• Ja, ik verplicht iedereen een nieuw voornemen erbij te nemen voor 2018 (en de jaren daarna) (tenzij je al zo braaf was natuurlijk). :Y)

    Ik werk sinds kort als schoonmaakster bij de bioscoop in mijn stad, en dat vind ik heel leuk want ik ben gek op de bios en heb toch niets beters te doen in de ochtenden. MAAR - ja nu komt het - WAT EEN ZOOI. Als je ziet hoeveel en wát er allemaal onder of tussen die stoelen ligt in de zalen... je zou bijna zeggen dat mensen nooit geleerd hebben om achter hun kont hun rotzooi op te ruimen. :'D
    En ik vind er ook van alles. Deodorant, etui's, sjaals, handschoenen, armbandjes, ov-kaarten, haarelastiekjes, beugelelastiekjes, tandenstokers, lege verpakkingen van eten dat buiten de bioscoop om is gehaald (frikandelbroodjes, chocola, of compleet glaswerk van lege potjes dipsaus), geld (ja bonus voor mij, want dat houd ik gewoon hehe), ... the list goes on.


    En nee, ik ben niet hypocriet om dit te eisen van mensen, want ik ruim altijd alles op. :'D
    Maar op zich is het wel een beetje een eyeopener want het laat wel zien dat mensen die normaal van hun kinderen verwachten dat ze alles opruimen, het zelf ook niet doen als het hun even uitkomt. :Y)

    Zijn jullie allemaal netjes? Of moet ik met een bezem achter je kont aan komen? :Y)

    Wiarda schreef:
    In Engeland is het pas erg. Daar wordt het als beleefd beschouwd om je troep op de stoel te laten liggen ipv eronder, want "dat is fijner voor de schoonmaakcrew". Terwijl gewoon eventjes die troep weggooien geen moeite is?

    Oh no serieus? Dat is wel heel erg scheef zeg. Het is inderdaad makkelijker dan wanneer je telkens moet bukken, maar kom op. :'D Wat voor moeite is het om het mee te nemen naar de prullenbak - die vaak ook nog eens op de route naar de uitgang staat. (no_chears)

    MacGyver schreef:
    Volgens mij ben ik wat dat betreft wel redelijk netjes. Of ik gooi in het in de prullenbak die meestal vlakbij de zaal staat als ik de zaal uit kom of ik doe in het in mijn rugzak en gooi het weg in een prullenbak. Alleen valt er soms wel popcorn op de grond, waar ik persoonlijk van baal want minder popcorn voor mij en dat iemand het weer moet opvegen.


    Same.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    MacGyver schreef:
    Volgens mij ben ik wat dat betreft wel redelijk netjes. Of ik gooi in het in de prullenbak die meestal vlakbij de zaal staat als ik de zaal uit kom of ik doe in het in mijn rugzak en gooi het weg in een prullenbak. Alleen valt er soms wel popcorn op de grond, waar ik persoonlijk van baal want minder popcorn voor mij en dat iemand het weer moet opvegen.

    Same!


    And then we'll see it.

    Bonus vinden is niet erg (cat)
    Ik verbaas mij altijd over de zooi. Ik ging woensdag naar de film en een doos popcorn over de vloer terwijl aan die kant geheel niemand zat.

    Ik geef toe ik smokkelijk mijn eten mee maar ruim mijn (groot) afval op, ik neem het mee dus moet het ook zelf opruimen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik ruim ook altijd op na mezelf. Maar in de bioscoop waar ik het meest ga, heb ik al meer dan eens meegemaakt dat de schoonmaakcrew te licht over hun taak is gegaan. Ik vind het niet plezant om in de popcorn of andere viezigheid van anderen te gaan zitten. Dan veeg ik die dingen wel op de grond. (Tenzij een flesje drinken, dat neem ik achteraf wel mee ook al is het niet van mij) Daarvoor ga ik niet helemaal naar de vuilbak beneden. Ik weet dat het soms snel moet gaan tussen films in, maar soms denk ik dat ze daar bewust rijen overslaan...

    Maar alsnog neem ik altijd al mijn rotzooi terug mee. Alleen maken ze de vuilbakken zo klein in de bioscoop waar ik ga. Velen zijn dan gedwongen een toren van Pisa te maken of het er naast te zetten...
    Maar intussen is de bioscoop overgenomen en ben ik er nog niet geweest. Misschien is de orde en netheid al verbeterd. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    IrishNialler schreef:
    Bonus vinden is niet erg (cat)
    Ik verbaas mij altijd over de zooi. Ik ging woensdag naar de film en een doos popcorn over de vloer terwijl aan die kant geheel niemand zat.

    Ik geef toe ik smokkelijk mijn eten mee maar ruim mijn (groot) afval op, ik neem het mee dus moet het ook zelf opruimen

    Nee bonus is welkom hehe

    Dat je zelf dingen meeneemt moet je zelf weten natuurlijk haha! Tenzij de bios gaat controleren want officieel mag het niet volgens mij? Maar opruimen is wel zo chill. :Y)

    Scandal schreef:
    Ik ruim ook altijd op na mezelf. Maar in de bioscoop waar ik het meest ga, heb ik al meer dan eens meegemaakt dat de schoonmaakcrew te licht over hun taak is gegaan. Ik vind het niet plezant om in de popcorn of andere viezigheid van anderen te gaan zitten. Dan veeg ik die dingen wel op de grond. (Tenzij een flesje drinken, dat neem ik achteraf wel mee ook al is het niet van mij) Daarvoor ga ik niet helemaal naar de vuilbak beneden. Ik weet dat het soms snel moet gaan tussen films in, maar soms denk ik dat ze daar bewust rijen overslaan...

    Maar alsnog neem ik altijd al mijn rotzooi terug mee. Alleen maken ze de vuilbakken zo klein in de bioscoop waar ik ga. Velen zijn dan gedwongen een toren van Pisa te maken of het er naast te zetten...
    Maar intussen is de bioscoop overgenomen en ben ik er nog niet geweest. Misschien is de orde en netheid al verbeterd. =P

    Ik doe de grote schoonmaak alleen, 's ochtends, dus dat alles weer spik en span is. Maar tussendoor maken ze inderdaad ook "schoon". Wat eigenlijk wil zeggen dat ze proberen de grote dingen op te ruimen, maar meestal duwen ze de rotzooi gewoon verder onder de stoelen - wat niet echt ideaal is... maar ik kan begrijpen dat het veel tijd kost om zoiets echt goed op te ruimen als de volgende film al weer bijna begint. Maar soms zijn ze wel laks volgens mij, want ik heb ook wel eens in een boel popcorn van een ander gezeten. Niet echt netjes natuurlijk want je betaald wel gewoon voor de film en daar hoort een schone zitplek bij.

    Dat snap ik ook niet! Zelf heb ik dat echt een enkele keer meegemaakt, maar dat was dan ook omdat de zaal extreem vol was en iedereen wat had gekocht of zo. :'D
    Maar het is raar dat ze dat niet inzien als de prullenbakken te vol zijn, want dat laat toch zien dat ze iets moeten veranderen - of de werknemers moeten sneller de vuilniszakken omwisselen.

    KyloRen schreef:
    (...)
    Ik doe de grote schoonmaak alleen, 's ochtends, dus dat alles weer spik en span is. Maar tussendoor maken ze inderdaad ook "schoon". Wat eigenlijk wil zeggen dat ze proberen de grote dingen op te ruimen, maar meestal duwen ze de rotzooi gewoon verder onder de stoelen - wat niet echt ideaal is... maar ik kan begrijpen dat het veel tijd kost om zoiets echt goed op te ruimen als de volgende film al weer bijna begint. Maar soms zijn ze wel laks volgens mij, want ik heb ook wel eens in een boel popcorn van een ander gezeten. Niet echt netjes natuurlijk want je betaald wel gewoon voor de film en daar hoort een schone zitplek bij.

    Dat snap ik ook niet! Zelf heb ik dat echt een enkele keer meegemaakt, maar dat was dan ook omdat de zaal extreem vol was en iedereen wat had gekocht of zo. :'D
    Maar het is raar dat ze dat niet inzien als de prullenbakken te vol zijn, want dat laat toch zien dat ze iets moeten veranderen - of de werknemers moeten sneller de vuilniszakken omwisselen.

    Ja, ik denk al jaren: zet daar toch gewoon een grotere vuilbak, of meerdere! Maar zo slim zijn ze niet precies. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Ja, ik denk al jaren: zet daar toch gewoon een grotere vuilbak, of meerdere! Maar zo slim zijn ze niet precies. =P

    Nop. Helaas :'D

    KyloRen schreef:
    (...)
    *O*
    Ja dat het valt is vervelend, en zonde haha! Opvegen van popcorn is eigenlijk nog het minst vervelend - tenzij het op vloerkleed ligt.


    Vind ik dus ook. Vooral omdat die medewerkers je meestal vriendelijk nog een fijne dag wensen en dan voel ik me wel schuldig. Het gebeurt vrijwel altijd als ik bij mijn stoel ben. Laatste keer heb ik mijn popcorn op de grond gezet, voordat er weer een paar ontsnapten.

    Maar ik heb ook een keer gehad toen ik ook wilde gaan zitten en mijn jas uittrekken, kortom ik was met teveel dingen tegelijk bezig en toen ging redelijk wat popcorn op de grond. Gelukkig hoefde er niemand langs mijn kant er langs dus wat het niet vertrapt, maar ik vond het wel enorm zonde.


    Physics is awesome

    KyloRen schreef:
    (...)
    Daar zeg je me wat haha! Misschien zit er inderdaad wel een heel spannend verhaal achter. Maar het enige wat ik vanochtend kon denken was; omg wat zonde welke bruut doet nou zoiets?!


    Mijn fantasie sloeg even op hol. ^^ Dat ook, heb je popcorn en dan eet je het niet op. Maar zolang we het verhaal erachter niet weten, kunnen we niet oordelen. Of misschien was die persoon wel allergisch voor popcorn.


    Physics is awesome

    Hmmm ik weet niet, ik zou me waarschijnlijk ergeren aan alle zooi :'D
    Aan de andere kant; its only food and papers and stuff.....no people to deal with :Y)


    You were born original, don't die as a copy.