Jean Kyana Clarke || Schorpioen || H0pe || 4
    Neveah Isla Lowell || Anaconda || AteIophobia || 3



    Mannen (VOL)
    Naam || Dier || Gebruiker || Pagina

    Archibald Xavier Sinclair || Arend || GinTonic || 3
    Jesse Alexander Cliffwood || Beer || M0NA || 4
    James Mcconnell || Tijgerhaai || Mahigan || 2
    Kyran Felinus || zwarte panter || Necessity || 3

    Invullen
    Naam:
    Leeftijd:
    Dier: Hier pen je neer welk dier dat in je personage zit en welk zintuig daardoor beïnvloedt wordt. Hou ook rekening met de andere rollen zodat we niet opeens met 5 panda’s zitten ofzo
    Innerlijk: Mag uitgetypt of met kernwoorden, zolang je zelf een duidelijk beeld hebt van hoe je je personage moet bespelen, hou er rekening mee dat je karaktereigenschappen ook gedeeltelijk moeten overeenkomen met het dier dat je bespeeld!
    Uiterlijk:
    Geschiedenis: Hoe familie + omgeving met je omging, hoe je er zelf mee omgaat
    Extra: Wat niet onder de andere kopjes past kun je hier dan kwijt.





    || Rollentopic || Speeltopic || Praattopic ||

    [ bericht aangepast op 13 jan 2018 - 20:24 ]


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    Titel aangepast op aanvraag!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ristridin schreef:
    Titel aangepast op aanvraag!


    Bedankt! (:


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    Mag ik een vrouwelijk personage reserveren? Ik moet nog heel even nadenken over welk dier ik bij haar vind passen.

    Oh, en ik houd eigenlijk totaal niet van kauwgom

    WrittenWords schreef:
    Mag ik een vrouwelijk personage reserveren? Ik moet nog heel even nadenken over welk dier ik bij haar vind passen.

    Oh, en ik houd eigenlijk totaal niet van kauwgom


    Ja hoor, en geen probleem!


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    Ik wil graag een vrouw reserveren, het dier moet ik nog ff bedenken.
    Kersenbubbelgum

    [ bericht aangepast op 27 dec 2017 - 17:09 ]


    • His arms feel more like home than any house ever did. •

    Remiinds schreef:
    Ik wil graag een vrouw reserveren, het dier moet ik nog ff bedenken.
    Kersenbubbelgum


    Ik zet je erbij (:


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    ik vind het een zeer interessant idee en het heeft me ergen nostalgische vibes naar één van de eerste rpg's waar ik aan meegedaan heb op Q (soul institute ). Ik weet nog niet of ik wil meedoen (door tijdsgebrek en examnes), maar ik vind het wel interessant dus Mt ik dit even zodat ik toch kan volgen c;


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Dit klinkt geweldig! Zou ik een vrouw mogen reserveren? Ik ben wel op vakantie, dus is het een probleem als de rol dan ietsje later komt?

    En ik eet alleen kauwgom als ik het idee heb dat ik niet zo fris gegeten heb dus dan mint kauwgom I guess haha


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    AteIophobia schreef:
    Dit klinkt geweldig! Zou ik een vrouw mogen reserveren? Ik ben wel op vakantie, dus is het een probleem als de rol dan ietsje later komt?

    En ik eet alleen kauwgom als ik het idee heb dat ik niet zo fris gegeten heb dus dan mint kauwgom I guess haha


    Zou je hem tegen het einde van deze week, of het begin van volgende week kunnen plaatsen? Dan vind ik het helemaal oké (;


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    STOP OP VROUWEN


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    Jowen schreef:
    ik vind het een zeer interessant idee en het heeft me ergen nostalgische vibes naar één van de eerste rpg's waar ik aan meegedaan heb op Q (soul institute ). Ik weet nog niet of ik wil meedoen (door tijdsgebrek en examnes), maar ik vind het wel interessant dus Mt ik dit even zodat ik toch kan volgen c;


    Ik ben blij dat dit je toch intrigeert!
    Laat maar weten als je toch besluit om mee te doen (als het helpt, ik heb expres geen wordcount gezet en het posten naar minstens 1 keer per week geplaatst zodat mensen met examens in januari, zoals mezelf, ook nog kans maken (; ).


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    FreeThyself schreef:
    (...)

    Ik ben blij dat dit je toch intrigeert!
    Laat maar weten als je toch besluit om mee te doen (als het helpt, ik heb expres geen wordcount gezet en het posten naar minstens 1 keer per week geplaatst zodat mensen met examens in januari, zoals mezelf, ook nog kans maken (; ).


    Top! Ik wil dan wel een jongen reserveren al ga ik eerst eens wachten zodat ik de andere rollen kan lezen, gezien ik nog niet meteen weet hoe ik mijn rol zal willen maken c;


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Jowen schreef:
    (...)

    Top! Ik wil dan wel een jongen reserveren al ga ik eerst eens wachten zodat ik de andere rollen kan lezen, gezien ik nog niet meteen weet hoe ik mijn rol zal willen maken c;


    Leuk dat je toch meedoet! Ik heb je erbij gezet, en ja hoor, geen probleem. (:


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    FreeThyself schreef:
    (...)

    Ik ben blij dat dit je toch intrigeert!
    Laat maar weten als je toch besluit om mee te doen (als het helpt, ik heb expres geen wordcount gezet en het posten naar minstens 1 keer per week geplaatst zodat mensen met examens in januari, zoals mezelf, ook nog kans maken (; ).


    Hmm, ik vind het wel moeilijk... maar als goed voornemen zou ik graag mee willen doen hihi. Mag ik een man reserveren?
    Mint kauwgum (Omg weten jullie die rolletjes nog, met cola of aardbeiensmaak?)


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    (...)

    Hmm, ik vind het wel moeilijk... maar als goed voornemen zou ik graag mee willen doen hihi. Mag ik een man reserveren?
    Mint kauwgum (Omg weten jullie die rolletjes nog, met cola of aardbeiensmaak?)



    Haha, super, ik zet je erbij!
    Ik at daar veel te veel van :o


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall