• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.



    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Pixielisje schreef:
    @Inktzwart: Ik twijfel ook écht bij alles. Maar langs de andere kant moet je flaptekst toch niet het volledige verhaal al uit de doeken doen? Dus het lijkt me wel logisch dat je flaptekst je lezers enthousiast zal maken voor een zaak van het verhaal. Maar dat maakt nog niet het volledige verhaal natuurlijk. Niet teveel overdenken :)
    ---
    Weet iemand of je foto's mag zetten in een splitsend hoofdstuk?
    Ik ben van plan om in een aantal delen te werken. Nu vroeg ik mij af of ik daar enkel de titel van het deel mag zetten, of dat ik daar ook nog een foto mag bijplaatsen voor de scheiding wat duidelijker te maken? Het gaat niet om foto's van objecten of mensen. Het zou een getekend hart zijn als verlengde van de cover. Maar ik weet niet of dat onder de regel valt dat het niet toegestaan is omdat het een afbeelding is?

    Ik zie enkel deze regel staan;
    In je verhaal mogen geen foto’s geplaatst worden van bekende personen ter verduidelijking van personages. Je bedenkt zelf je personages! -voor SOTY
    Maar als je zeker wilt zijn kun je het vragen aan de aangewezen personen in het officiële topic.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Jemig oke ik deel ook de mening dat een flaptekst maken stom is. Kunnen we dat niet gewoon skippen ofzo haha :'D


    ^Ik heb nu dus dit. En ik denk dat ik mij een schouderklopje mag geven want volgens mij heb ik het meest cliché stuk tekst ooit geschreven :')
    Ik kan alleen niets anders verzinnen dat spoiler-vrij is zegmaar. Anders geef ik dingen weg die al gelijk veel verraden. Iemand nog advies of zo?

    KyloRen schreef:
    Jemig oke ik deel ook de mening dat een flaptekst maken stom is. Kunnen we dat niet gewoon skippen ofzo haha :'D


    ^Ik heb nu dus dit. En ik denk dat ik mij een schouderklopje mag geven want volgens mij heb ik het meest cliché stuk tekst ooit geschreven :')
    Ik kan alleen niets anders verzinnen dat spoiler-vrij is zegmaar. Anders geef ik dingen weg die al gelijk veel verraden. Iemand nog advies of zo?


    Eerlijk? ik vind hem echt super.
    Vooral dat stukje tekst erbij geeft bij mij echt de doorslag om te gaan lezen.


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Eerlijk? ik vind hem echt super.
    Vooral dat stukje tekst erbij geeft bij mij echt de doorslag om te gaan lezen.

    Oh dankje! Dat is fijn om te horen. ^^
    Ik denk dat ik het nog even laat liggen en er een paar keer opnieuw naar ga kijken. Misschien dat ik dan na een tijdje tevreden kan zijn haha.

    KyloRen schreef:
    Jemig oke ik deel ook de mening dat een flaptekst maken stom is. Kunnen we dat niet gewoon skippen ofzo haha :'D


    ^Ik heb nu dus dit. En ik denk dat ik mij een schouderklopje mag geven want volgens mij heb ik het meest cliché stuk tekst ooit geschreven :')
    Ik kan alleen niets anders verzinnen dat spoiler-vrij is zegmaar. Anders geef ik dingen weg die al gelijk veel verraden. Iemand nog advies of zo?


    Ik vind de eerste alinea iets te lang, in die zin dat je te veel achtergrondinformatie geeft over Karina die we als lezer eigenlijk nog niet nodig hebben. Voor mij duurt het gewoon net iets te lang voordat ik eindelijk aan het stuk kom waar het verhaal om draait, namelijk de boswandeling en de onbekende wereld. Misschien het eerste deel iets korter maken?

    De cover vind ik ook mooi, alleen vind ik het lettertype er niet zo bij passen maar dat is uiteraard nogal persoonlijk (:

    Die kleine maantjes vind ik echt geweldig trouwens!

    Het verhaal ziet er wel leuk uit! ^^


    The soul needs autumn.

    Delacroix schreef:
    (...)

    Ik vind de eerste alinea iets te lang, in die zin dat je te veel achtergrondinformatie geeft over Karina die we als lezer eigenlijk nog niet nodig hebben. Voor mij duurt het gewoon net iets te lang voordat ik eindelijk aan het stuk kom waar het verhaal om draait, namelijk de boswandeling en de onbekende wereld. Misschien het eerste deel iets korter maken?

    De cover vind ik ook mooi, alleen vind ik het lettertype er niet zo bij passen maar dat is uiteraard nogal persoonlijk (:

    Die kleine maantjes vind ik echt geweldig trouwens!

    Het verhaal ziet er wel leuk uit! ^^

    Hm, ja goed punt! Ik zal eens kijken of ik dat wat in kan korten want het is inderdaad een flink stuk voordat je pas weet wat er gaat gebeuren.

    Dank je wel. ^^

    Karina weet als geen ander hoe het is om een buitenbeentje te zijn. Ze doet haar best om zich te redden in haar eentje, maar dankzij haar vrijwel niet bestaande sociale vaardigheden, lijkt alles telkens in de soep te lopen.
    Wanneer dingen weer eens mis lijken te gaan, zoekt ze haar enige uitweg op; het bos aan de rand van de stad. Maar waar een boswandeling normaal ontspannen en vredig is, eindigt deze in turbulente reis naar een onbekende wereld waar ze midden in een levensbedreigend conflict terecht komt.


    Hm en als ik het zo doe dan?

    KyloRen schreef:
    (...)

    Hm en als ik het zo doe dan?


    Oh, veel beter vind ik! En het leest ook allemaal vlot.^^


    The soul needs autumn.

    Delacroix schreef:
    (...)

    Oh, veel beter vind ik! En het leest ook allemaal vlot.^^

    Mooi *O*

    Ik ga altijd naar WeHeartIt om schrijfinspiratie op te doen, maar dan blijf ik daar hangen en schrijf ik uiteindelijk niets (cat)


    The soul needs autumn.

    Delacroix schreef:
    Ik ga altijd naar WeHeartIt om schrijfinspiratie op te doen, maar dan blijf ik daar hangen en schrijf ik uiteindelijk niets (cat)

    ahaha, sameeeeeee xD
    Ik zit nu een playlist samen te stellen, in volle overtuiging dat het met muziek wel lukt... probleem is dat zelfs die playlist iets is voor over minstens 5 hoofdstukken.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ooohh, help. Mijn eerste hoofdstuk staat online en ik ben er zooo onzeker over. Iemand heeft ook al geonabonneerd. Huuuuuuu.
    Oh, well. Dat krijg je als je een veelbelovende cover maakt. Dan gaan mensen er veel van verwachten. En het eerste hoofdstuk is altijd slecht. Aaaaaaaaahhh


    look at the stars, look how they shine for you;

    Dallon schreef:
    Ooohh, help. Mijn eerste hoofdstuk staat online en ik ben er zooo onzeker over. Iemand heeft ook al geonabonneerd. Huuuuuuu.
    Oh, well. Dat krijg je als je een veelbelovende cover maakt. Dan gaan mensen er veel van verwachten. En het eerste hoofdstuk is altijd slecht. Aaaaaaaaahhh


    Merp, misschien iemand die inactief besloot te gaan, of schrok van hoe geweldig het was? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat je eerste hoofdstuk zo slecht is. Ik zie dat de reacties van anderen ook heel positief zijn? Ik zou je niet onzeker voelen iig. ik zou je story zelf hebben gelezen hebben, als er geen voor mij heel triggerend onderwerp in voorkwam, misschien dat ik mij daar later dit jaar beter overheen kan zetten, want ik vind je flaptekst wel echt goed en je cover is idd wel echt veelbelovend/mega pretty


    At the end we're all cursed

    Hoe raken jullie in de mood om te schrijven?

    Ik luister altijd naar "zeven maal zeven" van de kleine zeemeerminmusical (die oude vlaamse versie met Free Souffriau in de hoofdrol, kent iemand die?)
    Heel raar. maar het krijgt mij echt in een piratenmood hahahaha


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    Hoe raken jullie in de mood om te schrijven?

    Ik luister altijd naar "zeven maal zeven" van de kleine zeemeerminmusical (die oude vlaamse versie met Free Souffriau in de hoofdrol, kent iemand die?)
    Heel raar. maar het krijgt mij echt in een piratenmood hahahaha



    Ik heb verschillende lijsten met instrumentale muziek, die ik altijd aan heb als ik schrijf, studeer of lees. Of als ik bezig ben en hoofdpijn heb en wel iets van rustgevende muziek aan wil. Verder lees ik meestal eerst een klein stukje terug, zodat ik weer helemaal in de sfeer van het verhaal zit en dan bam schrijven maar.


    At the end we're all cursed