• Ja, jongens, Anna heeft weer wat meegemaakt.
    Op 18 januari stuurde ik de boekhandel bij mij in de buurt een mailtje met de vraag of ze nog vacatures open hadden staan. Krijg ik vandaag een mail terug met:

    Goedemiddag,

    Excuus voor de late reactie, ik heb de griep gehad, vandaar.
    Helaas heb ik in beide filialen geen vacatures.

    Met vriendelijke groet,
    ...

    Like, girl, had je een maand de griep? Rude.

    Ik weet niet wat het is, maar niemand lijkt op m’n e-mails te reageren of pas heel laat (wanneer het bijvoorbeeld niet meer relevant is).
    In juni ben ik bijvoorbeeld achttien geworden en ik moest mijn bibliotheekabonnement opzeggen, want anders moest ik per maand reteveel geld betalen etc. In die periode had ik nogal wat te regelen, dus ik was te laat met opzeggen. (Waar ik overigens maar een week de tijd voor kreeg.)
    Ik stuur gelijk een mail met de vraag of ze mijn abonnement op willen zeggen. Uiteindelijk heeft mijn moeder het opgezegd, omdat ze toevallig toch naar de bieb ging, dus dat was allemaal prima. Nu kreeg ik 22 december nog eens een mail terug met de claim dat ze het opgegeven nummer niet meer in het systeek konden vinden. Joh, vind je het gek als ik zes maanden geleden mijn abonnement al op wilde zeggen?
    Een paar weken terug ben ik ook mijn ov-chipkaart verloren. Waarschijnlijk in de ikea, dus ik gelijk een mailtje sturen, maar ik heb tot op de dag van vandaag nog altijd geen antwoord.
    Tja, ik wilde mijn e-mail-struggles en -avonturen even delen. Niet te doen hoe lang sommige instanties doen over reageren. Je zou denken dat iemand die de hele dag achter zo’n computertje zit de mail weleens zou checken, maar blijkbaar is dat toch erg moeilijk.

    Duurt het bij jullie ook altijd zo lang?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik hoef gelukkig weinig ‘belangrijke’ mails te sturen, maar dan nog zijn er een hele hoop die laat (of soms helemaal geen) antwoord geven. Grrrrr.

    En hopelijk krijg je e pas weer terug! ^^


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ahw Anna :cc

    Ik zou even langsgaan bij Ikea, voor de zekerheid. Bij de klantenservice (niet echt aan te raden, altijd druk) of misschien bij de receptie bovenaan, daar kunnen ze bellen en zo ^^


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik heb ook eens de griep gehad, drie jaar geleden. (cat) Het is dus geen excuus om zo laat te reageren vind ik, maar goed.

    Ik heb eens een brief gestuurd naar de gemeente en 1,5 jaar later kreeg ik er pas een reactie op, ja dan is het niet meer nodig natuurlijk.... (cat)

    Hopelijk krijg je snel reactie over je ov-kaart.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Als ik een reactie zou krijgen van de ikea is dat helaas ook niet meer relevant haha. Ik heb hem geblokkeerd en alweer een nieuwe ontvangen. For some reason voel ik me wel altijd schuldig als ik iets kwijtraak, wetend dat mijn ov nog ergens alleen op me ligt te wachten. Saaadd


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik ken je struggle. Zo had ik eens vragen voor een uitzendbureau die mij gedetacheerd had. Ik zou zo snel mogelijk een reactie/terugkoppeling ontvangen per mail. Twee weken wachtte ik en aangezien de vraag behoorlijk belangrijk was, het betrof iets wat snel geregeld moest worden, besloot ik te bellen. Mailen had op deze manier ook geen zin. Ik stelde dus mijn vraag opnieuw en de vraag of er al iets mee gedaan was, krijg ik doodleuk te horen dat ze het gelijk hadden geregeld. Heb ik twee weken stress en angst gehad, doordat zij te lui waren even een mail terug te sturen. Ffs.


    26 - 02 - '16

    Ik begrijp je ergernis. Ik heb het soms ook en het is gewoon tenenkrommend. Ik snap dat mensen het druk hebben of met andere dingen bezig zijn, maar neem even vijf minuten om een e-mail terug te sturen. Scheelt vaak een hoop gestress of zenuwen.

    Of als je ze belt, mijn collega had contact met je moeten opnemen hierover. Ja, maar je collega heeft dat niet gedaan en zit ik in onzekerheid. Of toen ik sollicitatie had gestuurd, er uiteindelijk achteraan gebeld en toen werd me doodleuk verteld dat iedereen een e-mail terug had gehad. Behalve ik, maar volgens diegene had ik ook een e-mail gehad. Ben toch zeker dat ik weet of ik wel of niet een e-mail terug heb gehad.


    Physics is awesome

    En dat is precies de reden waarom ik, als het even kan, altijd bel haha

    [ bericht aangepast op 20 feb 2018 - 19:12 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Zwijg me ervan. Ik heb afgelopen week 20 mails gestuurd naar architecten en aannemers met een nadrukkelijke vraag en de meerderheid antwoordt gewoon niet. Mooie reclame. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Omg zo herkenbaar :’)
    Ik bel daarom ook altijd liever eerst even, hoewel je dan ook 9 vd 10 keer naar je mailbox wordt door verwezen en dan moet je alsnog wachten. 😓


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ah wat vervelend! Ik wacht zelf gelukkig niet op mailtjes (:


    And then we'll see it.

    Wat vervelend, zeg! ):

    En dan nig het vervelende dat als jij zelf 2 of 3 dagen antwoord dat mensen ongeduldig worden :@


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Net kreeg ik een reactie op mijn mail die ik 30 januari heb verstuurd. Mijn OV-chipkaart is niet in de Ikea gevonden. Jammer, ik had gehoopt dat de zoektocht van een maand iets had opgeleverd... (no_chears)

    Het scheelt weer dat ik überhaupt antwoord heb gekregen, maar ik vind het toch wel sad dat ik altijd minstens een maand op een reactie moet wachten.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Vind het zo slordig als bedrijven heel laat reageren op sollicitaties, aangezien ik op school gestampt kreeg dat je binnan twee weken moet antwoorden ivm sollicitatiecode

    Misschien heeft een bank van ikea je ov opgegeten


    --

    Ik solliciteerde ooit bij de AH (kwam niet veel verder dan het invullen van vacatures) waar een vriend van me werkte. Hij had binnen een maand een sollicitatiegesprek en een baan, mij hebben ze nooit meer gebeld of teruggemaild. Ik heb 2 maanden lang geprobeerd te bellen en te mailen of ze me wilde laten weten of ik in ieder geval in aanmerking kwam voor een gesprek, maar nooit wat gehoord.


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef