• Ja sorry hoor, maar vanaf het punt dat we een voetbalprogramma gaan gebruiken als propaganda tegen de LGTBQ+ wereld ben ik toch wel echt weg hoor.

    Ik kan begrijpen dat je te lang onder een voetbalveld gewoond hebt om ook maar iets van de huidige maatschappij te snappen, maar moet RTL dan echt die mensen hun zegje laten doen in een voetbalprogramma?
    I mean, als er hier op Q in een voetbaltopic zo zou gediscussieerd worden zou ik
    A) Een melding moeten plaatsen wegens offtopic.
    B) een waarschuwing wegens respectloos gedrag moeten sturen.

    Wie deze tirade niet snapt, ik heb het uiteraard over Voetbal Inside, een programma dat blijkbaar helemaal anti holebi en transmensen is. Maanden geleden kwamen zo al in opspraak wegens homofobe uitspraken en sinds Bo Van Spillbeeck geout is als transvrouw, doen ze niets liever dan haar persoonlijk aan te vallen.
    Gisteren vonden ze haar weer interessanter dan de sport waar zo verliefd op zijn: klik.

    Sorry dat ik zo bot ben, maar hier word ik oprecht kwaad van en ik heb me lang genoeg ingehouden.


    Queer zijn is gewoon alles

    Wat de hell. Dit kan echt niet. Pff jemig dat je zulke uitspraken doet


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Wat een stel idioten

    [ bericht aangepast op 10 feb 2018 - 13:32 ]


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Dit gaat er dus helemaal over, hoe haatdragend moet je wel niet zijn om mensen zo aan te vallen zonder een geldige reden (want LGBTQ+ zijn is géén goede reden.)

    [ bericht aangepast op 10 feb 2018 - 13:39 ]


    Heaven is a place that we all have

    wat boskamp zegt over hoe belgen reageerden klopt niet eens
    stelletje losers
    je mag best je mening hebben, al slaat die nergens op, maar een programma dat er niets mee te maken heeft en dat ze zoiets uitzenden op tv
    als kroegpraat kan het me niet schelen (weet je, eigenlijk wel, maar daar kun je bitterweinig aan veranderen), maar tv is bedoeld om te praten over dingen waar je verstand van hebt en dat heeft boskamp duidelijk over niet veel meer dan voetbal
    en die andere gozers ook niet, al weet ik bij god niet hoe die heten

    [ bericht aangepast op 10 feb 2018 - 13:47 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik vind het ook verschrikkelijk dat de mensen op de achtergrond ermee lachen.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Het ergste vind ik gewoon dat RTL het blijft uitzenden en die gasten carte blanche blijft geven. Als bedrijf moet je toch beseffen dat dit gewoon niet gezond is?

    Op zich heb ik niets tegen satire, maar dit is gewoon uitlachen dat ze doen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Zulke uitspraken slaan nergens op. Maar goed, ik heb liever dat zij het zeggen dan iemand met z'n volle verstand.
    Mensen zoals zij kun je maar beter niet serieus nemen. Dat bespaart je een hele hoop energie.

    Ik geloof in karma, dus ik kan het loslaten. Ze krijgen het ooit terug op hun dak.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik haat dit. Ik haat het ik haat het ik haat het, en het is zo ongelofelijk respectloos dat het bijna indrukwekkend is.

    Maar blijkbaar hebben ze een publiek dat dit soort dingen geweldig vindt, want zij zijn een stelletje oude witte mannen met een talkshow over voetbal, en daar komen veel andere witte mannen met machointeresses op af, en dat is een groep die zich ongemakkelijk voelt bij alles wat in de verste verte kan worden beschreven als politiek correct omdat het meestal om rechten voor andere mensen gaat, niet om hén, dus natuurlijk worden ze niet afgestraft. Dit trekt juist kijkers binnen bepaalde cirkels. En ik HAAT het, want het is heel fijn voor ze dat zij het zo hilarisch vinden, maar dit soort negatief, breinloos gebrabbel van een stel mannen die zich ongemakkelijk voelen bij dingen die hen op geen enkele manier raken of aangaan is echt absoluut niet wat de wereld nodig heeft. Alsof mensen die trans zijn nog niet voldoende shit over zich heen krijgen zonder dat een fucking voetbalshow zich bovenop ze stort zonder enige aanleiding.

    Petitie om de hele Voetbal Inside studio tijdens de volgende opname in een raket te proppen en naar de maan te schieten, zodat ze hun belangrijke opinie over dingen die niets met hun show te maken hebben kunnen verkondigen tegenover marsmannetjes of zo en we op aarde even een adempauze krijgen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik haat dit. Ik haat het ik haat het ik haat het, en het is zo ongelofelijk respectloos dat het bijna indrukwekkend is.

    Maar blijkbaar hebben ze een publiek dat dit soort dingen geweldig vindt, want zij zijn een stelletje oude witte mannen met een talkshow over voetbal, en daar komen veel andere witte mannen met machointeresses op af, en dat is een groep die zich ongemakkelijk voelt bij alles wat in de verste verte kan worden beschreven als politiek correct omdat het meestal om rechten voor andere mensen gaat, niet om hén, dus natuurlijk worden ze niet afgestraft. Dit trekt juist kijkers binnen bepaalde cirkels. En ik HAAT het, want het is heel fijn voor ze dat zij het zo hilarisch vinden, maar dit soort negatief, breinloos gebrabbel van een stel mannen die zich ongemakkelijk voelen bij dingen die hen op geen enkele manier raken of aangaan is echt absoluut niet wat de wereld nodig heeft. Alsof mensen die trans zijn nog niet voldoende shit over zich heen krijgen zonder dat een fucking voetbalshow zich bovenop ze stort zonder enige aanleiding.

    Petitie om de hele Voetbal Inside studio tijdens de volgende opname in een raket te proppen en naar de maan te schieten, zodat ze hun belangrijke opinie over dingen die niets met hun show te maken hebben kunnen verkondigen tegenover marsmannetjes of zo en we op aarde even een adempauze krijgen.


    Ik teken.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Square schreef:
    Ik haat dit. Ik haat het ik haat het ik haat het, en het is zo ongelofelijk respectloos dat het bijna indrukwekkend is.

    Maar blijkbaar hebben ze een publiek dat dit soort dingen geweldig vindt, want zij zijn een stelletje oude witte mannen met een talkshow over voetbal, en daar komen veel andere witte mannen met machointeresses op af, en dat is een groep die zich ongemakkelijk voelt bij alles wat in de verste verte kan worden beschreven als politiek correct omdat het meestal om rechten voor andere mensen gaat, niet om hén, dus natuurlijk worden ze niet afgestraft. Dit trekt juist kijkers binnen bepaalde cirkels. En ik HAAT het, want het is heel fijn voor ze dat zij het zo hilarisch vinden, maar dit soort negatief, breinloos gebrabbel van een stel mannen die zich ongemakkelijk voelen bij dingen die hen op geen enkele manier raken of aangaan is echt absoluut niet wat de wereld nodig heeft. Alsof mensen die trans zijn nog niet voldoende shit over zich heen krijgen zonder dat een fucking voetbalshow zich bovenop ze stort zonder enige aanleiding.

    Petitie om de hele Voetbal Inside studio tijdens de volgende opname in een raket te proppen en naar de maan te schieten, zodat ze hun belangrijke opinie over dingen die niets met hun show te maken hebben kunnen verkondigen tegenover marsmannetjes of zo en we op aarde even een adempauze krijgen.


    Mijn handtekening heb je.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik vond die twee mannen aan de uiteindes van de tafel, Derks en de presentator (toch) bij het WK echt leuk, en hier lijken ze zich ook niet heel erg bezig te houden met deze uitspraken, maar die René en Jan mogen ze van mij echt ontslaan. Die woorden die ze in de mond nemen zijn gewoon ontzettend respectloos. Als VI slim is, of als de Nederlandse televisie dat is, nemen ze die mannen een dagje mee naar een groep transgenders die dan hun verhaal kunnen vertellen, over de shit die ze normaal gesproken al over zich heen krijgen zonder dat een stel voetballers zich ermee gaan bemoeien.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    ^ nee maar kunnen we niet echt een petitie opstellen? Om het van de zender te halen of hen excuses te laten maken? Dunno, ik wil IETS doen.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    ^ nee maar kunnen we niet echt een petitie opstellen? Om het van de zender te halen of hen excuses te laten maken? Dunno, ik wil IETS doen.


    Wel een goed idee, eigenlijk. Maar het is denk ik wel knap lastig om zoiets onder de aandacht te brengen bij de rest van NL.

    Ik vond die aflevering waarbij René een pruik op zet en doet alsof hij ineens een vrouw is, echt respectloos tegenover de LGBTQ+ community.
    Je kiest er toch niet voor om trans te zijn, dat ben je van binnen mogelijk al vanaf je geboorte. Laat die mensen gewoon zijn/worden wie ze horen te zijn.
    Ik ben echt hartstikke blij voor Bo dat ze na 58 jaar eindelijk aan iedereen mag laten zien wie ze echt is.

    Overigens kijk ik het programma niet en een beetje satire moet kunnen, maar sommige zaken gaan echt te ver.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."