• Ook dit jaar ben ik er weer vroeg bij, want de gekte begint weer op gang te komen.
    Ja mensen, het ESC komt er weer aan! De eerste Nationale rondes zijn al geweest en de eerste vier nummers zijn dan dus ook al bekend.
    De rest van de nummers worden in de loop van de komende weken bekend gemaakt. De indeling van de twee semi-finals zijn ook net geweest en het was weer zo awkward als wat. Daarnaast ben ik ook weer bezig met mijn lijstje met het overzicht van de al bekende nummers. Alleen mag ik die nog niet activeren want het minimaal is vijf items. (':

    De slogan van dit jaar is trouwens : All Aboard.

    De Eurovision Song Contest van dit jaar word gehouden in Lissabon, Portugal. Na de overwinning van vorig jaar door Salvador Sobral met het nummer 'Amar pelos dois".




    Kalender

    NS = National Selection × SR = Song Released

    Landen die nog onbekende data hebben:
    Georgia - SR


    Semi Final 1 : 8 mei

    First half
    Albania
    Azerbaijan
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Czech Republic
    Estonia
    Iceland
    Israel
    Lithuania

    Second half
    Armenia
    Austria
    Croatia
    Cyprus
    Finland
    F.Y.R. Macedonia
    Greece
    Ireland
    Switzerland


    Semi Final 2: 10 mei

    First half
    Australia
    Denmark
    Norway
    Moldova
    Romania
    Russia
    San Marino
    Serbia
    The Netherlands

    Second half
    Hungary
    Georgia
    Malta
    Montenegro
    Latvia
    Poland
    Slovenia
    Sweden
    Ukraine


    Finals : 12 mei

    France
    Germany
    Italy
    Portugal
    Spain
    United Kingdom









    De deelnemers: 42 / 43

    Albania
    Armenia
    Australia
    Austria
    Azerbaijan
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Denmark
    Estonia
    Finland
    France
    F.Y.R. Macadonia
    Georgia
    Germany
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Ireland
    Israël
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Norway
    Poland
    Portugal
    Romania
    Russia
    San Marino
    Serbia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    The Netherlands
    Ukraine
    United Kingdom

    [ bericht aangepast op 12 maart 2018 - 12:42 ]


    Credendo Vides

    Ik heb er weer zin in hue hue hue.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ah ik vind dit altijd weer leuk om naar te kijken, ondanks al het gedoe eromheen lol. Ben benieuwd waar Waylon mee komt aanzetten.

    Ik heb hier zoveel zin in! *O* M'n hele gezin haat me als ik naar het Eurovisie kijk, maar het is m'n guilty pleasure. (krul)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    I'm exciteeeeeed :Y)


    El Diablo.

    Jaaaaa zin in


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Yeaahhjj


    ~My Mind Is Free~

    Wat vinden jullie tot nu toe van de nummers? Of luisteren jullie die later pas of juist helemaal niet om zo de semi-finals geheel blind in te gaan?


    Credendo Vides

    Yasss excited


    Big girls cry when their hearts are breaking

    DreamerN schreef:
    Wat vinden jullie tot nu toe van de nummers? Of luisteren jullie die later pas of juist helemaal niet om zo de semi-finals geheel blind in te gaan?


    Ik heb alleen de nummers van Spanje en Tsjechië gehoord, maar het nummer van Spanje heb ik na 1,5 minuut uitgezet, wat een zeiknummer. Tsjechië vind ik wel echt leuk, het is echt iets wat je nu op de radio zou horen en ik heb hem al vaker beluisterd. Ik denk/hoop dat Tsjechië voor het eerst in de top 10 gaat komen. Al moeten we natuurlijk nog wel de rest van de nummers afwachten.

    MT. Als groot fan van Waylon hoop ik toch wel dat ie het ver gaat halen dit jaar.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Eind deze maand komt Waylon met een aantal opties, uiteindelijk kiest hij dan zelf het nummer waarmee hij gaat.


    Ik ga dit jaar ook weer een aantal andere voorrondes volgen. Die van Noorwegen omdat Alexander Rybak erin zit (: Die van Estonia, omdat er een super mooi nummer in zit waarvan ik hoop dat die gaat winnen. Sowieso de nationale finale en misschien zelfs wel ESC overall. Elina Netšajeva - La Forza (A)
    De rest van de voorrondes ben ik nog aan het uitzoeken.

    Mijn favoriete rijtje tot nu toe is :
    4. Czech Republic 3.Spain 2.France 1. Albania.


    Credendo Vides

    Wiarda schreef:
    Jaaaaa zin in


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    wacht als ik het dus goed begrijp gaat Waylon nog een keer meedoen? voor ons? wat? waarom jezus


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Jaaaa, ik kijk hier zo naar uit!


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Wiarda schreef:
    wacht als ik het dus goed begrijp gaat Waylon nog een keer meedoen? voor ons? wat? waarom jezus

    Dit vroeg ik me ook al af😹

    Maar ik ben wel weer excited. Al is het nog zo corrupt/ vriendjespolitiek meestal


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn