• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.



    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    @Kyloren: Ik ben het normaal gewoon om in de verleden ik-persoon te schrijven. Dat zou ik aangehouden hebben als ik met een personage zou werken. Maar ik ben van plan om tussen drie personages te switchen. Dus dan schrijf ik ze elk in de ik-persoon, tegenwoordige tijd. Ik blijf voor die ik-persoon kiezen omdat ik dan heel bewust de gedachten van de personen kan weergeven. Dat vind ik bij een 3e persoon heel moeilijk. Maar jij zegt dat jij het gewoon bent om in de 3e persoon te schrijven, dus misschien kan jij juist veel beter gedachten en handelingen weergeven in de 3e persoon. Ik denk dat iedereen op zichzelf feeling heeft met een bepaald perspectief schrijven. Als jij je veel comfortabeler voelt bij die 3e persoon, dan moet je dat gewoon doen. Misschien kan het wel eens helpen om een stukje van je verhaal twee keer te schrijven: een keer in de ik-persoon, een keer volgens de 3e persoon. Dat geeft misschien wel gewoon de doorslag!

    @delacroix: Ik zou zeggen om een keer in de week te posten. Persoonlijk kost mij dat ook moeite, want ik ben heel enthousiast om verder te posten. Maar ik denk dat dat het beste is aangezien je dan tijd hebt om verder te schrijven en een voorsprong op te bouwen bij het posten, plus tijd hebt om het te herzien. Je komt er dan een week later op terug wanneer je post en dan haal je meestal nog wat fouten eruit omdat het minder fris in je geheugen zit. (Ik weet niet of dit ook geld voor jou, maar ik lees dingen zo vaak na dat ik het hele hoofdstuk als het ware bijna vanbuiten ken. Niet handig dus om dingen nog aan te passen als ze niet klinken, daarom lees ik altijd op een ander moment na.)


    A to the Z

    Ah thanks voor alle reacties op m'n vraag haha ^^ Ik denk dat ik inderdaad even een stuk in verschillende perspectieven ga schrijven om te zien welke het beste past.

    ^ Je kan ook altijd afwisselen als je bepaalde personages of scènes schrijft?

    Ik heb zonet de eerste driehonderd woorden geschreven, halleluja ^^ Geen idee of ik het wat vind, haha.


    Mhm?

    @Pixeliesje.
    Ik had ooit een keer eerder een stukje (1000 woorden) geschreven die ik in het verhaal wil plaatsen en ik verander deze juist van ik-persoon naar 3e persoon.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Bartok schreef:
    ^ Je kan ook altijd afwisselen als je bepaalde personages of scènes schrijft?

    Ik heb zonet de eerste driehonderd woorden geschreven, halleluja ^^ Geen idee of ik het wat vind, haha.

    hm ja daar ben ik niet zo'n fan van eigenlijk, ik houd liever één ding aan

    Over perspectieven en tijd en alles, bij mij hangt dat altijd af van het verhaal. Mijn favoriet is 3e persoon vt, waarschijnlijk omdat HP daarin geschreven is en dat is de boekenserie waar ik mee ben opgegroeid. Hierdoor schrijf ik al vanaf dat ik kan schrijven verhalen in 3e persoon vt en vond ik het bizar toen ik erachter kwam dat niet iedereen dat zo deed, haha. Ik heb echter mijzelf de andere vormen ondertussen ook aangeleerd en in sommige gevallen, is dat gewoon een betere of handigere optie.

    Delacroix schreef:
    Vraagje: posten jullie een hoofdstuk op een vaste dag (of meerdere dagen) per week of is het gewoon random?
    Ik speel namelijk met het idee om gewoon elke week op een vaste dag te posten, maar weet niet zo goed of ik dat kan volhouden...


    Ik ben heeeeeeel slecht in dat volhouden. Dat is mij echt nog nooit gelukt. Ik heb enkel een keer in de kerstvakantie een kerstverhaal vrijwel elke dag kunnen updaten, maar zelfs dat ging soms mis... Ik ga nu proberen om de 2/3 dagen te posten though. "Proberen" :')


    At the end we're all cursed

    Can someone slap me btw? Ik heb gisteren avond een cover gemaakt voor een FOTY inzending, maar ik moet eerst mijn aandacht richten op mijn SOTY inzending en stoppen met mijzelf afleiden met die cover en dat idee en alles. Anyone else with problems like this?


    At the end we're all cursed

    Ugh de struggle dat je eerste hoofdstuk veel te saai is :'D

    Roundhouse schreef:
    Can someone slap me btw? Ik heb gisteren avond een cover gemaakt voor een FOTY inzending, maar ik moet eerst mijn aandacht richten op mijn SOTY inzending en stoppen met mijzelf afleiden met die cover en dat idee en alles. Anyone else with problems like this?

    Op zich is het goed dat je inspiratie hebt, (cat) maar ik kan er wel inkomen dat het lastig kan zijn. Sowieso is het al knap dat je er twee gaat doen.
    Anders de cover en plot maken en dan daarna schrijven aan je SOTY?

    En eerste hoofdstukken zijn altijd naar.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Jehan schreef:
    (...)
    Op zich is het goed dat je inspiratie hebt, (cat) maar ik kan er wel inkomen dat het lastig kan zijn. Sowieso is het al knap dat je er twee gaat doen.
    Anders de cover en plot maken en dan daarna schrijven aan je SOTY?

    En eerste hoofdstukken zijn altijd naar.


    True, haha, maar ik wil wel eerst mijn SOTY inzending afronden, go away fanfic, haha.
    En ja misschien is dat wel een idee. Of dat ik eerst hoofdstuk 1 afrond van mijn SOTY inzending en dan mijzelf beloon met was plot werk aan de fanfic oid.


    At the end we're all cursed

    Roundhouse schreef:
    (...)

    True, haha, maar ik wil wel eerst mijn SOTY inzending afronden, go away fanfic, haha.
    En ja misschien is dat wel een idee. Of dat ik eerst hoofdstuk 1 afrond van mijn SOTY inzending en dan mijzelf beloon met was plot werk aan de fanfic oid.

    Dat kan ook ja. Goede beloningssysteem (:


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    KyloRen schreef:
    Ugh de struggle dat je eerste hoofdstuk veel te saai lang is :'D


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Heb net mijn tweede hoofdstuk geactiveerd en ugh ik hoop stiekem dat ik dit keer wel minstens één reactie krijg want op mijn eerste hoofdstuk heb ik er geen enkele gekregen en nu heb ik het gevoel dat ik mijn lezers gewoon vreselijk heb teleurgesteld!

    Niet dat ik altijd om reacties smeek ofzo, maar bij een allereerste hoofdstuk is het wel fijn om een kleine bevestiging te krijgen. ^^

    Hebben jullie dat trouwens soms ook dat je aan het schrijven bent en zo mee opgaat in de spanning dat je hartslag echt de hoogte inschiet?


    The soul needs autumn.

    Delacroix schreef:
    Heb net mijn tweede hoofdstuk geactiveerd en ugh ik hoop stiekem dat ik dit keer wel minstens één reactie krijg want op mijn eerste hoofdstuk heb ik er geen enkele gekregen en nu heb ik het gevoel dat ik mijn lezers gewoon vreselijk heb teleurgesteld!

    Niet dat ik altijd om reacties smeek ofzo, maar bij een allereerste hoofdstuk is het wel fijn om een kleine bevestiging te krijgen. ^^

    Hebben jullie dat trouwens soms ook dat je aan het schrijven bent en zo mee opgaat in de spanning dat je hartslag echt de hoogte inschiet?


    Ik moet nog bij lezen bij jou en nog wat andere verhalen en reageer standaard op wat ik lees, sorry dat ik traag ben haha. Ik herken dat though. En zodra er minstens 1 positieve reactie staat is dat dan weg bij mij haha.

    En jap. Niet alleen bij spanning though. Ik kan ook hard lachen en huilen om wat ik schrijf. Of mij extreem ongemakkelijk voelen. Bijvoorbeeld

    [ bericht aangepast op 11 jan 2018 - 19:52 ]


    At the end we're all cursed




    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt

    [ bericht aangepast op 11 jan 2018 - 20:09 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.