• Ik ga ongeveer 1 keer in 2.5 jaar naar de kapper omdat ik er een bloedhekel aan heb. Punt 1: ik ben sociaal awkward en die kappers praten maar door en ik zit daar like: 'potato.' Punt 2: ik krijg halverwege altijd ruzie met ze want bij m'n laatste drie bezoeken wilde kapster 1 me geen dip dye geven (eerst zei ze dat ze geen verf had maar na doorvragen had ze dit wel, daarna zei ze dat niemand meer een dip dye had en dat het helemaal "uit" was, om vervolgens te zeggen dat ze eigenlijk ook niet wist hoe het moest), kapster 2 deed extreem neerbuigend toen ik vertelde dat ik mijn haar eens rood had geverfd met manic panic ('lieverd, dat is alleen voor highlights') en lachte me vervolgens uit met de andere kapsters, en kapster 3 zei me ronduit dat ze geen zin had om 30 centimeter van mijn haar af te knippen voor het goede doel omdat het bijna sluitingstijd was en ze een heel nieuw model moest inknippen. Ohja en punt 3: ik kan heel weinig kapsels dragen omdat ik een kruin heb bij mijn voorhoofd dus eigenlijk komt het er op neer dat ik geld betaal voor het bijknippen van mijn puntjes en heel veel vernedering.
    Dus gisteren heb ik de onderkant van mijn haar blauw geverfd en viel het me op dat er best wel weer een klein stukje af mocht maar ik had dus geen zin in de bovenstaande struggles. En dus heb ik nu zelf een klein stukje van mijn haar geknipt. En het was enorm eng, maar mijn haar is extreem lang dus je ziet feitelijk niet eens dat er een stukje vanaf is. Althans, ik zie er niets geks aan maar ik heb het ook nog aan niemand kunnen vragen maar voorlopig is mijn missie geslaagd.

    Anyway, hier is een foto van het kleine beetje dat mijn haar nu mist. Hebben jullie laatst nog iets leuks met je haar gedaan of een faal gehad?


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Wat ontzettend rude zeg.
    Ik zou vanochtend naar de kapper gaan, maar ik was ziek. Dusja. Doe je mij ook even? Het stukje haar wat je hebt afgeknipt, ziet er wel erg tof uit qua kleur enzo!


    look at the stars, look how they shine for you;

    Die eerste kapster had beter meteen gezegd dat ze dat niet kon. Maar vervelend dat je met zulke onbeleefde kapsters te maken hebt gehad. :l Je betaalt hen dus..

    Ik heb al lang geleden niet mijn haar laten knippen, dus het is nu wel erg lang. Maar ik wil pas naar de kapper als ik eruit ben wat ik als nieuw kapsel wil. Ik wil iets anders en niet gewoon kort knippen.


    Ik wil een tuin vol egels

    Ziet er niet verkeerd geknipt uit. En wat een coole kleur dat blauw.

    Mijn eigen haar wordt maandag geknipt en zolang ik al leef hebben wij een kapster die bij ons thuiskomt.
    Mijn haar is erg lang, voor mijn gevoel zelfs niet lang genoeg, en de kapster knipt alleen de puntjes. Zij weet tenminste wat puntjes zijn.

    Ik heb namelijk ook verhalen gehoord van meiden die maar 5 centimeter korter wilden en thuiskwamen met zo'n 15 centimeter minder haar.
    Dus ik ben blij met mijn thuiskapster.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Mooie kleur blauw!

    Ik heb ook een hekel aan kappers. Gelukkig hebben we nu een thuiskapster, wat ik zelf veel prettiger vind. En ook nog eens stuk goedkoper.
    Vroeger had ik altijd heel lang haar en durfde ik het nooit te knippen. Maar toen was ik er ineens klaar mee en heb ik het tot op mijn schouders laten knippen. Wat een verádeming was dat. Sindsdien laat ik het regelmatig knippen (:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Wat ontzettend onbeschoft. Gelukkig heb ik dat niet meegemaakt. Wel een mooie kleur blauw tho


    26 - 02 - '16

    Ugh! Kappers zijn erg! Tijd om mijn misschien zeldzame frustraties te uiten, haha.
    Ik betaal sinds een paar jaar expres 40 euro bij de dure 'luxe' kapper, aangezien zij zelf (terecht) weten wat beter is voor me en dat ook professioneel kunnen brengen, haha. Daarbij heb ik ook moeilijk Aziatisch haar, en die normale kappers maken er echt een hele zooi van doordat ze maar hetzelfde doen als ze bij dunne 'blanke' modellen geleerd hebben (niet hatend bedoeld (A), maar mijn haar is echt 4x zo hard en dik en 10x zo geconcentreerd per vierkante centimeter).
    Wil ik het uitgedund hebben, zeggen ze 'maar het is zo mooi dik!'. Wil ik het verven, luisteren ze niet naar me als ik zeg dat het eerst gebleekt moet worden. Wil ik het kortgeknipt hebben voor de zomer, zeggen ze me dat dat echt jammer is want het is zo lang en vol. Duh, daarom wil ik er vanaf in de hitte, lol.
    Vervolgens loop ik er dan bij als een strobal omdat mijn haar te stevig is om naar beneden te vallen en hun geleerde techniek voor 'los vallende laagjes' bij mij dus gelijk staat aan een kraaiennest :(.
    Dus sindsdien besloot ik maar vier keer zoveel te betalen voor een kapsel dat wel een half tot een heel jaar goed blijft zitten... en dan heb ik ten minste nog mooie verschillende coupes aangezien ik hen laat kiezen op basis van mijn gezichtsvorm :')

    Overigens wel handig dat je het zelf geknipt krijgt! Scheelt echt veel, vooral aangezien je alleen de puntjes wilt doen. Daarbij is het ook wel goed na het verven tegen de dode puntjes, me dunkt :Y).


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Wow, dat is echt vreselijk. ):
    Wel knap dat je je eigen haar durft te knippen!

    Ik ben vandaag naar de kapper geweest, en er is een hele hoop af. Ik heb enorm dik en veel haar, dus er ligt altijd een flinke hoop afgeknipt haar onder mijn stoel, haha.

    Wauw dat je dat durft ^^ Zou ik zelf niet durven.
    Ik heb trouwens ook altijd een thuiskapper gehad, dus ik ken de struggle niet echt. Maar het klinkt alsof je op zoek moet naar een andere kapsalon? Maar dat heb je vast al meerdere keren geprobeerd (':

    Het enige wat ik te klagen heb, is dat mijn kapster laatst net de laagjes te kort geknipt heeft. Waardoor die plukjes telkens voor mijn gezicht vallen. Zucht.. irritant. Al ziet het er voor zijn geheel wel beter uit! (':


    It's never gonna happen, Guys.

    Wat een nare kapsters zeg... Ik ben ook enorm socially awkward en ik zeg niet heel veel bij de kapster en ik weet nog dat ik één keer naar Kreatos ging en ik hoorde die ene kapster die met mij bezig was achter mijn rug tegen de andere zeggen: 'De jeugd van tegenwoordig is zo serieus, zegt helemaal niks meer.' En idk, voelde me toen wel even op mijn tenen getrapt.
    Ik heb nu gelukkig een vaste kapster die heel erg aardig is, al ga ik haar waarschijnlijk even niet meer zien, want ik wil even sparen zodat ik kan doneren (:
    Die kleur van die stukjes haar ziet er tof uit trouwens!


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Wow wat mega onbeschoft van ze. Advies geven oké dat mag altijd maar gewoon zeggen dat het uit is kan echt niet, als jij dat graag wilt is dat jou ding.
    Ik heb gelukkig een lieve kapster die voorheen bij ons thuis kwam en sinds kort haar eigen zaak heeft en die geeft wel advies enzo.
    Knap dat je het aandurfde om zelf te knippen, dat is iets wat ik zelf never nooit meer doe.
    Toen ik een jaar of 6 en 10 was heb ik het namelijk gedaan.
    1 x met een kam mijn pony. Ik was heilig overtuigd als zesjarige dat als je je kam draaide in je haar dat je dan krullen kreeg XD. Je kunt het al raden, ik kreeg de kam niet meer los en had paniek dus de schaar erin.
    Als tienjarige heb ik het een keer een pluk geknipt. Ik had toen nog lang haar en hij ging zo net in mijn staart en dan had ik van die sprietige haartjes die omhoog staken XD.
    Ik heb ervan geleerd


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Nawh, vreselijk dat je altijd zo’n nare kapsters hebt gehad. Ugh, ik vind het zelf ook verschrikkelijk om naar de kapster te gaan, zeker als ze gesprekken willen voeren met me (‘: Je haar heeft ook een erg mooie kleur blauw though!

    Ik ben zelf twee weken geleden nog naar de kapper gegaan, omdat ik er echt een behoorlijk stuk af wilde. Maar ugh, die kapster is ongevraagd afschuwelijke laagjes en een bles gaan knippen ‘want gewoon op één lengte met die structuur staat helemaal niet. Ik kan er weten, want ik heb hetzelfde haar.’ Maar het ziet er echt afschuwelijk uit en door het verschil in lengte tussen die laagjes kan ik mijn haar niet eens meer in een staartje doen, wat echt een vereiste is. Nu ga ik mijn haar een viertal maanden laten groeien totdat ik het gelijk kan laten knippen (‘:


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Ik ging laatst model zitten bij een meisje. Deze zou balyage bij mij gaan verven, maar het ziet eruit als een lelijke, blonde, mislukte dip-dye D:.

    Wij hebben een thuiskapster maar ze knipt dus elke keer mega scheef en ik wil gewoon niet meer door haar geknipt worden. En dan is m'n moeder elke keer weer superboos dat m'n haar niet geknipt is, maar ik mag niet gewoon naar een kapper ofzo.
    Like, ik haat lang haar, ik wil 't korter hebben (en doneren) maar ik ga dat echt niet door de thuiskapster laten doen, hell no.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    2 weken terug probeerde ik mijn haar grijs te verven. Ik heb van mezelf al blond/lichtblond haar dus ik dacht dat dat niet zo'n probleem zou zijn. Helaas voor mij werd mijn haar geel en niet grijs. Gelijk een paar dagen daarna heb ik het weer geprobeerd, de vriendin van mijn neef doet de kapster opleiding en ze wilde mijn haar wel verven met kappersverf, wat wel zou pakken. Zo gezegd zo gedaan, en mijn haar werd grijs. Dat is een week zo geweest en het is er nu alweer uit, maar omdat mn hele haar nu droog, pluist en verpest is weet ik niet of ik het nog wel een keer wil :')


    Life is a beautiful struggle

    Meteen naar n andere kapper gaan. Wat een eieren.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~