• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.



    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    @KyloRen: Ik vind Goud en Duisternis het mooist. En ik zou het gewoon met een 'en' laten. Maar ik vind ze eigenlijk wel allemaal mooi hoor, dus denk niet dat je fout kan kiezen!
    --

    Ik denk dat ik mijn story maar online ga gooien. Ik heb het plot uitgedacht en hoofdstuk 2 ook af.
    Ik hoop wel dat ik een aantal hoofdstukken kan uitwerken om een periode te vullen als ik minder tijd heb om te schrijven.
    Vinden jullie een week lang wachten tot een volgend hoofdstuk?


    A to the Z

    KyloRen schreef:
    (...)
    ja ik kies vaak ook voor Engelse titels, maar met deze twee woorden twijfel ik

    Heb wat geprobeerd gelijk met een cover maar weet nog niet of ik dit ga houden.


    Maaar ik ben allang blij dat ik een plot heb en eraan kan werken *O*

    Je hebt nog even tijd om te kiezen gelukkig. Het scheelt dat je er wel al aan kan werken ja (:

    @pixielisje: Gewoon doen (: Het is echt niet erg als je even iets minder schrijft oid. En een week vind ik persoonlijk niet lang wachten. Ik verwacht niet per se dagelijks eennnieuw hoofdstuk in eennverhaal dat ik online volg.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    @Jehan: Uiteindelijk loopt de wedstrijd tot november 30ste, dus dat lijkt me wel nog genoeg tijd als ik niet twee of drie maanden inactief ga hahaha

    Ik heb em ingestuurd. Spannend!


    A to the Z

    KyloRen schreef:
    Oké ik heb heel misschien een idee voor een titel, en dan heb ik gelijk verschillende versies bedacht;

    Goud en Duister
    Goud en Duisternis
    (of "en" vervangen met "&")

    Gold and Dark
    Gold and Darkness
    (of "and" vervangen met "&")

    Welke spreek het meeste aan? Het is een fantasy-verhaal dat zich afspeelt in onze wereld en in een verzonnen wereld en deze twee woorden hebben alles te maken met de wezens uit de andere wereld. Meer kan ik er nog even niet over zeggen.

    Ik heb ook een fanstasy met goud in de titel. Meestal vind ik een & teken wel leuker staan.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Fennec schreef:
    (...)
    Ik heb ook een fanstasy met goud in de titel. Meestal vind ik een & teken wel leuker staan.

    Omg mijn verhaal bevat ook elven haha! :'D maar onze storys lijken totaal niet op elkaar hoor, maak je geen zorgen.

    Ik heb net het einde van mijn verhaal wat uitgewerkt en guys ik wou dat ik daar nu al zat (nerd)
    Maar echt serieus, eindes schrijven vind ik een van de leukste dingen! (Ook al ben ik nog maar 3 keer tot het einde van een verhaal geraakt)


    The soul needs autumn.

    Weten jullie of een soty ook vanuit 2 perspectieven mag zijn geschreven?

    [ bericht aangepast op 9 jan 2018 - 11:31 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    Weten jullie of een soty ook vanuit 2 perspectieven mag zijn geschreven?


    Volgens mij zijn daar geen regels over.^^


    The soul needs autumn.

    KyloRen schreef:
    Oké ik heb heel misschien een idee voor een titel, en dan heb ik gelijk verschillende versies bedacht;

    Goud en Duister
    Goud en Duisternis
    (of "en" vervangen met "&")

    Gold and Dark
    Gold and Darkness
    (of "and" vervangen met "&")

    Welke spreek het meeste aan? Het is een fantasy-verhaal dat zich afspeelt in onze wereld en in een verzonnen wereld en deze twee woorden hebben alles te maken met de wezens uit de andere wereld. Meer kan ik er nog even niet over zeggen.


    Goud en duisternis!


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Eigenlijk was ik niet van plan mee te doen, maar op de een of andere manier kwam ik met een ideetje dat ik eigenlijk al lekker aan het uitwerken ben en zo. Op zich gaat het best lekker, alleen het gaat over zwangerschap. Nu zit ik te denken om het eerder in Code Rood te gooien, want het is nogal dramatisch allemaal, maar Zoektocht zou ook werken omdat de jonge vrouw op zoek is naar de kracht om dit allemaal te kunnen, al denk ik dat Code Rood beter zal passen, omdat het dus drama gaat bezorgen?

