• Wanneer je geblokkeerd wordt door meerdere mensen waarmee je nog nooit één woord hebt gewisseld op deze site??? I mean??? Ik weet dat ik een directe bitch ben soms, maar


    Voorzorgsmaatregelen, mensen?
    Overkomt jullie dit ook wel eens, of is dit echt weer iets voor mij? :'D

    [ bericht aangepast op 23 jan 2018 - 22:52 ]


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Ik zie het probleem daar niet van in, aangezien ik verder geen namen of specifieke situaties heb genoemd. Ik zie wel vaker ranting-topics op dit forum staan. Verder slaap ik er geen nacht minder om hoor, maar ik wilde het gewoon even kwijt. Ik dacht dat dat kon in het Stamcafé. Verder is er ook helemaal niemand aan de schandpaal genageld en is er geen ruzie of iets ontstaan in dit topic, dus ik snap het probleem niet zo goed. But that could be me.


    Je zei zelf dat je soms 'een directe bitch' bent. Voor jou voelen bepaalde reacties misschien compleet normaal terwijl ze toch kwetsend kunnen overkomen op anderen. Als die users die gekwetst zijn zich beter voelen door je te blokkeren, is dat ook maar gewoon iets wat ze doen om zichzelf te beschermen tegen negatieve gevoelens. In plaats van een gemene reactie te posten, kiezen ze ervoor de situatie uit de weg te gaan.

    Het is inderdaad zo dat er geen ruzie is ontstaan in dit topic, which is a good thing obviously, maar de aandacht vestigen op de mensen die ervoor kiezen ruzie te vermijden (door je te blokkeren) komt op mij over alsof je een reactie wilt uitlokken. Top als dat niet je bedoeling is, ik zeg ook niet dat je dat bewust doet, maar ik wil je gewoon bewustmaken van hoe bepaalde uitspraken kunnen overkomen op andere mensen. Het is niet omdat jij niet snel gekwetst bent, dat andere mensen ook niet snel gekwetst zijn.


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Benevolence schreef:
    (...)

    Je zei zelf dat je soms 'een directe bitch' bent. Voor jou voelen bepaalde reacties misschien compleet normaal terwijl ze toch kwetsend kunnen overkomen op anderen. Als die users die gekwetst zijn zich beter voelen door je te blokkeren, is dat ook maar gewoon iets wat ze doen om zichzelf te beschermen tegen negatieve gevoelens. In plaats van een gemene reactie te posten, kiezen ze ervoor de situatie uit de weg te gaan.

    Het is inderdaad zo dat er geen ruzie is ontstaan in dit topic, which is a good thing obviously, maar de aandacht vestigen op de mensen die ervoor kiezen ruzie te vermijden (door je te blokkeren) komt op mij over alsof je een reactie wilt uitlokken. Top als dat niet je bedoeling is, ik zeg ook niet dat je dat bewust doet, maar ik wil je gewoon bewustmaken van hoe bepaalde uitspraken kunnen overkomen op andere mensen. Het is niet omdat jij niet snel gekwetst bent, dat andere mensen ook niet snel gekwetst zijn.


    Can’t agree more on you

    Wat ik zelf lastig vind aan dit soort topics is vooral dat er duidelijk ergens een conflict is ontstaan, Maar waar de gemiddelde user niets van af weet.

    Heel Quizlet word daar als het ware in betrokken, terwijl die persoon (of personen) je blokkeren met waarschijnlijk de intentie om verder conflict te voorkomen.
    En nu wordt dat juist extra versterkt voor mijn gevoel (het conflict).

    I mean, like als iemand je blokkeert kan ik me voorstellen dat zoiets best wel kut voelt, maar kan dit niet beter met een bemiddelaar besproken worden zodat het voor jullie beide weer (tot zover mogelijk) opgelost kan worden?


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Maybe so! Ik snap jullie beredenering hoor, maar ik blijf er toch bij dat ik hier verder niemand mee gekwetst heb. Moest het gewoon even kwijt, en in eerste instantei vonden veel mensen het ook een beetje een gekke situatie. Let's just agree to disagree.

    Daarbij ben ik het wel met jullie eens dat sommige mensen misschien eerder gekwetst raken, daar hebben jullie zeker een punt. Zelf heb ik misschien die dikke huid wel al gekweekt. Vind het alleen jammer dat we niet gewoon direct kunnen zijn naar elkaar. Dat houdt alles helder en duidelijk imo. En het is een forum. Hoe persoonlijk kun je worden tegen een avatar en een username?

    Wel vind ik het mooi dat er een discussie is ontstaan over het hele bloksysteem, 1 a 2 pagina's hiervoor. Het deugt namelijk niet helemaal, aangezien je nog heel erg gemakkelijk op elkaars profielen kan komen mocht je dat willen. Kan ik hiermee naar een mod gaan of zal ik een bericht plaatsen in het suggestietopic?


    ars moriendi

    Hooverphonic schreef:
    (...)

    Can’t agree more on you

    Wat ik zelf lastig vind aan dit soort topics is vooral dat er duidelijk ergens een conflict is ontstaan, Maar waar de gemiddelde user niets van af weet.

    Heel Quizlet word daar als het ware in betrokken, terwijl die persoon (of personen) je blokkeren met waarschijnlijk de intentie om verder conflict te voorkomen.
    En nu wordt dat juist extra versterkt voor mijn gevoel (het conflict).

    I mean, like als iemand je blokkeert kan ik me voorstellen dat zoiets best wel kut voelt, maar kan dit niet beter met een bemiddelaar besproken worden zodat het voor jullie beide weer (tot zover mogelijk) opgelost kan worden?

    Mee eens! Zelf moet ik ook bekennen dat ik weleens mensen op Facebook ontvolg omdat ik hen irritant vind, hoewel ik hen amper ken. Misschien is dat hier ook het geval?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Zelf moet ik ook bekennen dat ik weleens mensen op Facebook ontvolg omdat ik hen irritant vind, hoewel ik hen amper ken. Misschien is dat hier ook het geval?



    ars moriendi

    Eledhel schreef:
    (...)
    Mee eens! Zelf moet ik ook bekennen dat ik weleens mensen op Facebook ontvolg omdat ik hen irritant vind, hoewel ik hen amper ken. Misschien is dat hier ook het geval?


    Om hier even op in te haken; blokkeren vind ik wel wat meer dan even ontvolgen/ontvrienden. Verder ben ik eens bij het feit dat in zo'n conflict niet teveel mensen betrokken moeten worden, maar dat geldt in mijn ogen voor beide partijen. Als ik bijvoorbeeld met jou een conflict heb en ik blokkeer jou, ga jij het toch ook raar vinden dat anderen jou ook ineens geblokkeerd hebben?


    OT. Ik pleit nog steeds voor een maatregel waarbij degene die blokkeert ook niet meer op het profiel van de geblokkeerde kan kijken.


    26 - 02 - '16

    Apocalyptic schreef:
    Maybe so! Ik snap jullie beredenering hoor, maar ik blijf er toch bij dat ik hier verder niemand mee gekwetst heb. Moest het gewoon even kwijt, en in eerste instantei vonden veel mensen het ook een beetje een gekke situatie. Let's just agree to disagree.

    Daarbij ben ik het wel met jullie eens dat sommige mensen misschien eerder gekwetst raken, daar hebben jullie zeker een punt. Zelf heb ik misschien die dikke huid wel al gekweekt. Vind het alleen jammer dat we niet gewoon direct kunnen zijn naar elkaar. Dat houdt alles helder en duidelijk imo. En het is een forum. Hoe persoonlijk kun je worden tegen een avatar en een username?

    Wel vind ik het mooi dat er een discussie is ontstaan over het hele bloksysteem, 1 a 2 pagina's hiervoor. Het deugt namelijk niet helemaal, aangezien je nog heel erg gemakkelijk op elkaars profielen kan komen mocht je dat willen. Kan ik hiermee naar een mod gaan of zal ik een bericht plaatsen in het suggestietopic?


    Ik snap waar je vandaan komt met eerlijk zijn tegenover elkaar. Maar even over het niet kwetsen van iemand, dat weet je niet zeker. Jij weet niet hoe jouw woorden op iemand kunnen overkomen, die referentiekader is gewoon niet duidelijk en zeker het over het internet. Dus daar moet je wel echt voorzichtig mee zijn wil je andere niet kwetsen.
    Maar goed, dat heb je al aangegeven hierboven, dat zag ik. Dus daar zal ik dan verder ook over ophouden. Ben iig blij te zien dat de boodschappen hier goed worden ontvangen en op een normale manier daarover kan worden gediscussieerd ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik snap jullie beredenering niet, aangezien de TS het heeft over 'meerdere mensen waarmee je nog nooit één woord hebt gewisseld op deze site', dus waarmee ze ook nog niet echt heeft gepraat en dus geen drama mee heeft gehad you know, tenzij ik totaal iets aan het missen ben en jullie allemaal weten om wie het gaat, because i have no clue tbh (dan behoor ik tot die gemiddelde quizletter hahaha)

    maar als jullie dit uitlokken vinden, dan zou ik niet weten met wie (yeah tell me, give me names, i wanna know now oops) aangezien het geen personen zijn waarmee er een discussie is geweest, dacht ik, aangezien ze er nog nooit een woord mee gewisseld heeft, so idk where is the problem en wat zeg je dan tegen de bemiddelaar 'hoi ik word geblokt door iemand waarmee ik nog geen woord heb gewisseld doei' – tell me if i'm totally missing out something


    maar ik snap de vergelijking met fb ook niet, aangezien iemand op q iemand blokken verder dan het geen toegang verlenen van het profiel zelf niet echt nut heeft :') i mean like, je kan elkaar nog steeds afkatten op het forum, creaties bekijken, het profiel bekijken als jij de blokker bent (wat ik ook vreemd vind, like beter doen we gewoon contactverbod langs beide kanten maar oke) so i dont get the point of blocking someone at all, buiten dat het gewoon fucking kinderachtig overkomt in my opinion?


    dus suggesties voor blokkeren:
    – weg ermee
    – verbeteren: blokkeren geldt voor beide partijen, creaties worden afgeschermd, geen contact meer met elkaar dwz geen PB/GB mogelijk, langs BEIDE kanten. Forum, chatbox en shout out is dan wel een uitzondering, maar dat is dan wel weer openbaar dus dat is weer iets anders


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Heliotrope schreef:
    (...)

    Om hier even op in te haken; blokkeren vind ik wel wat meer dan even ontvolgen/ontvrienden. Verder ben ik eens bij het feit dat in zo'n conflict niet teveel mensen betrokken moeten worden, maar dat geldt in mijn ogen voor beide partijen. Als ik bijvoorbeeld met jou een conflict heb en ik blokkeer jou, ga jij het toch ook raar vinden dat anderen jou ook ineens geblokkeerd hebben?


    OT. Ik pleit nog steeds voor een maatregel waarbij degene die blokkeert ook niet meer op het profiel van de geblokkeerde kan kijken.

    Maar wie zegt dat die blokkades komen door een conflict? Ik weet niet precies wat er gebeurt als je anderen blokkeert, maar op andere fora zie je dan geen berichten meer van hen (dus ook niet op topics). Het kan dus dat iemand een ander blokkeert alleen om deze functie en niet om een andere reden.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Maar wie zegt dat die blokkades komen door een conflict? Ik weet niet precies wat er gebeurt als je anderen blokkeert, maar op andere fora zie je dan geen berichten meer van hen (dus ook niet op topics). Het kan dus dat iemand een ander blokkeert alleen om deze functie en niet om een andere reden.


