• GENOCIDE
    The sun will rise and we will try again.



    Het is 1230, veertig jaar na de Grote Genocide: Het vampierenrijk ligt aan diggelen, maar de populatie begint weer te stijgen. Elke vorm van organisatie wordt genadeloos tegengehouden door de nieuwe Jagergemeenschap en de verzwakte monsters hebben het moeilijk om te overleven. In Dubhaile, Schotland, is het niet anders. Toch weten sommige vampiers zich ongemerkt in het gebied te vestigen en zelfs zich te verenigen. Volgens de dorpelingen spookt het in de verlaten burcht van het meer, maar bij onderzoek kunnen de Jagers niets vinden. En dan is er een lijk en staat alles in rep en roer...


    INFORMATIE
    Ik heb hier een story voor gemaakt, anders werd dit te lang en onoverzichtelijk. Moet je alles onthouden? Nee. Moet je alles lezen? Liefst wel, maar zeker het stukje van Dubhaile en de geschiedenis bij de vampiers, want dat is de kern van deze RPG. Zo veel is het niet, eigenlijk. De rest is voor specifieke situaties, zodat daar geen onenigheid over kan bestaan (:



    DE MIDDELEEUWEN
    • Dingen die echt niet kunnen: elektriciteit, vuurwapens, gemotoriseerde voertuigen, kunstmatige stoffen ...
    • Dingen waar je rekening mee moet houden: De Kerk (en geloven, zelfs Jagers doen dat en veel vampiers ook), De minder verborgen grote kloof tussen arm & rijk, er zijn niet veel steden, landbouw is de belangrijkste bezigheid van de mensen, vrouwen dragen in het algemeen geen broek (tijdens de Jacht soms wel), uitingen van holebi, atheïsme of andere religies, queer zijn of andere rariteiten zijn niet ok, heksen- en andere vervolgingen gebeurden heel zelden (maar het bijgeloof is er wel), wapens dragen is niet verboden (maar wel meestal weggelegd voor rijkere mensen), mensen kenden muziek en feesten (middeleeuwers maakten evenveel plezier als wij), Op handelaars en oude vampiers na (en dan meestal niet perfect) spreken de meesten maar 1 taal ...



    REGELS
    • De huisregels van Q zijn uiteraard geldig
    • Maximum 2 rollen
    • Naamsveranderingen doorgeven
    • Geen ruzie OOC
    • OOC duidelijk aangeven
    • (Liefst) in post vermelden: wie? waar? Wezen? Interactie met wie?
    • Ik open de topics, tenzij anders gevraagd
    • Veel plezier!!



    INVULLIJSTJE
    Iedereen
    • Naam (zie dat het niet heel modern is, gewoon voor de logica, haha.)
    • Jager of vampier
    • Leeftijd
    • Innerlijk
    • Uiterlijk (foto's mogen, en ja, ze mogen er modern uitzien, anders wordt het wat moeilijk haha. Weet gewoon dat ze die kleren dus niet in de RPG dragen).
    • Geschiedenis
    • Extra
    • Relaties (tussen Jagers en vampiers is enkel mogelijk als ze elkaar ergens anders zijn tegengekomen. Vrienden kunnen absoluut niet.
    Vampiers
    • Naam: De meeste mensen hadden maar 1 naam: hun voornaam. Wanneer er meerdere mensen met dezelfde naam in hetzelfde dorp woonden, werd er vaak gebruik gemaakt van bijnamen.
    • Leeftijd: hoe oud ze waren (16 - 40) toen ze stierven en hoe oud ze in totaal zijn: :iet ouder dan 1000, want dat is nog het Tweede Rijk, en liefst ook niet te veel ouder dan 300 - 100: de Genocide heeft tenslotte heel wat vampiers uitgeroeid en de meesten zijn dan ook daarna veranderd.
    • Uiterlijk: vergeet de tweede set tanden niet, als ze na 1187 veranderd zijn!
    • Geschiedenis: zeker vermelden hoe ze zijn doodgegaan, wie hun Para is en of die nog leeft of niet. Als ze zelf mensen veranderd hebben, mag je dat vermelden (zeker als het relevant is), maar dat hoeft niet persé.

    Jagers
    • Naam: Doordat de Jagers zo met families werkten, hebben zij wel een achternaam. Maar ook niet meer dan een voor- en een achternaam.
    • Leeftijd (15 - 40)
    • Extra puntje: Welke soort (Longshot, Scout, Field)
    • Extra puntje: Specialiteitswapen
    • Extra puntje: Welk ander beroep doen ze (of worden ze voor opgeleid) (adel werkt niet en vrouwen helpen!)



    FAQ
    - WTF, IK SNAP HET NIET
    OMG, VRAAG HET

    - Waarom heb jij meteen Thorne genomen? HE HE HE?
    Omdat dit personage van mij is, haha. Hij speelt in een andere RPG, zo'n 800 jaar na deze, ook een belangrijke rol en ook in de mainstory van deze wereld. Maar geen zorgen, hij is absoluut niet almachtig, de oudste, de sterkste, whatever. Ik heb hem gewoon zo duidelijk in mijn hoofd, dat ik hem niet wil afstaan ^^

    - OMG, er is een mainstory?
    Yes, maar vooral in mijn (en Marthes) hoofd. Je kan wel een klein stukje vinden op mijn profiel: L'appel du vide. Het is in het Engels en in het heden. Verder hoeven jullie je trouwens totaal niets aan te trekken van deze mainstory, haha. Deze RPG wordt waarschijnlijk geen canon.

    - Ik wil een weerwolf.
    Als je dat echt echt echt wilt, dan ok. Maar liever niet, want ik heb ze geen actieve rol gegeven. Eigenlijk zijn weerwolven tamelijk onbelangrijk gebleven tot en met de twintigste eeuw. Toen zijn er enkele megaroedels ontstaan en blabla...

    - Ik weet niet zoveel van de middeleeuwen.
    Dat is niet erg. Ik studeer dan wel voor leerkracht geschiedenis, ik weet ook niet precies hoe de mensen toen leefden. Trouwens, het is niet dat er monsters bestaan nu, dus dan moet de rest ook niet zo nauw zitten. Als je twijfelt, kan je het altijd in het praattopic vragen.

    - Ik wil een mens uit de Jagerfamilie.
    Dat mag, maar onthou dat dit een 'slechtere' positie is voor jouw personage. Maar je kan wel even actief meedoen en het kan wel interessant zijn ^^

    - Moeten de Jagers van de drie families zijn?
    Nee, aangetrouwd, een tijdelijke gast (Scout) of bijna getrouwd mag ook.

    - Ik heb meegedaan met (één van) je vorige RPG's, moet ik dan ook alles lezen?
    Liefst wel, want dit is 800 jaar eerder, dus er is veel anders (zoals de gemeenschappen). De basisdingen kan je wel overslaan, maar ga er toch eens doorheen.

    - ...
    ROLLEN
    Jagers 5 - 4
    Bosphoramus - Nora Quill - 21 - Field - Starlie Smith - 1
    _Iridescent - Maria "Mia" Lavely - 21 - Field/Zwaard - Faceclaim - 3
    Roosje_8 - Elisabeth 'Lilly' Quill - 16 - Longshot/p&b, messen - Selena Gomez - 2
    Azlain - Deirdre Quill - 18 - Field - Faceclaim - 4
    Ziegler - Audrey Chambers - 19 - Nomaad - Faceclaim - 6
    Bartok - Jack Ackerman - 20 - Longshot/p&b - Adrien Sahores - 3
    Igster - Holden Ackerman - 30 - Specialiteit - Cillian Murphy - 1
    Tad - Ashton Quill - 15 - Scout/zwaard - Faceclaim - 3
    Winona - Rónán Ferguson - 24 - Field - Alexander Ludwig - 4

    Vampiers 4 - 6
    Virago - Séraphine - 23 / 62 - Faceclaim - 5
    purplelove - Amaly "Alera" - 17 / 317 - Claire Estabrook - 4
    Winona - Freydís - 19 / 60 - Nastya Kusakina - 4
    Hivju - Naam - Leeftijd / Echte Leeftijd - Faceclaim - Pagina
    Ziegler - Briar - 20 / 174 - Faceclaim - 5
    Bartok - Thorne - 17 / 298 - Anton Lisin - 2
    Inktzwart - Puck (Sine)/Carolus - 16/17 / 200-ish - Robbie Kay - 3
    Obeah - Célestin - 23 / 62 - Faceclaim - 4
    Hephaistion - Alastair - 22 / 164 - Alexander Zambrano - 5
    Bosphoramus - Helias - 22 / 49 - Niclas Gillis - 6


    Rollentopic      •      Praattopic      •      Speeltopic


    [ bericht aangepast op 5 jan 2018 - 19:04 ]


    Mhm?

    Roosje_8 schreef:
    (...)

    Is goed schrijf jij de eerste post? Ik moet nu hockeyen dus ik ben even een paar uurtjes niet online meer (:


    Ik heb maandag een examen dus ik ga niet meteen schrijven, haha


    Mhm?

    Mia has arrived

    Question: is het nu de week vóór midwinter (dus voor 20/21 december) met dan de twee banquets op de 20/21ste of is het de week erna? It's for Freyja's religion stuff I gotta figure out


    kindness is never a burden.

    Winona schreef:
    Question: is het nu de week vóór midwinter (dus voor 20/21 december) met dan de twee banquets op de 20/21ste of is het de week erna? It's for Freyja's religion stuff I gotta figure out


    Voor klinkt mij het meest logische (dankje om de datum op te zoeken, want ik had werkelijk geen idee, ik gokte gewoon op december, hoewel ik eigenlijk best weet wanneer de kortste dag van het jaar is... bruh soms denk ik gewoon niet na) ervoor, dus pak maar ervoor ^^ en dan is er een groot avondmaal de 20ste en een middagmaal de 21ste ^^


    Mhm?

    Bartok schreef:
    (...)

    Voor klinkt mij het meest logische (dankje om de datum op te zoeken, want ik had werkelijk geen idee, ik gokte gewoon op december, hoewel ik eigenlijk best weet wanneer de kortste dag van het jaar is... bruh soms denk ik gewoon niet na) ervoor, dus pak maar ervoor ^^ en dan is er een groot avondmaal de 20ste en een middagmaal de 21ste ^^


    Alrightyy


    kindness is never a burden.

    Iemand voor Freyja?


    kindness is never a burden.

    Bartok schreef:
    (...)

    Ik heb maandag een examen dus ik ga niet meteen schrijven, haha


    Oh succes alvast


    "All monsters are human"

    Winona schreef:
    Iemand voor Freyja?


    Dude, your font is like rly smol.


    help

    Bosphoramus schreef:
    (...)

    Dude, your font is like rly smol.


    Is it too smol? It's the same as her role mate.


    kindness is never a burden.

    Winona schreef:
    (...)

    Is it too smol? It's the same as her role mate.



    v smol

    smol as a smol peanut


    help

    Bosphoramus schreef:
    (...)

    v smol

    smol as a smol peanut


    It is changed. Is it better, yis?


    kindness is never a burden.

    Winona schreef:
    (...)

    It is changed. Is it better, yis?


    yis


    help

    Winona schreef:
    Iemand voor Freyja?


    Célestin?
    Ik moet nog een post schrijven maar dat zal vandaag of morgen wel gebeuren.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Obeah schreef:
    (...)

    Célestin?
    Ik moet nog een post schrijven maar dat zal vandaag of morgen wel gebeuren.


    Ist guuuut (:


    kindness is never a burden.

    Bartok schreef:
    (...)

    Ik heb Thorne voor je? Misschien een eerste indruk tot nu toe of zo?

    @Roosje & Jennifer: ik heb Jack (:


    Ja, is prima? Laat Thorne zomaar vampiers tot zijn groepje toe, of heeft hij daar zo zijn redenen voor?


    Stenenlikker