• Animal Spirits


    Part Human. Part Animal.



    Back to the Basics
    Wat eraan vooraf ging

    We bevinden ons in het jaar 2330 en de wereld hoe wij die kennen is al lang opgehouden te bestaan. Nee, niet dankzij technologische revoluties of baanbrekende ideeën, maar door wereldoorlogen en corrupte politiekers. De mens maakte verschrikkelijke tijden mee, hongersnoden en armoede schoten overal tevoorschijn als paddenstoelen uit de grond. Voor hen die dit moesten meemaken was er maar één oplossing. Back to the basics, wilde de mens overleven.

    Echter, na tientallen jaren zowat primitief te hebben geleefd, maakte dit bij bepaalde mensen iets los. Iets dat daar altijd al had gezeten, maar lang onderdrukt was geweest. Nadat die tientallen jaren plaats maakte voor honderden jaren, evolueerde dat onderdrukt gevoel tot het bij sommigen volledig tot zijn recht kwam. Bepaalde verloren gewaande instincten kwam terug, het dierlijke liet zich weer zien, vermengde zicht met het menselijke, en dwong de mens te overleven.
    De mensen die werden geleid door een dierlijk instinct werden in het begin quasi aanbeden, gezien zij diegene waren die voor het eten en de bescherming zorgden… totdat het dierlijke maar bleef evolueren en op den duur een groot deel van de persoon opeiste.

    Mensen die op deze manier evolueren worden animal spirits genoemd, te danken aan het deel van zichzelf dat volledig aan het dierlijke wordt overgedragen. Deze animal spirits boezemen angst in bij het gewone volk, gezien ze soms niet in de hand gehouden konden worden, daarom worden ze ook afgestempeld als zijnde een gevaar voor de maatschappij. Om het gewone volk te beschermen worden deze animal spirits gevangen genomen, waarna ze aan hun lot worden overgelaten in de reserves.

    De reserves

    Dit zijn de plaatsen waar de animal spirits gedropt worden, helemaal afgesloten van de buitenwereld, met enkel wat zich rondom hen bevindt om te overleven. De reserves strekken zich meestal uit tot verschillende hectares, en om van het ene punt naar het ander te lopen kun je er gemakkelijk dagen tot zelfs weken overdoen. Het landschap varieert ook. Het grootste deel van de reserves bestaat uit bos, maar berglandschap en prairies komen er ook voor, al is dit dan eerder langs de buitenkanten. Mocht je uiteindelijk toch door de prairies en over de bergen raken tot je de rand bereikt, dan zul je merken dat deze wordt beveiligd met elektrische hekkens om je binnen te houden. Het gebied is dus niet klein en eruit ontsnappen is geen mogelijkheid.

    De reserves zijn private domeinen van de overheid, maar voordat deze stukken land in hun handen vielen, behoorden ze toe tot het volk. Dit kan dus resulteren in het vinden van hutten, kampen, enz.


    Animal Spirits

    Qua uiterlijk kun je niet meteen zeggen of iemand een animal spirit is of niet. De evolutie heeft vooral op psychologisch en zintuigelijk niveau plaatsgevonden. Animal spirits hebben namelijk bepaalde karaktereigenschappen van hun dier. Zo kan iemand die verbonden is met een (alpha) wolf bijvoorbeeld een heel kort lontje hebben en nogal bazig uit de hoek komen. Ook hebben alle animal spirits één zintuig die ontwikkeld is naar hoe hun dier deze gebruikt. Neem nu weer het voorbeeld van de wolf, deze animal spirit kan dan bijvoorbeeld een enorme goede reukzin hebben waarbij hij of zij personen en dieren van mijlenver kan ruiken. Een groot nadeel dat animal spirits ondervinden, en de reden dat ze worden opgepakt, is dat hun dierlijke kant soms wel eens ongewenst de overhand kan nemen. Zo zal de persoon enkel nog gebruik maken van zijn zintuigen en instincten en handelen naar hoe zijn dier het zou doen. Deze situaties kunnen met wat oefening worden opgeroepen, maar komen vaak uit zichzelf en zijn meestal ongewenst gezien de persoon de controle verliest. Wanneer de animal spirit heel vertrouwt is met zichzelf en zijn dierlijke kant, dan kunnen deze situaties eventueel verdrongen worden, of kan de persoon de dierlijke situatie lichtjes beïnvloeden.

    Belangrijk: animal spirits zijn geen mensen die hun lichaam DELEN met een dier, ze ZIJN half dier.

    Wie spelen wij?

    Wij kruipen in de huid van pas gevangengenomen animal spirits. Deze zullen in een reserve worden achtergelaten en moeten daar maar hun plan weten te trekken en ‘dankbaar’ zijn dat de overheid hen niet heeft afgeslacht (zoals wel eens gebeurt). Deze animal spirits zullen voor zichzelf moeten beslissen wat hun pad zal worden. Zullen ze het dierlijke dat in zich schuilt blijven afstoten, of het omarmen? Zullen ze in groep werken, of ieder zijn eigen weg gaan? Gedragen ze zich vijandig t.o.v. de anderen, of sluiten ze vriendschappen? Alles kan, zolang je het maar overleeft.


    De Regels

    1 personage per gebruiker
    (Dit is zodat je je helemaal kunt inleven in je rol)
    Graag minstens 1 bericht per week
    (Mocht dit een keertje niet lukken, laat het dan weten)
    Graag minstens 150 woorden per post
    (Lijkt me redelijk, niet?)
    Af en toe iets plaatsen in het praattopic wordt gewaardeerd
    (Ookal gaat het over wat je hebt gedaan vandaag, ik zou het namelijk fantastisch vinden mochten we allemaal actief betrokken zijn met elkaar om zo ook dit RPG te bevorderen)
    Geen geruzie tussen gebruikers
    (peace and love)
    Geen clichés als personages
    (maak je personage uniek! Verschillende verhalen maken voor één uniek verhaal)
    Gelieve mijn idee nergens anders te posten
    (spreekt voor zich (; )
    Je bestuurt enkel je eigen personage
    (dus geen godmodding toegestaan)
    Ik ben de topicleidster
    (dit betekent dat ik je na 3 waarschuwingen eruit kan smijten en dat ik de nieuwe topics aanmaak)
    Als je al deze regeltjes gelezen hebt, en ermee akkoord gaat, mag je gerust een reservatie maken. Zet dan alsjeblief ook je favoriete kauwgumsmaak erbij, zo weet ik dat je effectief de regels hebt doorgenomen (;

    De rollen

    Vrouwen (VOL)
    Naam || Dier || Gebruiker || Pagina

    Alexandra Nita Blackwood || Beer || FreeThyself || 3
    Olivia Jane Williams || Dolfijn || WrittenWords || 3
    Billie-Jean Kyana Clarke || Schorpioen || H0pe || 4
    Neveah Isla Lowell || Anaconda || AteIophobia || 3



    Mannen (VOL)
    Naam || Dier || Gebruiker || Pagina

    Archibald Xavier Sinclair || Arend || GinTonic || 3
    Jesse Alexander Cliffwood || Beer || M0NA || 4
    James Mcconnell || Tijgerhaai || Mahigan || 2
    Kyran Felinus || zwarte panter || Necessity || 3

    Invullen
    Naam:
    Leeftijd:
    Dier: Hier pen je neer welk dier dat in je personage zit en welk zintuig daardoor beïnvloedt wordt. Hou ook rekening met de andere rollen zodat we niet opeens met 5 panda’s zitten ofzo
    Innerlijk: Mag uitgetypt of met kernwoorden, zolang je zelf een duidelijk beeld hebt van hoe je je personage moet bespelen, hou er rekening mee dat je karaktereigenschappen ook gedeeltelijk moeten overeenkomen met het dier dat je bespeeld!
    Uiterlijk:
    Geschiedenis: Hoe familie + omgeving met je omging, hoe je er zelf mee omgaat
    Extra: Wat niet onder de andere kopjes past kun je hier dan kwijt.





    || Rollentopic || Speeltopic || Praattopic ||

    [ bericht aangepast op 13 jan 2018 - 20:24 ]


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    Ik zou graag ook mee willen doen een jongen

    (Mentos de min variant en de aardbei bubblicious, al ben ik toch vooral voor de eerste)

    [ bericht aangepast op 27 dec 2017 - 21:37 ]


    Do I look like Mother Teresa?

    Ik heb een idee maar het zijn niet echt versterkte zintuigen want ik heb geen idee welke zintuigen bij een beer "beter" zijn?
    Maar ik heb dus mijn idee grof hieronder gezet en ik hoor graag of ik een beetje in de goede richting zit, of dat je het fijner vindt als ik iets anders bedenk! Geen probleem als het niet bij animal spirits past, dan pas ik het aan!


    Jesse
    Arts, een allemansvriend, gezellig, bier, warm, mannelijk, beschermend, trouw, gul.

    Dierlijk:
    - beschermend
    - enorm krachtig
    - luid
    - behendig
    - eet alles wat hij tegenkomt

    Zijn instincten komen voornamelijk naar buiten in stress situaties - wanneer hij zich hulpeloos en machteloos voelt. Door zijn kennis van zaken is hij nog nooit bij een patiënt losgeslagen, maar juist in sociale benarde situaties, bijvoorbeeld wanneer hij het nieuws kreeg dat zijn moeder was overleden en zijn vrouw bij hem wegging.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Mahigan schreef:
    Ik zou graag ook mee willen doen een jongen met als dier een haai.

    (Mentos de min variant en de aardbei bubblicious, al ben ik toch vooral voor de eerste)


    Yes, was mijn uitleg toch degelijk genoeg om je naar hier te krijgen xD


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    M0NA schreef:
    Ik heb een idee maar het zijn niet echt versterkte zintuigen want ik heb geen idee welke zintuigen bij een beer "beter" zijn?
    Maar ik heb dus mijn idee grof hieronder gezet en ik hoor graag of ik een beetje in de goede richting zit, of dat je het fijner vindt als ik iets anders bedenk! Geen probleem als het niet bij animal spirits past, dan pas ik het aan!


    Jesse
    Arts, een allemansvriend, gezellig, bier, warm, mannelijk, beschermend, trouw, gul.

    Dierlijk:
    - beschermend
    - enorm krachtig
    - luid
    - behendig
    - eet alles wat hij tegenkomt

    Zijn instincten komen voornamelijk naar buiten in stress situaties - wanneer hij zich hulpeloos en machteloos voelt. Door zijn kennis van zaken is hij nog nooit bij een patiënt losgeslagen, maar juist in sociale benarde situaties, bijvoorbeeld wanneer hij het nieuws kreeg dat zijn moeder was overleden en zijn vrouw bij hem wegging.


    Ben blij dat je het vraagt, en je zit helemaal goed, alles klopt met hoe ik animal spirits wilde opbouwen!
    Om je een idee te geven, mijn personage is ook een beer en ik ging haar een uitstekend gehoor geven, andere opties waar ik ook aan dacht waren enorm detailzicht (gezien beren een zeer goed close-up zicht hebben) en geuren perfect kunnen onderscheiden en volgen (gezien hun nasale klieren (of hoe die dingen ook noemen) 100x beter zijn dan menselijke).


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    James       Mcconnell

    • • N A M E
    James Mcconnell

    James — Supplant
    Mcconnell — Family name



    • • A P P E R E A N C E
    — Leeftijd • 25 jaar
    — Lengte • 1,77 meter
    — Wenkbrauwen. • Zwart, dik
    — Oogkleur • Blauw
    — Bril of lenzen • Geen
    — Neus • Stomp
    — Lippen • Normale dikte
    — Huidskleur • blank
    — Kenmerken • Zijn "Zwoele/Intieme" blik
    — Haarkleur • Zwart
    — Haarstijl • Warrig
    — Stem • Amerikaans Accent
    — Handicaps • Geen



    • • F A M I LY


    Vader - Dave Jacob Mcconnell - 57 jaarr - †
    Moeder - Vera Beatrix Mcconnell - 52 jaar - †

    James is altijd door zijn ouders gesteund, ook toen ze ontdenkte dat hij een zogehete "Animal Spirit" was. Natuurlijk waren Dave en Vera vrij bang en wisten ze niet wat ze moesten verwachten, maar James was wel hun zoon en ze zouden hem nooit verstoten omdat hij anders was. Echter bleek dit idee te veranderen na mate van tijd. James werd vaak aggressief wanneer hem iets niet zinde of als er commentaar geleverd werd. De woede werd alsmaar erger en vooral, omdat Dave en Vera elke keer commentaar leverde op James zijn gedrag. Zij wisten natuurlijk ook niet hoe ze hier mee om moesten gaan. James is meerdere malen opgepakt wegens verstoring van de openbare orde en geweld. Dave en Vera twijfelde dan ook geen moment wanneer ze hoorde dat de "Animal Spirits" opgesloten zouden worden. Ze herkende hun eigen James niet meer en waren toch bang voor hem geworden. Als vrij snel kwam James erachter dat zijn ouders hem wilde "uitleveren". Dit steeg tot een nieuw punt van aggressie waardoor James zijn ouders zo erg heeft verwond, dat ze stierven van hun verwondingen.
    In Minnesota heerst geen doodstraf, dit is de redding van James geweest, anders was hij zonder pardon ter dood veroordeeld. James kreeg als straf "uitgezet" te worden in De Reserves.


    • • I N N E R L I J K / D I E R


    Bij het zien van James vallen twee dingen vaak op, één hij is vaak alleen en twee, hij is nogal een spierbundel. James is vrij sterk, omdat hij deels de genen van een tijgerhaai in zich heeft. Daarom is hij ook liever alleen. Hij vindt gezelschap niet erg, maar activiteiten doet hij liever alleen, omdat James soms nog eens aggressief kan overkomen. Als James last heeft van aggressie moet hij zijn woeden altijd kwijt en dit doet hij door met spullen te smijten of door ze te breken, daarom kan je hem beter niet als vijand tegen je hebben.

    Als je James echter beter leert kennen weet je dat hij die aggressie helemaal niet zo bedoelt, maar het gewoon zijn dierlijkekant is wat naar boven komt. James is namelijk niet altijd aggressief. Hij kan aardig en beschermend zijn, maar dan moet je wel goede vrienden van hem zijn. Hij is zelfs af en toe in voor een grapje en je kan vaak lachen om zijn droge of sarcastische opmerkingen, maar wanneer er serieus problemen zijn moet je geen grappen maken. Als je dat wel doet, kan het wel eens de aggressieve kant bij hem naar boven halen en worden de problemen enkel groter.

    Dit geldt ook voor zijn sportiviteit. James kan niet tegen zijn verlies en als hij iets wilt gaat hij er ook 200% voor. Wanneer het mislukt, dan kan je het al raden, komt zijn aggressie weer naar boven. Dit leidt er dan ook in dat James erg ambitieus is en erg gefocust is wanneer het moet.

    James zit niet graag stil en is bijna altijd wel in beweging. Vaak is James te vinden in de buurt van het water. Hij kan het vaak niet laten om soms zomaar een duik te maken en gewoon een beetje te zwemmen. James is ook een snelle zwemmer door de genen van de haai die in hem zit.






    • • E X T R A
    — Geaardheid • Hetero
    — Likes • Water, vis en sporten
    — Dislikes • Boeken, stil zitten en bemoeizuchtige personen
    — Relaties •
    To be announced.





    [ bericht aangepast op 27 dec 2017 - 23:46 ]


    Do I look like Mother Teresa?

    FreeThyself schreef:
    (...)

    Zou je hem tegen het einde van deze week, of het begin van volgende week kunnen plaatsen? Dan vind ik het helemaal oké (;


    Ik ga het proberen!


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    FreeThyself schreef:
    (...)

    Ben blij dat je het vraagt, en je zit helemaal goed, alles klopt met hoe ik animal spirits wilde opbouwen!
    Om je een idee te geven, mijn personage is ook een beer en ik ging haar een uitstekend gehoor geven, andere opties waar ik ook aan dacht waren enorm detailzicht (gezien beren een zeer goed close-up zicht hebben) en geuren perfect kunnen onderscheiden en volgen (gezien hun nasale klieren (of hoe die dingen ook noemen) 100x beter zijn dan menselijke).


    Bedankt voor je verdere uitleg!! Vind je het niet erg dat de mijne ook een beer is??
    Nog even voor de zekerheid: de kracht en behendigheid kan hij dus ook extra hebben door zijn beerheid?? (Neologismen noemen we het maar haha)
    Dan vind ik detail-zicht verder wel goed bij hem passen. Want als ik het goed begrijp heeft hij de zintuigen altijd versterkt, alleen komt soms het instinct eruit?? Want dan kan hij zijn zicht gebruiken bij zijn beroep (dokter).


    (En mag ik Chris Hemsworth claimen als face?)

    [ bericht aangepast op 28 dec 2017 - 0:44 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Nog een vraag: kunnen er al incidenten zijn opgetreden voordat ze gevangen zijn genomen?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Mag ik als dier een dolfijn reserveren?

    M0NA schreef:
    (...)

    Bedankt voor je verdere uitleg!! Vind je het niet erg dat de mijne ook een beer is??
    Nog even voor de zekerheid: de kracht en behendigheid kan hij dus ook extra hebben door zijn beerheid?? (Neologismen noemen we het maar haha)
    Dan vind ik detail-zicht verder wel goed bij hem passen. Want als ik het goed begrijp heeft hij de zintuigen altijd versterkt, alleen komt soms het instinct eruit?? Want dan kan hij zijn zicht gebruiken bij zijn beroep (dokter).


    (En mag ik Chris Hemsworth claimen als face?)


    Nee hoor, zolang er maar geen derde beer komt is alles prima ;p
    En ja, hij kan inderdaad wel wat sterker zijn dan de gemiddelde mens, maar het is vooral het zintuig dat belangrijk is!
    Zijn versterkte zintuig heeft hij altijd, wanneer zijn instinct naar boven komt is het het dierlijke dat volledig de overhand heeft. (;


    Chris Hemsworth is yours


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    WrittenWords schreef:
    Mag ik als dier een dolfijn reserveren?


    Schattig!
    Is goed!


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    FreeThyself schreef:
    (...)

    Schattig!
    Is goed!


    Thanks!
    Haha, dat vind ik dus het leuke. Een dolfijn is echt niet altijd even schattig als mensen denken en mijn personage daardoor ook niet (:

    WrittenWords schreef:
    (...)

    Thanks!
    Haha, dat vind ik dus het leuke. Een dolfijn is echt niet altijd even schattig als mensen denken en mijn personage daardoor ook niet (:


    klopt die kunnen vet hard bijten



    @FreeThyself
    Dank je voor nog meer uitleg! Ik wil het graag goed doen hihi

    [ bericht aangepast op 28 dec 2017 - 11:41 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    Nog een vraag: kunnen er al incidenten zijn opgetreden voordat ze gevangen zijn genomen?


    Ja, kan perfect! Zolang er niemand mee naar de overheid is gegaan of dat er toevallig een afgevaardigde van de overheid bij stond.


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    M0NA schreef:
    (...)

    klopt die kunnen vet hard bijten



    @FreeThyself
    Dank je voor nog meer uitleg! Ik wil het graag goed doen hihi


    Whut? En ik maar denken dat het de braafste beestje ooit waren O.O
    Such imposters...

    En geen probleem, maakt me blij als er naar meer info gevraagd wordt, betekent dat de interesse er is! :D


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall