• RAAAAANT

    Ok. For some reason heb ik vandaag school geskipt. Of eigenlijk vond ik het volledig nutteloos om vandaag te gaan, want elke keer als ik mezelf zo ver krijg om naar de les te gaan, bewijst school dat het het niet waard is. Ik kan veel beter thuis werken. Althans, dat is wat ik vanochtend tegen mezelf zei, dus ik bleef tot 11 uur in m'n bed liggen en ben daarna How To Get Away With Murder gaan kijken. Ik ben blij dat ik me zo goed aan mijn eigen afspraken houd. Fml.
    Even een kort informatiestukje, want dat is vrij belangrijk: Mijn moeder wil geen wifi in huis, want ze is bang voor straling enzo. Ik moet het dus met mijn 4G doen (ja, veel meer straling dan wifi, I know.), maar ik heb nog maar heel weinig over en ik moet dus tot de 18e met een paar mb. Hierdoor zet ik dus eens in het (half) uur m'n 4G aan om te kijken of ik nog berichten heb oid.
    Oh, well, dus nu wil ik wel echt daadwerkelijk bezig gaan en ik zet even m'n 4G aan en m'n projectgroepje vraagt dus waar ik ben. Ik heb er geen zin in, dus ik open het niet en zet mijn 4G weer uit. (Waarom heb ik er geen zin in? Nou, het geeft me alleen maar een kutter gevoel, dus doei.) Ik zet het een minuut of tien later weer aan en krijg berichtjes in de trant van: 'Ja, en nu niet gauw je internet uitzetten'. En man, ik vind het verschrikkelijk. Fucking whatsapp trackt alles wat je doet en ik voel me zo gestalkt. Mijn stresslevel gaat ook met driehonderd omhoog.
    En naja laat ik maar even eerlijk zijn: Ik heb dit blok nog geen ene reet gedaan. De rest van mijn projectgroepje heeft echter ook vrij weinig gedaan en over anderhalve week moeten we alles opleveren, dus we zijn allemaal een beetje pissed off. Ik wilde vandaag heel veel gaan doen, zodat ik ze kon laten zien van: kijk! Ik doe wel wat.
    God, ik voel me de laatste tijd gewoon zo prut en school schiet er bij in en dit helpt ook niet en ik wilde het gewoon even delen met mensen die ik niet dagelijks tegen zal komen ofzo.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2018 - 16:04 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik wil je even troosten. Ik heb soms het probleem dat ik ook geen zin heb in school, of in mijn vrienden. Ik wil je even laten weten dat ik je wel snap. Bij ons kan je altijd terecht, op Q zitten altijd lieve mensjes die je willen helpen!

    (Trouwens, krijg je geen problemen met school als je soms niet komt? Niet dat je dat op zo'n moment echt iets kan schelen...)


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    Ik wil je even troosten. Ik heb soms het probleem dat ik ook geen zin heb in school, of in mijn vrienden. Ik wil je even laten weten dat ik je wel snap. Bij ons kan je altijd terecht, op Q zitten altijd lieve mensjes die je willen helpen!

    (Trouwens, krijg je geen problemen met school als je soms niet komt? Niet dat je dat op zo'n moment echt iets kan schelen...)


    Thanks (K)

    Ik doe momenteel een hbo-studie waarbij aanwezigheid niet verplicht is. De enige problemen die ik krijg, zijn dat ik bepaalde lesstof heb gemist en de problemen met m'n projectgroepje dus.
    Ik zie heus wel in dat het onverstandig is om te skippen, maar idk ik kan mezelf er niet toe zetten om wel te gaan ofzo... D:


    look at the stars, look how they shine for you;

    Je kan whatsapp dacht ik zo instellen dat mensen niet kunnen zien wanneer je voor het laatste online bent geweest en volgens mij kan je die blauwe vinkjes ook uitschakelen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Shadowsinger schreef:
    Je kan whatsapp dacht ik zo instellen dat mensen niet kunnen zien wanneer je voor het laatste online bent geweest en volgens mij kan je die blauwe vinkjes ook uitschakelen.


    Dat eerste heb ik inderdaad al gedaan, omdat ik al eerder gek werd van iets soortgelijks. Ik wil de vinkjes opzich ook wel uitzetten, maar dat kan ik het van anderen ook niet meer zien en dat vind ik vervelend hehe. Volgens mij is het ook zo dat ik dan alleen geen blauwe vinkjes meer krijg, maar wel dat ze kunnen zien of ik het heb ontvangen. Thanks tho ^^


    look at the stars, look how they shine for you;

    Shadowsinger schreef:
    Je kan whatsapp dacht ik zo instellen dat mensen niet kunnen zien wanneer je voor het laatste online bent geweest en volgens mij kan je die blauwe vinkjes ook uitschakelen.


    Ja, dat is idd handig om te doen op zo'n moment! Gewoon je laatst gezien uitzetten en blauwe vinkjes. Al helpt dat niet in een groep, want daar zien ze het alsnog wanneer je het gelezen hebt. En op het moment dat je online bent zal dat helaas ook zichtbaar zijn. Maar het is wel aan te raden om je laatst gezien uit te zetten :)

    En ik heb het omgekeerde met het profielwerkstuk. M'n maatje is niet heel actief en wat ze schrijft is bij elkaar 2 a4tjes (tegenover 80 van mij). Alleen ben ik degene die thuis is ipv op school en gaat zij wel gewoon elke dag naar school


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Hmmm, eerlijk gezegd had ik een heel dubbel gevoel toen ik deze post las. Langs de ene kant vind ik het verschrikkelijk voor je dat je je niet goed in je vel voelt en dat school alles enkel erger lijkt te maken, maar langs de andere kant vind ik het wel een beetje respectloos tegenover je groepsgenoten. Zelf heb ik afgelopen semester echt problemen gehad met iemand uit mijn groep omdat deze persoon amper iets deed. Uiteindelijk is hij in samenspraak met onze professor uit onze groep gezet. Je zegt wel dat de anderen ook zo goed als niets gedaan hebben, maar aangezien de deadline binnen anderhalve week is en ze nu blijkbaar toch willen beginnen werken kan je ze toch niet gewoon negeren?

    Dat van je internet moet echt irritant zijn, heb je geen openbare wifi ofzo waar je ook op kunt? Thuis hebben wij namelijk ook telenet homespot of hotspot (een van de twee) en hoewel ik die nooit gebruik, gebruiken mensen die hier wel eens langskomen die wel omdat ze dan mijn wachtwoord niet nodig hebben.

    Heb je al eens geprobeerd om een schema/to do lijstje voor jezelf te maken als je opstaat? Ik weet niet of je daar mee werkt, maar dan heb je echt letterlijk voor je neus staan wat je moet doen en ga je misschien ook sneller echt aan het werk in plaats van series te kijken?

    Wat ook kan helpen om jezelf beter te voelen is een verandering van omgeving. Ik bedoel dan niet dat je letterlijk naar een andere plek moet gaan, maar je kamer of de plek waar je het meeste zit een beetje anders inrichten kan soms echt wonderen doen! Net zoals je eetpatroon of dergelijke veranderen, gewoon zodat alles niet zo'n sleur lijkt. (:


    The soul needs autumn.

    Oh god, ik weet hoe je je voelt, want ik heb op het moment precies hetzelfde. Al zijn we dan pas gisteren begonnen, deze vijf weken gaan echt hell worden.
    Maar, in de groepsapp blijven de blauwe vinkjes altijd aan staan tho, die kan je niet uitzetten. Helaas, ik vind dat zelf zo irritant. Ik zet die shit niet voor niets uit. :') Maar gewoon rustig blijven tbh, want je ook gewoon met iets anders bezig zijn en dan de berichten niet zien. Ik negeer heel vaak mensen de hele dag omdat ik te lui ben. :W
    Succes in ieder geval, ik leef met je mee. ^^


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Kun je de buren niet om hun wifi code vragen? Maar ik ken het gevoel bro.. :/

    [ bericht aangepast op 10 jan 2018 - 16:07 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    @ Delacroix Ja, je hebt gelijk. Het is ook nogal respectloos. Ik had het daarnaast misschien ook iets anders moeten verwoorden, want ik heb er geen zin in, niet omdat ik lui ben oid, maar meer omdat ik me erg aangevallen voel en gejudged. Ik weet zelf ook wel dat ik er gewoon moet zijn en dat ik deel uitmaak van een groep. Ik wil de confrontatie gewoon nog even uitstellen totdat ik iets kan laten zien (waar ik nu wel echt mee bezig ben, tho.)
    Ik haat het om degene te zijn die niets doet, dus daar ben ik nu wat aan aan het doen. Daarnaast hadden we niet afgesproken om vandaag iets te doen. Ik had maar één les, van 13:30 tot 17:30 waar we normaal vrij weinig in doen. En dat is een individueel vak, dus wat dat betreft is het mijn eigen keuze.
    Dankjewel voor je tips trouwens. Ik ben beneden gaan zitten en het werkt wel.

    @ Lieke Ik ben blij dat ik niet de enige ben ^^ Jij ook succes (: We overleven het uiteindelijk vast wel hehe


    look at the stars, look how they shine for you;

    Dallon schreef:
    @ Delacroix Ja, je hebt gelijk. Het is ook nogal respectloos. Ik had het daarnaast misschien ook iets anders moeten verwoorden, want ik heb er geen zin in, niet omdat ik lui ben oid, maar meer omdat ik me erg aangevallen voel en gejudged. Ik weet zelf ook wel dat ik er gewoon moet zijn en dat ik deel uitmaak van een groep. Ik wil de confrontatie gewoon nog even uitstellen totdat ik iets kan laten zien (waar ik nu wel echt mee bezig ben, tho.)
    Ik haat het om degene te zijn die niets doet, dus daar ben ik nu wat aan aan het doen. Daarnaast hadden we niet afgesproken om vandaag iets te doen. Ik had maar één les, van 13:30 tot 17:30 waar we normaal vrij weinig in doen. En dat is een individueel vak, dus wat dat betreft is het mijn eigen keuze.
    Dankjewel voor je tips trouwens. Ik ben beneden gaan zitten en het werkt wel.

    @ Lieke Ik ben blij dat ik niet de enige ben ^^ Jij ook succes (: We overleven het uiteindelijk vast wel hehe


    Oh sorry dan! Misschien heb ik de tekst gewoon te snel gelezen, maar ik kreeg de indruk dat je er gewoon geen zin in had en dat je daardoor meer stress kreeg. Ik wist ook niet dat ze je niet verwachtte ofzo. Als je je niet goed in je groep voelt door de redenen die je zegt dan heb ik wel meer begrip voor waarom je niet reageert. (: Hopelijk komt het uiteindelijk toch nog goed, heel veel succes in ieder geval!


    The soul needs autumn.

    Ik begrijp het echt helemaal!! Ik vind groepswerk ook echt stom, ik heb op één of andere manier altijd problemen met de ander... haha.

    En weer iets zeggen als je al heel wat gedaan is heel fijn, en ik vind het helemaal niet zo raar. Natuurlijk niet een perfecte reactie, maar als jij je op deze manier het prettigst voelt, dan snap ik dat helemaal!!

    Veel succes!!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik heb mixgevoelens over je topic. Aan de ene kant snap ik dat groepswerken flink annoying zijn, maar aan de ene kant heb ik een periode achter de rug waar als ik niet achter groepleden holde, er ook niks gebeurde. En dat zorgde voor een periode vol stress. Dus ik heb de neiging om ondanks je gevoelens toch gelijk te geven aan je groepleden.
    Het is vast ook stressend voor hun om je niet te kunnen bereiken.

    Overig denk ik dat er gewoon sprake is van miscommunicatie of helemaal geen tussen jullie. Lijkt wel alsof jullie allemaal denken dat "de ander" wel wat doet. En dan is ieder op zijn beurt pissed.
    Probeer om voor de korte tijd dat jullie nog samen moeten werken concrete plannen en afspraken te maken. Ik weet niet om wele vak het gaat, maar probeer om een uitgebreide bouwplan te maken. En op base van deze opdrachten te delen.


    -

    Ik ken het gevoel wel een beetje. Ik heb in het verleden vaak genoeg boze mensen gehad op whatsapp, omdat ik niet binnen 10 minuten reageren. Whatsapp is bericht, niet verbale communicatie.


    Maar omg, je moeder gelooft daar in. Echt als iemand in het medisch technische vak cringe ik altijd zo hard wanneer mensen het gaan hebben over "schadelijke" straling. Wifi doet helemaal niets, behalve leuke golfjes maken in de lucht voor informatie overdracht :').


    Seasons will change, but I shall remain

    Dallon schreef:
    (...)

    Dat eerste heb ik inderdaad al gedaan, omdat ik al eerder gek werd van iets soortgelijks. Ik wil de vinkjes opzich ook wel uitzetten, maar dat kan ik het van anderen ook niet meer zien en dat vind ik vervelend hehe. Volgens mij is het ook zo dat ik dan alleen geen blauwe vinkjes meer krijg, maar wel dat ze kunnen zien of ik het heb ontvangen. Thanks tho ^^


    In groepsappen wel ja, privé niet. Maar wow ik zou echt niet zonder wifi kunnen respect!


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Ik heb dus echt een hekel aan groepen, en dit soort gezeik bewijst dat maar weer.
    Gelukkig mag ik op school alles alleen doen omdat ik al een jaar ziek ben en amper naar school ga. Zo hebben diegene die met mij in het groepje zouden zitten er ook niks aan. Da's dan weer geluk bij een ongeluk.


    What worries you, masters you.