• Ik kreeg me net toch een enorme shitstorm over me heen. En ik wil het even kwijt, want ik voel me er erg naar door.
    Om even bij het begin te beginnen. Ik zit bij een studentenvereniging en we hebben een gekke regel dat je je eigen naam binnen die vereniging mag kiezen. Belangrijke info. Dus vanmorgen gingen mijn vriend en ik naar Utrecht, met de trein. Toen we op het perron op Utrecht aankwamen, kwamen een bekende van ons tegen, iemand die ook lid is van de vereniging. Mijn vriend en ik bedachten ons dat we hem gedag wilden zeggen. Dus we spraken hem aan met zijn echte naam (hij heeft ook een bijnaam in de vereniging). Hij keek even op en liep toen verder, mijn vriend en ik snapte daar niks van. Ik vroeg nog aan mijn vriend of diegene het wel doorhad dat wij het waren. Daarna liepen we ook maar door. Even later kreeg een appje van diegene dat hij het jammer vindt dat ik ook 'zo'n persoon ben geworden'. Ik vroeg daarna aan hem dat ik geen idee heb wat hij daarmee bedoeld. Blijkt dat hij zijn echte naam niet leuk vindt en hij het als pesten opvatte dat wij hem op het station bij zijn echte naam noemde. Dat wisten wij niet, want wij spreken niet echt heel veel met deze jongen en dit onderwerp is nooit aan bod gekomen.
    Daarna werd ik dus constant maar aangevallen dat mijn vriend en ik hem alleen wilden pesten, want mijn vriend zou dit volgens hem vaker doen. "Ja, ik wil geen contact meer met je, want je ben nu zo'n persoon." dit en dat.
    Blijkbaar heeft mijn vriend hem ooit eens wat aangedaan, dus hij wist wel dat C(zo ga ik de 'gepeste' even noemen) zijn naam rot vond. Dus ik probeer nog te zeggen dat mijn vriend het waarschijnlijk ook gewoon niet wist dat C zijn naam vervelend vond. En dat ik niet weet wat er precies tussen hem en mijn vriend speelt en dat ik het pittig vervelend vond dat ik nu zo word aangevallen met iets wat ik niet gedaan heb. En maar blijven zeggen dat wij het echt niet wisten, want hé, dit wisten wij echt echt echt niet. C antwoordde letterlijk op mijn vraag of hij het mijn vriend wel eens verteld heeft over zijn naam: "misschien wel, misschien niet, maar hij wist duidelijk wel." Oh ja, ja, nee, duidelijk. Vooralsnog gelooft hij mij nog steeds niet, dus ik heb hem aangeboden het eens face to face te bespreken. Maar daar ging hij niet echt op in. Ondertussen ben ik wel uit allerlei groepsappen gegooid, chats die overigens best gezellig en groot zijn en die veel dingen samen doen, om iets wat ik niet gedaan heb. :')
    Mijn vriend heeft ook nog steeds geen flauw idee wat hij gedaan heeft en twijfelt of hij C nu een berichtje moet sturen om dingen eens bespreekbaar te maken. En ik zit hier een beetje tussen als boodschappersoon.

    Wtf-momentje van de dag. En ik moest het ergens kwijt.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Dat is wel heel vreemd! Zoals ik het lees heb je echt gewoon niets verkeerd gedaan!
    Mag hij je wel zomaar uit die groepchatten gooien? Zeggen de anderen daar niets van?


    The soul needs autumn.

    What de fuck. Heeel vreemd. Heb je goed contact met anderen uit de groep? Misschien contact met ze opnemen? En als die vriend contact opneemt met die C, kan hij ook uitleggen dat jij het helemaal niet wist.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Wervelwind schreef:
    Dat is wel heel vreemd! Zoals ik het lees heb je echt gewoon niets verkeerd gedaan!
    Mag hij je wel zomaar uit die groepchatten gooien? Zeggen de anderen daar niets van?

    I don't know, ik kan er niks meer van lezen... Beetje jammer zo. Waar ik wel bang voor ben is dat C in deze apps even gaat uitleggen wat er in zijn ogen is gebeurd, en dat is zo'n beetje mijn vriend en mij zwartmaken. Zo is C ook wel een beetje.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Wow, ik snap dat hij het vervelend vindt, maar die reactie is wel even extreem. Hij had ook gewoon even kunnen melden dat hij liever niet bij zijn echte naam aangesproken wordt en dan had je er de volgende keer rekening mee kunnen houden. Het is wel een heel nare situatie. Ik zou eigenlijk niet weten wat je moet doen als hij zo koppig vol blijft houden...


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Jammer dat C zo'n persoon is...

    Nee effe serieus, ik vind dat hij nogal overdrijft. En door wat ik lees heb jij ook niks fout gedaan.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2018 - 14:12 ]


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Wat een rare reactie. Konden jullie dat überhaupt weten dan? :/


    26 - 02 - '16

    Varekai schreef:
    What de fuck. Heeel vreemd. Heb je goed contact met anderen uit de groep? Misschien contact met ze opnemen? En als die vriend contact opneemt met die C, kan hij ook uitleggen dat jij het helemaal niet wist.

    Redelijk, ik ga dus even vragen hoe en wat in die apps! Mijn vriend gaat zeker contact opnemen met C, want hoe dit gegaan is, vinden wij niet kunnen. Ding is wel dat C heeft gezegd geen contact meer ons te willen, dus wij vragen ons af of het een slim idee is om contact op te nemen.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Pelekai schreef:
    (...)
    Redelijk, ik ga dus even vragen hoe en wat in die apps! Mijn vriend gaat zeker contact opnemen met C, want hoe dit gegaan is, vinden wij niet kunnen. Ding is wel dat C heeft gezegd geen contact meer ons te willen, dus wij vragen ons af of het een slim idee is om contact op te nemen.


    Nou, je kan hem wel vertellen wat je ervan vind. Dat je het niet zo bedoelde en het echt rot vind dat hij het zo opvat, maar dat zijn reactie ook heel erg kinderachtig is


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Varekai schreef:
    (...)

    Nou, je kan hem wel vertellen wat je ervan vind. Dat je het niet zo bedoelde en het echt rot vind dat hij het zo opvat, maar dat zijn reactie ook heel erg kinderachtig is

    Yeah, gaan we dan ook maar doen!

    [ bericht aangepast op 23 jan 2018 - 14:15 ]


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Oei mijn mening is precies een klein beetje anders dan die van sommigen hier. Ik denk dat het best is dat je vriend geen contact met C opneemt. C heeft blijkbaar al een groot probleem met je vriend en dat zou de situatie alleen maar kunnen verergeren denk ik.

    Misschien dat je best via een bemiddelingspersoon, iemand anders uit je studentenvereniging waar je beiden een goed contact meehebt, even met C probeert de praten. Leg eerst misschien zelf uit aan die andere persoon hoe jij die situatie ervaren hebt en dat je het helemaal niet fijn vindt dat je nu ook uit al die groepen bent verwijderd door een misverstand.

    Het lijkt mij ook handig als je misschien even samen kijkt waar C z'n gedachtengang vandaan komt: misschien zit hij helemaal niet goed in z'n vel bv. en voelt hij zich daardoor niet goed en reageert hij mss heftiger dan hij normaal zou doen. Als je je in zijn plaats probeert te stellen, denk ik dat je misschien zelf ook wat innerlijke rust vindt op dat vlak.

    Maar dus praat met anderen in je studentenclub en laat je vooral niet buitensluiten. Leg die situatie uit aan je vriendengroep daar en zeg dat je het zeker en vast niet zo bedoeld had en dat van daar af de situatie onbedoeld wat uit de hand gelopen was.

    Het is een hele rotte situatie, maar ik zou er zelf anderen, gemeenschappelijke vrienden bij betrekken. Niet om het tot een tweekampengevecht te drijven, maar om begrip voor elkaar te doen ontstaan ;)

    Veel succes met wat je ook besluit te doen; hopelijk komt het allemaal gauw goed <3


    "if the ocean can calm itself, so can you .we are both salt water mixed with air." - Nayyirah Waheed