    In dit geval, voor hoe ik de situatie zag, denk ik dat deze blokkades door het conflict komen. Je kan slechts niet meer op het profiel van de ander als je hier op Quizlet geblokkeerd wordt. Alle reacties op het forum van diegene die je nog wel, ook de topics. Als diegene dan een promotietopic heeft gemaakt voor een story, en diegene heeft jou geblokkeerd, kan je via dat promotietopic alsnog bij de story van degene die jou blokkeerde. Ik vind dat - dat een krom systeem is wat niet helpt en z'n doel bij lange na niet haalt. Wat jij verder noemde over het ook niet langer meer weergeven van forum activiteit van degene die je blokkeert, zou beter zijn.

    En verder blijf ik bij mijn punt dat iemand op geen enkele manier iets van je moet kunnen vinden/zien als diegene je blokkeert. Het is oneerlijk dat iemand je kan blokkeren en onbeperkt jouw profiel af kan struinen en nog bij jouw creaties kan, terwijl jij dat dan niet kan.


    26 - 02 - '16

    Heliotrope schreef:
    (...)

    In dit geval, voor hoe ik de situatie zag, denk ik dat deze blokkades door het conflict komen. Je kan slechts niet meer op het profiel van de ander als je hier op Quizlet geblokkeerd wordt. Alle reacties op het forum van diegene die je nog wel, ook de topics. Als diegene dan een promotietopic heeft gemaakt voor een story, en diegene heeft jou geblokkeerd, kan je via dat promotietopic alsnog bij de story van degene die jou blokkeerde. Ik vind dat - dat een krom systeem is wat niet helpt en z'n doel bij lange na niet haalt. Wat jij verder noemde over het ook niet langer meer weergeven van forum activiteit van degene die je blokkeert, zou beter zijn.

    En verder blijf ik bij mijn punt dat iemand op geen enkele manier iets van je moet kunnen vinden/zien als diegene je blokkeert. Het is oneerlijk dat iemand je kan blokkeren en onbeperkt jouw profiel af kan struinen en nog bij jouw creaties kan, terwijl jij dat dan niet kan.

    Dan nog kan je er niks over zeggen. Je kan niet zien dat iemand je blokkeert en er dan zeker van zijn dat het komt door een conflict, want je weet de reden niet.

    Ik weet niet hoe ik denk over dat je dan ook de creaties van de ander niet kan zien. Alleen de reden "omdat ik het ook niet kan" vind ik niet echt opgaan want dan moet je diegene maar deblokkeren. Maar ik weet ook niet goed wat een argument vóór zou kunnen zijn, hm.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Dan nog kan je er niks over zeggen. Je kan niet zien dat iemand je blokkeert en er dan zeker van zijn dat het komt door een conflict, want je weet de reden niet.

    Ik weet niet hoe ik denk over dat je dan ook de creaties van de ander niet kan zien. Alleen de reden "omdat ik het ook niet kan" vind ik niet echt opgaan want dan moet je diegene maar deblokkeren. Maar ik weet ook niet goed wat een argument vóór zou kunnen zijn, hm.

    Je hebt van die types die jouw creaties verder gaan verspreiden over internet, om te stangen bijvoorbeeld. Of je verhalen plots op Facebook gaan gooien. Lijkt me niet dat mensen hier dat willen.

    En al doen ze dat niet:
    Als je iemand blokt, moet je gewoon geen toegang meer hebben tot die persoon zijn account. Je wilde hem/haar toch uit je leven? Blijf dan ook weg, ook. Lekker dan: ben je geblokkeerd terwijl je weet dat die persoon hoogstwaarschijnlijk elke beweging volgt die je hier op deze site maakt. Weg ermee.

    [ bericht aangepast op 25 jan 2018 - 19:46 ]


    ars moriendi

    Ik ben echt verwonderd over het feit dat er alsnog een discussie ontstaat, zelfs al heeft TS enkel haar ongenoegen geuit (wat overigens haar volste recht is??) en nog geeneens namen heeft genoemd????? Lmao uitlokken much


    Heaven is a place that we all have


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Easy guys. Voordat er nog meer mensen geblokt worden.
    Er word enkel verontwaardiging uitgesproken.
    Als het over blokken op facebook zou gaan in plaats van Quizlet, had niemand dit topic een probleem gevonden.
    Just saying.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''