    Nu zit ik qua titel op "Negen maanden, misschien" en eerst was ik er echt enthousiast over, maar nu is het echt zo van 'meh', onder andere door de lengte en dat het niet pakkend klinkt. En ik ben dus waardeloos in een geweldige flaptekst maken dus twijfel alweer of ik wel mee moet gaan doen omdat ik al zoveel geweldige concepten heb gelezen en ik echt het idee heb dat die van mij niets zal zijn.


    — I was lightning before the thunder —

    Firewood schreef:
    Eigenlijk was ik niet van plan mee te doen, maar op de een of andere manier kwam ik met een ideetje dat ik eigenlijk al lekker aan het uitwerken ben en zo. Op zich gaat het best lekker, alleen het gaat over zwangerschap. Nu zit ik te denken om het eerder in Code Rood te gooien, want het is nogal dramatisch allemaal, maar Zoektocht zou ook werken omdat de jonge vrouw op zoek is naar de kracht om dit allemaal te kunnen, al denk ik dat Code Rood beter zal passen, omdat het dus drama gaat bezorgen?

    Nu zit ik qua titel op "Negen maanden, misschien" en eerst was ik er echt enthousiast over, maar nu is het echt zo van 'meh', onder andere door de lengte en dat het niet pakkend klinkt. En ik ben dus waardeloos in een geweldige flaptekst maken dus twijfel alweer of ik wel mee moet gaan doen omdat ik al zoveel geweldige concepten heb gelezen en ik echt het idee heb dat die van mij niets zal zijn.


    Je concept ziet er origineel uit, in die zin dat het helemaal anders is dan de stories die tot nu toe meedoen. Ik weet natuurlijk niet hoe je je verhaallijn gaat uitwerken, maar het lijkt me zeker een thema dat perfect bij zoektocht past! Bij code rood moet het echt om situaties gaan waarin iemands leven in gevaar is (of dat van vele mensen).
    Over de titel ben ik het wel een beetje met je eens. Hij pakt me niet meteen, volgens mij is het vooral door die 'misschien' op het einde.
    Flapteksten zijn altijd moeilijk te schrijven, je kan ze ook altijd nog aanpassen! Ik doe dat echt super vaak met die van mij, meestal heb ik pas een echt goede flaptekst als ik al halverwege het verhaal zit met schrijven. (:

    Doe gewoon mee! Er zitten inderdaad veel goede concepten tussen dit jaar, maar wie zegt dat dat van jou niet goed is? Het hangt allemaal af van wat je interesseert. Wie weet zijn er een hele hoop quizletters die echt niets met fantasy of dystopia hebben en zij haken dan natuurlijk af als ze de flapteksten van de meeste verhalen zien. Er zijn altijd wel mensen die in jouw genre geïnteresseerd en het blijft echt belangrijk om gewoon voor jezelf te schrijven. Ik weet dat het cliché klinkt, maar als je enkel voor anderen schrijft dan zal je heel snel de motivatie verliezen omdat er nu eenmaal niet zo enorm veel reacties op hoofdstukken worden gegeven (jammer genoeg).

    Geef het gewoon een kans! Je kan je altijd terug uitschrijven, moest je het gevoel hebben dat het echt niets gaat worden hé, SOTY is geen verplichting om tot het einde door te gaan, het is gewoon een soort van motivatie.^^

    Je kan trouwens het verhaal ook al voor jezelf wat uitwerken en pas later inschrijven voor SOTY. Vorig jaar heeft ook iemand pas in november denk ik zich aangemeld.


    The soul needs autumn.

    KyloRen schreef:
    (...)
    Omg mijn verhaal bevat ook elven haha! :'D maar onze storys lijken totaal niet op elkaar hoor, maak je geen zorgen.

    OMG! We must be soulmates haha!
    Gelukkig maar, ik maakte mij al geen zorgen :) Ik zal eens jouw story bekijken als ik klaar ben met klooien met pixlr :)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    aarsvogel schreef:
    Weten jullie of een soty ook vanuit 2 perspectieven mag zijn geschreven?

    Ik vind het fijner als men dan vanuit 3e persoon schrijft ipv 1e, maar het mag :)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Delacroix schreef:
    Ik heb net het einde van mijn verhaal wat uitgewerkt en guys ik wou dat ik daar nu al zat (nerd)
    Maar echt serieus, eindes schrijven vind ik een van de leukste dingen! (Ook al ben ik nog maar 3 keer tot het einde van een verhaal geraakt)

    Ik begin gewoon lekker aan een verhaal zonder einde, hoe vind je die? (nerd)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    En toen begon ik te twijfelen of mijn verhaal wel bij het thema past :'D

    Jullie story's klinken allemaal zo interessant!
    @kyloren, ik stem ook voor goud en duister ^^ die cover is zo gaaf!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.