• Ik ben op zoek naar een laptop, voor gamen en school. Ik vind het voor school belangrijk dat hij snel opstart, een usb poort heeft, en niet snel leeggaat (wel minimaal 4 uur zonder accu).
    Voor het gamen, is een minimum eis eigenlijk wel 4 RAM. Voor een videokaart wil ik graag een GeForce GT 650M of beter; voor een processor een i5 of i7 (i9 tuurlijk ook goed maardat kost klauwen met geld). Dit om games zoals sims 3 en 4 in goede kwaliteit te kunnen spelen. Dat wat ik nu heb is echt een ramp namelijk.
    Ik denk dat een SSD beter is dan een harde schijf, aangezien ik 3 uitbreidingen en een accessoirepakket heb en eigenlijk meer wil. Maar dat is geen harde eis.
    En dan natuurlijk een laptop die een paar jaar meegaat, en niet eentje die na twee jaar opeens nog maar een uur zonder accu kan in plaats van 8 (echem current laptop :X)
    Ik weet niet hoeveel geld dit allemaal wel niet gaat kosten maar volgens mij is dit niet erg goedkoop allemaal. Ik had al gegoogeld enzo en daardoor weet ik wat voor processor ik moet hebben en hoeveel RAM enz. Maar ik ben niet zo goed met laptops dus idk hoe je zoiets vindt.

    (flower) In My Blood

    [ bericht aangepast op 11 mei 2018 - 10:26 ]


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Oh MT'tje want ik zoek eigenlijk hetzelfde :3


    We were the forever that didn't last

    Hee mt ik ben hier ook wel naar op zoek


    Spinning around, I'm weightless.

    Sims 3 is kut. Ik heb een i7 en 8gb RAM en ik kan het basisspel en twee uitbreidingen op misschien medium settings redelijk draaien, maar goed draait ie sowieso niet. Ook niet alleen het basisspel. Daar heb je echt een monsterlijke machine voor nodig geloof ik.
    Soms 4 met alles erop en eraan werkt overigens prima.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Dit is niet mijn screenshot, maar dit is wel ongeveer hoe het er bij mij uitziet. Mijn kwaliteit is wel iets beter dan dat, niet heel veel, ik ga anders wel later een screen maken.
    En ik zie overal screens waarbij de kwaliteit er echt geweldig uitziet;



    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Poeh, dat zijn behoorlijk wat eisen. First of all, speel je alleen sims 3 en 4? De videokaart van jouw keuze is namelijk behoorlijk verouderd. Als je een beetje mee wilt blijven draaien met de games, zou ik investeren in een nieuwere videokaart (ik zit bijvoorbeeld nog in de 840M serie en mijn laptop is onderhand ook al weer een paar jaar oud). Aangezien je ook voor een laptop kiest en dus niet over een jaar weer zelf de videokaart kunt vervangen zonder heel moeilijk te doen en je garantie te verspillen.
    Anyways, ik kan je wel een MSI aanraden (:

    Ohja, en de accu: hoe meer je je laptop aan het stroomt hangt tijdens het gebruik ervan, hoe sneller je accu kapot gaat. Probeer je laptop dus pas op te laden als die ook echt daadwerkelijk bijna leeg is ^^


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    InMyBlood schreef:
    Ik ben op zoek naar een laptop, voor gamen en school. Ik vind het voor school belangrijk dat hij snel opstart, een usb poort heeft, en niet snel leeggaat (wel minimaal 4 uur zonder accu).
    Voor het gamen, is een minimum eis eigenlijk wel 4 RAM. Voor een videokaart wil ik graag een GeForce GT 650M of beter; voor een processor een i5 of i7 (i9 tuurlijk ook goed maardat kost klauwen met geld). Dit om games zoals sims 3 en 4 in goede kwaliteit te kunnen spelen. Dat wat ik nu heb is echt een ramp namelijk.
    Ik denk dat een SSD beter is dan een harde schijf, aangezien ik 3 uitbreidingen en een accessoirepakket heb en eigenlijk meer wil. Maar dat is geen harde eis.
    En dan natuurlijk een laptop die een paar jaar meegaat, en niet eentje die na twee jaar opeens nog maar een uur zonder accu kan in plaats van 8 (echem current laptop :X)
    Ik weet niet hoeveel geld dit allemaal wel niet gaat kosten maar volgens mij is dit niet erg goedkoop allemaal. Ik had al gegoogeld enzo en daardoor weet ik wat voor processor ik moet hebben en hoeveel RAM enz. Maar ik ben niet zo goed met laptops dus idk hoe je zoiets vindt.

    (flower) In My Blood



    Een laptop die 4 uur zonder accu kan wil ik ook wel bij mij moet de batterij er toch altijd inzitten :p

    Nee jokes aside Dell Inspiron is een goede betaalbare lijn :)


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    FireKeeper schreef:
    Poeh, dat zijn behoorlijk wat eisen. First of all, speel je alleen sims 3 en 4? De videokaart van jouw keuze is namelijk behoorlijk verouderd. Als je een beetje mee wilt blijven draaien met de games, zou ik investeren in een nieuwere videokaart (ik zit bijvoorbeeld nog in de 840M serie en mijn laptop is onderhand ook al weer een paar jaar oud). Aangezien je ook voor een laptop kiest en dus niet over een jaar weer zelf de videokaart kunt vervangen zonder heel moeilijk te doen en je garantie te verspillen.
    Anyways, ik kan je wel een MSI aanraden (:

    Ohja, en de accu: hoe meer je je laptop aan het stroomt hangt tijdens het gebruik ervan, hoe sneller je accu kapot gaat. Probeer je laptop dus pas op te laden als die ook echt daadwerkelijk bijna leeg is ^^

    Die videokaarteisen staan op Pinguintech als voorkeur ^^
    Daarom zeg ik ook ‘of beter’. Op het moment speel ik alleen Sims 3 maar ik hoop later ook Sims 4 kunnen spelen.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    I dunno maar 4 Gb ram lijkt mij echt te weinig ;o
    Tweakers.net proberen raad te plegen?


    No growth of the heart is ever a waste

    Salaryman schreef:
    I dunno maar 4 Gb ram lijkt mij echt te weinig ;o
    Tweakers.net proberen raad te plegen?
    Ik heb het liefste 8 eigenlijk maar ik moet het budget een beetje beperkt houden.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    InMyBlood schreef:
    (...) Ik heb het liefste 8 eigenlijk maar ik moet het budget een beetje beperkt houden.


    Als ik jou was zou ik voor 8GB gaan. You know the saying... Goedkoop is duurkoop.
    Je kunt nu wel voor een goedkopere optie gaan, maar dit is zo'n grote aankoop dat het op langere termijn nog steeds een goede keuze moet zijn geweest. Als je nu voor 4GB gaat, dan zit je binnen de kortste keren toch van 'goh, shit, dit is eigenlijk toch niet waar ik op gehoopt had.'

    Verder zou ik je Dell willen aanraden. Iedereen in mijn gezin heeft een Dell en die werken perfect. Ik daarentegen moest natuurlijk speciaal zijn en ik heb een Asus. Laten we zeggen dat ik niet meer zo tevreden ben met mijn Asus en ik ben van plan om gauw op Mac over te stappen. Ik ben helemaal done met windows, maar dat is een ander verhaal.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Om even op de 4 of 8gb in te haken, je kunt ook gaan voor een laptop waarbij het ram geheugen kan worden uitgebreid. Los kost ram niet zo gek veel en zo kan je later het erbij zetten. Maar tegenwoordig is 8gb wel een beetje de norm, zegmaar.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Oké, dan ga ik voor 8 ^^
    Lijkt me wel zo veilig. Ik hoor meerdere goede dingen over Dell, daar ga ik sowieso even naar kijken.
    Wat voor videokaart raden jullie mij aan?


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Moet je per se een laptop hebben? Een desktop is misschien fijner, want dan kun je een "normale" videokaart erin gooien en werkt alles prima. Ben je denk ik ook goedkoper uit aangezien ie langer meegaat. Daarbij zit je niet vast aan die sneue laptopgeheugens als je ook nog eens meerdere games wilt spelen.

    Sims 4 draait hartstikke snel op mijn 8gb RAM, i5(skylake) en 750ti. En die laatste is wel echt een hele oude gpu die ik nog steeds moet vervangen :')

    Qua laptopvideokaarten weet ik niet zoveel, maar als je een mogelijke Sims 5 ook nog wilt kunnen spelen, zou ik daar ook niet echt op bezuinigen. Dan eerder de processor, haha.

    In ieder geval heb je een SSD nodig voor Windows, want dan start ie binnen een paar seconden op. Hybride is ook snel volgens mij. Alleen als je OS op een HDD staat, duurt het eventjes.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2018 - 22:33 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik vind het wel fijn als ik hem kan verplaatsen. Maar geen absolute must denk ik... Ben ik dan goedkoper uit?


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    InMyBlood schreef:
    Ik vind het wel fijn als ik hem kan verplaatsen. Maar geen absolute must denk ik... Ben ik dan goedkoper uit?


    Mwa, ligt eraan wat je goedkoop noemt. Ik denk dat je ongeveer hetzelfde kwijt bent in het begin, maar een laptop gaat misschien 3-5 jaar mee, waarna je weer een nieuwe moet halen, terwijl je voor een (gebouwde) pc na die 5 jaar misschien alleen een nieuw onderdeel hoeft te halen. Daarnaast heb je ook nog een veel vrijere keuze in wat je er allemaal in zou willen hebben, terwijl je bij laptops vaak tussen vaste combinaties moet kiezen.

    Als je op kamers zit of gewoon vaak heen en weer moet, is de laptop natuurlijk wel handiger. Een pc (laten) bouwen is wel een betere investering als je ook nog zwaardere games/programma's wilt draaien of "klaar wilt zijn" voor toekomstige games.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.